Reis Walnic: september 2020.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Gebruikersavatar
Walnic
Amerikafan
Berichten: 385
Lid geworden op: 23 nov 2008, 22:57
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Walnic: september 2020.

Bericht door Walnic »

Volgend jaar willen we graag naar Canada gaan, dit na meerdere reizen naar Amerika. We zijn met zijn tweeën en willen gaan reizen met de auto, overnachten in hotels. We houden van wandelingen, maar zijn geen geoefende wandelaars. Steden trekt ons wat minder. We willen in ieder geval een orka/walvistocht gaan doen, ik heb goede verhalen gelezen over een tocht bij Campbell River. We vertrekken op 5 september en we hebben dan ruim 3 weken.

Onze onze voorlopige planning:
5-9 Amsterdam - Vancouver
6-9 Vancouver (fietsen Stanley Park)
7-9 Vancouver
8-9 Vancouver - Victoria
9-9 Victoria
10-9 Victoria - Tofino
11-9 Tofino (Lighthouse Loop, Rainforest trail, Pacific Rim)
12-9 Tofino - Campbell River
12-9 Campbell River (walvis/orka tocht)
13-9 Campbell River - Whistler
14-9 Whistler
15-9 Whistler - Clearwater
16-9 Clearwater (Wells Gray Park)
17-9 Clearwater - Jasper
18-9 Jasper
19-9 Jasper
20-9 Jasper
21-9 Jasper - Lake Louise
22-9 Lake Louise (bezoek Yoho)
23-9 Lake Louise - Banff
24-9 Banff
25-9 Banff
26-9 Banff - Calgary
27-9 Calgary - Amsterdam

Eventueel zou 1 dag langer misschien nog mogelijk zijn. Calgary hoeven we niet echt te zien, afhankelijk van de vluchttijd kunnen we ook vanuit Banff naar het vliegveld kunnen rijden. We zouden dan ook in Canmore kunnen verblijven en niet in Banff zelf. Bij Whistler willen we graag de Peak to Peak doen. Wat vinden jullie van deze opzet, is het haalbaar of te gehaast. We vinden het niet erg als er af en toe een lange reisdag tussen zit, maar we vinden het ook wel heel prettig om de tijd te hebben om onderweg te stoppen en dingen te zien.
jess85
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 14 jan 2012, 22:10

Re: Reis Walnic - september 2020

Bericht door jess85 »

Hallo Walnic,

Wij deden west canada in 2016 en dit jaar. Dit jaar deden we quasi dezelfde route, maar omgekeerd. OP het einde kan je zeker sneeuw hebben in de bergen. Wij deden het daarom omgekeerd, maar hadden ook wel wat regen in de bergen.

Vanuit ons standpunt zou ik misschien volgende zaken meepikken:
- Tenzij je echt 2 dagen Vancouver wilt doen, zou ik hier maar 1 volle dag doen. Met een fietstoch in combinatie met downtown zie je al heel veel.
Die dag zou je dan in de regio van Yoho/Lake Louise kunnen spenderen. In onze ogen het mooiste deel van de Rockies.
- Ruil Tofino in voor Ucluelet en rij 1 dag naar Tofino terwijl je de Pacific Rim NP bezoekt. De Wild pacific trail, de beaches zijn allemaal dichter bij Ucluelet en zo ben je ook sneller op de baan naar Campbell river.
- Zie of je Whistler niet wilt inruilen voor Pemberton of een nachtje Squamish en daarna een nachtje Pemberton. Wij genoten enorm van onze B&B in Pemberton. Deden ook wel een nachtje Whistler, maar mochten we twee nachten Pemberton konden doen, hadden we dit ook gedaan. Voor de peak to peak zal je in een weekend moeten in Whistler zijn. Denk dat 14/09 een maandag is volgend jaar.
- Leuk dat je drie volle dagen in Jasper hebt. Wij hebben enorm genoten van Jasper dit jaar. Zie onze blog. Deden de Bald Hills hike en sulfur skyline.
- Bij Lake Louise/Yoho zou ik langer proberen te blijven. Probeer tickets te bemachtigen voor Lake O hara. Super mooi. Doe Emerald Lake. Moraine Lake. Probeer enkele hikes te doen (Iceline trail, emeral basin, lake o hara, paradise valley, plain of six glaciers, eifel lake) allemaal wondermooie hikes. Tip, boek zo snel mogelijk een guest house in Field. Beste prijs kwaliteit. En top qua locatie hiervoor.
- Bij banff zou je nog 1 dag kunnen inruilen om Kananaskis country te doen. Dit is rond Canmore een mooi stuk natuur die niet druk is en waar je wildlife kan spotten en enkele hikes doen.

Zie onze blogs voor meer details. www.tj2travel.com

grts
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/
Gebruikersavatar
Walnic
Amerikafan
Berichten: 385
Lid geworden op: 23 nov 2008, 22:57
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Walnic - september 2020

Bericht door Walnic »

Jess85, ik zal je reisverslag zeker gaan lezen om leuke ideeën op te doen. Pemberton zal ik me eens in verdiepen, Whistler is misschien zonder Peak to Peak minder leuk. Vancouver hoeft niet perse 2 dagen, maar leek me wel fijn om rustig te beginnen aan de reis.

Heb inderdaad zitten denken om in Calgary te starten en te eindigen in Vancouver. Maar weet niet of we dan nog een walvistocht kunnen doen en dat staat wel heel hoog op mijn wensenlijstje. Zal eens kijken of dit eind september ook nog te doen is. Helaas heb je geen invloed op het weer.

Ik zal ook eens kijken naar Ucluelet ipv Tofino. Bij Banff zat ik ook te denken aan Kootenay NP, daar zouden we ook een dag naartoe kunnen.

Krijg er al weer helemaal zin in!! Ik geniet al volop van alle voorbereidingen, het stoeien met de route, reisverslagen lezen.
jess85
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 14 jan 2012, 22:10

Re: Reis Walnic - september 2020

Bericht door jess85 »

Hallo Nicole,

Kootenay deden we in 2016. Zeker de moeite voor een (halve) dag. Maar wij vonden het minder mooi dan Banff en Yoho zelf.
Whale tours kunnen zeker nog eind september. Wij deden er eentje in 2016 in Victoria. En dit jaar deden we een Grizzly tour vanuit Campbell river waar er nog steeds whale tours gedaan werden.

grts
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Walnic: september 2020.

Bericht door Brigit »

Wij zijn dit jaar in west Canada geweest, nietnop Vancouver Island dus voor dat deel vd route kan ik niks zeggen.ik zou indoen mogelijk een overnachting rond Pemberton meepakken en van daar uit de Joffre Lakes bezoeken. Wij waren er vroeg in de ochtend en vonden de drie meren prachtig! Verder zou ik zoals hierboven aangegeven werd proberen tickets voor Lake o hara te krijgen; wij hadden voor 1 dag kaartjes en ondanks dat het in de ochtend nat/mistig was was het echt prachtig.voor Jasper 3 dagen uittrekken is een goede beslissing, Aleid plaatsje en veel mooie wandelingen. Wij overnachtten bij Becker chalets wat ons goed beviel.

Wat niet helemaal makkelijk in je huidige route pastmaar ook zeker de moeite waard is is mount Revelstoke np, wij liepen er door een prachtige bloemenzee begin augustus. Dat was het einde van de typische bloeiperiode die begin juli ongeveer begint.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Gebruikersavatar
Walnic
Amerikafan
Berichten: 385
Lid geworden op: 23 nov 2008, 22:57
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Walnic: september 2020.

Bericht door Walnic »

Ik wilde Joffre Lakes eigenlijk bezoeken op de dag die we in Whistler hebben, is dat dan wel te doen. Of is Pemberton een leukere plek om te overnachten dan Whistler. We zouden ook 1 nacht Whistler en 1 nacht Pemberton doen.
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Walnic: september 2020.

Bericht door Brigit »

Whistler is levendiger dan Pemberton, echt een outdoor/sport dorp terwijl Pemberton meer een normaal stadje is.in augustus moest je erg vroeg bij de parkeerplaats voor Joffre lakes zijn om te kunnen parkeren en om rustig de hike te kunnen doen, wat dat betreft is in de buurt overnachten wel aan te raden. Hoe druk het er in september nog is weet ik niet, ik begrijp dat het zgn naseizoen op sommige plaatsen net zo druk kan zijn als het officiële hoogseizoen.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Walnic: september 2020.

Bericht door opvakantie »

De Peak2Peak in Whistler is leuk om te doen. Boven kun je nog een korte wandeling doen.
Je kunt ook nog wat verder omhoog en over de stalen hangbrug lopen en er is nog een soort overhangend uitkijkpunt gemaakt.
In september waren er aardig wat mountainbikers in Whistler.
De winkel/restaurant straat die door het dorpje loopt is zeker 's avonds erg gezellig.
Mariah
Amerikafan
Berichten: 188
Lid geworden op: 03 jan 2010, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Walnic: september 2020.

Bericht door Mariah »

Mooie route.
Van Whistler naar Joffre Lakes is een uur rijden, wij gingen ook heen en weer van af Whistler, vonden het prima te doen.
Joffre Lakes, een stevige klim naar het tweede en derde meer maar de meren zijn wondermooi.
Whistler zelf is een gezellige plaats waar veel te doen is, in een mooie omgeving. Peak to peak - zeker doen.

In Vancouver is genoeg te zien en te doen. Idd fietsen maar kijk ook eens bij Granville Island, wat vonden wij het daar ontzettend leuk. De eerste dag zijn we 's ochtends op tijd naar Lynn Canyon gegaan, met suspention bridge en twinn falls. Waarschijnlijk ben je op de eerste dag vroeg wakker, het is er vroeg heerlijk rustig.
Zelf geen ervaring mee maar mijn vriendin vertelde me dat ze twee steden achter elkaar geen succes vond (zij hadden ook eerst Vancouver waarna Victoria).

Voor Yoho kun je in Lake Louise overnachten maar Field is ook een goede optie (klein plaatsje, rustig, vlakbij Emerald Lake).

Misschien kun je nog zalmen zien in de rivier bij Campbell River? Wij waren er 31/7 en 1/8, toen was het nog net te vroeg.
Volucris
Amerikafan
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 apr 2016, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Walnic: september 2020.

Bericht door Volucris »

Wij waren in de tweede helft september 2017 in joffre laken pp. Schitterend mooi maar erg druk. We hadden wel prachtig weer. Je moet er ongeveer 3 uur voor uittrekken maar het is zeer zeker de moeite waard.
Rianne.
Gebruikersavatar
Walnic
Amerikafan
Berichten: 385
Lid geworden op: 23 nov 2008, 22:57
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Walnic: september 2020.

Bericht door Walnic »

Joffre Lake wil ik wel graag naartoe als ik jullie reacties zo zie. Whistler bekijk ik nog even, ik zag vanaf half september Peak to Peak alleen in het weekend open is, dus misschien laat ik dat dan wel afhangen van de dag waarop we er zijn. De bedoeling is 5 september te vertrekken, ik zit nog te wachten op de vakantieplanning van mijn werk.
Kan ik een dag Victoria beter ruilen voor een dag ergens anders of is dit wel een leuke plek om een hele dag (2 nachten) door te brengen.
Gebruikersavatar
Walnic
Amerikafan
Berichten: 385
Lid geworden op: 23 nov 2008, 22:57
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Walnic: september 2020.

Bericht door Walnic »

Na meerdere reisverslagen gelezen te hebben, lijkt het me inderdaad beter om de route om te draaien. Dus te beginnen in Calgary en te eindigen in Vancouver. Nu ligt Canmore vlakbij Calgary en kunnen we dus waarschijnlijk op de dag van aankomst daar al naartoe rijden. Dan heb ik een dag over in mijn planning :) Ik twijfel tussen een extra dag bij Whistler/Pemberton zodat we de tijd kunnen nemen voor de Peak to Peak en Joffre Lakes of een extra dag bij Ucluelet/Tofino. Daar heb ik ook mooie wandelingen gezien. Het zal ook maar 1 dag in Vancouver worden, deze dag kan ik dan bij Lake Louise en Field doorbrengen. We kunnen dan proberen bustickets te regelen voor Lake O'Hara, dat lijkt me ook prachtig.
Gebruikersavatar
Walnic
Amerikafan
Berichten: 385
Lid geworden op: 23 nov 2008, 22:57
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Walnic: september 2020.

Bericht door Walnic »

Yes, de vliegtickets zijn geboekt!! We vertrekken op 5 september richting Calgary en vliegen op 29 september terug vanuit Vancouver. Route is nu als volgt gepland:

5-9 A'dam - Calgary - Canmore
6-9 Canmore
7-9 Canmore
8-9 Canmore - Field
9-9 Field
10-9 Field
11-9 Field - Jasper
12-9 Jasper
13-9 Jasper
14-9 Jasper
15-9 Jasper - Clearwater
16-9 Clearwater
17-9 Clearwater -Pemberton
18-9 Pemberton - Whistler
19-9 Whistler
20-9 Whistler - Campbell River
21-9 Campbell River
22-9 Campbell River - Ucluelet
23-9 Ucluelet
24-9 Ucluelet
25-9 Ucluelet - Victoria
26-9 Victoria
27-9 Victoria - Vancouver
28-9 Vancouver
29-9 Vancouver - A'dam

De eerste overnachtingen in Canmore zijn al geboekt, dit omdat het dan Labour Day weekend is. Voor de overige overnachtingen zijn we nu aan het kijken bij booking.com en airbnb. We vliegen op 29-9 pas rond 17.40 uur terug naar Nederland, dus dan kunnen we die ochtend nog in Vancouver doorbrengen. Tips voor wandelingen, restaurants, overnachtingen en leuke dingen om te doen zijn zeker welkom
We willen in ieder geval:
  • Orca tocht bij Campbell River
    bustickets voor Lake O'Hara proberen te krijgen
    Gletsjerwandeling met gids in Jasper
    wandelen bij Joffre Lake
Mariah
Amerikafan
Berichten: 188
Lid geworden op: 03 jan 2010, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Walnic: september 2020.

Bericht door Mariah »

Walnic schreef:
13 nov 2019, 22:49
Tips voor wandelingen, restaurants, overnachtingen en leuke dingen om te doen zijn zeker welkom
Tja, er is zoveel moois te zien. Wat wij o.a. hebben gezien/gedaan:

Canmore (al heeft Banff mijn voorkeur, je zit toch overal dichterbij):
Emerald lake - Moraine lake (ga vroeg ivm parkeren - Johnston canyon (evt met Inkpots) - Caves en basin - Bow falls - lake Minnewanka - Vermillion lake drive (ook mooi vlak voor zonsondergang, de berg Rondle krijgt een mooie rode gloed)
Field:
Emerald Lake - natural bridge - raften vanuit Golden - Lake Louise
Jasper:
talloze mogelijkheden, waaronder genieten van uitzicht op de athabasca river (vanaf Tekarra lodge), dag Maligne canyon - fotostop Medicine lake - Maligne lake, kies hier één van de wandelingen - miette hotsprings (wij hebben ivn de drukte meteen rechtsomkeert gemaakt, anderen vinden het er mooi, het schijnt dat je er een mooie wandeling kunt doen) - Valley of five lakes - gletsjer Mnt Edith Cavell - Tonquin valley trail
Whistler:
outdoor activiteiten (quat rijden, zipline, ik zag er veel mountainbikers etc) - peak to peak (met meerdere wandelingen boven) - joffre lakes - Callaghan valley road (de weg naar het Olympisch dorp) etc
Plus uiteraard alle stops aan de IPW - vergeet hierbij vooral de Parker ridge wandeling niet, zo mooi!)
CR:
suspention bridge - walvistour
Ucluelet:
lighthouse loop - schooner coove (haal eerst getijdentabel bij vvv) - tonquin trail - rainforest trails - surafers kijken bij incinerator rock etc
Plus van alles onderweg op VI als little qualicum falls, cathedral groove, sproat lake

Als je twijfelt over waar je je extra dag kunt laten zou ik meteen na Calgary naar Drumheller gaan, met z'n prachtige Badlands en dinomuseum. Je kunt er kanoën, over de suspention bridge (de enige 'echte' van onze vakantie), er is een schattig 6 persoons kerkje en er zijn mooie hoodoos te zien. Heel anders dan de rest van je vakantie.
Ik zou geen extra nacht in Ucluelet/Tofino doen, tenzij je specifieke plannen daar hebt. Alles is goed te bereizen en de meeste wandelingen zijn vrij kort. Hoewel ik groot fan ben van het gebied zou één nacht minder ook kunnen.
Gebruikersavatar
Walnic
Amerikafan
Berichten: 385
Lid geworden op: 23 nov 2008, 22:57
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Walnic: september 2020.

Bericht door Walnic »

Mariah, bedankt voor al je tips! Ik zal er eens op mijn gemak naar kijken. De reden dat wij voor Canmore kiezen zijn vooral de prijzen, die zijn ontzettend hoog door het Labour day weekend.
Gebruikersavatar
Walnic
Amerikafan
Berichten: 385
Lid geworden op: 23 nov 2008, 22:57
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Walnic: september 2020.

Bericht door Walnic »

Is Kootenay NP de moeite waard. Of kunnen we beter die dag doorbrengen in de omgeving van Moraine Lake en daar gaan wandelen. Wat is jullie advies. Over Kootenay lees ik heel verschillende berichten, sommigen zijn heel enthousiast en anderen vinden het het minste NP van Canada. Ik heb in verschillende reisverslagen wel gelezen over mooie wandelingen bij Moraine Lake, dat lijkt me ook wel de moeite waard.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis Walnic: september 2020.

Bericht door AnnInBC »

Field is ook een optie om te verblijven, recht in Yoho NP en niet zo duur als Lake Louise/Banff/Canmore. Wij bleven daar bij de Truffle Pigs Lodge vorig jaar en is prima gelegen, je bent op 15 minuten bij Emerald Lake, op een half uurtje bij Lake Louise/Moraine Lake. https://www.trufflepigs.com/lodge

Kootenay is veel rustiger en daar zijn zeker wel wat mooie plekjes te vinden en wat leuke wandelingen, ik denk hier dan vooral aan Marble Canyon/Paint Pots en Dog Lake Trail.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Walnic: september 2020.

Bericht door stegeman »

En ik vind juist weer jammer dat er een dag VC af is gehaald. Zou me daar wel een dag of vijf kunnen vermaken.
Je hebt er ook nog suspension bridge / groose mountain en de stad zelf is ook de moeite waard. Tot nu toe vonden wij Vancouver de mooiste stad die we ooit gezien hebben. (En zijn niet eens echt van de steden)
Gebruikersavatar
Walnic
Amerikafan
Berichten: 385
Lid geworden op: 23 nov 2008, 22:57
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Walnic: september 2020.

Bericht door Walnic »

In Field hebben we een airbnb geboekt. We willen wel kaartjes krijgen voor de bus naar Lake O'Hara, de andere dag zat ik aan Lake Emerald of Lake Moraine te denken.
Vancouver zouden we nog kunnen veranderen. Bijvoorbeeld een extra dag Vancouver ipv Ucluelet. Nou zijn wij wel van het wandelen in de natuur.
Blijft moeilijk, keuzes maken. Ik zou overal wel langer willen blijven, maar dat gaat helaas niet :(
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Walnic: september 2020.

Bericht door ClaireVHaut »

ik zou niet teveel uitgaan van kaartjes voor lake o hara.. dat is echt geluk hebben dat je daar tussen komt.. het is binnen enkele seconden uitverkocht :-(
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer