Reis Dar&Mel: route van Vancouver naar Calgary (graag hulp bij campings!)

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Dar&Mel
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 sep 2017, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Dar&Mel: route van Vancouver naar Calgary (graag hulp bij campings!)

Bericht door Dar&Mel »

Hoi allemaal,

In de zomer van 2020 willen mijn man en ik een camper huren en een rondreis door Canada maken. Het plan is om in 18 dagen van Vancouver naar Calgary te rijden (langer kan niet, want we plakken aan deze reis nog een Alaskacruise).

Onze route ziet er als volgt uit. Zouden jullie kunnen kijken of deze goed en/of haalbaar is?
Dag 1 (20 juli) - landen in Vancouver
Dag 2 (21 juli) - camper ophalen. Van Vancouver naar Nanaimo VI
Dag 3 (22 juli) - Nanaimo - Ucluelet
Dag 4 (23 juli) - Ucluelet - Nanaimo
Dag 5 (24 juli) - Nanaimo -Whistler
Dag 6 (25 juli) - Whistler
Dag 7 (26 juli) - Whistler - Clearwater
Dag 8 (27 juli) - Clearwater - Jasper
Dag 9 (28 juli) - Jasper
Dag 10 (29 juli) - Jasper
Dag 11 (30 juli) - Jasper
Dag 12 (31 juli) - Jasper - Banff
Dag 13 (1 aug) - Banff
Dag 14 (2 aug) - Banff
Dag 15 (3 aug) - Banff
Dag 16 (4 aug) - Banff - Calgary
Dag 17 (5 aug) - Calgary
Dag 18 (6 aug) - Calgary vliegen naar Vancouver
Hierna start de Alaskacruise van een week.

- Hebben jullie misschien tips qua campings? Campings moeten we nog uitzoeken. Kunnen we ze nu al boeken? Wat zijn handige sites? Ik zie door de bomen het bos niet meer...
- Hebben jullie nog tips en/of aanraders?
- Raden jullie aan om buiten bovengenoemde plaatsen nog ergens anders te overnachten?

Alvast bedankt!

Groetjes, Melanie.
Laatst gewijzigd door Dar&Mel op 27 dec 2019, 17:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 521
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Route van Vancouver naar Calgary

Bericht door Robbie&Irene »

Zou de route precies omgooien, hoef je ook niet meer terug te vliegen naar Vancouver!
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Route van Vancouver naar Calgary (graag hulp bij campings!)

Bericht door Galapogos »

Probeer inderdaad eens om de route om te draaien. Zijn de tickets al geboekt? In plaats van een retourtje Vancouver, zou je ook een 'multi-city'-ticket kunnen boeken. Je vliegt dan heen naar Calgary, en terug vanaf Vancouver. Of beter nog: terug vanaf de plek waar die cruise eindigt.

De campings in de nationale parken kun je boeken via https://reservation.pc.gc.ca. Boeken voor het zomerseizoen kan -afhankelijk van het nationale park- vanaf begin januari. Je kunt de data vinden op https://www.pc.gc.ca/en/voyage-travel/reserve. Ik zou direct boeken zodra dat mogelijk is. De meest populaire plekken zijn snel vergeven. Zeker in Jasper NP zou ik er snel bij zijn, omdat de grootste camping (Whistler Campground) dit jaar gesloten is, en de andere populaire camping (Wapiti Campground) dus wel snel vol zal zitten.

Ik heb zelf alleen ervaring met Wapiti Campground in Jasper en Lake Louise Campground in Banff. Wapiti Campground is perfect: goede locatie en rustig gesitueerd. Lake Louise Campground is voor tentkampeerders ook prima. Het RV-gedeelte vind ik minder sfeervol. De locatie is daarentegen wel fantastisch: dicht bij veel van de bezienswaardigheden in Banff NP, Yoho NP en aan de Icefields Parkway.
Dar&Mel
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 sep 2017, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Route van Vancouver naar Calgary (graag hulp bij campings!)

Bericht door Dar&Mel »

Dankjewel voor jullie reacties! Wij hebben zelf ook nagedacht om de route andersom te doen, maar de tickets naar Calgary zijn duurder dan naar Vancouver. We zijn goedkoper uit om terug te vliegen naar Vancouver. Daarnaast is de fee voor de one way route met de camper ook hoger als we de route zouden omdraaien (het is een hele puzzel!).

Tickets hebben we nog niet geboekt, maar zijn we van plan vanavond of morgen te boeken.

Bedankt voor de sites van de campings en de aanraders. Zijn er ook al campings die ik nu al kan reserveren? Of moet ik echt nog even wachten?
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Route van Vancouver naar Calgary (graag hulp bij campings!)

Bericht door Galapogos »

Campings in de nationale parken zijn allemaal pas vanaf januari te boeken. Campings in provincial parks in Alberta en BC zijn op dit moment ook nog niet te boeken. Commerciële campings zijn waarschijnlijk al wel te boeken.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Dar&Mel: route van Vancouver naar Calgary (graag hulp bij campings!)

Bericht door jojostravelusa »

Kijk eens naar ons reisverslag van dit jaar. Wij zijn ook met de camper geweest en wie weet zie je campings die je bevallen. Bij de voorbereidingen staat ook hoe en wanneer we e.e.a. gereserveerd hebben. Wij hebben een rondje Calgary gedaan en een groot deel van de reis overlapt die van jullie. Wij zouden er inderdaad ook Calgary - Vancouver van maken en niet weer terugvliegen naar Vancouver. Dat betekent natuurlijk wel dat de indeling anders wordt.
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... gspot.com/
Dar&Mel
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 sep 2017, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Dar&Mel: route van Vancouver naar Calgary (graag hulp bij campings!)

Bericht door Dar&Mel »

Dankjewel jojostravelusa! Ik ga zeker je verslag lezen. Kan ik gelijk wat ideetjes voor de campings opdoen. Zijn de campings op de dag dat het vrijgegeven wordt snel vol? Moeten we er echt voor gaan klaarzitten of valt dat mee?
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Dar&Mel: route van Vancouver naar Calgary (graag hulp bij campings!)

Bericht door jojostravelusa »

Ik weet niet precies hoe snel de campings vollopen. Wij boeken altijd op het moment dat het kan. Dan loop je in elk geval geen risico. Wij waren ook vrij laat in het seizoen. Dat scheelt natuurlijk ook ten opzichte van juli bv. Rond Lake Louise is het altijd druk. Ook toen wij er waren was het een mierenhoop. In Banff zijn we zowel op de heen- als op de terugweg geweest. Heen was de camping vol, terug bij lange na niet.
Dar&Mel
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 sep 2017, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Dar&Mel: route van Vancouver naar Calgary (graag hulp bij campings!)

Bericht door Dar&Mel »

Dankjewel voor de reacties! Ik ga de accommodaties op tijd regelen. Weet 1 van jullie dat wanneer je geen tickets voor Lake O'Hara kan bemachtigen je er op een andere manier kan komen? Ik las iets over en naartoe wandelen (ong 11 km).
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis Dar&Mel: route van Vancouver naar Calgary (graag hulp bij campings!)

Bericht door Galapogos »

Als je niet via de 'officiële' weg binnen kunt (d.w.z. met een buskaartje, reservering voor de campground, reservering voor de Lake O'Hara Lodge of reservering voor Elizabeth Parker Hut) dan kun je inderdaad ook naar Lake O'Hara lopen. Je parkeert dan je auto op het parkeerterrein waar ook de bus vertrekt, en loopt over dezelfde weg als waar de bus rijdt.

Toen wij in 2017 Lake O'Hara bezochten, zagen we redelijk wat mensen lopen. Je zult dus zeker niet de enige zijn. Maar het is 11 kilometer lopen en erg interessant is de route niet. De kans is groot dat je terug wél met de bus kan. Ook mensen zonder busticket kunnen (mits er plek is) ter plekke een kaartje kopen voor de bus terug naar de parkeerplaats. Als er onverhoopt geen plek is, moet je die 11 kilometer ook weer terug lopen. Toen wij er in 2017 waren, was er meer dan genoeg plek in de bussen terug en hoefde dus niemand terug te lopen.
Dar&Mel
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 sep 2017, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Dar&Mel: route van Vancouver naar Calgary (graag hulp bij campings!)

Bericht door Dar&Mel »

Dankjewel Galapogos!!! Dan zou dat een goed alternatief zijn (mochten we de bustickets niet weten te bemachtigen!). De kans dat we dan met de bus terug kunnen vanaf het meer zou natuurlijk helemaal mooi zijn! Fingers crossed.

Bedankt voor de info!
tgroenheyde
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 nov 2014, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Zoetermeer

Re: Reis Dar&Mel: route van Vancouver naar Calgary (graag hulp bij campings!)

Bericht door tgroenheyde »

Als je informatie over campings zoekt kan ik de Duitse website https://www.womo-abenteuer.de/map van harte aanbevelen. Als je bij stichworte een parknaam invult , vind je er veel informatie van bezoekers over campings. Er is ook een forum, reisverhalen etc, net zoals dit forum.
Veel succes met de voorbereidingen
Trudy
Hartelijke groeten
Trudy
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer