Ferry pakken naar Vancouver Island na vlucht.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Ben&Fin
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 28 dec 2011, 14:51
Aantal x V.S. bezocht: 7

Ferry pakken naar Vancouver Island na vlucht.

Bericht door Ben&Fin »

Hoi allen,

We zitten wat te puzzelen met de dag van aankomst in Vancouver en de haalbaarheid om dan nog de ferry vanuit Tsawassen Bay naar Victoria te pakken.

We komen op vrijdag aan om 16.00u in Vancouver. Daarna halen we direct de huurauto op bij het vliegveld. Naar de ferry terminal is het op google maps 30 minuten rijden. De ferry duurt 2 uur en dan is het nog ongeveer half uur rijden naar centrum van Victoria.
We zitten er aan te denken om de ferry van 18.00u of later (?) te reserveren. Maar we willen niet in het donker rijden na een lange vlucht enerzijds. En wat als de vlucht vertraagt is en we te laat bij de ferry komen.
Anderzijds vind ik het bijna zonde tijd om pas de volgende ochtend de ferry te pakken, en een hotel bij het vliegveld te pakken voor de eerste nacht. Wellicht voordeel: vroeg slapen en volgende dag vroeg uit de veren. :wink:

Wat is jullie advies m.b.t. haalbaarheid? Wat zouden jullie doen?

Ben&Fin
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Ferry pakken naar Vancouver Island na vlucht.

Bericht door markro »

Blijkbaar wil jij geen bezoek brengen aan de stad Vancouver, of misschien op een ander tijdstip van de reis. Want het is een prachtige stad om te bezoeken, evenals de directe omgeving.
Als je toch naar Vancouver Island wil zoals jij beschrijft, zou mijn voorkeur uitgaan naar een hotel voor de eerste overnachting bij het vliegveld en de volgende ochtend bijtijds op pad naar de veerdienst en naar Vancouver Island.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Ferry pakken naar Vancouver Island na vlucht.

Bericht door mtl »

Inderdaad, eerst overnachting. Je weet nooit hoe het met je vlucht verloopt.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Ferry pakken naar Vancouver Island na vlucht.

Bericht door roelb »

Ik zie het issue niet zo. BC ferries rekent $10 voor een reservering. Mocht je het om wat voor reden dan ook niet halen dan ben je die $10 kwijt, dat lijkt me niet zo'n issue. En dan kun je altijd nog kijken of er plek is op een latere ferry die dag, er gaan er na 18.00 nog 2 of 3. En tot het moment van vertrek kun je voor $5 online wijzigen, grote kans dat je dan zelfs nog een gereserveerde plek hebt op een latere ferry.

Ik snap nooit zo goed wat het probleem is met rijden na zonsondergang, maar goed. Ook op auto's in Canada en de USA zit verlichting, dat is niet alleen zo in Europa ;-). De weg van Swartz bay naar Victoria is in zijn geheel een 2x2-baans (of soms bredere) highway, in Victoria gewoon met lantaarnpalen verlicht en het is 25km van de ferry terminal tot downtown Victoria.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Ferry pakken naar Vancouver Island na vlucht.

Bericht door PSVwally »

Ik denk dat de discussie hier niet eens moet gaan over het in het donker rijden, maar hoe TS het vliegtuig uit komt.
Ik heb er echt nooit geen moeite mee om nog een stukkie te kachelen of nog wat te gaan doen.
Maar er zijn er ook die als zombies het vliegtuig uitkomen na 10/11uur vliegen en waar het gewoon niet verstandig voor is om (ver) te gaan rijden. Als er alleen om 18u een boot zou gaan zou ik het niet riskeren. Wat vertraging en je mist de boot. Gaan er nog veel meer dan zou ik er geen problemen mee hebben
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ferry pakken naar Vancouver Island na vlucht.

Bericht door opvakantie »

Het veer sowieso reserveren, ook als je de dag erna gaat, dat voorkomt teleurstelling.
Tevens waarom niet na aankomst auto halen en shoppen?
Wij gaan meestal met een lege koffer heen en kopen daar nog het een en ander dat we tijdens de vakantie dragen.
Meteen een koelbox erbij en nog wat dingen die handig zijn om onderweg te hebben, dan heb je dat meteen gehad.
De dag erna kun je vroeg het veer pakken en beginnen.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Ferry pakken naar Vancouver Island na vlucht.

Bericht door jojostravelusa »

opvakantie schreef:
23 okt 2019, 16:09
Tevens waarom niet na aankomst auto halen en shoppen?
Dat zou voor ons eerder een straf dan vakantie zijn :lol:
Maar het is inderdaad tricky om meteen na de vlucht naar de ferry te willen. Zonde als je vertraging hebt en je moet er ook van tevoren aanwezig zijn, dus kost het meer tijd dan het lijkt. Meteen uit het vliegtuig een eind rijden kan, maar is inderdaad niet voor iedereen een goed idee. Wij zouden het in elk geval niet doen en dan met name i.v.m. de stress of je wel op tijd daar bent.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Ferry pakken naar Vancouver Island na vlucht.

Bericht door roelb »

Stress is nergens voor nodig. Zoals hierboven al gezegd, je bent hooguit je $10 reservation fee kwijt.

Gewoon rustig die kant op rijden. Mis je de ferry dan pak je de volgende. En als het onverhoopt helemaal vol zou zitten voor de rest van de dag dan regel je alsnog een hotel aan die kant.

Ver rijden is het allemaal niet. Het is 30km van het vliegveld naar de ferry terminal. Na aankomst is het 25km tot downtown Victoria.
Ben&Fin
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 28 dec 2011, 14:51
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Ferry pakken naar Vancouver Island na vlucht.

Bericht door Ben&Fin »

Dank allemaal voor jullie reacties en eerlijke adviezen.

De issue is inderdaad niet het rijden in het donker. Inderdaad, ook daar zit de verlichting op de auto's :lol: En we doen dat normaal prima tijdens het rondreizen. Maar in dit geval zit er wel al een lange reisdag op. En wij komen niet altijd al te fris en fruitig uit het vliegtuig (ligt maar net aan de vlucht). Dus in het donker rijden na zo'n dag was toch even een afweging, naast inderdaad de haalbaarheid van de ferry. We willen ook denken aan de veiligheid van de andere weggebruikers.
Vancouver staat overigens wel in onze planning, maar pas helemaal aan het einde van de reis.

Ik denk dat we de ferry de volgende ochtend pakken, we hebben immers vakantie dus de relax-modus aan.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Ferry pakken naar Vancouver Island na vlucht.

Bericht door stegeman »

Als je niet goed fit uit zo’n vliegtuig stapt (zoals wij) zou ik kiezen voor de volgende ochtend en die eerste dag inderdaad benutten voor boodschappen en dergelijke. De Ferry naar Victoria vonden wij namelijk heel erg mooi. (Veel mooier dan van Nanaimo naar VC). Adembenemend stuk zit er in. Je moet hier echt van kunnen genieten en niet doodmoe op zo’n boot zitten is mijn mening. Ook valt bij ons de tijd altijd tegen tussen landen en dat je met auto buiten staat. Je wilt nog wat warm eten, wat ook tijd kost. Zou een hotel nemen met een lekker zwembad en de vakantie rustig beginnen. De volgende ochtend wel de Ferry reserveren. Zitten vaak vol.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer