Reis Toon de Valck: rondje Calgary juni/juli 2020.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Toon de Valck
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 02 jan 2016, 19:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Toon de Valck: rondje Calgary juni/juli 2020.

Bericht door Toon de Valck »

We zijn eruit!! Volgend jaar wordt het weer eens Canada ipv USA! Tickets en camper zijn geboekt. Half juni t/m eerste week juli gaan we een rondje Calgary doen. Niet teveel km's maken maar veel zien, veel wandelen en vooral veel genieten. We're excited!!

Het rondje wat we in gedachten hebben is zo'n 2000km en ziet er grofweg zo uit: Calgary-Banff NP- Lake Louise-Yoho NP-Jasper NP-Mount Robson-Wells Gray PP-Mount Revelstoke NP-Glacier NP-Kootenay NP-Peter Lougheed PP-Calgary.

Afbeelding

We vroegen ons af of we dit rondje het beste met de klok mee of tegen de klok in rijden. Ons idee was dat met de klok mee we de hoogtepunten voor het laatst bewaren. Tegen de klok is het ms nog niet zo druk tussen Banff en Jasper.
Wat is jullie mening?

Moeten we er rekning mee houden dat we bepaalde hikes nog niet kunnen doen i.v.m. sneeuw?

En hebben jullie nog adviezen m.b.t. de route?

We zijn ook nog op zoek naar tips over Kootenay, Glacier en M. Revelstoke NP. Wat moeten we daar echt zien?

Wat zouden jullie aanraden om te doen tussen Wells Gray PP en M. Revelstoke NP?

Vast bedankt voor het meedenken.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Rondje Calgary juni/juli 2020

Bericht door Galapogos »

Mooi voornemen om zo uitgebreid de tijd te nemen voor deze reis! Zelf heb ik in Canada alleen Jasper NP, Banff NP, Kootenay NP en Yoho NP gezien. Voor ons was Lake O'Hara in Yoho NP een absoluut hoogtepunt. Je kunt daar als daggast alleen met een pendelbus naartoe, en kaartjes bemachtigen moet ruim van tevoren via internet. Dat is echt een gekkenhuis (binnen 2 seconden zijn alle kaartjes voor het hele jaar uitverkocht), maar het is het dubbel en dwars waard.

Ben je al eens in Glacier National Park in de VS geweest? (niet te verwarren met het park met diezelfde naam in Canada) Zo niet, dan zou ik je ten zeerste willen aanbevelen dat park mee te nemen. Je hebt er alle tijd voor en je komt er bijna langs. Je kunt met je Canadese huurauto over het algemeen zonder problemen de grens over naar de VS en weer terug. Voor ons was het Amerikaanse Glacier NP samen met het Canadese Yoho NP hét hoogtepunt van onze reis door deze regio. Als je het Amerikaanse Glacier NP meepakt kun je trouwens ook meteen het Canadese Waterton Lakes NP meenemen. Dat ligt in het verlengde van het Amerikaanse Glacier NP, maar dan aan de Canadese kant van de grens.

Er zullen ongetwijfeld nog wat hikes niet mogelijk zijn i.v.m. sneeuwval. Daar hadden we in de zomer van 2017 zelfs halverwege juli nog last van.

Over de drukte in Banff NP en Jasper NP: er komen hier genoeg mensen en bij de grote trekpleisters (Moraine Lake, Lake Louise, Peyto Lake, etc.) is het net Disneyland, maar voor de rest viel het ons reuze mee. De parken zijn uitgestrekt en zeker als je een stuk wandelt dan ben je de drukte snel kwijt.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis Toon de Valck: rondje Calgary juni/juli 2020.

Bericht door chippie777 »

Mooie route. Als het kan zou ik ook waterton meenemen, vonden wij een heel leuk park.
Daarnaast is een overnachting op de parkeerplaats van de Athabasca gletsjer een prachtige ervaring. De rust die je ervaart is geweldig omdat het in contrast staat met het gekkenhuis overdag op dezelfde plek. Als je met een camper bent vind ik het echt een must do.
Waterton: https://chippie777.wordpress.com/2015/0 ... eindelijk/
Athabasca gletsjer:
https://chippie777.wordpress.com/2015/0 ... icefields/
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Reis Toon de Valck: rondje Calgary juni/juli 2020.

Bericht door Ruud2004 »

Ik lees Mt. Revelstoke. De weg naar boven was voor ons (2e week juni 2017 en 2019) ivm sneeuwval gesloten. Iets om rekening mee te houden,
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Toon de Valck
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 02 jan 2016, 19:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Toon de Valck: rondje Calgary juni/juli 2020.

Bericht door Toon de Valck »

Bedankt zover voor de reacties.

@Galapogos Lake O'Hara staat inderdaad ook al op de lijst. Daar zouden we veel voor over hebben om daar eens te wandelen. Zodra de datum bekend is zullen we dan ook klaar zitten om tickets te bemachtigen. Ik vroeg me alleen nog af hoe laat de verkoop dan Nederlandse tijd begint?
Ben wel eens in Waterton NP geweest maar vindt deze samen met Glacier NP(USA) toch wat ver uit de route liggen. Heen en terug komen er dan toch al snel zo'n 700km bij. Met een camper vraagt dit toch de nodige tijd. Zullen we dus bewaren voor een andere reis.
Ook in de USA ervaarden we op drukke plekken dat het snel rustig wordt zodra je wat verder van de geijkte plaatsen weggaat. Daar houden wij wel van dus dat gaan e nu zeker ook doen, vooral ook omdat we daar ruim de tijd voor hebben.

@chippie777 bedankt voor de tip om bij de Athabasca gletsjer te overnachten. Pakken we zeker mee. Waar dien je te betalen?
Je linkjes gaan we zeker doorspitten. Leuk geschreven!

@Ruud2004 Goeie tip! Bedankt. Ms dan toch beter om het rondje tegen de klok in te rijden. Hoewel er dan tussen Banff en Yoho en Jasper ook nog zaken gesloten zullen zijn. Keuzes.....
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Toon de Valck: rondje Calgary juni/juli 2020.

Bericht door ClaireVHaut »

met welk programma heb je deze route zo mooi gemaakt ?
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Toon de Valck: rondje Calgary juni/juli 2020.

Bericht door ClaireVHaut »

Toon de Valck schreef:
26 okt 2019, 13:52
Bedankt zover voor de reacties.

@Galapogos Lake O'Hara staat inderdaad ook al op de lijst. Daar zouden we veel voor over hebben om daar eens te wandelen. Zodra de datum bekend is zullen we dan ook klaar zitten om tickets te bemachtigen. Ik vroeg me alleen nog af hoe laat de verkoop dan Nederlandse tijd begint?
Ik meen rond 16:00 Nederlandse tijd.. ik kan je aanraden om met meerdere schermen ingelogged te zijn.. het is gekkenhuis.. En kans dat het nog dicht is zo vroeg
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Toon de Valck
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 02 jan 2016, 19:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Toon de Valck: rondje Calgary juni/juli 2020.

Bericht door Toon de Valck »

ClaireVHaut schreef:
26 okt 2019, 16:13
met welk programma heb je deze route zo mooi gemaakt ?
Met Microsoft Streets & Trips. Perfect programma.
Als er meer over wilt weten, stuur me ff een pb
Toon de Valck
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 02 jan 2016, 19:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Toon de Valck: rondje Calgary juni/juli 2020.

Bericht door Toon de Valck »

ClaireVHaut schreef:
26 okt 2019, 16:13
Toon de Valck schreef:
26 okt 2019, 13:52
Bedankt zover voor de reacties.

@Galapogos Lake O'Hara staat inderdaad ook al op de lijst. Daar zouden we veel voor over hebben om daar eens te wandelen. Zodra de datum bekend is zullen we dan ook klaar zitten om tickets te bemachtigen. Ik vroeg me alleen nog af hoe laat de verkoop dan Nederlandse tijd begint?
Ik meen rond 16:00 Nederlandse tijd.. ik kan je aanraden om met meerdere schermen ingelogged te zijn.. het is gekkenhuis.. En kans dat het nog dicht is zo vroeg
Bedankt voor de tip Claire. Gaan we doen :thumbup:
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis Toon de Valck: rondje Calgary juni/juli 2020.

Bericht door chippie777 »

@Toon de Valck betalen was super simpel. Bij een brievenbus hangen envelopjes en die vul je met het verschuldigde bedrag en op de enveloppe schrijf je je gegevens. Daarna in de brievenbus. Het ziet er echt ongezellig uit als je aankomt, zeker voor 6 uur s’avonds. Maar daarna is het super. Genoeg plek reserveren kan niet maar is ook niet nodig.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Toon de Valck: rondje Calgary juni/juli 2020.

Bericht door ClaireVHaut »

Toon de Valck schreef:
26 okt 2019, 17:07
ClaireVHaut schreef:
26 okt 2019, 16:13
met welk programma heb je deze route zo mooi gemaakt ?
Met Microsoft Streets & Trips. Perfect programma.
Als er meer over wilt weten, stuur me ff een pb
done :-)
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Toon de Valck
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 02 jan 2016, 19:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Toon de Valck: rondje Calgary juni/juli 2020.

Bericht door Toon de Valck »

ClairevHaut, heb je een mailtjes gestuurd.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Toon de Valck: rondje Calgary juni/juli 2020.

Bericht door ClaireVHaut »

Toon de Valck schreef:
27 okt 2019, 15:49
ClairevHaut, heb je een mailtjes gestuurd.

Niets gevonden.. stuur maar mail naar clairevanhaut apenstaartje gmail.com of via de PB functie van het forum
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Toon de Valck
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 02 jan 2016, 19:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Toon de Valck: rondje Calgary juni/juli 2020.

Bericht door Toon de Valck »

Hoi hoi,

Inmiddels een beetje aan het stoeien met de route en te maken km's.
Hieronder een eerste opzet. Zouden jullie eens mee willen kijken en advies willen geven? Waar besteden we teveel of juist te weinig tijd.
Zijn er must sees tussen Mount Robson en Wells Gray? En tussen Wells Gray en Revelstoke?

18-6 A'dam- Calgary
19-6 Ophalen camper Banff NP 150
20-6 Banff NP 65
21-6 Banff NP/Yoho NP 60
22-6 Yoho NP 50
23-6 Yoho NP 50
24-6 Jasper NP/icefield Parkway 100
25-6 Jasper NP/icefield Parkway 100
26-6 Jasper en omgeving 50
27-6 Mount Robson en omgeving 100
28-6 Wells Gray PP 300
29-6 Wells Gray PP 65
30-6 Revelstoke NP 270
1-7 Revelstoke NP 60
2-7 Glacier NP 92
3-7 Radium Hot Springs 160
4-7 Kootenay NP 105
5-7 Peter Lougheed PP 125
6-7 Kananaskis Region 60
7-7 Kan. R/inpakken/cmpr schoonm.
8-7 Inleveren camper en vliegen 75
9-7 terug in Nederland
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer