Reis MG82: aug 2020 Vancouver --> Calgary met 3 kinderen.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
MG82
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 okt 2018, 12:37
Aantal x V.S. bezocht: 7

Reis MG82: aug 2020 Vancouver --> Calgary met 3 kinderen.

Bericht door MG82 »

Hallo,

Dit is een eerste planning van onze reis in augustus 2020 (gezin met 3 kinderen van 8 tot 12 jaar):

1. 11/8: Heenvlucht naar VANCOUVER (aankomst 13:55)
2. 12/8: VANCOUVER (Fietsen Stanley Park + evt. Capilano suspension bridge)
3. 13/8: VANCOUVER -UCLUELET
4. 14/8: UCLUELET (boottocht zwarte beren spotten)
5. 15/8: UCLUELET (pacific rim park en bezoek Tofino)
6. 16/8: UCLUELET - NANAIMO (eerst nog naar Cowichigan Bay voor Orca-Whale watch om 17u (sunset tour) dan naar NANAIMO)
7. 17/8: NANAIMO -WHISTLER
8. 18/8: WHISTLER (ziplinen + evt Peak2PEak )
9. 19/8: WHISTLER- CLEARWATER
10. 20/8: CLEARWATER- JASPER
11. 21/8: JASPER
12. 22/8: JASPER
13. 23/8: JASPER-FIELD
14. 24/8: FIELD (kanoën Emerald lake +…)
15. 25/8: FIELD-CANMORE (Lake Louise en Lake Moraine)
16. 26/8: CANMORE
17. 27/8: CANMORE - Calgary (vlucht om 19:35)

Na onze rondreis door Zuidwest-USA deze zomer 2019 was het normaal niet gepland om al in zomer 2020 opnieuw een verre reis te maken, maar door ineens heel gunstige vliegtickets voor de tweede helft van augustus 2020, hebben we toch maar geboekt. Ik ben al volop aan het voorbereiden geslagen. Heerlijk! Maar het valt me al op dat voordelig hotels/motels regelen voor gezinnen van 5 personen in Canada minder makkelijk gaat dan Zuidwest-USA. Nergens wordt bv. de optie van roll away beds aangegeven voor een extra bed op een double queen kamer. Het alternatief om per camper te reizen is niks voor ons, dus dat is ook geen optie. Dus wie tips heeft voor leuke (betaalbare) overnachtingsplekken voor (grote) gezinnen: ik hoor het graag.

Hoewel we met slechts 17 dagen/16 nachten een behoorlijk traject af te leggen hebben, wil ik absoluut ook Vancouver Island mee in deze reis voor de afwisseling, omdat ik anders vrees dat het te eentonig wordt voor de kinderen met altijd bergen, meren en bomen.
5 jaar geleden woonden wij nog in Québec en we hebben zodoende al onze dosis watervallen, meren en naaldbossen gehad van onze tripjes destijds in Oost-Canada ( Niagara&Ontario+ de vele parken met watervallen in Quebec). We zijn daar vorig jaar ook nog eens naar teruggekeerd, dus vandaar de keuze in dit reisplan om de watervallen van Wells Gray niet aan te doen (enkel overnachten in Clearwater op weg naar Jasper).
Wat betreft de tours op zoek naar walvissen/orca’s. Mijn man en ik deden in 2013 al eens een Walvis tour per zodiac in Tadoussac Québec. Wij vonden het toen wel al spectaculair van een rug van walvis te zien of ze water te zien spuiten, maar een opspringende walvis hebben we daar niet gezien, wel de opslaande staarten. Voor kinderen leek het ons destijds lang op de boot zitten om weinig te zien. We waren dus blij dat we onze tweeling van toen 6 jaar hadden thuisgelaten, de peuter meenemen was al helemaal geen optie daar. We zoeken nu een tour die ook leuk is voor onze 3 dochters. Ze zijn nu al wat ouder dus begrijpen wel dat je wilde dieren niet kan sturen, maar enige garantie op wat wildlife spektakel zou wel fijn zijn. In Ucluellet waar we 3 nachten verblijven zijn ook whalewatching tours, maar ik wilde graag eens orca’s zien, omdat we die niet hadden in Quebec, maar deze zijn ook niet in Ucluellet dacht ik. Ik overweeg nu om op dag 6 een whale/orca watching tour te boeken in Cowichigan Bay (namiddag of sunset-tour zodat we daarna terug kunnen naar Nanaimo om daar de volgende ochtend de ferry terug te nemen naar het vasteland). De orca’s van Telegraph cove lijken ons te ver weg voor de beperkte tijd die we hebben (campbell river is evt wel nog te overwegen, of ook te ver?).

We kiezen er bewust voor om niet naar Victoria te gaan (van waaruit veel orca tours starten) omdat we ons aantal reisdagen beperkt is en we vooral natuur wilden ipv steden, vandaar ook maar 1 volle dag Vancouver en Calgary volledig geskipt.

Vinden jullie dit een haalbare planning? Of beter om nog één en ander te wijzigen.

Alvast bedankt voor de feedback.
Mariah
Amerikafan
Berichten: 188
Lid geworden op: 03 jan 2010, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis MG82: aug 2020 Vancouver --> Calgary met 3 kinderen.

Bericht door Mariah »

Ziet er goed uit, wordt vast een mooie reis!

Na een paar keer in USA te zijn geweest viel het mij ook tegen om overnachtingsplaatsen te vinden voor meerdere personen in Canada (wij waren met 6 personen, mijn man en ik, en 2 stelletjes in de leeftijd 20 - 22).

In Ucluelet hebben we overnacht in airbnb 'The House of the Harbour Hideout', een mooi huis met uitzicht op de rivier, schoon, ruim, royale keuken (met wasmachine), sfeervol ingericht en met een heerlijke hottub op het terras. Vonden wij een topper.
De Lighthouse loop is er prachtig. En op weg naar Tofino kom je langs allerlei moois (haal bij aankomst op de heenweg, splitsing, Tofino/Ucluelet, bij het infocentre meteen de getijdentabel)

Tip Vancouver, bezoek de Granville Island, vonden wij zo leuk! Kom op tijd dan kun je er gratis parkeren (info 2017)
In Vancouver sliepen we in Best Western Capilano Inn (hier hadden wij 3 x 2 p kamer)

In Clearwater hadden we Jasper Way Inn geboekt (leek me leuk omdat het, als ik het goed heb, aan het meer ligt en je er gratis kon kanoën) maar door de brand moesten we naar Clearwater Lodge (we waren blij dat er een alternatief was maar de Lodge is het niets bijzonders)

In Whistler overnachting in The Aspen by Blackbomb peaks accomodation, een mooi appartement met keukentje, 3 slaapkamers. Op loopafstand van de lift. Zipline vonden de kinderen daar geweldig.

In Jasper overnachten we in Tekarra Lodge, prachtig gelegen aan de Athabasca river. Bij de rivier staan bankjes, hier is het Genieten met een hoofdletter, prachtige plek. Het officieel 6 p huis was klein, het leek wel een kabouterhuisje. Er was één slaapkamer, een bedstee en een slaapbank. In de woonkamer een tafel met 4 stoelen. Alles waar we om vroegen, nogal een lijst, werd snel gebracht (extra dekens, wc papier, extra handdoeken, 2 extra stoelen en een picknicktafel).

In Field overnacht in Alpine Guesthouse, ook een geschikte uitvalsbasis (en vrijwel 'naast' Emerald Lake). Prima 'berghuis', grote keuken, 2 slaapkamers en een slaapbank/bed in de woonkamer met een gebruiksaanwijzing, het matras wordt nl opgepompt. Verhuurder Hans regelt het allemaal. Neem je boodschappen vast mee want in Field is niet veel (2 eetgelegenheden).

Succes!
MG82
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 okt 2018, 12:37
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis MG82: aug 2020 Vancouver --> Calgary met 3 kinderen.

Bericht door MG82 »

Bedankt voor de suggesties! Ik ben al je tips voor accomodatie eens gaan natrekken voor onze data, maar er was vaak voor 5pers in eenzelfde kamer geen beschikbaarheid ofwel toch wat te duur. JAsper Way inn in Clearwater hebben we wel kunnen boeken en inderdaad je kan er gatis kanovaren op Dutch LAke

Tekkara Lodge in Jasper ziet er heel leuk uit inderdaad, maar die was 1100 voor 3 nachten, dus ik heb nu een boeking voor een chalet met riverview bij Pine Bungalows. Relatief Ok qua prijs naar de normen voor Jasper.

In Vancouver heb ik de Best Western Sands in DAviesstreet, dichtbij Stanley Park. Die was ineens vrij voordelig via expedia.

En uiteindelijk wordt het toch Banff ipv Canmore, want vond amper iets goedkoper in Canmore, en in Banff wel iets leuk gevonden met een zwembad met glijbanen voor de kinderen, dus dan was de keuze snel gemaakt :wink: .

In Field hebben we Truffle Pigs Lodge vastgelegd, in Ucluellet de Reef Point Cottages, dus moet nu enkel voor Whistler nog eens verder zoeken. Ook weer allemaal heel duur daar :shock:
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis MG82: aug 2020 Vancouver --> Calgary met 3 kinderen.

Bericht door hemmie »

Sommige hotels staan wel 5p toe op een kamer, ook al zijn er maar 4 slaapplaatsen. Je kunt dan voor de 5e persoon een matje en slaapzak meenemen of na aankomst kopen.
Terug in Texas!
MG82
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 okt 2018, 12:37
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis MG82: aug 2020 Vancouver --> Calgary met 3 kinderen.

Bericht door MG82 »

HAllo opnieuw,
Ik heb inmiddels al wat moeten schuiven met ons schema omdat Air Transat onze terugvlucht in Calgary al gecancelled heeft en ze ons ipv 27/8 om 19:35 al op 26/8 om 12u laten terugvliegen. Met onze initiele planning en die gewijgzigde terugvlucht zouden we amper tijd gehad hebben voor BAnff. Nu heb ik heb gelukkig kunnen onderhandelen om ons voor dezelfde prijs wel de heenvlucht een dag eerder te laten nemen zodat we uiteindelijk evenveel nachten in Canada zijn en we ter compensatie van het ongemak de checked luggage gratis krijgen.
De meeste hotels die ik al had vastgelegd heb ik gelukkig allemaal kosteloos een nachtje naar voor kunnen opschuiven. Behalve voor het gedeelte Field/Lake Louise/ BAnff zit ik nog wat in de knoop, ook omdat ik daar 1 reservatie hebben die ik niet kosteloos kan wijzigen.

Door het vroege tijdstip van de nieuwe retourvlucht moeten we nu sowieso 1 nacht in een airporthotel in Calgary overnachten.
Ik heb dan nog 3 nachten voor Field/LakeLouise/BAnff.Op dit moment heb ik 1 nacht Field, 1 Nacht lake Louise en 1 nacht Banff. We zouden pas tegen de avond naar het airport hotel in Calgary rijden zodat we toch nog een volledige dag in Banff gehad hebben. Zou ik dat zo laten? Of beter 2 nachten BAnff en dan ofwel 1 nacht Field ofwel 1 nacht Lake LOuise?

Moet wel zeggen dat ik not amused was met die actie van Air Transat. Heel onze hotelplanning kunnen omboeken. Autohuur een dag opschuiven gaf ook al een meerkost mee. Enfin, veel gedoe :roll:
Toen wij nog in Quebec woonden hebben wij altijd met Air Canada gevlogen (minstens 3 vluchten per jaar naar Europa of elders). Nooit wijzigingen in het vluchtschema gehad van meer dan een half uur. Nu dus voor de 1ste keer voor Air Transat gekozen owv de prijs (want met 5 vliegen is natuurlijk snel duur), maar zal denk ik niet snel opnieuw boeken met Air transat.
We zitten nu ook met een tussenstop van 4u in Toronto bij de terugvlucht terwijl het initeel een rechtstreekse terugvlucht was :(
Nog mensen met zulke ervaringen met Air Transat? Ben beetje bang dat ons vluchtschema nog opnieuw gaat wijzigen.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis MG82: aug 2020 Vancouver --> Calgary met 3 kinderen.

Bericht door ClaireVHaut »

wij hebben ook onze vluchten bij AT gewijzigd gekregen. Wij vliegen een dag eerder heen en op dezelfde dag terug, alleen uurtje eerder. Onze enige schade is dag extra camperhuur a 68 euro.. dat vond ik wel te overzien ;-) . Ik heb er niet aangedacht om dit gecompenseerd te krijgen moet ik zeggen.. Is dat nog aan te raden ? In ons geval pakt het gunstig uit en die 68 euro is de wereld niet..

Ik hoorde dat het iets te maken had met de overname door Air Canada en gewijzigd aantal slots
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
MG82
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 okt 2018, 12:37
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis MG82: aug 2020 Vancouver --> Calgary met 3 kinderen.

Bericht door MG82 »

Als je belt naar AT ivm een wijziging in het vluchtschema geven ze je 3 oplossingen (eigenlijk 2)
1. je accepteert de nieuwe vluchtdagen/tijden (= oplossing die er geen is)
2. je moet geen 'wijzigingskosten' betalen als je met een andere vlucht (andere data of luchthavens ook mogelijk) wil vertrekken/terugvliegen voor zover de vlucht die je dan kiest dezelfde prijs heeft. je mag dan terugbellen als je een nieuwe vlucht gevonden hebt.
3. je mag alles annuleren zonder kosten

We hebben zitten zoeken naar alternatieve vliegmaatschappijen om evt alles te annuleren maar we vonden geen goedkopere opties.
Uiteindelijk hebben zowel mijn man als ik meermaals gebeld om tot een aanvaardbare oplossing te komen. Na lang aandringen is de oplossing van gratis opschuiven van de heenvlucht en upgrade van eco budget naar eco standard (waar je 1 stuk ingechekte bagage lag meenemen) dan toch aanvaard. Wij vonden een zeker compensatie toch op zijn plaats aangezien ze eigenlijk 2 volle dagen van onze roadtrip gingen afknippen, en onze planning al vol zit voor het beperkt aantal dagen dat we er zijn. Verlengen is in dat opzicht nog iets anders dan verkorten. Door het vroege tijdstip van onze nieuwe heenvlucht hebben we nu ook een nacht luchthavenhotel in Amsterdam aan ons been (wij moeten van onder Brussel komen). Hadden ze ook begrip voor.
Het is vooral mijn man die daar nogal hardnekkig in kan onderhandelen. En het heeft misschien ook geholpen dat hij zijn Quebecs accent nog niet verleerd is en het Quebecers waren bij de klantenservice :wink: .
Laatst gewijzigd door MG82 op 04 nov 2019, 08:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis MG82: aug 2020 Vancouver --> Calgary met 3 kinderen.

Bericht door jojostravelusa »

MG82 schreef:
01 nov 2019, 19:10
1 nacht in een airporthotel in Calgary overnachten
Wij hebben dit jaar naar volle tevredenheid overnacht in het Acclaim Hotel in Calgary https://www.acclaimhotel.ca/. Op een kwartiertje van het vliegveld en heerlijk rustig. Prima kamer, al moet ik bekennen dat wij een suite hadden. Daarnaast hebben ze een hot tub on the roof met terras erbij. Dat was in ons geval een beetje koud, dat terras dan. De hot tub hebben we wel uitgeprobeerd. Heerlijk. Ook een heerlijk restaurant waar je 's avonds kunt eten, maar ook voor het ontbijt terecht kan.
https://jojos-rondje-west-canada-2019.blogspot.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer