Reis Oost Canada

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
daffy
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Oost Canada

Bericht door daffy » 04 sep 2019, 18:49

Hallo,

Wij willen juni 2020 voor de eerste keer Canada aandoen. Ivm vliegduur, het is voor ons de eerste keer echt de oceaan over, hebben wij gekozen voor het Oosten. Met name regio Toronto, Ottawa, Montreal. Nu hebben we zelf al wel een route in ons hoofd, zo willen we meerdere dagen in Toronto, Ottawa en Montreal verblijven, en willen we uitstapjes maken richting Niagara falls en Algonquin park. Nu hebben wij nog de volgende vragen:

Hebben jullie tips voor bezienswaardigheden/dingen te doen die je niet overal op het internet of in een reisgids leest maar zeker de moeite waard zijn?

Hoe zouden jullie de dagen indelen in de "grote steden", in welke stad is het aan te raden om wat langer te blijven bijvoorbeeld.

Wij willen ongeveer 15 dagen er voor uit trekken en qua vliegtickets zitten we te denken om een retour Toronto te doen.

Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Oost Canada

Bericht door Ruud2004 » 04 sep 2019, 19:20

Wellicht haal je wat info uit onze reisverslagen. Voor Toronto (en omgeving) kan je, incl The Falls, misschien wel een week voor uittrekken. Veel te doen en te zien. Met het goede en goedkope openbaar vervoer kom je overal. Montreal vonden wij matig. Verkeer was vorig jaar ivm de vele werkzaamheden zeer chaotisch, met veel files als gevolg. Die werkzaamheden zijn zeker nog aan de gang. Hadden daar wel een bijzonder fijn hotel. Ottawa zijn wij nooit geweest.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16 Florida
2012 ZW-Waikiki
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 NW USA/SW Canada
2018 NO Canada/USA
2019 NW Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com

tomhster
Amerikakenner

Bericht door tomhster » 04 sep 2019, 20:05

Ik vind Ottawa fantastisch. Het is vriendelijk, mooi en niet te groot. De ligging aan de rivier is al fantastisch, de sluizen, de Byward market en The Glebe zijn leuk, het oorlogsmuseum is zeer de moeite waard net als andere musea, ook aan de overkant in Gatineau. Op zondagochtend worden veel wegen afgesloten en vrijgemaakt voor fietsers en skaters. Je kunt zo een hele mooie rit maken langs het Rideau-kanaal. Fietsen huur je onder de brug bij de sluizen, naast het parlementsgebouw. Ik ben nog niet in de Diefenbunker geweest, maar daar wil ik nog wel een keer heen. Montreal ging bijna failliet na de Olympische Spelen van 1976 en ik vind dat je dat nog steeds ziet. Mijn stad is het niet. Rij dan door naar Quebec stad, dat is wel de moeite waard. Algonquin is mooi. De Aspen Valley Wildlife Sanctuary is het bezoeken meer dan waard (en je steunt het goede doel). De 1000 island boottocht vanuit Gananoque is een aanrader. De St. Lawrence market in Toronto moet je bezoeken als je honger krijgt. Kijk of er ergens een festival, fair of sportwedstrijd gaande is. Kortom, een heerlijke en heel diverse vakantiebestemming!

Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek » 05 sep 2019, 23:37

Als je nog iets verder naar het noorden gaat kan ik Nova Scotia en omgeving van harte aanbevelen. Wij hebben hier wat tijd doorgebracht toen we een RV wegbrachten van Vancouver naar Halifax.

Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 » 06 sep 2019, 00:25

Om het nog wat moeilijker te maken: New Foundland is ook fantastisch en ivm vluchten (allicht moet je toch overstappen) goed te combineren met een lay-over in Montreal, Ottawa or Toronto.
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/ (sorry je moet soms een paar keer refreshen ivm foutmeldingen)
Na heel wat roadtrips verhuisd naar de East Coast in Oct 2018.
Wij hebben alle staten (behalve Hawai...) van de USA bezocht!

daffy
Amerika-newbie

Bericht door daffy » 10 sep 2019, 17:30

Dank jullie wel,

Hoe doen jullie het met de vliegtickets? Boeken jullie vroeg of wachten jullie bijvoorbeeld acties als de werelddealweken af?
En wat zijn een beetje gangbare prijzen voor deze afstanden incl bagage.

Wij zitten vooral te kijken voor een retour Toronto of heen op Toronto en terug vanaf Montreal, maar dit is afhankelijk van de extra kosten wat dat met zich meebrengt. Wij zien bij de ticketprijzen dat terug via een andere stad eigenlijk altijd duurder is en dan weet ik de prijs nog niet van de huurauto die je in een andere stad inlevert.

tomhster
Amerikakenner

Bericht door tomhster » 10 sep 2019, 18:11

Voor juni is alles onder de 500 p.p. inclusief bagage redelijk. Je kunt ook naar Air Transat kijken, die hebben vaak goede aanbiedingen op Toronto. Een one-way met huurauto is inderdaad vrijwel altijd flink duurder. Echt nodig is het in dit gebied niet, er is een prima rondje van te maken als je via Algonquin bovenlangs gaat en langs Lake Ontario terug (of omgekeerd, danwel via New York state)

Gast

Bericht door Gast » 15 sep 2019, 20:36

Toronto, Ottawa, Montreal, het zijn fantastisch steden. Persoonlijk vind ik Toronto het leukste, maar die charme van Montreal is ook fantastisch. Wat het risico van Canada is is dat men een te groot gebied in 1 keer wil doen. Ontario kan je combineren met Quebec maar je kan ook beide delen afzonderlijk doen. Ik zou om te beginnen Ontario doen. Quebec is echt een specifiek gedeelte van Canada, waar alle borden sowieso eerst in het Frans zijn (en verkeersborden staan meestal ook in het Engels). Men spreekt in Quebec behalve de grote steden slecht Engels, of men weigert het te spreken. De mensen zijn anders, praten meer, zijn iets minder vriendelijk. Het is in Quebec "they help you if you ask" en de rest van Canada meestal "they help you whethever you ask or not". Quebec is, zoals ik altijd zeg, Canada voor gevorderden. Als je de eerste keer Canada naar Quebec gaat krijg je geen goede indruk van Canada. Ik ben 5 keer in Canada geweest, zowel Oost als West, en ik zie dat echt. Ik zou de eerste keer Canada sowieso of Ontario of het Westen (de Rockies) doen. Atlantische provincies, Quebec of Midden-Canada: ik zou het vermijden de eerste keer, is echt voor als je meer van het land wil zien. Je begint in Amerika toch ook met eerst New York of een rondje West?

daffy
Amerika-newbie

Bericht door daffy » 20 sep 2019, 22:57

Hallo Allemaal,

Kan iemand ons vertellen of de hotels in Canada allemaal een waarborgsom verlangen?
Tevens zoeken we goede hotels in Toronto, Niagara Falls, Huntsville,Ottawa,Kingston en Montreal.
Bedankt alvast voor jullie tips, en iedereen een fijn weekend gewenst! :thumbup:
Onze vlucht is inmiddels geboekt!

Groetjes,

Daffy

tomhster
Amerikakenner

Bericht door tomhster » 20 sep 2019, 23:01

Het antwoord is nee. Dit kan verschillen per hotel of keten. Holiday inn heeft het bijvoorbeeld niet, tenzij specifiek aangegeven. Wel rechtstreeks boeken en niet via booking.com of zo.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer