Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
A&A
Amerikafan
Berichten: 392
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Bericht door A&A »

AnnInBC schreef:
25 mei 2020, 03:03
Ik wil geen roet in het eten komen gooien, maar om eerlijk te zijn denk ik niet dat er internationale toeristen worden toegelaten deze zomer. De provinciale en national parken in Canada hebben al aangegeven dat ze geen camping reserveringen aanvaarden van mensen die niet in diezelfde provincie wonen. Dus, eigenlijk kunnen wij (wonende in Vancouver, BC) geen campings boeken in Alberta en iemand van Alberta kan ook geen campings boeken in BC. En dat is voor de zomer maanden, dus ik denk niet dat het opeens zal open gaan voor iedereen in september of dat er heel veel verandering in gaat komen. Ik vrees dat er geen reizen zal van te pas komen voor buitenlanders naar Canada dit jaar.

Ik wou dat ik je wat anders kon vertellen, maar ze zijn hier voorlopig erg voorzichtig met het versoepelen van de regels.

Groetjes,
Ann
Hoi Ann, wij hadden van de BC Provincial Parks inderdaad een mail gehad dat alleen BC-residents mogen reserveren voor de campings op Provinciale parken. Maar de campings in Nationale parken hebben ons nog geen bericht gestuurd dat onze reservering zal vervallen omdat er alleen residents mogen reserveren (of ook alleen residents mogen kamperen?).
Uiteraard weten we dat de kans uiterst klein is dat onze vakantie in BC en Alberta nog door kan gaan. Maar waar kunnen we vinden dat ook de NP's geen toeristen op hun campsites toe zullen laten?
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1420
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Bericht door AnnInBC »

A&A schreef:
26 mei 2020, 09:06
Hoi Ann, wij hadden van de BC Provincial Parks inderdaad een mail gehad dat alleen BC-residents mogen reserveren voor de campings op Provinciale parken. Maar de campings in Nationale parken hebben ons nog geen bericht gestuurd dat onze reservering zal vervallen omdat er alleen residents mogen reserveren (of ook alleen residents mogen kamperen?).
Uiteraard weten we dat de kans uiterst klein is dat onze vakantie in BC en Alberta nog door kan gaan. Maar waar kunnen we vinden dat ook de NP's geen toeristen op hun campsites toe zullen laten?
Ik ben even gaan neuzen op de website van de Nationale Parken en zie dat alle campings gesloten blijven tot 21 juni, als je reserveringen later dan 21 juni hebt dan adviseren ze om af te wachten wat er daarna besloten zal worden. Je kan hier eens kijken: https://www.pc.gc.ca/en/voyage-travel/s ... vid-19-faq en onder de titel: "Resumption of Services and Access" kijk onder de vraag "Will activities like camping and events resume starting on June 1?"

Wanneer zouden jullie naar Canada gaan?
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Bericht door moon29 »

Vandaag heb ik alle reis onderdelen geannuleerd op de 3 ferry overtochten na.
Die kon ik online niet annuleren en wijzigen kan ik nog niet omdat ik de nieuwe data nog niet weet. Dat wordt in de komende weken wel duidelijk denk ik, dus dan kan ik ze alsnog wijzigen hoop ik.

Het meeste kon ik gratis annuleren.
Van degene waar het (geheel) gratis was:
2 van de 6 nog geen antwoord
3 van de 6 nu toch full refund gezien de situatie
1 van de 6 wil de aanbetaling niet terugstorten maar we mogen het wel gebruiken voor een nieuwe boeking.

Ik wil de komende 2 maanden gebruiken om te kijken wat het virus nu verder gaat doen en kijken of we de route nog iets willen aanpassen of wellicht omdraaien :?:
Of wellicht 1 of 2 dagen toevoegen.
En dan wellicht ergens in augustus alles weer gaan boeken als we er vertrouwen in hebben.

Dus we houden het nog even te goed en hopen voor aanstaande aug/sept op mooie reis in Zuid-Tirol, Italië.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer