Reis Ruben_: Vancouver-Calgary 2020.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Ruben_
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jul 2011, 16:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Ruben_: Vancouver-Calgary 2020.

Bericht door Ruben_ »

Hoi forummers!

Ik wil met mijn vriendin eind mei tot begin juni 2020 een reis van 3 weken maken in het westen van Canada (met de auto). We hebben er echt SUPER veel zin in! Maar we merken dat we door alle bomen het bos niet meer zien. Er is daar zo ontzettend veel te zien. :shock:

Kunnen jullie met ons meekijken naar ons schema?

1. Amsterdam > Vancouver
2. Vancouver
3. Vancouver
4. Vancouver > Victoria
5. Victoria > MacMillan Provincial Park > Ucluelet
6. Ucluelet (Pacific rim NP reserve)
7. Ucluelet (Pacific rim NP reserve)
8. Ucluelet > Nanaimo > Whistler
9. Whistler (Garibaldi Provincial Park)
10. Whistler (Joffre Lakes Provincial Park)
11. Whistler > Clearwater
12. Clearwater (Wells Gray Provincial Park)
13. Clearwater > Jasper
14. Jasper
15. Jasper
16. Jasper
17. Banff
18. Banff
19. Banff
20. Banff > Calgary
21. Calgary > Amsterdam

We twijfelen over een paar dingen:
- Is het aantal dagen op de plekken in verhouding?
- We vinden het lastig om Vancouver Island in te vullen. Mis ik hierin nog Campbell river? We vinden het prima om de orka's niet te zien.
- Is de oversteek van en naar Vancouver Island logisch?
- We vinden het niet erg om heel lang in de auto te zitten.
- We houden van hikes (zwaarte: medium).

Jullie hulp wordt gewaardeerd! :thumbup: :clap:
Gebruikersavatar
theovg
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2008, 10:15
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Ruben_: Vancouver-Calgary 2020.

Bericht door theovg »

Wij hebben afgelopen september dezelfde reis gemaakt, alleen iets korter op VI maar vind wel dat het de moeite waard is om over te varen. Volgens mij staat hij redelijk goed ingevuld maar dat is mijn mening. De dagen in Banff hebben wij in Canmore overnacht, dat scheelt een stuk in prijs. En veel geboekt op Airbnb. Ons blog van die reis staat hieronder misschien heb je er wat aan.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Reis Ruben_: Vancouver-Calgary 2020.

Bericht door Ruud2004 »

Als je Victoria wil bezoeken (aanrader), is de oversteek logisch. Terug dan wel van Depature Bay naar Horseshoe Bay, hoef je niet door het drukke Vancouver. Of je Campbell River mist, ja ik denk het wel. Naast een Whale Tour is er daar in de directe omgeving veel te zien en te hiken. Zie onze reisverslagen 2017 en 2019 voor meer info.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 774
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Ruben_: Vancouver-Calgary 2020.

Bericht door ClaireVHaut »

hou rekening met de kans op sneeuw in de rockies
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Ruben_: Vancouver-Calgary 2020.

Bericht door stegeman »

Mij lijkt de verdeling wel mooi zo. Whistler - Clearwater wel lange dag rijden (langer dan je via Google maps ziet)maar je hebt erna een volle dag voor het park.
Zou de reis graag ook zo maken :thumbup:
Ruben_
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jul 2011, 16:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Ruben_: Vancouver-Calgary 2020.

Bericht door Ruben_ »

Bedankt voor jullie tips! :thumbup:
Heb jullie reisverslagen gelezen, leuk en handig!
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Ruben_: Vancouver-Calgary 2020.

Bericht door moon29 »

Wij willen volgend jaar september nagenoeg dezelfde reis gaan doen.
Omdat wij de 3 lakes trail bij Joffre lake willen gaan lopen, overweeg ik de eerste nacht in Whistler te vervangen door Cache Creek en dan dus maar 1 nacht in Whistler. Gaan jullie ook die trail lopen? Daarvoor heb je blijkbaar 4 a 5 uur nodig, waardoor het wel een hele lange dag zou worden als je van Whistler in 1 x naar Clearwater zou rijden.

Wat ik me verder voor onze reis nog afvraag, en benieuwd ben of jullie daar ook over nagedacht hebben: de eerste ochtend zijn we altijd super vroeg wakker. Dan is er in een stad (Vancouver) nog niets te beleven. Zou het daarom niet beter zijn om die vroege uren te benutten om direct over te varen naar VI en dan pas daarna Vancouver te doen.

Groetjes,
Monique
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Ruben_: Vancouver-Calgary 2020.

Bericht door stegeman »

Veel zijn de eerste ochtenden idd vroeg wakker en rijden direct. Wij niet! En vinden die eerste ochtenden rustig aan kunnen starten in een stad heerlijk! Uitgebreid ontbijt via hotel of even langs supermarkt...
Voor ons geldt dat we het nooit anders zullen doen als zo starten met bij aankomst niet direct hoeven te rijden. Even rustig wennen. Even kijken wat bij jou past en hoe de dagen dan vallen.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Ruben_: Vancouver-Calgary 2020.

Bericht door Tantelotje »

Ook wij gaan volgend jaar van Vancouver naar Calgary. Het wordt druk in Canada :D

Voor ons geldt ook dat wij de eerste dagen gezellig vroeg op zijn, dus wij kiezen ervoor om de eerste overnachting in de buurt van de ferry te doen, en dan eerst VI te bezoeken en daarna Vancouver (en dan door naar Whistler etc.).
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Mariah
Amerikafan
Berichten: 188
Lid geworden op: 03 jan 2010, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Ruben_: Vancouver-Calgary 2020.

Bericht door Mariah »

@ Monique,
Joffre Lakes is een stevige klim, met prachtige meren als beloning. Wij deden er heen en weer 3 uur en een kwartier over. Ik liep daar als 53 jarige (geen opvallend goede conditie :)) met mijn 2 kinderen en hun aanhang (20 - 22 jaar, alle 4 goede conditie). Wat hun betreft waren ze eerder heen en weer geweest maar ze wilden van tijd tot tijd op mij wachten. Dus behoorlijk tempo gelopen maar bij elk meer uitgebreid de tijd genomen voor genieten en fotosessies.

Vooraf dachten we dat we meer tijd kwijt zouden zijn aan deze wandeling maar dat viel dus reuze mee. Wij vertrokken rond 14.00, hadden geluk met een parkeerplaats.
Vanaf Whistler is het een uur rijden.
Mariah
Amerikafan
Berichten: 188
Lid geworden op: 03 jan 2010, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Ruben_: Vancouver-Calgary 2020.

Bericht door Mariah »

@ Monique,
Onze eerste dag in Vancouver, ook vroeg wakker, zijn we naar Lynn Canyon gegaan met een suspention bridge en Twinn falls. We waren er voor 9.00, het was er nog heerlijk rustig.
Wij hadden een hotel in Noord Vancouver, daar ligt het vlakbij.
Fietsen in Stanley park kan lijkt mij ook vroeg kunnen. Vast fijn als er niet zo veel voor je in de weg fietsen :wink:
Ruben_
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jul 2011, 16:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Ruben_: Vancouver-Calgary 2020.

Bericht door Ruben_ »

@Monique: wij willen ook de 3 lakes trail bij Joffre lake doen. En ook een hike in Garibaldi. Maar we twijfelen nu wel daarover omdat we niet weten of dat uberhaupt gaat lukken vanwege de sneeuw. Heeft iemand hier meer verstand van? Onze reisdata zijn 23 mei t/m 11 juni 2020.

Wat betreft de jetlag: we vinden het altijd heerlijk om de reis rustig te starten. Zo kunnen we ook bijkomen van de vlucht!
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Ruben_: Vancouver-Calgary 2020.

Bericht door moon29 »

Ja, zo zie je, ieders manier van reizen is weer anders. En alles is goed, als je het zelf maar prettig vindt :wink:
Ik sta altijd meteen 'aan', adrenaline denk ik....lekker op pad om dingen te gaan bekijken.

Ik ben nog veel aan het puzzelen geweest over indeling Vancouver Island en al dan niet Sunshine Coast. Inmiddels denk ik al zeker 7 routes uitgewerkt :lol:
Maar voel nu wel wat voor deze:
image.png
image.png (62.94 KiB) 1299 keer bekeken
Tickets vandaag geboekt tegen mooie prijs volgens mij :D , dus het boeken kan nu echt beginnen.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1415
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis Ruben_: Vancouver-Calgary 2020.

Bericht door AnnInBC »

Ik vind dit een prima route met voldoende tijd op de verschillende plekken. Bij Joffre Lakes is meestal goed om te hiken van mid mei tot eind oktober. Garibaldi Lake kan ook al redelijk sneeuwvrij zijn, hangt een beetje af van de voorgaande winter, maar vergeet niet dat het een 18km hike is (9km heen en 9km terug).

Voor nog tips en ideeen in verband met bezienswaardigheden kan je eens kijken op mijn route beschrijven van West Canada: http://travelwestcanada.blogspot.com/p/ ... eerst.html
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer