Yukon/Alaska met camper

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Volucris
Amerikafan
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 apr 2016, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Yukon/Alaska met camper

Bericht door Volucris »

Wij hebben het plan om volgens jaar een rondreis Alaska en Yukon te doen met de camper in juni ongeveer 25 dagen. We hebben bij een paar reismaatschappijen gevraagd om een offerte/advies voor de camper en eventueel de vliegreis. Nu krijgen we via Travelhome het advies om een 4WD camper te huren. Ook ons idee maar dan zijn we min of meer verplicht om in Whitehorse te starten omdat er geen 4WD's te huur zijn in Anchorage. Vliegen op Anchorage lijkt ons toch iets goedkoper en korter?
Zijn de wegen in Alaska wel geschikt voor rijden met een gewone camper en wie heeft er ervaring met camperhuur in Anchorage en welke camper?
We gaan met 2 personen.
Graag jullie reacties.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1626
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Yukon/Alaska met camper

Bericht door BonnyR »

Wat is de reden voor het advies 4WD? Je mag op zich nooit off road gaan rijden met campers, dus wat zou dan de meerwaarde zijn.
Wij hebben ooit, al weer wat jaren geleden vanuit Anchorage gereden. En ja er zijn wat mindere wegen waar de snelheid wat aangepast moet worden, maar dat is prima te doen met een 'gewone' camper.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Aricon
Amerika-expert
Berichten: 2038
Lid geworden op: 20 nov 2007, 21:38
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: boven Groningen

Re: Yukon/Alaska met camper

Bericht door Aricon »

Ik heb voor volgend jaar een 4WD truck camper gehuurd in Anchorage bij camperverhuurder Go North. Met deze camper mag ik van de verhuurder op dirt roads rijden. Bijvoorbeeld de Denali Highway en de Dempster. Zij moedigen dat juist aan, want waarom zou je anders een 4WD truck camper (ver)huren.

Ik heb de camper gehuurd via camperboerse.de. Zo weet ik zeker dat ik alle benodigde verzekeringen heb.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1626
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Yukon/Alaska met camper

Bericht door BonnyR »

Aricon schreef:
15 sep 2019, 21:40
Zij moedigen dat juist aan, want waarom zou je anders een 4WD truck camper (ver)huren.
Dat bedoel ik, lekker met je 4WD off road en op dirt wegen, maar alleen als je dat ook van plan bent te doen. De Truck camper is ook kleiner, dus dat is natuurlijk voor 2 personen geen problem. Maar het is een keuze :)
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Volucris
Amerikafan
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 apr 2016, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Yukon/Alaska met camper

Bericht door Volucris »

Hartelijk dank voor jullie reacties.
Camper en off road dat wisten we. We hebben al vaker een rondreis in USA en Canada gedaan met de camper. Volgens de reismaatschappij zijn de wegen in Alaska slechter en daarom raden ze een 4wd aan.
Dat deze camper kleiner is is voor ons geen probleem. De laatste keer hebben we met een campervan van Canadream rond gereden. Dit rijdt toch wat fijner dan de wat grotere "bakken". Bovendien kun je parkeren op de gewone parkeerplaatsen.
Ik ga in ieder geval eens bij camperboerse rondneuzen.

Met betrekking tot vliegen op Whitehorse kreeg ik vandaag de tip om een vlucht naar Vancouver te nemen, daar overnachten en de dag daarna doorvliegen naar Whitehorse en meteen de camper ophalen. Hier verlies je dus alleen op de terugweg een dag mee. Op de heenweg moet je toch eerst overnachten voor je de camper ophaalt. Dit lijkt ons prettiger dan een vlucht met twee stops.
Rianne.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Yukon/Alaska met camper

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn 2 jaar geleden met een truckcamper van Canadream vanuit Whitehorse Yukon en Alaska doorgereden. Het is ons uitstekend bevallen. Zo goed zelfs, dat we dit jaar, West Canada, weer een truckcamper gehuurd hebben.
De wegen vonden we in Alaska eigenlijk best meevallen, maar dat is natuurlijk ook weersafhankelijk.
Wij zijn ook via Vancouver gevlogen en hebben daar overnacht, voordat we doorvlogen naar Whitehorse.
Misschien heb je wat aan ons reisverslag.
https://jojosyukonalaska2017.blogspot.com/
Volucris
Amerikafan
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 apr 2016, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Yukon/Alaska met camper

Bericht door Volucris »

Vliegreis (met overnachting Vancouver) naar Whitehorse is geboekt en ook de camper is gereserveerd. We vertrekken 6 juni vanuit Amsterdam en komen 3 juli weer thuis. Nu moeten we natuurlijk aan de slag met de route.
Alvorens we er aan beginnen hebben we toch wel wat vraagjes en hopen we dat jullie ons hiermee kunnen helpen.

Als je de blogs leest zie je bijna iedereen de "8" rijden. Wij vroegen ons af of het gedeelte Whitehorse - Skagway en dan de overtocht haines of vv. een meerwaarde heeft. Niet alleen de in onze ogen hoge prijs die je voor de overtocht moet betalen maar ook dat het toch wat oponthoud geeft.

Heel veel boottochten worden ondernomen. Je ziet door de bomen het bos niet meer. Welke tochten moeten we echt in onze route meenemen?
Wat zijn goede organisaties en met welke moeten we zeker niet gaan?

We zien dat bijna iedereen wel een bearsafari doet. De prijsverschillen zijn hierin echt heel groot. Je vraagt je af of die van 400 dollar wel iets kan zijn als je ook prijzen van ruim 800 dollar tegen komt. Wie kan hierover iets meer vertellen. En wat is de meerwaarde van zo'n bearsafari tegenover de hoeveelheid beren die je op de tocht toch al tegen komt. En heeft het ook zin in de maand juni aangezien het nog wat vroeg is voor de zalmen.

Is het nodig dat we alle excursies al vanuit Nederland reserveren of is dat, aangezien wij in de maand juni daar zijn, niet nodig.

Wij horen graag van jullie
Hans en Rianne.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Yukon/Alaska met camper

Bericht door ingrid14 »

Met het deel Yukon heb ik geen ervaring.

Dus enkel over Alaska.
Boottochten die ik zeker zou doen: Glacier & Wildlife Cruise in zowel Valdez (Stan Stephens of Lulu Belle) als Seward (Major Marine of Kenai Fjords Tours) Goed hun sites in de gaten houden want rond Thanksgiving (Black Friday) geven ze vaak heel interessante kortingen.

Ook zeer aan te bevelen is een tour naar Knik Glacier, is werkelijk schitterend.

Plannen jullie ook een bezoek aan Wrangell St Elias? Het is er zo mooi. Je kan over de onverharde McCarthy Road maar dit is normaal gezien niet toegestaan door de verhuurders of je kan vliegen vanaf Chitina.

Bij Denali zou ik minstens 1 dag met de shuttle bus diep het park intrekken, aan te raden tot Eielson Visitor Center.

Een berenexcursie is een aardige hap uit je budget maar het is erg speciaal. Je ziet de beren (vaak) van veel dichter bij dan in vb Denali.
Zelf ging ik 2x met Bald Mountain Air vanuit Homer naar Brooks Falls in Katmai NP.
Gelukkig eten beren niet enkel zalm maar ook bv zeegras. In juni zullen de meeste aanbieders naar de kusten vliegen waar je dan de beren onder andere dat gras kan zien eten.

Zelf heb ik altijd de tours vooraf gereserveerd. Dan ben je zeker van je plekje. Je weet toch vaak van tevoren wanneer je waar zal zijn.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Yukon/Alaska met camper

Bericht door jojostravelusa »

Wij reserveren ook altijd vanuit huis vrijwel alle excursies. In Alaska begon in 2017, toen wij er waren, op 8 juni het hoogseizoen. De zomer is maar kort daar, dus is het hoogseizoen niet gelijk aan dat in zuidelijkere streken.
Volucris
Amerikafan
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 apr 2016, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Yukon/Alaska met camper

Bericht door Volucris »

Dankjewel voor jullie reacties. We gaan proberen een keuze te maken tussen de diverse tours. De glacier tours gaan we zeker opnemen. Dankjewel Ingrid voor de thanksgiving tip! Over de bearviewing twijfelen we nog. Van één kant blijft het trekken en lijkt het speciaal. Van de andere kant hebben we al de nodige beren in Canada gezien. En we blijven ons afvragen voor wie we dan moeten kiezen in verband met het grote prijsverschil. Ik zie geen twee dezelfde organisaties in de diverse blogs. Maar we hebben nog wat tijd.

Wrangell St Elias staat inderdaad op het lijst om eventueel in te plannen als het allemaal lukt met het tijdschema. We vragen ons wel af of 1 dag hiervoor voldoende is. We zagen ook bustrips voor 1 dag voorbij komen.

Rianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer