Reis Ericengeke: 6 weken noordwest.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Ericengeke
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2020, 14:12
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Ericengeke: 6 weken noordwest.

Bericht door Ericengeke »

Hallo luitjes,

Onderstaande route willen wij in september ondernemen. Het liefst zouden wij een paar weken eerder vertrekken, maar dat kan vanwege werk niet.

Het is de bedoeling met een SUV de route te rijden, met overnachtingen onderweg. Wij zijn eerder in Amerika geweest en hebben de oh zo bekende zuidwest route al eens gereden.

Wij zijn al wat ouder, dus lange hikes hoeven niet meer zo. Af en toe een korte wandeling in een NP is genoeg.

Er staat nog niets vast. De lange stop in Las Vegas is wel een must; de vorige keer waren we redelijk brak na 4 weken in een auto te hebben gezeten. Daarbij komt dat we om medische redenen een aantal jaren geleden geen rondreis konden maken maar toen wel 4 weken vakantie hebben gevierd in LV, waar wij ons toen kostelijk hebben vermaakt.

Ik twijfel nog om 1 extra dag door te brengen in Yosemite, maar na 5 weken zouden we het misschien een beetje zat zijn.

De hele route is 6300, met een gemiddelde van 300 km per rit.

19 Amsterdam - Salt Lake City
20 Salt Lake City
21 Salt Lake City - Jackson (Grand Teton)
22 Jackson
23 Jackson - Cody
24 Cody - Gardiner (Yellowstone)(Beartooth Highway)
25 Gardiner
26 Gardiner
27 Gardiner - Helena
28 Helena - St Mary
29 St Mary - Kalispell (Glacier)(Going to the sun road)
30 Kalispell
01 Kalispell - Spokane
02 Spokane - Winthrop
03 Winthrop - Vancouver (North Cascades)
04 Vancouver
05 Vancouver - Victoria
06 Victoria - Seattle
07 Seattle
08 Seattle
09 Seattle - Manzanita
10 Manzanita - Myrtle Creek
11 Myrtle Creek - Klamath Falls (Crater Lake)
12 Klamath Falls
13 Klamath Falls - Mineral (Lassen)
14 Mineral - Eureka
15 Eureka - Fort Bragg (Avenue of the Giants)
16 Fort Bragg - San Francisco
17 San Francisco
18 San Francisco
19 San Francisco
20 San Francisco - Yosemite
21 Yosemite - Death Valley
22 Death Valley - Las Vegas
23 Las Vegas
24 Las Vegas
25 Las Vegas
26 Las Vegas
27 Las Vegas
28 Las Vegas
29 Las Vegas - Amsterdam

Alvast bedankt voor de moeite van het meedenken!

Groet, Eric.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Ericengeke: 6 weken noordwest.

Bericht door stegeman »

Zou dat wanneer je toch met de boot naar Vancouver island gaat dat niet alleen voor Victoria doen. Dus of laten vallen of meer zien. Yosemite 2 nachten erbij wel nodig. Maar waar vandaan? Misschien door Vancouver island laten vervallen of Seattle en SF nacht minder... Yosemite - Dearh Valley is te lang en is heel veel te zien : tiogaroad,omgeving Mammoth lakes en Bishop mooie wandelingen , Alabama Hills , bodie, Monolake. Wij hadden veel moeite met kiezen op dit stuk wat wel en niet en hadden zelfs een overnachting er wel tussen
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Ericengeke: 6 weken noordwest.

Bericht door Tantelotje »

Wat een heerlijk vooruitzicht om zo lang te mogen rondtoeren!

Een paar opmerkingen:
- Ik zou het bezoek van Yellowstone niet plannen vanuit Gardiner. Ik zou een overnachting plannen in Cody, Old Faithful en Gardiner. Die eerste twee kun je ook nog omdraaien. Dan pak je de meeste gedeeltes wel mee. Overigens zou het ook mooi zijn als je een nacht in Jackson had en een nacht in de Grand Teton zelf.
- Ik zou overwegen om in 1 (langere) dagetappe van Gardiner naar St Mary te rijden. Dan heb je gelijk een nacht extra voor het Oostelijk deel van Glacier. Wij hebben dit afgelopen jaar andersom gedaan en vonden het echt prima te doen. Zeker als je daarna meer tijd op de volgende locatie hebt.
- Als je aan de Oostelijke zijde van Glacier 2 nachten hebt, zou ik 1 nacht Kalispell laten vallen.
- In plaats van Spokane zou je ook kunnen overnachten in Coeur d'Alene. Vonden wij een charmant plaatsje. Leuker dan Spokane.
- De overnachting in Victoria zou ik ook laten vallen. Je moet 2 x met de ferry zodat er erg weinig tijd overblijft voor een daadwerkelijk bezoek. Ik zou rechtstreeks van Vancouver naar Seattle rijden. De nacht die je hiermee 'wint' zou ik denk ik toch toevoegen aan Yosemite voor ook wat meer rust op dat stuk.
- Ik begrijp dag 9 en 10 niet helemaal. Het lijkt me nogal ver vanaf Seattle naar Manzanita. Misschien in plaats van Manzita een bezoek aan Portland en eventueel de Columbia River Gorge, en dan dag 11 van Portland naar Klamath Falls. Als dit overigens is voor een bezoek aan (het prachtige) Crater Lake kun je ook overwegen om in het park te overnachten bij Union Creek resort. Daar zou 1 overnachting prima kunnen volstaan. Dan kun je die 2e bij Lassen Volcanic zetten. Dat is toch wat groter en geeft je daar meer tijd.
- Idealiter zou ik een nacht plannen tussen Yosemite en Death Valley. Dat geeft meer tijd voor de Tioga pass, of (ingeval van vroege sneeuwval) meer tijd om een andere oversteek over de Sierra's te maken. Anders wordt die dag misschien wel heel erg lang.

Verder neem ik aan dat je er bewust voor kiest om Mount Rainier NP voorbij te rijden. Maar ook met 6 weken zul je keuzes moeten maken. :wink:
Voor de afwisseling zou je kunnen overwegen om Vancouver over te slaan en na de Cascades door te steken naar Olympic NP.
Je zou dan zoiets kunnen doen:
Wintrop - Bellingham
Bellingham - Port Angeles (ferry)
PA - Forks
Forks - Aberdeen/Lake Quinault
Aberdeen/Lake Quinault - Seattle
Seattle

En verder ben ik natuurlijk vooral heel jaloers op het 6 weken rondreizen :D

Veel succes met voorbereiden!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Ericengeke: 6 weken noordwest.

Bericht door Martin & Marianne »

Mooi vooruitzicht!
Ik kan me helemaal vinden in de opmerkingen van Stegeman en Tantelotje.
Ik begrijp dat je wel wat rust wilt nemen, maar is het niet veel fijner om tussendoor wat meer rust te hebben in plaats van 4 weken lang veel te rijden en dan een week Las Vegas om daarvan bij te komen? Als het je vooral om Las Vegas gaat dan is dat prima, maar jammer dat het ten koste gaat van wat rust onderweg.
Als die dagen Las Vegas een must zijn zou ik echt overwegen on iets te laten vallen. Er zijn daarvoor al suggestie gegeven. Je zou ook Lassen kunnen laten vallen; je rijdt nu veel heen en weer op dat stuk. Verkijk je ook niet op de tijd die je nodig hebt bij de Redwoods en langs de kust.

En neem dan wat meer tijd voor de route via Yosemite en Death Valley, dat is echt veel te gehaast nu, terwijl daar zoveel te zien is.

Misschien hebben jullie iet aan ons 2015-verslag voor delen van de route. En in 2019 hebben wij in september rondgereisd en onder ander Yosemite en Death Valley bezocht.

Marianne
Ericengeke
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2020, 14:12
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Ericengeke: 6 weken noordwest.

Bericht door Ericengeke »

Wow, wat een snelle en vooral hulpvaardige reacties! Hier kan ik echt wat mee! Ik ga al jullie adviezen stuk voor stuk bekijken en de route waar nodig aanpassen. Het eindresultaat laat ik nog wel weten. Super bedankt alvast! Jullie zijn toppers!!

Groet,

Eric
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer