Reis KimK: Vancouver-Calgary.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
KimK
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2019, 21:34
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis KimK: Vancouver-Calgary.

Bericht door KimK »

Hoi allemaal!

Na lang rondkijken op dit forum (wat kan je hierin uren verdwaald raken zeg) zou ik graag de planning delen voor de reis die ik en mijn vriend willen gaan maken met de auto.

Ik ben de enige met een rijbewijs en zal dus alles gaan rijden. Dit is de reden waarom we misschien soms lang op 1 plek blijven, ik heb niet zo'n zin om elke dag weer mezelf naar de volgende plek te navigeren. Ik geloof 100% dat we ons in zo'n mooi land echt wel kunnen vermaken, waar we ook zijn.

Waar ik nu heel erg over aan het twijfelen ben, zal ik de reis omdraaien in verband met de kans op sneeuw?

Activiteiten zijn nog niet echt per dag ingedeeld trouwens, mochten jullie tips hebben over dingen die je het beste samen kan pakken op één dag, I'm all ears. :)

Afbeelding

Of een grotere versie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5E5835C2

Alle tips en kritiek zijn welkom!
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis KimK: Vancouver-Calgary.

Bericht door markro »

Hartelijk welkom bij AllesAmerika op het forum.

Wat het weer gaat doen in de periode van jullie vakantie is natuurlijk nog ongewis, in september kan het alle kanten op.
Wij zijn in september ook wel in de Canadese Rocky Mountains geweest en hadden prachtig weer. Daar zou ik de route niet voor omdraaien.
Waar je wel naar kan kijken is, hoe het met de achterlatingskosten zit van de huurauto. Destijds was er verschil in die kosten tussen de routes Vancouver-Calgary en Calgary-Vancouver. Ik meen mij te herinneren, dat er bij één van die routes geen achterlatingskosten waren. Vergelijk dus de prijzen bij de diverse autoverhuurders.

Succes met de voorbereiding van jullie reis, die gaat prachtig worden.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis KimK: Vancouver-Calgary.

Bericht door AnnInBC »

Ik vind het prima route met vele leuke activiteiten in al de verschillende plaatsen. En omdraaien moet niet direcht omdat je echt niet weet wat het weer gaat doen. Ik denk niet dat de sneeuw lang gaat blijven liggen in die tijd van het jaar, zelfs niet in de Canadese Rockies...er is zelfs kans op sneeuw begin september, dus weet echt niet of het veel zou uitmaken. Ga op je eigen gevoel af wat het beste lijkt en dat komt allemaal wel in orde!
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis KimK: Vancouver-Calgary.

Bericht door moon29 »

Leuke reis Kim!
Wij gaan 2 weken eerder ook van Vancouver naar Calgary.
Ik zou het niet omdraaien denk ik. Het weer moet je toch maar afwachten en geluk mee hebben. Op deze manier heb je geen one-way fee voor de huurauto.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis KimK: Vancouver-Calgary.

Bericht door Galapogos »

Ik vind het nog wel meevallen met hoe je soms op één plek blijft. Jasper, Banff, Kootenay en Yoho zijn grote parken en er is veel te zien.

Hebben jullie plannen in Calgary? Een nacht verblijven is niet per sé nodig. Je kunt ook prima van Canmore rechtstreeks naar het vliegveld van Calgary gaan.

Probeer als het even kan om buskaartjes te bemachtigen voor de bus naar Lake O'Hara in Yoho National Park (in de buurt van Lake Louise). Dit is met afstand de mooiste plek die ik in de Canadese Rockies heb gezien. De buskaartjes worden tegenwoordig d.m.v. loting vergeven. Zie https://www.pc.gc.ca/en/pn-np/bc/yoho/a ... hara/visit.

Zoals je wellicht al hebt gezien is Lake Louise niet bepaald een plek met goedkope hotels. Boek dit dus zo vroeg mogelijk. Groot voordeel van Lake Louise is dat je erg centraal zit voor veel natuurschoon.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer