Reis Jacinta: San Francisco - Chicago.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Jacinta
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2019, 14:25
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Jacinta: San Francisco - Chicago.

Bericht door Jacinta »

Na een aantal mooie reizen door verschillende delen van Amerika, hebben we het plan om volgend jaar van San Francisco naar Chicago te rijden met een auto. SF - Lake Tahoe - Grand Teton/Yellowstone - Custer - Chicago. Over de invulling tussen deze hoogtepunten zijn we druk aan het nadenken en ideeën aan het zoeken op internet, enz. Maar het stuk van Custer naar Chicago is voor ons nog het lastigste.
Wie heeft er tips en ideeën wat we daar wel of juist niet moeten gaan zien?
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Jacinta: San Francisco - Chicago.

Bericht door ingrid14 »

Het is wel wat vage info. Hoelang gaan jullie? Wanneer ongeveer? Auto of camper?

Het meest logische is om na Custer naar Badlands te gaan en dan via Sioux Falls naar Chicago.
Maar als je meer tijd hebt zou je vanaf Custer/Badlands ook noordwaarts kunnen rijden naar Theodore Roosevelt NP. En dan via Fargo en Minneapolis naar Chicago. (wij gingen zo in 2017 van Chicago naar Seattle)

Misschien heb je iets aan onze reisverslagen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Jacinta
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2019, 14:25
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Jacinta: San Francisco - Chicago.

Bericht door Jacinta »

Het plan is om iets meer dan 3 weken te gaan en dit keer met een auto. Een dag of 4,5 in SF, maar aan het eind ook in Chicago, dus dan houden we maximaal 2 weken over om van SF in Chicago te komen. Zelf denken we inderdaad via Badlands en dan over Sioux Falls te gaan (dus niet verder noordelijk). Dit is een lang stuk. Is er onderweg genoeg te zien, of is het een saaie route met weinig bezienswaardigheden?

Jullie reisverslag ga ik zeker bekijken!
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Jacinta: San Francisco - Chicago.

Bericht door ingrid14 »

4/5 dagen SF en ook Chicago, dan lijkt me de tijd voor de route redelijk kort.

Je zal sowieso enkele lange rijdagen krijgen.
Ik heb geen ervaring tussen Badlands - Sioux Falls - Chicago maar ik denk niet dat er erg veel bezienswaardigheden zijn.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jacinta: San Francisco - Chicago.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben ooit eens gedacht over een reis van oost naar west. Voor de planning zie http://martinenmarianne2010.blogspot.co ... 0.html?m=1. Misschien staat er iets tussen waar je iets mee kunt.

Ik weet niet wat je allemaal al gezien hebt in het westen. Misschien ben je al eens in Yellowstone geweest? Het lijkt me anders wel erg gehaast. En in welke tijd van het jaar wil je gaan? En waarom van west naar oost en niet andersom?
Voor SF zou je ook in 2 dagen al heel veel kunnen doen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer