Reis stegeman 2021: Vancouver island ... wat erbij (Port Hardy, Prince Rupert)?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis stegeman 2021: Vancouver island ... wat erbij (Port Hardy, Prince Rupert)?

Bericht door stegeman »

Vraag mbt Port Hardy/ Prince Rupert.

We zijn weer flink verder met onze Canadareis. Echter als ik dit onder onze reis plaats, staat dit bij de reis zoals eerst de bedoeling was met stuk Amerika erbij (richting SF). We hebben besloten in Canada te blijven. Het gaat voornamelijk om Vancouver Island, welke we graag uitgebreid bezoeken. (2017 alleen Nanaimo en Victoria gezien). Het ziet er toch naar uit dat het in 2021 misschien wel lukt.
Vliegen op Vancouver en dan naar Vancouver Island. Nu twijfelen we een beetje nog of we opnieuw richting de Rockies gaan zoals in 2017, of voor nieuw gaan. Hebben gekeken om naar Port Hardy te reizen en dan met de boot (lange tocht), maar Prince Rupert en dan met de auto langzaamaan richting Vancouver. Is er iemand die dit gedaan heeft en is dat de moeite? Het zijn wel veel km en lange boottocht, dus het moet echt wel mooi zijn. Lijkt me zo’n heerlijk rustig stuk.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Stegeman 2021 Vancouver island....wat erbij?

Bericht door stegeman »

Hoe kan ik Port hardy en Prince Rupert in de titel krijgen (alsnog)? Zodat m’n vraag duidelijk is in één oogopslag?
Toch een gebied waar schijnbaar niet velen komen...
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Stegeman 2021 Vancouver island....wat erbij?

Bericht door jojostravelusa »

We zijn niet helemaal tot Prince Rupert gegaan, maar afgelopen najaar zijn we wel met de camper op de boot van Port Hardy naar Bella Coola gegaan. Dat was een mooie tocht en de omgeving bij Bella Coola was heel mooi en verrassend. We hadden verwacht dat het ruig en onherbergzaam zou zijn en dat de dorpjes een beetje samengeraapt zootje zouden zijn, maar niets was minder waar. Wat was het daar keurig! Mooi onderhouden huizen en overal strak geschoren grasvelden.
Kijk eens naar ons reisverslag. Dan heb je in elk geval input voor een deel van je reis.
https://jojos-rondje-west-canada-2019.blogspot.com/
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Stegeman 2021 Vancouver island....wat erbij?

Bericht door stegeman »

Super bedankt. Hebben we wat aan. Velen gaan niet naar die hoek en verwacht dan ook niet veel reacties. Maar het rustige aan die omgeving is juist wat ons ook wel trekt
FerryM
Amerikakenner
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 okt 2008, 14:47
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Stegeman 2021 Vancouver island....wat erbij?

Bericht door FerryM »

Lang geleden de boottocht gedaan naar Prince Rupert en vervolgens de Rocky Mountains.

Zou dat nu niet meer doen, op zich wel mooie boottrip, maar alles bijelkaar teveel km's en te lang in de auto. Op de boot ook mooi hoor, veel te zien.
En Prince Rupert ligt best mooi, het regent hier wel heel veel, dus je moet wat geluk hebben met het weer. Ik vond het leuk om dit 1x te doen, maar doe veel liever Vancouver Island en dan in de buurt blijven, met bijv tot Whistler. Dan kun je je prima 3 weken vermaken hoor, zit je niet teveel achter het stuur.

Zie vakanties 2006 en 2012
http://ferrymarquart.eu

Gr Ferry
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Stegeman 2021 Vancouver island....wat erbij?

Bericht door stegeman »

En evt alleen op VC Island tot aan Port Hardy rijden. En weer terug met de boot bij Nanaimo. Is dat stuk op VC Island wel de moeite?
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Stegeman 2021 Vancouver island....wat erbij?

Bericht door ClaireVHaut »

Ik heb zelf de tocht niet gedaan, maar er wel veel over gelezen. Alles valt of staat met het weer. Als het weer slecht is, is het een duur boottripje. Het is sowieso prijzig, maar als je nauwelijks zicht hebt dan is het dubbelop zonde.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Stegeman 2021 Vancouver island....wat erbij?

Bericht door AnnInBC »

Zelf de tocht ook nog niet gedaan, maar wel al veel gelezen en gehoord. Het kan er ook aardig mistig zijn tijdens de boottocht, zoals Claire al aangeeft en als het weer dan niet meezit dan is het zonde van dat vele geld. Jammer genoeg is dat een tocht die je op voorhand moet vastleggen. Op Vancouver Island zou ik zeker een stuk tot noorden rijden met Telegraph Cove en je kan ook tot Port Hardy rijden en van daar uit naar San Josef Bay in Cape Scott Provincial Park en op de terugweg langs Port Alice en zo weer naar Port McNeil en terug richting Campbell River en dergelijke. Het stuk bij Victoria naar Port Renfrew is ook erg mooi. Je gaat je tijd op Vancouver Island gemakkelijk kunnen vullen.

En dan in plaats van het stuk Port Hardy naar Prince Rupert met de boot, zou je eventueel niet de Sunshine Coast erbij kunnen nemen? En van daaruit kan je ook een paar leuke eilandjes bezoeken zoals Quadra Island, Savary Island, Texada Island, ... Ook heel erg mooi en aan de Sunshine Coast is het ook nog heel rustig.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Stegeman 2021 Vancouver island....wat erbij?

Bericht door stegeman »

Klinkt interessant. Port Alice ook wel leuk voor wat foto’s. Want zo heet ik :D
Sunshine coast en de andere zaken die je noemt gaan we komende weken maar eens wat filmpjes van opzoeken en bekijken en even bij je blog/foto’s. Nu weet ik eigenlijk niet wat sunshine coast is :wink: .... kom dan steeds in Australië uit
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Stegeman 2021 Vancouver island....wat erbij?

Bericht door AnnInBC »

De Sunshine Coast hoort eigenlijk nog tot het "mainland" gebied net boven Vancouver en ten west van Whistler, maar is enkel te bereiken via ferry of float plane. Vanuit Vanouver neem je de ferry richting Gibsons en dan zijn er nog 2 oversteken met ferry geloof ik (en helemaal niet zo duur), wij deden enkel die van Vancouver naar Gibsons vorige zomer. Als je van Campbell River komt neem je best de ferry uit Comox richting "Powel River" en kijk dan eens bij "Footprint", dit is een bedrijf begonnen door John en Christy (Nederlanders) die kayak tours toen en hiking tours: https://footprintbc.ca/

Hier is een google map...dat stuk van Powel River tot Gibsons is de Sunshine Coast, veel natuur en vele mooie plekjes! https://goo.gl/maps/6F5AmRmeiBZyrEg59
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Stegeman 2021 Vancouver island....wat erbij?

Bericht door stegeman »

Supertof de vele info die we van je kregen. Duidelijk ook. Kunnen we voorlopig mee aan de slag. Voorzover we nu kunnen zien zullen we wel keuzes maken in deze en niet alles pakken maar wat wel en wat niet hebben we nog mooi de tijd voor. Ik denk of de sunshine coast of noordelijke deel Vancouver island. En je tip daar in de buurt van Victoria hebben we bekeken en willen we graag zien. Mooi rustig daar

Stukje Vancouver en omgeving Whistler pakken we zowiezo ook mee. Ik zeur mijn man de kop gek voor Whistler nog een keer de peak to peak en dan die nieuwe suspension bridge doen. Maar hij zag in het YouTube filmpje dat je in een stoeltjeslift moet laatste stuk. En dat durft hij niet :D
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Stegeman 2021 Vancouver island....wat erbij?

Bericht door AnnInBC »

Haha, ik ga wel mee! Alhoewel ik ook niet altijd zo gek ben op stoeltjes liften. Ja je kan je gemakkelijk bezig houden op Vancouver Island als je de Sunshine Coast niet doet. Goed idee om ofwel het 1 of het ander te doen. Vancouver Island is zowieso toch rustiger vergeleken met de Canadese Rockies.

Hoeveel tijd ga je hebben voor deze trip? En bij Vancouver zijn ook heel wat leuke plekjes die rustiger zijn en in de natuur. Dus daar kan je ook wat tijd doorbrengen. Komt vast goed, je hebt nog heel wat tijd om te beslissen!
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Stegeman 2021 Vancouver island....wat erbij?

Bericht door stegeman »

Kwa tijd kunnen we alle kanten nog op. 3a4weken waarschijnlijk in dan in juni of september. Afgelopen jaar waren we rondje zuidwest in Amerika in september. Vanwege de korte avonden neigen we nu naar juni. Evt nog doorreizen naar de icefields parkway (al gezien). Ligt aan hoe lang en we zijn graag op elke overnachting minimaal 2 nachten liefst 3.
Ik hou je er aan als jeroen niet mee durft :wink:
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Stegeman 2021 Vancouver island....wat erbij?

Bericht door AnnInBC »

Als je 4 weken hebt dan zou je gerust de Canadese Rockies er nog bij kunnen nemen. Ik zou een 2 weken gebruiken voor Vancouver Island, een paar dagen Vancouver/Whistler en omgeving en dan nog een 8-10 Canadese Rockies (met reizen er naartoe inbegrepen). Die ga je zo kunnen vullen! :mrgreen:

Juni heeft inderdaad langere dagen en doe de Canadese Rockies dan als laatste. Vancouver Island en Vancouver kan dan al te kampen krijgen met zomer weer, maar regen is ook mogelijk...moeilijk te zeggen wat het weer gaat doen natuurlijk. De uren daglicht aan de westkust in juni zijn ongeveer hetzelfde als die van NL/BE enkel dat het het hier 's morgens een half vroeger licht is en 's avonds een half uur vroeger donker. En in juni denk ik dat je over het algemeen ook minder drukte gaat hebben. September in de Canadese Rockies is veel drukker, juni is ook druk maar niet zo.

Oke, hou me op de hoogte wanneer je naar Whistler gaat dan! :mrgreen:

Nog veel plezier met het puzzelen!
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Stegeman 2021 Vancouver island....wat erbij?

Bericht door stegeman »

Wat en hoe kwa route zijn we wel redelijk uit... denk ik....
Maar we zitten constant auto en hotels of camper. Liefst zelfs auto met caravan. Caravan meerdere dag op 1 plek en vanuit daar eea ondernemen. Iemand ervaring hiermee?? Ander bijkomende iets. Campings in Canada lijken vaak geen zwembad te hebben? :shock: Nu zijn wij beide van na aankomst even lekker het zwembad in! Zijn er sites met bijv alleen campings met zwembad bijv of dan toch beter hotel. Camper heeft niet echt de voorkeur ivm minder flexibel parkeren.
Travelhome al bericht met de vraag omdat ik gelezen had dat zij tegenwoordig ook caravans met auto verhuren maar op hun site alleen maar incl de reis en overnachting. Dat willen we niet meer. Reisbureau hebben we wel afgeleerd.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Stegeman 2021 Vancouver island....wat erbij?

Bericht door ClaireVHaut »

Wij hebben in 2018 de rondreis per auto gedaan en vooral in de tent geslapen. En dat vonden wij eigenlijk heel goed te doen, was iig erg goedkoop :-) . De hotels vonden wij toen echt heel duur, vandaar de keuze om met de tent te gaan. Camperhuur in de zomer vonden wij ook.. te duur. Het was 4 x duurder dan met auto en tent en 2 x duurder dan met auto en hotel.. Tja.. afhankelijk van je budget en je voorkeur zou ik keuze maken. Wij hadden overigens een AirBNB in Victoria wat maar 75 CAD kostte voor 2 nachten. Was ook heel erg leuk

Ik vermoed dat er een aantal KOA's wel een zwembad hebben. Wij stonden op Dutch Lake en daar hadden we een mooi meer om in te zwemmen maar op de rest van onze campgrounds geen zwembad (wij stonden voornamelijk in de parken, echt midden in de natuur maar dan kies je voor mindere faciliteiten )

Ik ga nu in mei, met camper... een C-Medium, 23 ft. dus niet een al te grote camper, dan zou het wel aardig te doen moeten zijn met parkeren.

Bij travelhome kan je overigens ook prima alleen camper huren , ze kunnen ook wel tickets regelen, maar je hoeft daar echt geen complete rondreis af te nemen.

Wij hebben dit jaar ons pakket (ticket en camper + 1e overnachting (verplicht) in hotel) geboekt bij GoCanada. Wij boekten in mei 2019 voor dit jaar mei; wij betaalden 1300 euro PP voor ticket (Air Transat, normaal zou ik die niet boeken maar was dusdanig goedkoop dat options plus erbij alsnog vele malen goedkoper was dan KLM etc) en camper (Fraserway). Wij maken dit keer een rondje (vorige keer one-way, kosten 1250 euro voor SUV incl. one way fee bij Alamo).

Zowel in 2018 als dit jaar waren we er 4 weken.

Dit dus ter overweging.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis stegeman 2021: Vancouver island ... wat erbij (Port Hardy, Prince Rupert)?

Bericht door stegeman »

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Tent ziet mijn man niet zitten. Ik wel maar daar zijn er 2 voor nodig. Voorkeur nog steeds caravan maar dat wordt denk ik een lastige
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis stegeman 2021: Vancouver island ... wat erbij (Port Hardy, Prince Rupert)?

Bericht door ClaireVHaut »

@stegeman dat snap ik.. Ik kampeer normaliter ook vaak met tent dus voor ons geen punt. Ik heb daar nauwelijks caravans gezien moet ik zeggen. Een camper is best een optie. Ik zou dan kiezen voor een niet te overdreven grote. Ik zie mensen wel met een 30 ft rijden met zijn 2-tjes.. Ik vind de C-medium al groot zat (alleen maar gekozen omdat ik geen zin heb in geklauter om het boven bed te bereiken), maatje groter heeft vast bed :-) En die is dus net 23 ft. Kan je , aldus mensen die er ervaring mee hebben, heel gemakkelijk kwijt.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis stegeman 2021: Vancouver island ... wat erbij (Port Hardy, Prince Rupert)?

Bericht door stegeman »

We kunnen niet verder met onze Canada reis. Dat moet helaas nou ja eigenlijk niet helaas op een laag pitje. We hopen 2022 alsnog te kunnen gaan. De reden is mooi hoor waarom het er even niet in zit. Zoals ik al eens schreef overleed m’n eerste man en ben ik 2012 met Jeroen getrouwd. En bij hem ingetrokken met m’n beide zoons. Maar nu gaan we dus samen een huis bouwen. Helemaal samen ons ding, samen met onze jongens van 20 en 18. Happy.
Hopelijk valt het met de financiën mee en kunnen we snel gaan. Maar start bouw december, dan gaat het hem volgend jaar niet worden.
Reizen is onze grote droom telkens. Maar er is dus nog 1 grotere en die wordt nu werkelijkheid. :D
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis stegeman 2021: Vancouver island ... wat erbij (Port Hardy, Prince Rupert)?

Bericht door Tantelotje »

Dat is tenminste een leuke reden waardoor een vakantie uitgesteld wordt! :thumbup:
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer