Zomer 2020: tips strandvakantie / rondreis Canada

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
LeonieMiranda
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2020, 13:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Zomer 2020: tips strandvakantie / rondreis Canada

Bericht door LeonieMiranda »

Hallo allen,

Voor ons wordt dit de eerste keer Canada, dus we kunnen wel wat tips gebruiken. :thumbup:
Wij willen in juli/ augustus gaan, de wensen van ons gezin, met 2 pubers zijn een combinatie van
rondreizen (max 1500 kilometer) en dingen zien maar ook wat dagen lekker op het strand luieren.
Dan zou het dus wel fijn zijn als het minimaal 25 graden zou zijn en dat er leuke stranden zijn!
Maar als ik ga googlen lopen de temperaturen per regio best uiteen.
Waar ik zelf op uitkwam was dat Ontario de warmste zomers heeft. Klopt dit?

Wie kan mij meer duidelijkheid geven?
Wat is een een leuke en interessante regio met leuke stranden en leuke dingen om te bezichtigen?
Misschien met voorbeelden van een reisschema?
BV de eerste week strand en daarna rondreizen òf rondreizen en wat stranddagen tussendoor kan ook.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Zomer 2020: tips strandvakantie / rondreis Canada

Bericht door mtl »

Google eens op Ontario beaches. Krijg je heel wat suggesties. Het weer in Ontario kan wisselvallig zijn. Kan regenen maar ook temperaturen boven 30 graden is mogelijk.
groennom
Amerikafan
Berichten: 332
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Zomer 2020: tips strandvakantie / rondreis Canada

Bericht door groennom »

Iedereen heeft zijn eigen voorkeur, maar ik zou ervoor kiezen om rondreis en strand los van elkaar te zien. Dus of eerste (bijvoorbeeld) 2 weken rondreizen en dan naar een locatie vliegen voor het strand (bv florida) en daar nog 1 week blijven.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Zomer 2020: tips strandvakantie / rondreis Canada

Bericht door ClaireVHaut »

in 2018 was ik in west canada in de zomer.. Temperatuur varieerde van 15 tot 35 graden ;-).

Stranden heb je o.a. op vancouver island.

Zelf zou ik die combi niet in Canada zoeken.

Wij waren er 4 weken, 4500 km gereden.

Is het voor zomer 2020 ? Dan mag je wel opschieten qua. boeken
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Rik-
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 jan 2018, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Zomer 2020: tips strandvakantie / rondreis Canada

Bericht door Rik- »

Ik denk dat er betere regio's zijn waar je die combinatie kan vinden.
Of inderdaad trek 2 weken rond, en ga dan naar een geschikte strandlocatie.
Een multi-city vlucht kan soms zelf opmerkelijk meevallen in prijs, dus daar hoef je het niet voor te laten.
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:New York
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Zomer 2020: tips strandvakantie / rondreis Canada

Bericht door mtl »

Canada en strandvakantie is ook niet echt voor de hand liggend.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Zomer 2020: tips strandvakantie / rondreis Canada

Bericht door kastelke »

Als Canadees wonende in de buurt van Toronto kan ik dat bevestigen.
Wasaga Beach is het 'leukste' strand hier, maar ik zou er niet willen zijn. VEEL te druk. En niet te vergelijken met wat mensen een 'strandvakantie' noemen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Zomer 2020: tips strandvakantie / rondreis Canada

Bericht door jojostravelusa »

1500 km rijden is niet veel, maar als je je beperkt tot een rondje Calgary bv. met Banff en Jasper NP erbij, dan zou het kunnen. En dan inderdaad lekker een vlucht naar het zuiden, waar je echt naar het strand kunt.
LeonieMiranda
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2020, 13:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Zomer 2020: tips strandvakantie / rondreis Canada

Bericht door LeonieMiranda »

Bedankt voor alle reacties!
Het is duidelijker nu wat we kunnen verwachten in ieder geval.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Zomer 2020: tips strandvakantie / rondreis Canada

Bericht door AnnInBC »

Voor de zomer denk ik ook aan the Okanagan Valley en Shuswap Lake gebied in British Columbia in het westen van Canada. Dat is zowat het "Frankrijk/Spanje" voor redelijk wat Canadezen in de zomer. Mooie stranden aan mooie meren, watersport en dergelijke. Dit gebied is zo een 400-500km ten oosten van Vancouver en ik denk dan aan steden zoals Penticton (kleinere stad), Kelowna, Vernon, Salmon Arm en het kleine stadje Sicamous. Al deze stadjes/dorpen liggen dichtbij meren waar je kan zwemmen en dergelijke. Meestal zijn de zomers erg warm daar met temperaturen tot in de 30 graden soms, maar elke zomer is natuurlijk wel anders dus heel moeilijk te zeggen. De Okanagan Valley is ook gekend voor zijn wijngaarden en je kan daar ook wijnboeren bezoeken.

Ik woon nu een 20 jaar in Vancouver en voor een 15 jaar hiervan gingen wij met mijn man zijn familie elk jaar in juli naar Mara Lake voor 1 week, gelegen tussen Salmon Arm en Sicamous (Shuswap gebied zoals ze dat noemen). We huurden daar een chalet bij een soort camping waar vaste caravans staan het hele jaar door met bij een mooi strand erbij en omdat dit op prive gebied lag was het er nooit druk. We gingen veel het water in (alhoewel het water soms toch wel echt koud was)...maar voor pubers is dat niet zo een probleem, denk ik. Ik weet ook dat ik 15 jaar geleden toch wat beter tegen het koude water kon dan nu. :wink: Je zou die omgeving kunnen combineren met Vancouver/Whistler of ook Vancouver Island (afhankelijk van hoeveel tijd je hebt) of eventueel die omgeving doen vanuit Calgary met de Canadese Rockies erbij. Het is ook zo een 500km van Calgary (Sicamous toch), als je meer richting Kelowna en omgeving wil is het een 600km van Calgary en een 400km vanuit Vancouver.

Hier een paar voorbeeldjes van bij Mara Lake om je een idee te geven:

Afbeelding
DSC04564 by Ann Badjura, on Flickr

Afbeelding
DSC02124 by Ann Badjura, on Flickr

Afbeelding
DSC02165 by Ann Badjura, on Flickr
LeonieMiranda
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2020, 13:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Zomer 2020: tips strandvakantie / rondreis Canada

Bericht door LeonieMiranda »

Nog bedankt voor je reactie AnnInBC! Ziet er echt enorm mooi uit!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer