Reis Heather: Rocky Mountains Canada en Amerika.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Heather: Rocky Mountains Canada en Amerika.

Bericht door Heather »

@hemmie
Danku :thumbup:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42056
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Heather: Rocky Mountains Canada en Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

In Jackson hadden wij een cabin met twee kamers bij het Kudar Motel. Je kunt ook kijken naar de Ranch Inn. De kamers daar zijn heel ruim. Is wel met ontbijt dus of een extra persoon mag weet ik niet. In Yellowstone is het denk ik geen probleem om met 5 personen op een kamer te slapen maar niet alle kamers zijn groot genoeg daarvoor. Bij de Old Faithful Inn zijn de kamers zonder badkamer (wel een wastafel) heel ruim.
In Grand Teton vind ik Colter Bay ook een aanrader. De cabins daar zijn ook ruim. Er zijn ook tenten die geschikt zijn voor 5 personen. Maar dat is ook geen optie?

Marianne
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Heather: Rocky Mountains Canada en Amerika.

Bericht door Heather »

@marianne
Een tent is inderdaad niet echt voor ons weggelegd.
Maar Kudar Motel en Ranch Inn in Jackson en Colter Bay Village staan alvast genoteerd.

Danku :)

Iemand nog tips voor het deel Canada ?

Groetjes,
Heather.
jess85
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 14 jan 2012, 22:10

Re: Reis Heather: Rocky Mountains Canada en Amerika.

Bericht door jess85 »

In jasper beckers chalets. Hebben ook grotere cabins. Vallen sua prijs ook goed mee in vgl met andere logies.
Hoewel er via google maps nog enkele andere cabins van particulieren te vinden zijn die goedkoper zijn maar snel geboekt zijn.
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Heather: Rocky Mountains Canada en Amerika.

Bericht door Heather »

Hallo,

Hier ben ik weer.
Alles een beetje laten bezinken en nog een vraag :
Ik overweeg Waterton NP over te slaan en rechtstreeks van Banff/Field naar Glacier NP rijden.
Dit dan ten gunste van een extra dag Jasper of Banff. We willen ook graag Yoho meepikken.
Graag jullie advies hierover.

Momenteel hebben we :
1. Well's Gray PP - Jasper NP
2. Jasper NP
3. Jasper NP - Lake Louise of Field
4. Banff NP of Field
5. Banff NP of Field
6. Banff NP - Glacier NP

Waar plaats ik best de extra dag ?

Groetjes,
Heather
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Heather: Rocky Mountains Canada en Amerika.

Bericht door Heather »

Allen,

Ik geraak er niet uit :?

Mag ik jullie advies vragen aub :

1. Amsterdam - Seattle
2. Seattle - Vancouver
3. Vancouver
4. Vancouver - Well's Gray
5. Well's Gray
6. Well's Gray - Jasper
7. Jasper
8. Jasper- Banff
9. Banff
10. Banff
11. Banff - Glacier
12. Glacier
13. Glacier - Yellowstone
14. Yellowstone
15. Yellowstone
16. Yellowstone
17. Yellowstone - Grand Teton
18. Grand Teton - Salt Lake City
19. Salt Lake City - Washington DC

Ik heb 2 nachten over.
Waar zouden jullie ze plaatsen ?

Bedankt,
Heather.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 979
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Heather: Rocky Mountains Canada en Amerika.

Bericht door stegeman »

1 tussen Vancouver en Wells grey.
1 bij Jasper
1 bij Grand Teton
Ja dat is 1 teveel. I know..... ik ga voor Jasper en gt maar het eerste wat ik noem is wel noodzaak. Het is verder, duurt veel langer dan je denkt. Zeker op deze route is googlmaps x 1,25 niet van toepassing. Veel te zien. Maar had dit al eerder in je topic aangegeven geloof ik. Als het mijn reis was zou ik dan ook nog 1x Wells Grey minder doen denk ik zodat je alledrie kunt doen.
Benieuwd wat je gaat doen dan uiteindelijk.
Groetjes Alice
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Heather: Rocky Mountains Canada en Amerika.

Bericht door sep »

Hoi,

Wij hebben in 2011 en in 2014 ook Noordwest Amerika en Canada gedaan. Wat de route betreft ben ik het eens met wat er al over gezegd is in het forum over veel autorijden en een vol programma.
Ik zou van jasper naar field gaan en daar 3 nachten nemen in een guesthouse als dat kan. Dit jaar deden we 4 nachten in field en was top. Kan je op gemak lake lousie area en yoho verkennen. Super mooi. Vervolgens kan je naar canmore rijden en op die dag dan banff uitgebreid doen. Scheelt je ook in hotelkosten. Want banff zelf is super duur. Net als lake louise.
Dit lijkt me een mooi alternatief. En wat ook nog kan: Wells Gray laten zitten, zoals ook al gesuggereerd werd. Het is een heel eind (om)rijden, en wij vonden het nogal tegenvallen. Het is eigenlijk alleen de moeite waard als je een langere kayaktocht gaat maken want het meeste is vanaf het water te zien. Clearwater is aardig, maar meer dan dat ook niet. Zou ik niet voor omrijden. Je zou kunnen overwegen vanaf Vancouver naar Field te rijden met een tussenstop. Rij wel via Whistler, dat is zo'n schitterende weg (nog mooier als je hem andersom rijdt trouwens, alle uitkijkpunten zijn aan je linkerhand als je van zuid naar noord rijdt en je mag nergens stoppen)! Je hebt dan vanuit Field werkelijk alle tijd voor al het moois langs de Icefield Parkway. Eventueel boek je toch in Jasper nog een extra overnachting om bijvoorbeeld Lake Maligne en de Angel gletsjer te bezoeken.

Waterton vonden wij véél mooier en ook veel minder toeristisch dan Glacier, maar ik heb begrepen dat de brand in 2017 nogal verwoestend is geweest dus hoe het nu is weet ik niet.

Voor Yellowstone geldt: hoe langer hoe beter, en idem dito voor Grand Teton.

Dan zou de trip er zo uit kunnen zien:
1. AMS - Seattle
2. Seattle - Vancouver
3. Vancouver
4. Vancouver - tussenstop richting Field, je hebt echt tijd nodig om uit te stappen en rond te kijken. Bovendien is het toch
860 km!
5. vervolg richting Field
6. Field
7. Field (of evt. Jasper)
8. Field
9. Field - Waterton
10. Waterton - Glacier (dat is maar anderhalf uur rijden, je kunt dus makkelijk nog e.e.a. doen in Waterton
11. Glacier
12. Glacier - Yellowstone
13. Yellowstone
14. Yellowstone
15. Yellowstone
16. Yellowstone - Grand Teton
17. Grand Teton
18. Grand Teton
19. GT - Salt Lake City
20. SLC - Washington DC

Misschien heb je hier wat aan? Op ons blog vind je ook nog wel wat info.
Saskia
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer