Orka en/of whale tochten

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Walnic
Amerikafan
Berichten: 385
Lid geworden op: 23 nov 2008, 22:57
Aantal x V.S. bezocht: 4

Orka en/of whale tochten

Bericht door Walnic »

Volgend jaar willen we weer de oceaan oversteken, dit keer naar Canada. De precieze data weten we nog niet, maar in ieder geval in september 2020. Ik ben dan ook al weer begonnen met het zoeken naar een leuke route, het lezen van reisverslagen en het doorzoeken van dit forum. Dat blijft toch altijd heel leuk. In grote lijnen willen we van Vancouver naar Calgary reizen, via Vancouver Island, Jasper en Banff. Vanuit Vancouver Island zou ik heel graag een orka of whale tocht gaan maken, waarbij ik eigenlijk wel een lichte voorkeur voor orka's heb. Maar er zijn zoveel aanbieders dat ik eigenlijk niet goed weet wat de beste aanbieders zijn. Ik zag een hele mooie (en lange tocht) voorbij komen vanuit Campbell River, maar ik weet niet of daar ook orka's in de omgeving zijn. Verder heb je natuurlijk tochten vanuit Victoria en Tofino maar ook vanuit Port Hardy. Graag hoor ik dan ook jullie ervaringen. Natuurlijk weet ik ook wel dat het de vrije natuur is en dat je geen garantie heb op het zien van deze dieren, maar er zal toch wel verschil zijn in de verschillende aanbieders.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 521
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Orka en/of whale tochten

Bericht door Robbie&Irene »

Dan zou ik in Campbell River Eagle-eyes-adventures aanraden, een firma door Nederlanders gerund en al 3x met hun mee in zee gegaan. Wel houden ze volgens de Canadese wet een behoorlijke afstand van de Orca's, ik dacht 150 of 200m, dus een goede telelens is wel noodzakelijk voor de foto's!
Afbeelding
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Orka en/of whale tochten

Bericht door jojostravelusa »

Wij gaan over een week of 2 met Eagle Eye Adventures Whale watchen. Of we dan walvissen of orka's zien, maakt ons niet zo veel uit. Als het maar groot is en zwemt :lol: . Onze ervaringen kan ik dus nog niet delen. Ik ga wel een blog bijhouden, maar niet live. Als we weer thuis zijn, werk ik e.e.a. uit en zal onder mijn reacties de link komen te staan.
Wij doen een rondje Calgary met de camper. Wij gaan echter vanaf Vancouver Island met de ferry naar Bella Coola en van daaruit zakken we af via Well's Gray en Jasper naar Banff en zo weer terug naar Calgary.
Obi Wan Kenobi
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 nov 2016, 17:37
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Orka en/of whale tochten

Bericht door Obi Wan Kenobi »

Wij hebben deze zomer met Campbell river gedaan en toch alles gezien wat we wilden.
Maar we vonden de boottocht op zich al heel plezant.
Wel zou ik daar de volledige dagtocht doen, zo kunnen ze verder varen om eventueel reeds gespotte orka's te gaan bezoeken.

https://campbellriverwhalewatching.com/sightings/ kan je volgen wat ze +/- hebben gezien deze zomer per dag.
Moest je de hele dag het ongeluk hebben en niets tegenkomen in de zomermaanden , Krijg je een ticketje om een volgende keer gratis mee te gaan tot je wel walvissen spot.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 774
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Orka en/of whale tochten

Bericht door ClaireVHaut »

wij zijn met Eagle Eye geweest. Dat vonden wij echt heel erg goed. Fijne gidsen en die zodiac boot ;) super ! Ze hebben ook een hele goede reputatie qua wildlife respecteren etc. Wij deden de combi met postvliegtuig. Dag 1 hele dag walvissen en dag 2 vliegen met postvliegtuig. Was niet goedkoop maar wij vonden het het geld zeker waard. Orca's zijn er niet in de augustus , althans, geen grote groepen. Wij hebben er 1 van fikse afstand gezien. Wel veel walvissen, zee leeuwen, bold Eagles etc. etc..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Walnic
Amerikafan
Berichten: 385
Lid geworden op: 23 nov 2008, 22:57
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Orka en/of whale tochten

Bericht door Walnic »

Bedankt voor jullie reacties. Zo te zien zijn jullie eensgezind over Eagle Eye. De lange tocht leek me ook wel heel mooi, ik had daarover al gelezen in een reisverslag. Je leest zoveel op de verschillende sites, iedereen is natuurlijk heel positief over hun eigen tochten. Daarom wilde ik graag ook wat ervaringen horen, dat geeft toch een eerlijker idee. Het lijkt me in ieder geval een fantastische ervaring.
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: Orka en/of whale tochten

Bericht door gondelier »

Misschien een hele stomme vraag maar ik moet best vaak naar de wc. Op welke boot zit een wc?
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 521
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Orka en/of whale tochten

Bericht door Robbie&Irene »

Op de relatief kleine Zodiac is al een toilet aanwezig, dus vermoedelijk op de grotere boten ook wel...
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Orka en/of whale tochten

Bericht door opvakantie »

We zijn twee keer vanuit Victoria op Vancouver Island gaan whale watchen. Met twee verschillende organisaties en dat was ook geweldig.
Ze doen het allemaal op dezelfde manier en uiteindelijk hebben ze ook radio contact met elkaar zodat je op de juiste plek uit komt.
Beide keren was er een toilet aan boord.
franwam
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 mei 2012, 11:39
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Orka en/of whale tochten

Bericht door franwam »

Wij zijn vanuit zowel Victoria als Campbell River het water op gegaan, bij beide trips hebben we orca's gezien maar het was totaal niet vergelijkbaar. Vanuit Victoria gingen we met een zodiac richting San Juan Islands, daar leeft (was in 2010 trouwens) een resident groep. Er waren daar heel veel boten bijelkaar, echt druk op het water. Er waren ook veel orca's die uit het water sprongen, dus dat was heel gaaf.

Vanuit Campbell River hebben we erg geluk gehad. Wij waren er in juni en kwamen toen 3 orca's tegen uit een transient groep. We waren de enige bij die dieren en ze kwamen super dichtbij. Het doel van die tocht was eigenlijk grizzly's in juni, maar die hebben we uiteindelijk niet meer gezien. We zijn heel lang bij de orca's gebleven. Dat was met https://www.aboriginaljourneys.com/.
2011 West Canada
2012 West Amerika
2013 Florida & Bimini
2014 IJsland & New York
en tussendoor nog wat andere delen van de wereld :-)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer