Reis groennom: rondreis Vancoucer - Seattle (juni / juli 2020).

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
groennom
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Reis groennom: rondreis Vancoucer - Seattle (juni / juli 2020).

Bericht door groennom »

Toch ook maar onze route even delen. We kiezen er bewust voor Vancouver over te slaan (en ook Seattle). 2 redenen hiervoor, de eerste is dat ik er al een keer geweest ben (1991 met mijn ouders) en de tweede is dat je toch keuze moet maken en wij ervoor kiezen meer natuur op te zoeken. Vancouver (en Vancouver Island) en Seattle (stad en bv Boeing) bezoeken kan altijd nog een keer. :wink:

De route en kort de bezienswaardigheden die we willen doen (reis is van 27 juni 2020 tot en met 25 juli 2020):

1 Amsterdam naar Squamish - route naar Whistler
2 Squamish-Whistler - de route met stops, Garibaldi Provincial Park, Gondola, Whistler
3 Whistler-Kamloops - Joffre Lakes Provincial Park
4 Kamloops-Wells Gray - Wells Gray
5 Wells Gray-Wells Gray - Wells Gray
6 Wells Gray-Jasper - Jasper, Valley of Five Lakes
7 Jasper-Jasper - Jasper
8 Jasper-Field - Jasper, Icefields Parkway, Lake Louise?
9 Field-Field - Yoho NP, Lake o'Hara, Emerald lake, Natural bridges, Wapta falls
10 Field-Banff - Lake Louise?, Morraine Lake?, Banff
11 Banff-Banff - Banff
12 Banff-Swiftcurrent - Waterton Lakes, Many Glacier
13 Swiftcurrent-Coram - Going to the Sun road + wandelingen
14 Coram-Coram - wandelingen en rijden in de buurt
15 Coram-La Grande - reisdag :-( + Steptoe Butte National Park, Palouse Falls
16 La Grande-La Grande - Hells Canyon Scenic Byway
17 La Grande-Prineville - John Day - Painted Hills, Sheeprock
18 Prineville-Madras - Smith Rock state park / Newberry National Volcanic park
19 Madras-Hood River - Mount Hood / The Dalles / Colombia river gorge
20 Hood River-Hood River - The Dalles / Colombia river gorge
21 Hood River-Salem - Silver Falls State Park / Abiqua Falls / Woodburn outlet
22 Salem-Cannon Beach - Newport / Hwy 101 / Cannon Beach
23 Cannon Beach-Quinault - Cannon Beach, Quinault Valley
24 Quinault-Forks - Hoh Rain Forest / Mora en Rialto Beach / Ruby Beach, Deer Park Road
25 Forks-Sequim - Hurricane Ridge / Elwha Valley / Lake Crescent / Sol Duc Valley
26 Sequim-Ashford - Mount Rainier
27 Ashford-Ashford - Mount Rainier
28 Ashford-Seattle - Seattle
29 Seattle-Amsterdam - terugreis

Als iemand een link / tips heeft hoe je tabs kunt toevoegen om geheel leesbaarder te maken, laat het dan (evt via DM) weten.

Aanvulling: Ik heb ook nog de optie om dag 15 naar Buckhorn overview te doen en dan te slapen in Enterprise, en dag 16 Hat Point en Hells Canyon overlook te doen en dan te slapen in La Grande in plaats van de nu geplande 2 dagen.
Laatst gewijzigd door markro op 25 dec 2019, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Voor de duidelijkheid de teksten aangepast.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis groennom: rondreis Vancoucer - Seattle (juni / juli 2020).

Bericht door Galapogos »

Goede keus om Vancouver Island achterwege te laten. Je route zit al vol genoeg zo.

Zelf zou ik een dagje langer in Field blijven, eventueel ten koste van een nacht in Banff. Je zit hier lekker centraal voor Yoho NP en Lake Louise en omgeving. Als je tickets weet te bemachtigen voor Lake O'Hara dan is dat een dagvullend programma. Je kunt de andere dag dan gebruiken voor de rest van Yoho NP of de omgeving van Lake Louise en Moraine Lake. Dat gaat vanuit Field net zo goed of zelfs iets beter dan vanuit Banff. In Lake Louise zit je nog centraler, maar hotels daar zijn niet goedkoop.

Vanwaar de volle dag Coram? Het oostelijke deel van Glacier NP is indrukwekkender dan het westelijke deel. Ik zou daarom zelf twee nachten Swiftcurrent doen, en één nacht aan de westelijke kant. Wel ben je nog vroeg voor Glacier. Toen wij er halverwege juli 2017 waren, waren nog niet alle trails sneeuwvrij.

Over het deel van de route in Oregon en Washington kan ik nog niet heel goed oordelen. Daar gaan we deze zomer zelf voor het eerst heen.
groennom
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Reis groennom: rondreis Vancoucer - Seattle (juni / juli 2020).

Bericht door groennom »

Field een dag extra zou ook kunnen even kijken wat daar nog mogelijk is.

Coram had ik gekozen omdat het "centraal" in Glacier ligt, maar ik begrijp uit jou reactie dat Swiftcurrent beter geschikt is voor 2 dagen? Had wel gelezen dat de oostkant inderdaad de mooiste kant is. Misschien wel vroeg in het jaar, zijn er nu 8 juli tot 11 juli. Wel begrepen dat er weg werkzaamheden zijn die voor vertraging zorgen, qua sneeuw moeten we kijken wat mogelijk is.

Zal in ieder geval hotel in Glacier kijken of dat andersom kan.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis groennom: rondreis Vancoucer - Seattle (juni / juli 2020).

Bericht door Galapogos »

Coram ligt niet in Glacier National Park, dus per definitie niet centraal in het park. :wink: 8 tot 11 juli valt nog wel mee. Dan vertrekken jullie dus eigenlijk pas eind juni vanuit huis, en is nagenoeg de hele reis in de maand juli.

Bij Many Glacier zijn dit jaar inderdaad vrij omvangrijke wegwerkzaamheden. Wat zijn jullie plannen in Glacier? Houden jullie van wandelen? In dat geval zou ik zeker voor Many Glacier / Swiftcurrent gaan. Als je de derde nacht in Coram verblijft, kun je op die derde dag de Going-to-the-Sun Road verkennen.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis groennom: rondreis Vancoucer - Seattle (juni / juli 2020).

Bericht door Ing »

Mooie route! Jullie nemen iets meer de tijd dan wij in onze Canada/Oregon reis, maar jullie zijn volgens mij ook iets meer van de natuur dan dat wij zijn ;-)

Ik zou er wellicht alleen wel voor kiezen om niet 2 dagen in La Grande, maar in Enterprise te gaan zitten in Hells Canyon? Lijkt mij een leukere plaats en ben je alvast dichterbij alle 'actie'. Wij hebben daar Eagle's View Inn & Suites voor 125 dollar.

Welk hotel heb jij in Hood River?
Wij slapen ipv in Salem, in het Oregon Garden Resort. Leek ons erg leuk, misschien ook tip voor jou?
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
groennom
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Reis groennom: rondreis Vancoucer - Seattle (juni / juli 2020).

Bericht door groennom »

We houden er inderdaad van om lekker te wandelen in de natuur, soms moeten we daarom een wat langere reisdag hebben maar dat geeft voor ons niets.

Ik heb in Enterprise in ieder geval een (te annuleren) hotel (Ponderosa motel) maar zal ook even kijken naar Eagles View inn.

In Hood river hebben we een airbnb geboekt, dit was qua prijs zeer voordelig en het ziet er goed uit (USD 80 per nacht), het heet Cozy Light House

Zal ook kijken naar alternatief voor Salem, thnx!
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis groennom: rondreis Vancoucer - Seattle (juni / juli 2020).

Bericht door stegeman »

Voor als je zoveel van natuur houdt vind ik persoonlijk Jasper te kort. Wij waren 2x 2 nachten daar, totaal dus vier en dat vonden we al te weinig achteraf. We vonden die omgeving prachtig en zowaar nog mooier dan Banff en omgeving. (Wat niet ieder met me eens zal zijn....
ook Whistler een nacht extra zou wenselijk zijn. Zeker als je de peak to peak gondola nog wilt nemen.
Verder kan ik niet heel veel advies geven omdat we niet de gehele route gehad hebben.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis groennom: rondreis Vancoucer - Seattle (juni / juli 2020).

Bericht door Ing »

groennom schreef:
26 dec 2019, 16:42
In Hood river hebben we een airbnb geboekt, dit was qua prijs zeer voordelig en het ziet er goed uit (USD 80 per nacht), het heet Cozy Light House
Helaas is precies de Airbnb alleen in augustus bezet op onze data! Ik ga wel nog even een beetje verder kijken op Airbnb.. :)
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis groennom: rondreis Vancoucer - Seattle (juni / juli 2020).

Bericht door Brigit »

Wij vonden Jasper en omgeving ook aangenamer en mooier dan Banff, misschien ook omdat het iets rustiger is. Vanuit Jasper kun je ook makkelijk nog een stukje terug de icefield parkway oprijden waar ook een aantal mooie wandelingen te doen zijn. Ik neem aan dat je alltrails kent?
Wb Yoho, als je een permit weet te bemachtigen voor lake o’hara dan is dat idd dag vullend en dan is de icelinetrail niet op dezelfde dag te doen. Wij vonden het prachtig bij lake o’Hara!
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
groennom
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Reis groennom: rondreis Vancoucer - Seattle (juni / juli 2020).

Bericht door groennom »

Gebruik inderdaad Alltrails (betaalde versie), hele fijne app! Ik probeer zeker om Lake o'hare te krijgen, vindt het ook geen probleem om (als dat nodig is) om 4:00 vanuit Banff daarheen te rijden bijvoorbeeld. De kans is echter niet zo groot, dus ik plan op het feit dat het niet lukt en in het ergste geval moeten we of heel vroeg op of last minute nog even de reis wat omgooien. Alle hotels en overnachtingen kan ik nog annuleren maar heb wel iets geboekt.

Zou wel super zijn als lake o'hara lukt (zie het niet zitten om de 10+ km enkele reis erbij te lopen, maar je weet maar nooit ..... Lees dat je terug wel vaak mee kunt.)
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis groennom: rondreis Vancoucer - Seattle (juni / juli 2020).

Bericht door Brigit »

Afgelopen zomer waren er inderdaad een handvol mensen die vanaf de parkeerplaats naar Lake o’hara area liepen en in de avond tegen betaling mee terug konden rijden met de bus. Afgaand op hoe lang die mensen er over liepen denk ik trouwens dat het minder dan 10km lopen is, eerder iets van 7; wij hebben ivm een regenbui nog even koffie gedronken voordat we de bergen in kwamen en toen waren die mannen er al. Er gaan meerdere bussen terug dus als je zorgt dat je tegen dat de 1e om een uur of 4 terug rijdt in de rij staat zul je mee kunnen.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis groennom: rondreis Vancoucer - Seattle (juni / juli 2020).

Bericht door Galapogos »

Je kunt de afstand gewoon met Google Maps bekijken. Het is écht 11 kilometer enkele reis.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis groennom: rondreis Vancoucer - Seattle (juni / juli 2020).

Bericht door AnnInBC »

Vrienden van ons hebben vorige zomer de weg naar Lake O'hara gewandeld en het is daadwerkelijk 11km en ze deden er een goede 3 uren over. Ze mochten mee terug met de bus want er was nog plaats. Dus beetje kijken of je tickets voor de bus kan bemachtigen...zo niet, hou dan rekening met 3 uren wandelen en de tijd die je bij Lake O'hara ook nog doorbrengt!

Tussen Vancouver en Squamish heb je ook Porteau Cove Provincial Park en Shannon Falls Provincial Park. Tussen Squamish en Whistler is er ook nog Brandywine Falls Provincial Park.

In Yoho NP zou ik ook naar de mooie Takakkaw Falls gaan.

Verder is het redelijk veel rijden voor het stuk naar Oregon en door Washington en weet niet of je echt de tijd hebt om al die plekjes te zien. Maar het is wel een hele mooie omgeving. De boodschap is elke dag goed vroeg vertrekken, zo heb je hopelijk voldoende tijd om alles te doen/zien!
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis groennom: rondreis Vancoucer - Seattle (juni / juli 2020).

Bericht door Brigit »

Galapogos schreef:
15 jan 2020, 22:21
Je kunt de afstand gewoon met Google Maps bekijken. Het is écht 11 kilometer enkele reis.
Had ik inderdaad niet gedaan, de mensen waar ik naar refereerde hadden er net iets meer dan 1.30 over gedaan. Flinke prestatie voor 11 km, dat doe ik ze niet na.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
groennom
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Reis groennom: rondreis Vancoucer - Seattle (juni / juli 2020).

Bericht door groennom »

AnnInBC schreef:
16 jan 2020, 05:44
Tussen Vancouver en Squamish heb je ook Porteau Cove Provincial Park en Shannon Falls Provincial Park. Tussen Squamish en Whistler is er ook nog Brandywine Falls Provincial Park.

In Yoho NP zou ik ook naar de mooie Takakkaw Falls gaan.
Bedankt voor de tips :thumbup: , ga ik naar kijken.

Verder is het soms wat meer rijden, maar wij vinden het (we reizen zonder de kinderen, maar ook toen de kinderen nog mee gingen) niet erg om vroeg weg te gaan en soms wat meer te rijden. Maar wel iets om rekening mee te houden inderdaad.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis groennom: rondreis Vancoucer - Seattle (juni / juli 2020).

Bericht door AnnInBC »

Komt goed en dat wordt vast een prachtige reis!! :thumbup: :thumbup:
groennom
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Reis groennom: rondreis Vancoucer - Seattle (juni / juli 2020).

Bericht door groennom »

Ook dit jaar ging de reis niet door, maar toch weer aan het nadenken over de route. Ik heb n.a.v de feedback en verder inlezen de route iets aangepast. Zo willen we (volgend jaar) starten in Olympic NP en niet eindigen. De route ziet er nu zo uit:
Bijlagen
image.png
image.png (29.52 KiB) 2172 keer bekeken
groennom
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Reis groennom: rondreis Vancoucer - Seattle (juni / juli 2020).

Bericht door groennom »

We zijn nu een weekje terug, maar voor wie het leuk vindt om te lezen ik heb het reisverslag gemaakt. Ik moet zeggen dat het een geweldig mooie reis was, en de natuur in het gebied is geweldig! Na 2 keer uitstellen weer mogen reizen, het was heerlijk!

https://rondreisnoordwestusaenzuidwestc ... .com/home/
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis groennom: rondreis Vancoucer - Seattle (juni / juli 2020).

Bericht door AnnInBC »

Wat hebben jullie een heerlijke reis gemaakt! Ik heb dubbel en dik van jullie verslagen en prachtige foto's genoten! :thumbup: :thumbup: :thumbup: Dank om het te delen!
groennom
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Reis groennom: rondreis Vancoucer - Seattle (juni / juli 2020).

Bericht door groennom »

Leuk om te horen :thumbup: . Was echt geweldig, we hebben genoten. Mede (of vooral) door tips op dit forum en reisverslagen zoals die van jullie. Wie weet inspireert dit ook andere voor een volgende reis.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer