Reis PoGoMom: rondreis Noordwest-Amerika en West-Canada.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
PoGoMom
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 sep 2018, 09:06
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis PoGoMom: rondreis Noordwest-Amerika en West-Canada.

Bericht door PoGoMom »

Hallo,

Wij willen de komende zomer een bezoek brengen aan Noordwest-Amerika en West-Canada na eerder een rondreis door Zuidwest-Amerika te hebben gedaan en afgelopen zomer midden en noord/midden gedaan te hebben.

Na wat te hebben gelezen op dit forum is het eerste idee nu als volgt:

Dag 1: vanuit huis naar Portland

Dag 2: Portland

Dag 3: Portland naar Olympic NF/NP (4 uur tot aan visitors center in het noorden van het park, maar dan ben je al door het NF en NP gereden overnachting in de buurt van Olympic NF/NP; Bv Port Angeles bij visitors center, Clearwater (Portland Clearwater 3.5 uur, Clearwater Seattle 3 uur)
OF
Portland naar Mount Rainier NP (Iets minder dan 2.5 uur. Naar Seattle nog 2 uur)

Dag 4: Olympic NF/NP naar Seattle (2.5 uur via tolweg en veerboot vanuit Port Angeles, 3 uur vanuit Clearwater)
OF
Mount Rainier NP naar Seattle (2 uur)

Dag 5: Seattle

Dag 6: Seattle

Dag 7: Seattle naar Vancouver (Ong 2.5 u rijden)

Dag 8: Vancouver

Dag 9: Vancouver naar tussenstop naar Jasper NP, bijvoorbeeld Shuswhap highlands

Dag 10: vanuit tussenstop richting Jasper NP naar Jasper NP

Dag 11: Jasper NP

Dag 12: Jasper NP naar tussenstop richting Banff NP; Over de Icefields Parkway

Dag 13: vanuit tussenstop naar Banff NP naar Banff NP

Dag 14: Banff NP

Dag 15: Banff NP + Lake Louise

Dag 16: Banff NP naar Waterton Lakes NP (ruim 3,5 uur rijden)

Dag 17: Waterton lakes NP naar Glacier NP

Dag 18: Glacier NP

Dag 19: Glacier NP Calgary

Dag 20: Calgary naar Amsterdam

Dag 21: Amsterdam naar huis

We hebben nog een aantal vragen hierover waarvan we hopen dat jullie kunnen helpen:
- Er zijn verschillende geluiden over Portland; dat gaat van tot heel erg de moeite waard tot er is weinig te zien. Gezien dit reisschema zijn er mogelijk ook wel plaatsen waar we de tijd beter kunnen gebruiken. Wat is jullie inschatting? Portland wel of niet aandoen?
- Dezelfde vraag geldt eigenlijk ook voor Olympic NP/NF; ik heb gelezen dat Mount Rainier meer verrassend is dan Olympic?
- Seattle: 2.5 dag teveel?
- Een andere optie is natuurlijk ons nu helemaal focussen op Canada; we laten ons graag adviseren....
- Afgelopen zomer in de Yellowstone geweest en daar knapten we wel een beetje af op de drukte (filerijden door het park), ondanks dat we natuurlijk supermooie en ongelofelijke dingen hebben gezien. Is Jasper/Banff ook zo druk of toch minder?
- Zijn we nog hele belangrijke, mooie dingen vergeten? Die er eigenlijk ook bij zouden moeten?
- Waterton Lakes en Glacier National Park liggen relatief dicht bij elkaar (ruim 1 uur rijden); overwegen hotel in het midden van beiden? Of toch beide parken apart hotel in de buurt?
- Calgary schijnt ook een leuke stad te zijn, zouden we daar meer tijd nodig hebben?
- Hoe zit het met goede hotelketens in Canada? Welke adviseren jullie? Wij zijn met vijf personen en geven de voorkeur aan met zijn allen op 1 kamer en ontbijt inclusief
- Als we het zo zouden doen, betekent dat dat wij de huurauto in Amerika ophalen en in Canada zouden terugbrengen; eerder hebben we bij Alamo gehuurd. Het lijkt erop dat dat bij hen wel mogelijk is, is jullie bekend dat dat problemen kan geven?
- Andere tips, zaken waar we rekening mee moeten houden of ideeën?
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Rondreis Noordwest Amerika en West Canada

Bericht door michelly »

Om er 1 vraag uit te pikken: wij verkiezen Mt Rainier zeker boven Olympic. Mt. Rainier is zo prachtig, zeker als je de tijd en zin hebt om te wandelen. Wij deden de Skyline trail en waren daar een hele dag zoet mee. Eén van de mooiste trails die we ooit gelopen hebben. Voor wat inspiratie over je route zou je eens naar ons verslag van 2 jaar geleden kunnen kijken: http://michelly.nl/USA_2017/inhoud.htm
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis PoGoMom: rondreis Noordwest-Amerika en West-Canada.

Bericht door hemmie »

Wij waren in 2016 in de Canadese Rockies en afgelopeb zomer in Yellowstone, beide in juli/augustus. Ik vond persoonlijk de canadese parken minstens zo druk als Yellowstone...
Wij vonden het in de toeristische gebieden nog best lastig on (betaalbare) hotels te vinden met ontbijt. Ketens zijn er weinig of erg duur, en de onafhankelijke hotels hebben zelden ontbijt. Ik had sowieso het idee dat ontbijt bij de hotels in Canada minder gangbaar was.
Calgary was best leuk voor een dagje afwisseling tussen alle parken door, en wij bezochten er ook kennissen, maar kun je ook prima overslaan.
Ik zie dat je 2 nachten Jasper hebt, wij vonden 3 daar geen overbodige luxe. Wij deden 2 nachten Banff en 2 nachten Golden (Lake Louise of Field is beter), van daar uit Yoho NP ook bezocht. Wij vonden persoonlijk dat het allemaal maar net genoeg was.
Terug in Texas!
PoGoMom
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 sep 2018, 09:06
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis PoGoMom: rondreis Noordwest-Amerika en West-Canada.

Bericht door PoGoMom »

@michelly : mooi verslag! Heb de andere reisverlsagen ook doorgekeken, mooi gedaan
@hemmie : ik snap wat jij zegt, was daar al een beetje bang voor. We gaan er nog eens goed over nadenken of dat is wat we willen....
Dank beiden voor de reacties, wordt vervolgd
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Reis PoGoMom: rondreis Noordwest-Amerika en West-Canada.

Bericht door Ruud2004 »

Klopt wat Hemmie schrijft. Vwb overnachten in de plaatsen die je noemt met je er snel bij zijn anders betaal je de hoofdprijs. Tussenstop naar Jasper zou bv Kamloops kunnen zijn. (zie onze reisverslagen 2017/2019 voor meer info)
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4239
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis PoGoMom: rondreis Noordwest-Amerika en West-Canada.

Bericht door ingrid14 »

Met het Canada deel heb ik geen ervaring.

Ik begrijp dat je Portland als nieuwe stad in je route wilt. Maar nu heb je te weinig tijd voor ofwel Olympic ofwel Mt Rainier.
De rit erheen is al een halve dag, dus er blijft maar een halve dag over om het NP te bezoeken.

Ik zou denk ik eerder op Seattle vliegen en dan 2 nachten Olympic of 2 nachten Mt Rainier doen (als ik moest kiezen tussen beide zou mijn keuze ook Mt Rainier zijn)

Of vlieg op Vancouver, en ga vanaf daar naar Seattle en gebruik de 2 dagen (die je nu voor Portland en Olympic of Mt Rainier hebt) op het deel in Canada. Geen gedoe met de autohuur dan (want ik dacht dat je in hetzelfde land moet inleveren dan waar je gehuurd hebt).

Seattle vind ik een superfijne stad. Ik zou me er zeker 2.5 dag kunnen bezig houden.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
jess85
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 14 jan 2012, 22:10

Re: Reis PoGoMom: rondreis Noordwest-Amerika en West-Canada.

Bericht door jess85 »

Hallo

Ik denk dat de combinatie Olympic, Mt Rainier, Glacier met Banff, Jasper, Yoho wel zwaar zal zijn. En je zal niet alle hoogtepunten kunnen zien.
Wij vonden Olympic heel erg de moeite om te doen omdat het zo divers is. Je hebt het regenwoud. De beaches. Watervallen en bergen.
Mt Rainier vonden we ook mooi, maar je moet geluk hebben met het weer. Bij slecht weer is er niet veel aan vinden wij.

Maar Banff, Jasper, Yoho, Glacier zijn toch echt wel de mooiste parken qua views en blauwe meren.
Wij deden in 2016 een tour Seattle-Seattle en dit jaar Calgary-Vancouver. In 2016 deden we ook Glacier en Waterton in combo met de parken van Canada. Olympic en MT Rainier deden we in 2013 in een aparte reis.

Waterton zou ik persoonlijk durven laten vallen als je planning het niet toelaat. Na de brand in 2017 vonden we het dit jaar een meer desolate indruk geven. Zowel de red rock parkway als de weg naar Cameron Lake waren gesloten (hoewel ze mss in 2020 terug open zijn?).

Banff en met name het Lake Louise deel is zeker even druk als Yellowstone. Bij ons was dit jaar de weg naar Morraine Lake, een van de hoogtepunten daar op zaterdag al afgesloten voor 7u45. Vanaf je echter een trail doet, kan je enorm genieten van de mooie natuur. Wil je minder drukte, dan kan je zeker wat tijd spenderen in Kananaskis Country. Net buiten Banff.

Het gebied rond Whistler is ook wel de moeite. In Pemberton hebben we enorm veel zwarte beren gezien. En de Panorama Ridge trail was een van onze mooiste hikes. Squamish leek ons ook een mooie omgeving te zijn.

Qua hotelketens. Ik zou aanraden om lokaal te zoeken en te verblijven bij guesthouses en cabins. Zo kan je in de parken verblijven aan nog ietwat betaalbare prijzen. Ontbijt is er dan niet altijd bij, dat wel.

Ik zou auto huren en terugbrengen in zelfde land. Deden wij alleszins altijd. Maar als het kan en je betaalt niet veel meer, dan kan je dit zeker overwegen.

grts
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis PoGoMom: rondreis Noordwest-Amerika en West-Canada.

Bericht door Old Faithful »

Waarom vlieg je op Portland en niet op Seattle?

Wat betreft de discussie Mount Rainier vs Olympic: Mount Rainier is prachtig maar in je reis heb je al veel soortgelijke parken (hooggebergte). Olympic geeft dan misschien wat meer afwisseling met de stranden en het regenwoud.
Als je bij Portland blijft als begin, zou je ook nog aan Mt St Helens kunnen denken.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis PoGoMom: rondreis Noordwest-Amerika en West-Canada.

Bericht door Brigit »

Wij zagen olympic np dit jaar na een route door de Canadese rockies en kan beamen wat hierboven ook geschreven wordt; mnt Rainier is heel mooi maar de bergen/bergweiden en meren in Canada zijn een stuk overweldigender. Olympic np is wel een beetje een onhandig park om door te reizen maar met het regenwoud en de stranden een leuke afwisseling.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer