Reis dirkL: rondreis West-Canada.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
dirkL
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 feb 2015, 19:51
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis dirkL: rondreis West-Canada.

Bericht door dirkL »

In juli gaan wij op reis naar Canada voor 14 dagen.
Wij vliegen naar Toronto op 10/07 en gaan van daar uit de Niagara Watervallen (11/07) bezoeken.

Vervolgens vliegen we naar Calgary en gaan er de volgende tour doen:
12/07 Calgary - Banff
13/07 Banff National Park
14/07 Banff - Jasper
15/07 Jasper - Sun Peaks
16/07 Sun Peaks - Whislter
17/07 Whistler
18/07 Whistler - Parksvile
19/07 Parksville
20/07 Parksville - Victoria
21/07 Victoria - Vancouver
22/07 Vancouver
23/07 Vancouver
24/07 Brussel

Deze reis wordt gepromoot bij Connections.
https://www.connections.be/nl-be/rondre ... ntial-west

Heeft er toevallig al iemand deze trip gedaan?
Heeft er toevallig iemand een roadbook van deze reis?
Zijn er een aantal bezienswaardigheden die we zeker niet mogen missen?
Alle nuttige tips zijn welkom.
Laatst gewijzigd door dirkL op 19 feb 2020, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Rondreis West Canada

Bericht door hemmie »

Ik kan niets zeggen over het laatste stuk, maar voor het deel Banff-Jasper heb je echt heel weinig tijd. Wij deden een paar jaar geleden 2 nachten Banff, 2 nachten Golden (Lake Louise of Field is beter) en 3 nachten Jasper, en dat vond ik zeker niet te veel. Jij hebt in deze route wel voldoende tijd voor Banff, maar moet dan op 1 dag zowel het stuk rond Lake Louise als de Icefields Parkway afraffelen, en voor de omgeving van Jasper heb je helemaal geen tijd, want de volgende dag moet je ook alweer een flink eind rijden.
Met maar 10 dagen zou ik Vancouver Island helemaal vergeten, dat is al niet veel om van Calgary naar Vancouver te gaan.
Terug in Texas!
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis dirkL: rondreis West-Canada.

Bericht door stegeman »

Wat is connection? Een reisorganisatie???
Dit stuk benodigd dubbele kwa tijd wil je ook echt iets zien buiten je auto om. Wat wandelen en de omgeving ook echt zien en voelen. Ik zou kiezen uit omgeving Rockies en omgeving Vancouver en VC-island. Dus of VC island, VC/Whistler en misschien nog paar extra dagen rondom niagara. Of niagara en de rockies. Met beide dan meer tijd. Of niet eerst naar de niagara..
Wil je dat niet dan zowiezo Vancouver island niet doen. Niet omdat het niet mooi is maar omdat je toch wel iets wilt zien en niet thuis wilt komen van goh was mooi die binnenkant van de auto.

Uitgaand van het laatste dan evt:
Br-Calgary
Ca-banff
Banff
Banff
Banff-Jasper
Jasper
Jasper
Jasper-clearwater
Clearwater -Whistler
Whistler
Whistler- VC
VC
VC
VC-Br

Alle of veel vd stops genoemd op de kaart van het Rocky mountain np vonden wij zeer de moeite met af en toe een wandeling. Whistler peak to peak was fantastisch en nu hebben ze daar boven ook een supermooie suspension bridge. Zou ik zeker doen en dan de suspension bridge in Vancouver vergeten. Vancouver is een mooie stad met is het mooie Stanley park. Fietsen huren...

Wij gaan elk geval zsm eens terug naar dit gebied.

Gr. Alice.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer