Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis 2020 3 weken Washington/Oregon of Washington/Vancouver (Island)

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn op 5 september van dit jaar met Kynoch Adventures in Bella Coola (Hagensborg) op grizzly tour geweest met een rubberboot. Het was prachtig, maar helaas hebben we maar 1 beer gezien. Dat viel hun ook een beetje tegen, maar gelukkig zagen we, toen we net uit de boot waren, nog 2 beren. De eerste beer was inderdaad op zalmjacht en had er een gevangen, de andere 2 kwamen alleen voor de show langs :lol:
Er werd wel verteld dat we eigenlijk een week te vroeg waren voor de echte zalmentrek.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Bericht door moon29 »

Dat las ik idd in jullie verslag.
De berichten erover zijn nogal verschillend. Sommige zeggen dat het vanaf half augustus al beste tijd ervoor is, anderen zeggen vanaf half september.
Ik ben van plan een tour te gaan doen met Eagle Eye adventures, dus zal alvast bij hen eens navragen wat hun ervaringen zijn. Dan kunnen we er mogelijk nog rekening mee houden :)
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis moon29: september 2020 - 3 weken Vancouver + VI + ?

Bericht door jojostravelusa »

moon29 schreef:
29 okt 2019, 17:06
Is het belangrijk dat we op een bepaalde plaats juist zo vroeg mogelijk of juist zo laat mogelijk zijn?
Wij hadden bewust Bella Coola ingepland omdat er daar veel beren zouden zijn. We hebben daar dan ook een tocht met Kynoch Adventures gemaakt op 5 september, maar hebben toen helaas maar 1 beer gezien (wel met een zalm). Er werd toen gezegd dat we eigenlijk een week te vroeg waren. Als je hier omheen kunt bouwen, heb je misschien meer kans op de zalmentrek en de bijbehorende beren.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Bericht door moon29 »

Zojuist onze vliegtickets geboekt, dus het boeken van hotels/cabins/b&b's kan (bijna) beginnen :clap: :D
Bijna, omdat ik vanavond nog even een 'ei moet leggen' over het eerste stuk van de route (wel/geen westzijde VI, wel/geen Sunshine Coast of Quadra Island) :?

we vliegen 31 aug heen op Vancouver en 21 september terug vanaf Calgary.
Mariah
Amerikafan
Berichten: 188
Lid geworden op: 03 jan 2010, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Bericht door Mariah »

Als het je gaat om beren te zien kijk dan eens naar Night Inlet Lodge. Vanuit Campbell River ga je daar met een watervliegtuigje naar toe, je overnacht op een drijvende lodge. Organisatie, omgeving en eten zijn allemaal ronduit geweldig. Wij zijn daar één nacht geweest en hebben minimaal 24 beren gezien. Vanuit een elektrisch bootje, dichtbij (zo dichtbij als is toegestaan) konden we op ons gemak naar de beren kijken. Een onvergetelijke ervaring.
Het kost wat, maar onvergetelijk.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Bericht door moon29 »

Hoi Mariah

Ik heb daar toevallig gisteren naar zitten kijken.
Dat zijn dan volledig ten koste gaan van onze tijd in Campbell River maar lijkt me wel heel gaaf. Ik zag op de website geloof ik geen prijzen staan.
Kun jij aangeven wat het ongeveer kost?

Groetjes
Monique
Laatst gewijzigd door moon29 op 07 nov 2019, 07:58, 1 keer totaal gewijzigd.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Bericht door moon29 »

Overigens is dit het plan na heel veel wikken en wegen omtrent VI en omgeving
image.png
image.png (62.94 KiB) 2168 keer bekeken
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Bericht door Tantelotje »

Ik zag in het tickettopic dat je hele gunstige tickets had gevonden via WTC.
Wij vertrekken ongeveer een week eerder voor ongeveer dezelfde route. Nu heb ik dus ook even gekeken bij WTC, maar ik krijg het daar niet voor elkaar om multi-city te boeken. Hoe heb jij dat gedaan?
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Bericht door moon29 »

Klopt dat hebben ze van hun website gehaald vertelden ze.
Ik heb ze gemaild en gevraagd te zoeken naar goede vliegtickets met max reisduur van zo'n 14 uur, vertrek vanaf Adam of Dusseldorf of Brussel, aankomst Vancouver, vertrek vanaf Calgary en aangegeven dat het vertrek mag zijn op 31 aug of 1 /2 of 3 sept. En 22e dag terugreis.
Toen stuurde ze deze offerte.
Even vast laten houden. Volgende dag nogmaals laten checken, ook wat rechtstreeks zou kosten (iets van 800 euro zonder koffer) en toen laten boeken.
Ik heb nu tot morgen om te betalen en dan ontvang ik als het goed is de tickets.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Bericht door Tantelotje »

Ah, duidelijk! :thumbup:
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Bericht door moon29 »

@Tantelotje Ik ben benieuwd of je ook slaagt bij WTC! hoor het graag :)
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Bericht door Tantelotje »

Ik laat het weten :thumbup:
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Bericht door AnnInBC »

Prachtige route en heel goed te doen! Let wel dat je tegen de tijd dat je komt je de ferry best reserveerd rond 7 september...dat is hier Labour Day en dat is het laatste verlengde weekend voordat de scholen op 8 september terug beginnen in Canada. Dus vele toeristen zijn in Canada, maar ook de locals gaan dan nog proberen te genieten van dat laatste verlengde weekend. Hou er rekening mee.

Verder heb ik er geen twijfel aan dat je een prachtige reis zal hebben! Als je nog leuke accommodaties zoekt in de omgeving van Lake Louise/Yoho NP kan je zeker de Truffle Pigs Lodge aanraden, niet al te duur voor de omgeving en prima kamers. https://www.trufflepigs.com/lodge/

Groetjes uit Vancouver,
Ann
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Bericht door moon29 »

@AnninBC
Dankjewel! Die gaan we boeken, ziet er goed uit en stuk goedkoper dan de andere die ik zelf had gevonden :thumbup:
Ik heb je ook nog een prive bericht gestuurd.

Mochten forumleden die al op plekken van onze route zijn geweest tips hebben voor overnachtingsplaatsen of mooie hikes / excursies om te doen dan hoor ik het graag!
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Bericht door moon29 »

Mariah schreef:
06 nov 2019, 08:53
Als het je gaat om beren te zien kijk dan eens naar Night Inlet Lodge. Vanuit Campbell River ga je daar met een watervliegtuigje naar toe, je overnacht op een drijvende lodge.
Ik heb de prijs hiervan opgevraagd, maar dat is wel heel erg prijzig. Komt voor 1 nacht in de Knight Inlet Lodge op ruim 3.640 dollar voor 2p (incl nacht in campbell river en 1 dag eten)
Ik houd hem in gedachte voor een volgende keer (en zou er dan denk ik 2 dagen willen verblijven. Nu hebben we nog zoveel niet gezien wat laagdrempeliger is dat we eerst die dingen doen (al genoeg keuzes te maken :wink: ) maar het ziet er zeker geweldig uit!
Mariah
Amerikafan
Berichten: 188
Lid geworden op: 03 jan 2010, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Bericht door Mariah »

Het is zeker prijzig. Maar wat ik al schreef, zooo geweldig...
Mijn dochter had voor 2 p twee nachten Knight Inlet (waarvan dus één in CR) gewonnen op de Canada/Amerika beurs, dat was de aanleiding voor ons daar heen te gaan. Ik had er daar voor nog nooit van gehoord. Waarschijnlijk waren we zonder die gewonnen prijs (en weten van het bestaan) daar nooit gekomen.

Op de dag van vertrek uit CR wordt je al voor 11 uur op de lodge afgezet met het watervliegtuig, dan begint vrijwel meteen een korte intro-tour waarna je de eerste tocht op het water gaat maken. Bij terugkomst een verrukkelijke lunch, daarna weer er op uit voor de volgende tours. De volgende dag na het ontbijt een activiteit naar keuze en rond 10 a 11 uur weer in het watervliegtuig. Je bent er dus de klok rond.

Wie weet komen jullie er ooit! Zeker weten dat jullie reis zonder de Knight Inlet ook prachtig zal zijn. VI vonden wij mooi, zo heel anders dan de rest van de reis.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Bericht door moon29 »

Ja ik snap het hoor! En ons kennende....als Canada zo bevalt als West USA dan komen we er vast nog vaker terug en dan vind ik dat wel iets om te gaan doen. Nu hebben we nog niets gezien in heel Canada en is het ook prima om eerst andere dingen te gaan zien i.p.v. meteen iets wat we misschien nooit meer gaan overtreffen :lol:
Dus hij komt zeker op de verlanglijst :wink:

Zo had ik Havasupai (Havasu Falls) ook nooit op onze eerste West USA reis willen doen in plaats van de Grand Canyon south rim bijvoorbeeld. Zeker vond ik Havasupai veeeel bijzonderder en een ervaring om nooit meer te vergeten. Alle superlatieven schoten daar te kort. Maar daarom juist was het mooi om te doen nadat we al veel hadden gezien.
Daar vergelijk ik dit nu ook mee. En dan vind ik het niet erg om die excursie 1 of meer jaartjes later te doen.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis 2020 3 weken Washington/Oregon of Washington/Vancouver (Island)

Bericht door moon29 »

Tantelotje schreef:
06 nov 2019, 19:10
Ik laat het weten :thumbup:
@Tantelotje is het nog gelukt?
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Bericht door Tantelotje »

We wachten nog op definitieve toestemming van 't werk van m'n vriend. Zal geen enorm probleem zijn maar omdat er voor onze regio 3 dagen (waar gaat 't over...) in de zomervakantie vallen, willen we pas echt tickets boeken als de toestemming er is.
Zit wel al veel op allerlei airline sites te kijken en de overnachtingen zijn allemaal (annuleerbaar) geboekt.... heerlijk toch, die voorpret :clap:
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Bericht door moon29 »

Zekers! :)
Ik ben nog druk met het boeken van overnachtingen. Andere jaren (West usa) vaak via booking.com of rechtstreeks. Nu veelal via airbnb.
Ik zie daar zoveel bijzondere en mooie overnachtingsplaatsen op staan, vaak met uitgebreid ontbijt en veel meer ruimte dan een hotel kamer.
Nadeel vind ik alleen dat je de helft moet aanbetalen en bij annuleren niet alles terug krijgt.

Zo leuk weer die voorpret :D

Ik ga nu ook zoetjesaan beginnen met het uitzoeken van de to-do's per dag.
Alle tips voor activiteiten en mooie wandelingen zijn welkom!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer