Reis Richie944: Vancouver-Calgary 19 dagen

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Richie944
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Richie944: Vancouver-Calgary 19 dagen

Bericht door Richie944 »

Hallo medereizigers en reisfanaten!

Aankomende mei ga ik samen met m'n pa, ma en broer weer een roadtrip maken. In 2018 hebben we Route 66 Amerika gedaan (destijds ook veel info hier gehaald, met als gevolg dat de route (bijna) perfect liep zoals uitgestippeld :mrgreen: ), deze keer de westkant van Canada. Op 9 mei halen wij een RV op bij Canadream in Vancouver (het betreft weer een wegbrengactie) en leveren deze 27 mei in in Calgary. Om de route samen te stellen heb ik weer veel gebruik gemaakt van dit forum en de diverse mooie reisverslagen die ik ben tegenkomen. Aan de hand daarvan heb ik onderstaande route samen gesteld. Graag verneem ik van de mensen die ervaring hebben met West Canada en rijden met de RV daar, of de route haalbaar is.

Dag 01 Vr. 8 mei Vlucht+ overnachting
Dag 02 Za. 9 mei RV ophalen in Delta
>>>>> Delta-Vancouver
Dag 03 Zo. 10 mei Vancouver
**Dag 04: Ma. 11 mei Vancouver-(Ferry Swartz Bay) Victoria
*Dag 05: Di. 12 mei Victoria
Dag 06: Wo 13 mei Victoria-Tofino
Dag 07: Do 14 mei Tofino / Ucluelet
Dag 08: Vr. 15 mei Tofino-Whistler
Dag 09: Za. 16 mei Whistler
Dag 10; Zo. 17 mei Whistler-Clearwater
Dag 11: Ma. 18 mei Wells Gray Prv Park
Dag 12: Di. 19 mei Clearwater-Jasper
Dag 13: Wo. 20 mei Jasper
Dag 14: Do. 21 mei Jasper
***Dag 15: Vr. 22 mei Jasper-Banff
Dag 16: Za. 23 mei Banff
Dag 17: Zo 24 mei Banff
Dag 18; Ma 25 mei Banff (Lake Louise)
Dag 19: Di 26 mei Banff-Calgary
****>>>>>> Calgary
Dag 20: Wo 27 mei RV inleveren + vlucht
Dag 21: Do 28 mei Schiphol

Opmerkingen:
*Whale Watch willen wij doen in Victoria. En als alternatieve mogelijkeid Tofino (toer van 2,5-3 uur vinden wij genoeg)
**Ik wil proberen om begin van de middag in Victoria te zijn, Dan kunnen we al een gedeelte van Victoria zien en eventueel de dag erna, na de whale watch al naar Tofino rijden om al een dag te winnen op deze planning.
***Jasper naar Banff is ca. 290 km. Enige waar ik een beetje over twijfel of het, zeker gezien de bezienswaardigheden onderweg, haalbaar is. Ik had in eerste instantie Lake Louise als eindbestemming, maar gezien de drukte en het feit dat er maar 1 overnachtingsplaats is, proberen Banff te halen. Ik heb dan ook 9 uur uitgetrokken als reistijd. Dus vertrek in de vroege ochtend.
****Voor het middaguur vermoed ik in Calgary te zijn. Mochten wij na al die prachtige natuur geen behoefde meer hebben aan een stad, dan pakken wij een extra dag in Banff en rijden op de laatste dag rechtstreeks naar de inleverlocatie.

Verder zou ik graag willen weten of het in deze periode noodzakelijk is om campgrounds te reserveren. Ik heb zelf het idee, van wat ik overal gelezen heb, een campground in Jasper te reserveren wel handig is gezien het feit dat Whistler campground nog steeds gesloten is.

Ben benieuwd wat jullie hiervan denken. Tips zijn altijd welkom 8). Alvast bedankt! :thumbup:
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Richie944: Vancouver-Calgary 19 dagen

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn afgelopen najaar naar West Canada geweest met de camper. Wij hadden 4 weken en hebben een noordelijk stuk meegepakt. Wij zijn op Vancouver Ilsand vanaf Port Hardy naar Bella Coola gevaren. Was hartstikke leuk, maar met maar 3 weken kun je dit stuk beter overslaan.
Kijk eens naar ons reisverslag. Misschien haal je er ideeën uit. Wij deden overigens een rondje Calgary.
https://jojos-rondje-west-canada-2019.blogspot.com/
Volucris
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Volucris »

Ik denk niet dat het noodzakelijk is campgrounds te reserveren. Ook niet omgeving Jasper, tenminste als je genoegen neemt met NP campgrounds.
Het is nog heel erg vroeg in het jaar en absoluut nog geen seizoen. Het enige wat zou kunnen is dat de First come first serve campgrounds niet open zijn op de datum wat aangegeven wordt als er nog sneeuw ligt. Dit zagen we toen we eens de eerste drie weken van juni op de ice field Parkway waren. Wij hebben toen o.a. op Whistler gestaan met hooguit een dertig andere. Die reis hebben we helemaal op de bonnefooi gedaan. Dat geeft zoveel vrijheid.
De keren daarna, allemaal in september hebben we eigenlijk alleen rondom Banff/Yoho/Lake Louise geboekt.
Lizzy84
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Lizzy84 »

Hou er wel rekening mee dat het Victoria Day long weekend in je vakantie valt. Die dagen zou ik wel reserveren. Lake Louise is nog first come first serve. Zelf gaan wij ook in mei en heb ik Wapiti in Jasper wel gereserveerd. Je kan eens kijken op de reserveringspagina van Parks Canada om te zien hoeveel plekken er nog zijn.
Veel plezier met de voorbereiding
Richie944
Amerika-newbie

Bericht door Richie944 »

Lizzy84 schreef:
09 feb 2020, 08:27
Hou er wel rekening mee dat het Victoria Day long weekend in je vakantie valt. Die dagen zou ik wel reserveren. Lake Louise is nog first come first serve. Zelf gaan wij ook in mei en heb ik Wapiti in Jasper wel gereserveerd. Je kan eens kijken op de reserveringspagina van Parks Canada om te zien hoeveel plekken er nog zijn.
Veel plezier met de voorbereiding
Dank voor de tip. Victoria Day had ik even over het hoofd gezien.
jojostravelusa schreef:
29 jan 2020, 14:19
Kijk eens naar ons reisverslag. Misschien haal je er ideeën uit. Wij deden overigens een rondje Calgary.
https://jojos-rondje-west-canada-2019.blogspot.com/
Dankje. Ga ik eens lezen! :thumbup:
Richie944
Amerika-newbie

Bericht door Richie944 »

Dit weekend 2 campgrounds geboekt. Greenpoint Campground in Tofino en Wapiti in Jasper. Vooral die laatste was noodzakelijk. Zelfs halverwege mei zit deze campground bijna helemaal volgeboekt. Waarschijnlijk omdat de Whistler campground ook geheel 2020 nog is afgesloten. Wij hebben de allerlaatste plek kunnen reserveren met full hookup op Wapiti! :blink: Alleen nog enkele plekken op de plaatsen zonder elektra, water en dump.
Op Greenpoint in Tofino gelukkig nog wel keus, maar ook die zit vanaf eind mei gewoon helemaal volgeboekt. Dus wie nog wil boeken moet echt opschieten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer