Reis Karin1989: advies planning reis West-Canada 2020.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Karin1989
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 sep 2014, 17:35
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Karin1989: advies planning reis West-Canada 2020.

Bericht door Karin1989 »

Hallo allemaal,

Begin juni willen mijn vriend en ik een rondreis maken met een camper door West-Canada (en kleine uitstapjes naar de VS). We hebben een planning gemaakt en zouden graag tips en adviezen willen.
Onder de planning heb ik nog wat vragen neergezet, hopelijk kunnen jullie ons helpen. :D

Dag 1: Amsterdam - Vancouver
Dag 2: Vancouver - Vancouver Island (camper ophalen)
Dag 3: Vancouver Island
Dag 4: Vancouver Island
Dag 5: Vancouver Island - Hope
Dag 6: Hope - Revelstoke
Dag 7: Revelstoke
Dag 8: Revelstoke - Golden
Dag 9: Golden - West Glacier (Glacier N.P., Montana)
Dag 10: Glacier N.P., Montana
Dag 11: Glacier N.P., Montana
Dag 12: Glacier N.P., Montana - Banff
Dag 13: Banff/Lake Louise
Dag 14: Banff/Lake Louise
Dag 15: Banff/Lake Louise
Dag 16: Banff/Lake Louise - Jasper
Dag 17: Jasper
Dag 18: Jasper
Dag 19: Jasper - Wells Gray P.P.
Dag 20: Wells Gray
Dag 21: Wells Gray
Dag 22: Wells Gray - Lillooet
Dag 23: Lillooet - Whistler
Dag 24: Whistler - Vancouver (camper inleveren)
Dag 25: Vancouver
Dag 26: Vancouver
Dag 27: Vancouver - Seattle
Dag 28: Seattle (4 juli)
Dag 29: Seattle
Dag 30: Seattle - Amsterdam

- We hebben zo'n 30 dagen de tijd, vrij ruim dus. Daarom hebben we Glacier N.P. in Montana toegevoegd aan de reis, is dit park de moeite waard om dit stuk om te rijden of hebben jullie tips om de route ergens anders uit te breiden? Wij vinden het niet erg om een hele dag in de camper te rijden, dit hebben we vaker gedaan en bevalt ons prima.
- Mogelijk willen we nog een nacht in Edmonton overnachten i.v.m. familiebezoek, maar dan moeten we ergens wel wat gaan schrappen. Waar zouden we dit kunnen doen?

- Ik heb nu opgeschreven dat we in Hope overnachten nadat we uit Vancouver Island vertrekken. Is dit een leuke plaats of hebben jullie een beter idee? Zelfde vraag voor de overnachting in Lillooet.
- Het lijkt ons leuk om op 4 juli in Seattle te zijn ivm onafhankelijkheidsdag of kunnen we die dagen beter elders in de reis gebruiken? In dat geval vliegen we vanaf Vancouver terug.

Alvast bedankt!

Groetjes Karin.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Advies planning reis west Canada 2020

Bericht door stegeman »

Volgens mij moet je zowiezo vliegen op Canada en terug vanaf Canada. Of vliegen op Amerika en terug vanaf Amerika vliegen. Kijken wat handigst uitkomt met kilometers, prijzen en autohuur.

Gr. Alice
Laatst gewijzigd door stegeman op 05 jan 2020, 22:20, 2 keer totaal gewijzigd.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Advies planning reis west Canada 2020

Bericht door stegeman »

En wat grappig.... wij hebben ook familie in Edmonton wonen! Ook langs geweest in 2017. Edmonton zelf vonden we ook wel even leuk (Edmonton Mall, parlementsgebouw)
Is vliegen op Vancouver en terug vanaf Edmonton dan niet beter? Of andersom. Je wint er ontzettend veel tijd mee en hoeft echt niet duurder te zijn. Zelf deden we toen een rondje Edmonton omdat we toen niet beter wisten dan dat je vanaf zelfde vliegveld terug moest. (Alhoewel we dat ook wel als fijn ervaren hebben)
Ik zou persoonlijk Seattle schrappen en langer op Vancouver Island willen zijn. Maar met de tijdwinst van een one-way wel mogelijk (wellicht dan ook dat tropisch regenwoud dan links van Seattle)
Gr Alice
Gebruikersavatar
Karin1989
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 sep 2014, 17:35
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Karin1989: advies planning reis West-Canada 2020.

Bericht door Karin1989 »

Hallo Alice,

Bedankt voor je reacties. Na het nodige brainstormen hebben wij inmiddels besloten om de reis iets aan te passen.
Seattle staat niet meer op de kaart. Het leek ons erg leuk om hier met Onafhankelijkheidsdag te zijn, maar we zijn met Canada Day ook in Vancouver.

Met de dagen die vrij komen hebben we nu een dag extra gepland op Vancouver Island en een dag extra bij Whistler. Rond de periode dat we in Jasper zijn willen we dan nog een dag Edmonton inplannen.

De planning zou er dan zo uit komen te zien: (Mogelijk dat dit nog een dagje verschuift, omdat we Edmonton eraan plakken).

Dag 1: Amsterdam - Vancouver
Dag 2: Vancouver - Vancouver Island (camper ophalen)
Dag 3: Vancouver Island
Dag 4: Vancouver Island
Dag 5: Vancouver Island
Dag 6: Vancouver Island - Hope
Dag 7: Hope - Revelstoke
Dag 8: Revelstoke
Dag 9: Revelstoke - Golden
Dag 10: Golden - West Glacier (Glacier N.P., Montana)
Dag 11: Glacier N.P., Montana
Dag 12: Glacier N.P., Montana
Dag 13: Glacier N.P., Montana - Banff
Dag 14: Banff/Lake Louise
Dag 15: Banff/Lake Louise
Dag 16: Banff/Lake Louise
Dag 17: Banff/Lake Louise - Jasper
Dag 18: Jasper
Dag 19: Jasper
Dag 20: Jasper - Wells Gray P.P.
Dag 21: Wells Gray
Dag 22: Wells Gray
Dag 23: Wells Gray - Lillooet
Dag 24: Lillooet - Whistler
Dag 25: Whistler
Dag 26: Whistler - Vancouver (camper inleveren)
Dag 25: Vancouver
Dag 26: Vancouver
Dag 27: Vancouver - Amsterdam

Groet, Karin.
Laatst gewijzigd door markro op 08 jan 2020, 03:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht quoten is niet nodig, is verwijderd.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Karin1989: advies planning reis West-Canada 2020.

Bericht door stegeman »

Mooi!
Echter Jasper - Edmonton duurde bij ons enkele reis zo’n 4u , zo uit m’n hoofd incl stop. 2x 4u rijden dan blijft er weinig tijd voor familiebezoek over. Dus daar beter wel even nacht plannen. Niet ten koste van Jasper doen hoor. Maar zo te lezen heb je misschien nog een dag? Anders misschien Wells Grey 1 dag minder? Ik ben daar niet geweest, dus weet eigenlijk niet of 1 volle dag genoeg is, maar je hebt ook nog de dag tussen Jasper en Wells Grey deels. Ik denk eigenlijk dat dat genoeg is.
Laat je nog horen hoe de reis is geweest? Zoals jij de reis nu hebt zou ik het ook zo graag eens over doen. Niet te gehaast. Heerlijk zo. (We hadden deze reis incl Yellowstone en Mount Rainier nog. Veel te gehaast achteraf ....maar goed. Ik vertrouwde toen nog blind op een reisbureau)

Groetjes Alice
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Advies planning reis west Canada 2020

Bericht door Martin & Marianne »

stegeman schreef:
05 jan 2020, 21:33
Volgens mij moet je zowiezo vliegen op Canada en terug vanaf Canada. Of vliegen op Amerika en terug vanaf Amerika vliegen. Kijken wat handigst uitkomt met kilometers, prijzen en autohuur.
Dat is niet juist, je kunt alleen geen auto/camper huren in het ene land en terugbrengen in het andere. Hoewel een auto huren in Vancouver en inleveren in Seattle wellicht wel mogelijk is.

Marianne
groennom
Amerikafan
Berichten: 332
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Reis Karin1989: advies planning reis West-Canada 2020.

Bericht door groennom »

Bij Hertz, maar o.a. ook Alamo (evt via Sunny cars), kun je een auto huren in Vancouver en terugbrengen in Seattle. Ik heb dit voor komende zomer via Hertz gedaan.
Brigit
Amerikafan
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Karin1989: advies planning reis West-Canada 2020.

Bericht door Brigit »

Hope vonden wij niet zo’n leuke plaats en omgeving; ik had achteraf liever in manning park overnacht. We hadden overigens wel een fijn b&b met super ontbijt in Hope! Evergreen bed and breakfast.

Lillioet; mooie omgeving, wij hebben iets verder in de buurt van Pemberton verbleven en daar de Joffre lakes bekeken. Joffre Lake cabins was ook wat ons betreft een aanrader.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer