Reis RvL: West-Canada.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
RvL
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 aug 2008, 10:50

Reis RvL: West-Canada.

Bericht door RvL »

Goedendag allemaal,

Al een hoop informatie van dit forum gehaald!
Maar toch ook maar eens ons schema voor juli / augustus 2020 hier voorleggen. Extra tips en tricks zijn natuurlijk altijd van harte welkom.

We gaan komende zomer met ons gezin met 2 kinderen van 5 (dan bijna 6) en 10 voor 3 weken naar West-Canada, waarvan er 18 dagen in een camper zijn. Hieronder onze voorlopige planning. Vlucht en camperhuur is al geregeld, verder nog niets.

22 juli: Amsterdam - Vancouver
23 juli: Vancouver
24 juli: Vancouver
25 juli: Camper ophalen - Ferry - Victoria
26 juli: Victoria
27 juli: Tofino/Ucluelet
28 juli: Tofino/Ucluelet
29 juli: Whistler
30 juli: Whistler
31 juli: Cache Creek
1 aug: Clearwater
2 aug: Clearwater/Well's Gray Park
3 aug: Jasper NP
4 aug: Jasper NP
5 aug: Cline River/Nordegg
6 aug: Banff
7 aug: Banff
8 aug: Mount Revelstoke
9 aug: Kelowna
10 aug: Kelowna
11 aug: Hope
12 aug: Camper inleveren en vlucht naar Amsterdam

Op Vancouver Island willen we de campgrounds al wel reserveren, en wellicht ook in Banff. Maar daar tussen willen we ook veel openhouden om niet te veel in een vast schema te zitten.

Tips over de route en waar wel/niet extra dag blijven zijn welkom.
Ervaringen met camper ophalen en direct de ferry naar Vancouver Island? Plan is om na het ophalen van de camper direct de ferry te pakken (19:00).
Toch misschien meer campgrounds al reserveren?
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis RvL: West-Canada.

Bericht door opvakantie »

Boek de ferry nu alvast, scheelt misschien teleurstelling als je daar in het weekend komt en het is volgeboekt.
Check ook even hoelang je onderweg bent van Tofino naar Whistler. Daar zit ook de overtocht bij waarbij je op een bepaald tijdstip aanwezig moet zijn om tijdig aan boord te kunnen gaan.
Dat gaat allemaal soepel maar de hele tocht inclusief wachten zal misschien wat meer tijd in beslag nemen dan de 6u 20min die Google aangeeft.
RvL
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 aug 2008, 10:50

Re: Reis RvL: West-Canada.

Bericht door RvL »

Het boeken van de ferry staat inderdaad op onze actielijst! Thnx.
Lizzy84
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 aug 2017, 22:43
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis RvL: West-Canada.

Bericht door Lizzy84 »

Mooie route, maar is het niet wat veel in 18 dagen? Heb je de route al eens uitgeschreven met de kilometers en reisdagen die je maakt?
Mijn ervaring is dat je met de camper toch wat langzamer bent dan met de auto.... Ik zou zelf kiezen in die 18 dagen voor rondje Rockies en Vancouver Island eruit halen, lijkt me relaxter
Maar het is mijn mening en voorkeur hoor, als je het prima vind zo, gewoon doen :thumbup:
Ik zou in Jasper wel reserveren, omdat Whistlers campground gesloten is de hele zomer...
Succes met de voorbereiding verder!
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis RvL: West-Canada.

Bericht door ClaireVHaut »

Ik mag toch hopen dat je Banff en Jasper al je campgrounds hebt gereserveerd ? Die gingen afgelopen week open en het is bommetje vol.

Verder.. te veel in te korte tijd. Ik deed dit in 4 weken.. Jullie hebben maar 18 camperdagen .. En je rijdt niet zoveel op een dag met een camper EN jonge kinderen.

Reistijd: als je er met een auto een uur over doet, dan doe je er minimaal 1 1/2 uur over met de camper zonder stops..

Ik zou zelf VI niet doen in dit geval .. maar ja.. dat ben ik.

Dit was mijn route

Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis RvL: West-Canada.

Bericht door stegeman »

Ja. Sluit me erbij aan dat incl Vancouver Island en ook nog reizen met camper echt veel te veel reizen is. Zeker met jonge kids. En dan idd Vancouver Island eruit halen OF Vancouver, Whistler en omgeving blijven en dan incl Vancouver island en dan Banff Jasper een andere reis in combinatie met Yellowstone.
Aan de andere kant heb ik niet veel recht tot spreken misschien omdat we zelf deze fout ook maakten. De eerste Amerika reis was dat voor ons waar we blind vertrouwden op reisbureau. Spijt als haren op ons hoofd er net zo snel als jullie door te zijn gegaan...(hadden 28 dagen auto en hotel incl stuk Amerika, zoals Yellowstone en glacier en Mount Rainier. Veeel en dan ook veel te veel!)
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis RvL: West-Canada.

Bericht door ClaireVHaut »

Het is zo zonde als je als een haas erdoorheen vliegt.. De rockies alleen al zijn die 18 dagen al kort genoeg.. Ik zou écht VI niet doen, echt niet..

En de bekende campgrounds bij Jasper en Banff zitten grotendeels al vol, ik zou dus snel gaan kijken voor andere campgrounds in de buurt, het is in de zomer echt ontzettend druk. Wij waren blij dat we in 2018 alles al vast hadden liggen.

Wij kwamen daar mensen tegen die echt de hele middag al aan het rondrijden waren voor een plekje.. Hadden thuis bedacht, kan prima zonder reserveren, lekker de vrijheid... en dat kostte ze dus iedere keer een halve dag per bestemming om een plekje te vinden. Zou niets voor mij zijn. Zeker niet met kinderen.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
RvL
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 aug 2008, 10:50

Re: Reis RvL: West-Canada.

Bericht door RvL »

Lizzy, Claire en Stegeman, heel erg bedankt voor jullie input.

Wij hebben eerder een camperreis gedaan (Westkust Amerika) en hebben het reizen niet als vervelend ervaren. Tijdens het rijden genoeg stoppen en er zijn onderweg genoeg dingen te doen / te zien. We hebben de reis in excel uitgeschreven en gekeken naar hoeveel km we per dag af zouden leggen. Ik maakte me zelf maar 'druk' om 3 á 4 dagen. Echter, nu jullie alle 3 aangeven dat het wel heel veel is heeft ons dat wel aan het denken gezet. Dus bedankt voor jullie kanttekeningen :thumbup:

Campgrounds in Banff en Jasper hebben we gereserveerd. We dachten in eerste instantie dat het wel los zou lopen inderdaad maar toen we toch is in dat reserveringssysteem gingen kijken schrokken we een beetje. Gelukkig was er nog wel e.e.a. beschikbaar.

Om de dagen dat we een reservering hebben moeten we in ieder geval heen plannen, maar we gaan nog is goed kijken naar de planning!
Lizzy84
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 aug 2017, 22:43
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis RvL: West-Canada.

Bericht door Lizzy84 »

Graag gedaan! Goed dat je de campgrounds hebt gereserveerd en succes met de rest van de planning! :thumbup: :thumbup:
RvL
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 aug 2008, 10:50

Re: Reis RvL: West-Canada.

Bericht door RvL »

Van een rondreis door Canada naar een camping in de Vogezen... (ook niet verkeerd hoor 8) )

Ben blij dat al het geregel achter de rug is.
Alles rondom onze rondreis is geannuleerd, wacht alleen nog op wat refunds van campsites. En nog op een refund van Icelandair voor de vlucht.

In 2021 gaan we een nieuwe poging doen.
Nieuwe datum voor de camper staat inmiddels op 31 juli 2021. En we hebben de camperhuur met 3 nachten verlengd, naar 21 nachten ipv 18. Meerprijs viel ons 100% mee.

We hadden al wat aanpassingen in reisschema gedaan, Nordegg hebben we weggestreept en 'tussenstop' Clearwater was er uit.
Dus nu met 21 nachten opnieuw puzzelen wat de route gaat worden.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis RvL: West-Canada.

Bericht door AnnInBC »

Fijn dat het allemaal gelukt is! Nu kan je verder puzzelen voor volgend jaar. Veel plezier in de Vogezen!
RvL
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 aug 2008, 10:50

Re: Reis RvL: West-Canada.

Bericht door RvL »

Nou, in 2022 gaat het er dan hopelijk van komen na 2 jaar cancellen.

Plannen zijn over de afgelopen 2 jaar op aantal punten gewijzigd.
We hebben de camper aantal dagen extra geboekt.
We hebben, na hier gegeven tips, Vancouver Island uit de camperreis gelaten maar wel besloten om een week eerder te gaan en zo in de week voordat we de camper hebben VI met de auto te bezoeken.

Daarmee wordt de reis in de camper wat meer ontspannen.
Hieronder huidige planning wat de reis met de camper betreft:
Twijfel zit hem nog in hoeveel dagen in welk NP / Is Wells Grey 2 volle dagen de moeite waard.

Alle tips zijn uiteraard weer van harte welkom!!

23-jul auto inleveren - camper ophalen - naar Noord VC/Capilano
24-jul Vancouver
25-jul Capilano - Whistler
26-jul Whistler
27-jul Whistler
28-jul Whistler - Wells Gray PP
29-jul Wells Gray PP
30-jul Wells Gray PP
31-jul Wells Gray PP - Jasper NP
1-aug Jasper NP
2-aug Jasper NP
3-aug Jasper NP - (Icefields Parkway) - Kootenay
4-aug Kootenay - Lake Louise
5-aug Lake Louise - Banff NP
6-aug Lake Louise - Banff NP
7-aug Lake Louise - Yoho NP
8-aug Yoho NP / Glacier NP / Mount Revelstoke NP
9-aug Yoho NP / Glacier NP / Mount Revelstoke NP
10-aug Yoho NP / Glacier NP / Mount Revelstoke NP - Kelowna
11-aug Kelowna
12-aug Kelowna - Hope
13-aug Hope - Camper inleveren - Vlucht naar Amsterdam
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis RvL: West-Canada.

Bericht door jojostravelusa »

Misschien haal je wat tips uit ons reisverslag. Wij deden een rondje Calgary, maar er zit veel overlap in de route.
https://jojos-rondje-west-canada-2019.blogspot.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer