Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen gevraagd veerdienst Port Angeles (US) - Victoria (CA).
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ervaringen gevraagd veerdienst Port Angeles (US) - Victoria (CA).
Wie weet hoe de douane- en immigratie-activiteiten gaan als men met de auto van Port Angeles (WA - USA) overvaart met de veerboot naar de plaats Victoria op Vancouver Island in Canada.
De website van de veerdienst (Black Ball Ferry Line) heb ik reeds gevonden en doorgekeken, te weten: https://www.cohoferry.com/
Daarin heb ik gelezen dat men minstens 1 uur voor de afvaart aanwezig moet zijn.
Ik weet dat ik als Nederlander geen elektronische reismachtiging (eTA) nodig heb, wel een geldig paspoort.
De website van de veerdienst (Black Ball Ferry Line) heb ik reeds gevonden en doorgekeken, te weten: https://www.cohoferry.com/
Daarin heb ik gelezen dat men minstens 1 uur voor de afvaart aanwezig moet zijn.
Ik weet dat ik als Nederlander geen elektronische reismachtiging (eTA) nodig heb, wel een geldig paspoort.
- AnnInBC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Ervaringen gevraagd veerdienst Port Angeles (US) - Victoria (CA).
Voor zover ik weet moet je minstens 1 uur op voorhand daar zijn, ookal heb je een reservatie. Aan de Amerikaanse kant is er geen speciale procedure voordat je de ferry opgaat, de vragen worden pas gesteld bij de Canadian Customs bij aankomst in Victoria. Geen speciale papieren nodig, enkel een geldige paspoort.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Vwb immigration is al gezegd. Ik heb deze boot In Victoria zien aankomen, prachtige aankomstplek midden in deze leuke stad. Klein detail, ferry vertrekt uit Port Angeles 

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Hartelijk dank voor de antwoorden.
En Ruud, natuurlijk is de afvaart in Port Angeles. Ik heb het in de voorgaande berichten aangepast. Bedankt voor de correctie.
En Ruud, natuurlijk is de afvaart in Port Angeles. Ik heb het in de voorgaande berichten aangepast. Bedankt voor de correctie.
Hallo,
Wij hebben de afgelopen september de overtocht gemaakt vanuit Victoria naar Port Angeles. We moesten er ongeveer een uur tot 1.5 u voor vertrek zijn omdat de Amerikaanse douane alle papieren checkt wanneer je op de parkeerplaats staat. Je moet dan in je auto blijven zitten en als het gecheckt is nog een stempel halen van de immigratiedienst in het gebouw bij de terminal. De overtocht was erg mooi ondanks het slechte weer. Zelfs nog orkas zien zwemmen : ) In Port Angeles aangekomen hadden we nogmaals een korte check door de Amerikaanse douane. Ook hier zit je gewoon in je auto.
Wij hebben de afgelopen september de overtocht gemaakt vanuit Victoria naar Port Angeles. We moesten er ongeveer een uur tot 1.5 u voor vertrek zijn omdat de Amerikaanse douane alle papieren checkt wanneer je op de parkeerplaats staat. Je moet dan in je auto blijven zitten en als het gecheckt is nog een stempel halen van de immigratiedienst in het gebouw bij de terminal. De overtocht was erg mooi ondanks het slechte weer. Zelfs nog orkas zien zwemmen : ) In Port Angeles aangekomen hadden we nogmaals een korte check door de Amerikaanse douane. Ook hier zit je gewoon in je auto.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 2663 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 11 Reacties