Reis Walnic: september 2020.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Gebruikersavatar
Walnic
Amerikafan
Berichten: 385
Lid geworden op: 23 nov 2008, 22:57
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Walnic: september 2020.

Bericht door Walnic »

Ik weet dat de kans op kaartjes heel klein is. Maar als we het niet proberen, hebben we zeker niets. En als het niet lukt, is er vast nog genoeg moois te zien in die omgeving.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis Walnic: september 2020.

Bericht door AnnInBC »

Vancouver is veel meer dan enkel stad, vele denken dat het echt alleen maar stad is...maar er is ook veel natuur erg dichtbij! Binnen de 15 tot 30 minuten zit je in de bergen, in het bos, of ergens in de ongerepte natuur. De stad zelf is zeker ook mooi, maar als je zelf niet zo van het "midden in de stad moeten zijn" bent dan kan ik aanraden om Stanley Park te doen per fiets en wat mooie parken te bezoeken in North/West Vancouver zoals Lynn Canyon, Capilano River Regional Park (nee niet de dure hangbrug, maar wel een gratis park in de natuur met een fish hatchery), Lighthouse Park, Whytecliff Park en veel meer.

Maak vooral de keuzes naar jullie eigen gevoel!
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Walnic: september 2020.

Bericht door stegeman »

Wij deden wel de ‘dure’ hangbrug maar vonden het toch wel een niet te missen ervaring. Maar misschien ook wel omdat we met 2 puberzonen waren. Groose mountain gemist. Schijnt prachtig te zijn en idd is er nog veel meer mooie natuur. Alhoewel ook wij geen stadsmensen zijn vonden we Vancouver een erg mooie stad en is de afwisseling van eens een stad t.o.v alle natuur best wel even fijn. En als je het bij 1 dag VC houdt dan heb je hierna weer reden terug te gaan. Ook niet verkeerd... Keuzes zijn altijd lastig. Hier vind je wat en daar laat je wat
Gebruikersavatar
Walnic
Amerikafan
Berichten: 385
Lid geworden op: 23 nov 2008, 22:57
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Walnic: september 2020.

Bericht door Walnic »

Haha, Stegeman. Die laatste zin om een reden te hebben om nog eens terug te gaan, bevalt me wel!
Fietsen in Stanley Park staat inderdaad ook op mijn to-do lijst. En we moeten toch keuzes maken, er is zoveel te zien en te doen op onze route, dat we nooit alles kunnen doen. En dat hoeft ook niet! We gaan er hoe dan ook een prachtige reis van maken.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis Walnic: september 2020.

Bericht door AnnInBC »

Hahaha dat had ik ook al willen zeggen...gewoon nog een keertje terug komen om de dingen die je nu gaat missen een andere keer te doen. Je gaat niet alles kunnen zien, dus echt keuzes maken naar jullie eigen gevoel. Het is jullie reis tenslotte! En wat je ook kiest, het wordt vast een prachtige reis!

Oh ja, die dure brug heb ik zelf al vele keren gedaan...voordeel van hier in Vancouver te wonen is dat als je 1 keer inkom betaalt dan krijgen wij een kaart die geldig is voor het hele jaar, dus voor ons wel de moeite want je kan zoveel gaan als je wil. En als je gaat als het opent is het nog helemaal niet druk en goed te doen. En Grouse Mountain is ook heel leuk als je er minstens een half dagje/dagje van kan maken. 's Morgens omhoog, ga daar even de lodge binnen, wandel naar de grizzly beren, bekijk daar een wilde vogel show met echte vogels en gids, geniet van de leuke "lumberjack show" en neem de stoeltjes lift naar de top...echt een heerlijk dagje uit, doen wij ook af en toe en hangen echt zelf toerist uit in onze achtertuin...hahaha. :mrgreen:
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Walnic: september 2020.

Bericht door stegeman »

Wou dat het onze achtertuin was!! Nog steeds heel veel heimwee naar het mooie Canada. Rondje Amerika was minstens zo mooi en ook volop van genoten maar Canada lag echt ons hart. Echt het gevoel hier wel te willen wonen!! Toen serieus over nagedacht maar kan niet zonder m’n familie.... nu hopen eens de loterij te winnen zodat we vaker kunnen gaan of een 2e huisje. Tja een mens moet wat te dromen hebben :D :D
Zijn druk aan plannen alweer voor over een paar jaar.
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: Reis Walnic: september 2020.

Bericht door gondelier »

Wij gaan bijna dezelfde route doen, maar dan in juni-juli. Veel plezier met voorbereiden, dat vind ik altijd heerlijk om te doen. :thumbup:
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Walnic: september 2020.

Bericht door jojostravelusa »

stegeman schreef:
20 nov 2019, 20:10
Rondje Amerika was minstens zo mooi en ook volop van genoten maar Canada lag echt ons hart.
Leuk is dat. Ik heb precies het omgekeerde. Wij zijn deze zomer naar Canada geweest en het was prachtig, maar ik had niet het gevoel van thuiskomen wat ik in Amerika altijd heb.
Wij hebben de hangbrug in Lynn Canyon gedaan en niet de Capilano. Die vonden we toch te duur. We hebben dat geld dan weer in Whistler uitgegeven om de Peak2Peak te doen. Daar is ook een, dit jaar nieuwe, hangbrug en ondanks dat dat net een zwaar bewolkte dag was, vonden we het toch prachtig.
Wat we ook heel mooi vonden was de Meadows in de Sky weg in Mount Revelstoke NP. Alleen jammer dat per ongeluk vrijwel alle foto's van deze en de volgende dag weggegooid zijn :sadcry:
Misschien heb je wat aan ons reisverslag. Een deel van de route overlapt.
https://jojos-rondje-west-canada-2019.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Walnic
Amerikafan
Berichten: 385
Lid geworden op: 23 nov 2008, 22:57
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Walnic: september 2020.

Bericht door Walnic »

Leuk Monique dat jullie ongeveer dezelfde route gaan doen. Ga je ook een reisverslag bijhouden, dan zou ik alvast in de stemming kunnen komen :)
En Jojostravelusa, ik had jullie reisverslag al gevonden. Heb er al veel tips uitgehaald.
Voorbereiden van een reis is altijd leuk, daar kan ik weken mee bezig zijn. Vooral het lezen van reisverslagen blijft leuk. Alvast sfeer proeven, leuke restaurantjes noteren, foto's bekijken. Ik zal ook eens naar de hangbrug in Whistler kijken, peak to peak gondola staat al wel op mijn lijstje.
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: Reis Walnic: september 2020.

Bericht door gondelier »

Nee ik houd geen verslag bij.
Jody
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 05 mei 2012, 14:48

Re: Reis Walnic: september 2020.

Bericht door Jody »

Is de kabelbaan alweer werkend bij de Peak to Peak? Wij waren er in juni, het was geweldig maar....................daarna is de boel gesaboteerd en zijn er 6 of meer cabines "s nachts naar beneden gestort. Tot nu toe was er geen geld voor reparaties. Kijk het even na!
Ook wij verbleven in Pemberton in een B&B met uitzicht op besneeuwde bergen vanuit de Hot Tube. Lekker en goedkoop gegeten bij de golfbaan ook weer met uitzicht op die geweldige bergen. Het superluxe ontbijt 's morgens werd buiten op het grote terras geserveerd.
In Whistler moet je een keer geweest zijn maar er slapen??? Wij vonden het niets en waren er in 1 1/2u. uitgekeken. Wat een toerist trap maar.....het ijs was er lekker en er zijn wel winkeltjes. Het is maar wat je zoekt. Pemberton biedt verder inderdaad niets behalve een supermarkt met heerlijk brood.
Wij zagen in deze vakantie maar liefst 3 Grizzly"s en 8 zwarte beren. Trek echt tijd genoeg uit voor de Icefield Parkway daar zagen we de meeste. Als je de gletjser op wil is reserveren handig. Wij deden het niet en moesten 2 1/2 u wachten maar.................de" ónbeperkte" lunch was goedkoop en uitstekend en de film over de gletsjer ook dus we verveelden ons niet. Voordeel van NIET reserveren is dat je tijd genoeg hebt voor de evt. beren. Va Field is stukken goedkoper dan in Lake Louise overnachten. Voordeel was wel dat je het Lake vroeg en laat voor jou alleen had. De drukte waarover je leest was echt erg. Je moet dus echt vroeg op de PP zijn= voor 8u. We wisten niet wat we zagen toen we terugkwamen van de wandelingen: files wachtende auto"s en wij waren er eind mei!
Gebruikersavatar
Walnic
Amerikafan
Berichten: 385
Lid geworden op: 23 nov 2008, 22:57
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Walnic: september 2020.

Bericht door Walnic »

Vandaag een application aangemaakt voor de bustickets naar Lake O'Hara. Dit jaar voor het eerst een loting, 1 maart horen we of we ingeloot zijn voor de bustickets. De kans is natuurlijk erg klein, maar wie niet waagt, wie niet wint. Zou heel leuk zijn als het zou lukken.
Whale tour bij Campbell River is al geboekt, ook de overnachtingen liggen al vast. Alles is gelukkig nog te annuleren, mocht dat nodig zijn.
groennom
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Reis Walnic: september 2020.

Bericht door groennom »

Misschien een wat domme vraag, maar hoe meldt je je aan voor deze loterij? Kom er niet helemaal uit, blijf hangen op een pagina die aangeeft dat je niet direct kunt reserveren ....
Sorry, you cannot continue with your reservation. There are restrictive messages.
*New for 2020: Lake O'Hara day-use bus reservations will be offered in a Random Draw, with an application period of 8:00 a.m. February 1 through to 11:59 p.m. February 29 MDT. For more info, click on Information > Reservation Policies.
EDIT
---
Gevonden, heb via google een andere link gevonden en die werkt wel. https://reservation.pc.gc.ca/Store/Draw/
Gebruikersavatar
Walnic
Amerikafan
Berichten: 385
Lid geworden op: 23 nov 2008, 22:57
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Walnic: september 2020.

Bericht door Walnic »

Helaas zijn we uitgeloot voor de bus naar Lake O'Hara hoewel ik dat al wel verwacht had. De kans was natuurlijk ontzettend klein. We kunnen af en toe nog kijken of er annuleringen zijn maar ook dat is een kleine kans. Gelukkig zijn er meer mooie plekken in Banff NP dus we zullen ons zeker wel vermaken.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Walnic: september 2020.

Bericht door moon29 »

Wij zijn ingeloot en in de mail staat dat als we niet uiterlijk 14 maart betalen het vervalt. Dus ik zou op de 15e ff checken of er plaatsen zijn vrijgekomen :)
Gebruikersavatar
Walnic
Amerikafan
Berichten: 385
Lid geworden op: 23 nov 2008, 22:57
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Walnic: september 2020.

Bericht door Walnic »

Moon29 wat leuk voor jullie dat je ingeloot bent! En bedankt voor je reactie, ga zeker nog eens kijken om te zien of er annuleringen zijn. Niet geschoten is altijd mis, toch.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Walnic: september 2020.

Bericht door moon29 »

Zeker, hopelijk gaat het jullie lukken. en anders is er natuurlijk genoeg ander moois te zien :D
Gebruikersavatar
Walnic
Amerikafan
Berichten: 385
Lid geworden op: 23 nov 2008, 22:57
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Walnic: september 2020.

Bericht door Walnic »

Helaas hebben we besloten dat de reis dit jaar niet door zal gaan. Voor de tickets krijgen we van KLM een voucher, de overnachtingen kunnen we bijna allemaal kosteloos annuleren. We gaan ons nu richten op september 2021. Hopen dat dan alles weer normaal is.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis Walnic: september 2020.

Bericht door AnnInBC »

Goed idee! Reizen is op dit moment ook niet het leukste met alle beperkingen/regels ter plekke, dus beter wachten tot alles (hopelijk) weer iets of wat normaal is.
Gebruikersavatar
Walnic
Amerikafan
Berichten: 385
Lid geworden op: 23 nov 2008, 22:57
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Walnic: september 2020.

Bericht door Walnic »

We gaan het volgend jaar september weer proberen! Tickets geboekt voor 04-09-2021 naar Calgary, terugvlucht op 28-09-2021 vanuit Vancouver.
Natuurlijk is het nog onzeker of het dan wel door kan gaan, maar we moeten toch weer iets hebben om naar uit te kijken.
Het plannen, overnachtingen regelen, de leuke voorbereidingen kunnen weer beginnen :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer