Reis Sammo: reisschema 3 weken West-Canada met camper.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Sammo
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 apr 2012, 13:27
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Sammo: reisschema 3 weken West-Canada met camper.

Bericht door Sammo »

Hallo reizigers,

Het is al weer een tijd geleden dat ik hier om advies gevraagd heb, maar ben in het verleden zo goed geholpen voor de USA, dat ik nu graag van jullie kennis en kunde gebruik maak voor onze aanstaande camperreis naar West Canada in september. Het is de eerste keer dat wij met een camper gaan rondreizen, dus als jullie daarvoor nog tips en handigheden hebben, schroom niet om die ook te delen. :wink:

Wij hebben onze vluchten en camper reeds geboekt en zijn nu bezig om ons reisschema rond te maken (zodat we de campings in de nationale parken ook zsm kunnen vastleggen). We reizen met onze dochter van dan ruim 1,5 en willen dus voldoende rust in het schema houden en de lange reisdagen beperken (al zullen die er toch tussen zitten). Doordat we met onze jonge dochter reizen zullen we ook geen dagenlange hikes gaan doen, maar ons beperken tot kortere hikes. Ons schema is nu als volgt:

1. Amsterdam - Calgary (aankomst 13.30 uur lokale tijd)
2. Calgary (verplichte overnachting, dan ophalen camper, boodschappen doen & naar camping)
3. Calgary - Banff NP
4. Banff NP
5. Banff NP
6. Banff NP - Jasper NP (Via Icefields Parkway & Lake Louise)
7. Jasper NP
8. Jasper NP
9. Jasper NP - Clearwater (Wells gray)
10. Clearwater (Wells gray)
11. Clearwater - Kamloops
12. Kamloops
13. Kamloops - Whistler
14. Whistler
15. Whistler - Nanaimo (Vancouver Island, met veerboot)
16. Nanaimo - Ucluelet / Tofino
17. Ucluelet / Tofino
18. Ucluelet - Victoria
19. Victoria - Vancouver (met veerboot alvast richting Vancouver ivm inleveren camper volgende ochtend)
20. Vancouver (inleveren camper)
21. Vancouver
22. Vancouver - Amsterdam

Waar we voornamelijk tegenaan lopen is ons bezoek aan Vancouver Island. Wij zouden graag zowel Ucluelet / Tofino als Victoria bezoeken, maar gezien de flinke reisafstanden op Vancouver Island vinden we dat we daar nu een dag te weinig hebben. Vanuit Whistler direct door naar Ucluelet vinden wij te ver op 1 dag. Idealiter zouden we een dag extra in Victoria hebben, maar dat moet dan ten koste gaan van een dag eerder in het schema. Wat zouden jullie aanraden? Of is het verstandiger om op Vancouver Island slechts 1 plaats aan te doen en zo meer ruimte te creëren?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reisschema 3 weken West Canada met Camper

Bericht door jojostravelusa »

Ik kan een heel epistel schrijven over wat je allemaal zou kunnen doen, maar misschien heb je wat aan onze reisverslagen. Wij gaan dit jaar voor de 8e keer met een camper op pad en hebben van elke reis een verslag gemaakt. Afgelopen najaar zijn we in Canada geweest en hebben veel van jullie route ook gedaan. Wij zijn wel kilometervreters en, nu nog maar, met z'n tweeën, maar uit onze voorbereidingen, het camperleven, en de rest van de reis/reizen kun je misschien wat tips halen of ideeën opdoen.
Onze homepage is: https://jojostravelblogamerica.blogspot.com/
Het verslag van vorig jaar kun je hier vinden: https://jojos-rondje-west-canada-2019.blogspot.com/

Succes met de verdere voorbereidingen en het maken van keuzes, want dat is altijd het moeilijkste :wink:
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reisschema 3 weken West Canada met Camper

Bericht door AnnInBC »

Ik zou op dag 2 na het ophalen van camper al naar Banff rijden, dan heb je ook weer wat tijd gewonnen om ergens anders te gebruiken. Ik zou de volledige dag bij Kamloops weg halen en die op Vancouver Island gebruiken.
Sammo
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 apr 2012, 13:27
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reisschema 3 weken West Canada met Camper

Bericht door Sammo »

jojostravelusa schreef:
14 feb 2020, 14:58
Ik kan een heel epistel schrijven over wat je allemaal zou kunnen doen, maar misschien heb je wat aan onze reisverslagen. Wij gaan dit jaar voor de 8e keer met een camper op pad en hebben van elke reis een verslag gemaakt. Afgelopen najaar zijn we in Canada geweest en hebben veel van jullie route ook gedaan. Wij zijn wel kilometervreters en, nu nog maar, met z'n tweeën, maar uit onze voorbereidingen, het camperleven, en de rest van de reis/reizen kun je misschien wat tips halen of ideeën opdoen.
Onze homepage is: https://jojostravelblogamerica.blogspot.com/
Het verslag van vorig jaar kun je hier vinden: https://jojos-rondje-west-canada-2019.blogspot.com/

Succes met de verdere voorbereidingen en het maken van keuzes, want dat is altijd het moeilijkste :wink:
Leuk! Ga ik zeker naar kijken, dankjewel! Normaal gesproken hebben wij ook een vrij hoog reistempo, maar nu met de kleine erbij zal dit toch wat omlaag moeten om het ook voor haar leuk en comfortabel te houden. Dat maakt het meteen lastig, want dat betekent ook dat we moeilijke keuzes moeten maken met wat we over zullen slaan. :wink:
AnnInBC schreef:
14 feb 2020, 16:07
Ik zou op dag 2 na het ophalen van camper al naar Banff rijden, dan heb je ook weer wat tijd gewonnen om ergens anders te gebruiken. Ik zou de volledige dag bij Kamloops weg halen en die op Vancouver Island gebruiken.
Helaas staat de ophaaltijd van onze camper gepland in de middag. Met nog een jetlag en boodschappen doen denk ik dat het (voor onze kleine meid) een vrij pittige dag wordt om dan meteen door te rijden naar Banff. Wellicht gaat het wel, maar ik wil liever niet per se 'moeten' omdat we daar dan al een camping hebben vastgelegd.

Volledige dag weghalen bij Kamloops is een goed idee! Die kunnen we dan in Victoria spenderen. :thumbup:

Is de verdeling tussen Banff NP en Jasper NP qua dagen goed? De eerste dag zullen we al vrij op tijd naar Banff rijden, dus dan kunnen we daar ook echt nog wel wat ondernemen. We hebben ons nog niet goed verdiept in wat we daar precies allemaal willen zien en doen, maar we willen de campings in die 2 parken zsm vastleggen.

Voor welke plaatsen / locaties is het trouwens aan te raden / noodzakelijk om de campings al vooraf te reserveren?
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis Sammo: reisschema 3 weken West-Canada met camper.

Bericht door AnnInBC »

Ik weet niet of ik er nu langs lees, maar ik zie nergens welke tijd van het jaar jullie gaan? Daar zal het min of meer vanaf hangen of je moet gaan reserveren of niet.

Verdeling Banff en Jasper is prima. Ik zou als je in Banff bent ook zeker een bezoekje brengen aan Yoho National Park.
Sammo
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 apr 2012, 13:27
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Sammo: reisschema 3 weken West-Canada met camper.

Bericht door Sammo »

Wij gaan in september dit jaar. Inmiddels dus toch maar wat campings vastegelegd. Helaas was er in Banff alleen nog plek op de Tunnel Mountain campgrounds. We hebben gekozen voor 2 nachten in Village 1 en daarna nog 1 nacht op de campground bij Lake Louise. Van daaruit door naar Jasper voor 3 nachten op de Wapiti Campground. Ook meteen de Green Point Camp Ground bij Pacific Rim (VI) vastgelegd voor 2 nachten. Dat was niks te vroeg, want er waren nog maar enkele plekken beschikbaar. Volgens mij waren dit de belangrijkste locaties om campings op tijd vast te leggen toch?

Ons schema is nu als volgt:

1. Amsterdam - Calgary (aankomst 13.30 uur lokale tijd)
2. Calgary (verplichte overnachting, dan ophalen camper, boodschappen doen & naar camping)
3. Calgary - Banff NP
4. Banff NP
5. Banff NP (verplaatsen naar Lake Louise, ook bezoek Yoho)
6. Banff NP (LL) - Jasper NP (Via Icefields Parkway)
7. Jasper NP
8. Jasper NP
9. Jasper NP - Clearwater (Wells gray)
10. Clearwater (Wells gray)
11. Clearwater - Kamloops
12. Kamloops - Whistler
13. Whistler
14. Whistler - Nanaimo (Vancouver Island, met veerboot)
15. Nanaimo - Ucluelet / Tofino
16. Ucluelet / Tofino
17. Ucluelet - Victoria
18. Victoria
19. Victoria - Vancouver (met veerboot alvast richting Vancouver ivm inleveren camper volgende ochtend)
20. Vancouver (inleveren camper)
21. Vancouver
22. Vancouver - Amsterdam

Als er nog tips zijn mbt andere fijne campings die het waard zijn om vooraf te reserveren, dan horen we dat graag!
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis Sammo: reisschema 3 weken West-Canada met camper.

Bericht door chippie777 »

Ik zou zeker overnachten op de parkeerplaats van de Athabasca Glacier!! Dit is een geweldige ervaring. Overdag is het daar een gekkenhuis vanwege de mogelijkheid tot het bezoeken van de gletsjer. Maar na 18:00 sluit het buffet restaurant en zijn er geen busladingen met toeristen meer. De parkeerplaats is dan nauwelijks in gebruik. Je mag er dan voor een kleine vergoeding staan met je camper. ER is plek genoeg en reserveren kan niet maar is ook niet nodig. Het buffet restaurant is gesloten maar he a-la-carte restaurant is nu geopend met prachtig uitzicht op de gletsjer.
Wie weet haal je nog wat tips uit ons blog van 2015
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Sammo: reisschema 3 weken West-Canada met camper.

Bericht door jojostravelusa »

Als je een tour met de Icefield Explorer wilt doen, boek dan een tour zo laat mogelijk. In de middag is het enorm druk op de gletsjer. Dan zijn er zo'n 9 explorerbussen tegelijk boven. In elke bus kunnen 65 mensen. Reken maar uit. Wij waren er vorig jaar op 13 september en hadden de tour van half 5. We waren met 16 man. Geweldig! We hebben ook overnacht op de parkeerplaats ($ 15,70) en het is prachtig om als je wakker wordt, als eerste de gletsjer te zien. Daarna kun je nog naar de skywalk en ook daar was het heerlijk rustig.
Sammo
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 apr 2012, 13:27
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Sammo: reisschema 3 weken West-Canada met camper.

Bericht door Sammo »

jojostravelusa schreef:
15 feb 2020, 14:11
Als je een tour met de Icefield Explorer wilt doen, boek dan een tour zo laat mogelijk. In de middag is het enorm druk op de gletsjer. Dan zijn er zo'n 9 explorerbussen tegelijk boven. In elke bus kunnen 65 mensen. Reken maar uit. Wij waren er vorig jaar op 13 september en hadden de tour van half 5. We waren met 16 man. Geweldig! We hebben ook overnacht op de parkeerplaats ($ 15,70) en het is prachtig om als je wakker wordt, als eerste de gletsjer te zien. Daarna kun je nog naar de skywalk en ook daar was het heerlijk rustig.
Ik heb jullie verslag inmiddels gelezen inderdaad! Echt geweldig dat jullie met zo weinig mensen op de gletsjer waren, heel bijzonder! Zeker het proberen waard om daarvoor een late tour te kiezen.

Ik hoop wel dat wij het geluk hebben om wat vaker wild te mogen treffen tijdens onze reis. :wink:
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Sammo: reisschema 3 weken West-Canada met camper.

Bericht door jojostravelusa »

Dat hoop ik ook voor jullie. Toch hebben we wel een paar mooie ontmoetingen gehad hoor, maar we hadden er, wellicht ten onrechte, meer verwacht.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Sammo: reisschema 3 weken West-Canada met camper.

Bericht door stegeman »

Sammo schreef:
18 feb 2020, 08:43
Ik hoop wel dat wij het geluk hebben om wat vaker wild te mogen treffen tijdens onze reis. :wink:
Mmmm. 2017. 4 weken Canada (en stuk Amerika incl Yellowstone). Geen ENKELE beer gezien. Was zwaar teleurgesteld, maar achteraf toen ik hoorde wat familie voor weer heeft gehad deels op hun reis dan zijn we toch erg dankbaar voor het elke dag prachtig weer hebben en de vele mooie elken die we wel zagen.
2019 Amerika toen we het NIET verwachten plots geconfronteerd met een beer toen we dat liever niet hadden. Rende 1-2m plots hard achter ons langs. Je schrikt je dood. Achteraf gaaf maar toen niet.
Dus beren etc is prachtig maar wel graag op een moment waar we ons veilig voelen. Op afstand met water er tussen, vanuit een auto of zoiets
Sammo
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 apr 2012, 13:27
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Sammo: reisschema 3 weken West-Canada met camper.

Bericht door Sammo »

stegeman schreef:
18 feb 2020, 21:26

Mmmm. 2017. 4 weken Canada (en stuk Amerika incl Yellowstone). Geen ENKELE beer gezien. Was zwaar teleurgesteld, maar achteraf toen ik hoorde wat familie voor weer heeft gehad deels op hun reis dan zijn we toch erg dankbaar voor het elke dag prachtig weer hebben en de vele mooie elken die we wel zagen.
2019 Amerika toen we het NIET verwachten plots geconfronteerd met een beer toen we dat liever niet hadden. Rende 1-2m plots hard achter ons langs. Je schrikt je dood. Achteraf gaaf maar toen niet.
Dus beren etc is prachtig maar wel graag op een moment waar we ons veilig voelen. Op afstand met water er tussen, vanuit een auto of zoiets
Eens, het moet wel veilig zijn! Zeker omdat we met een klein kind reizen. Een beer op 1m afstand zit ik ook niet op te wachten! :o

Ik begrijp dat we er niet op moeten rekenen iedere dag beren en elanden tegen te komen, maar een toevalstreffer op veilige afstand zou toch erg leuk zijn! Ooit in Yosemite een beer mogen spotten en dat was toch wel echt één van de hoogtepunten van de reis toen. Uiteraard gaan we niet alleen voor het wild naar Canada, maar het hoort er toch een beetje bij. Gelukkig vind onze dochter alle dieren net zo leuk, dus eekhoorns en vogels zijn ook meer dan prima! :D
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Sammo: reisschema 3 weken West-Canada met camper.

Bericht door stegeman »

Heb 2 prachtige foto’s van zo’n enorme elk met gewei en van een eekhoorn vlak voor onze voeten knabbelend. Ook veel waard ! En het prachtige weer ook. Dat je mooie dieren zult zien is wel een feit. En ga vooral genieten van alles! Wij vonden Canada zo verschrikkelijk mooi. Veel plezier
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer