Camperrondreis West-Canada: campgrounds en andere vragen

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Harry-Carla
Amerikafan
Berichten: 327
Lid geworden op: 21 feb 2008, 15:12
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Provincie Utrecht

Camperrondreis West-Canada: campgrounds en andere vragen

Bericht door Harry-Carla »

We spelen met de gedachte om West-Canada eens met een camper te gaan verkennen en hebben wel ervaring met de camper rondreizen in West-VS. Dus verzamelen wij nu graag informatie, ervaringen en informatie van jullie.
Mogelijk gaan wij in juni (hadden hier al gelezen welke voordelen die maand heeft) en tussen de 25 en 30 dagen.
De eerste vragen:
1. campgrounds beter (lang?) van te voren reserveren of alleen aan te bevelen voor bepaalde plaatsen?
2. liggen de campgrounds sta-plekken qua prijs op het niveau van de VS?
3. Camperhuurprijzen Canada vs West-VS, zelfde?
3. georganiseerde camperrondreis met alles er op en er aan een betere optie?
Alvast bedankt voor het lezen en je eventuele bijdrage,

Harry & Carla

2009: NV, AZ, UT, CA
2012: WA, ID, MT, WY, SD, NE, CO
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Camperrondreis West-Canada: campgrounds en andere vragen

Bericht door jojostravelusa »

Sowieso geen georganiseerde reis doen. Dat zijn vaak haastklussen. Daarnaast is zelf uitzoeken, with a little help from your forumfriends, veel leuker.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1628
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Camperrondreis West-Canada: campgrounds en andere vragen

Bericht door BonnyR »

Als je in het hoogseizoen gaat zou ik zeker in de parken de campings reserveren. Een onderweg commerciële camping wil vaak nog wel lukken. Maar in de parken zijn toch de mooiste plekken. Ik zou niet georganiseerd doen, kost vaak meer en is het meestal net niet helemaal Het is al weer een poosje geleden voor ons in Canada, maar wat ik mij herinner zijn de campings in parken te vergelijken met de kosten van campings in Amerika, maar dat kun je zo checken op de sites van de parken zelf.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1416
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Camperrondreis West-Canada: campgrounds en andere vragen

Bericht door AnnInBC »

Beetje rondneuzen in verband met camper/vluchten. Als je rondje West Canada wil doen dan kan dat ofwel Vancouver - Vancouver Island - Canadese Rockies - Vancouver of mogelijk ook Calgary - Canadese Rockies - Vancouver - Vancouver Island - Calgary. Ik hoor ook al eens dat Edmonton soms betere prijzen heeft wat vluchten betreft, dan kan je eventueel Edmonton - Canadese Rockies - Vancouver - Vancouver Island - Edmonton doen. Kijk ook naar mogelijkheden om op Seattle te vliegen en van daaruit een camper te huren, dat is ook soms goedkoper. Je kan dan met die camper vanuit Seattle naar Vancouver - Vancouver Island - Canadese Rockies - Vancouver en terug naar Seattle.

Ik zou niet voor een volledig georganiseerde camperreis gaan, maar eerder bij een organisatie de camper en vlucht boeken en de rest zelf uitpluizen. Zo heb je tenminste toch iets om op terug te vallen in verband met vlucht en camper.

Campings oeten niet altijd op voorhand geboekt worden in juni, ik zou wel kijken om te reserveren rond weekenden en verlengde weekenden en dan vooral in de Canadese Rockies. 1 juli is het Canada day, (nationale feestdag) en dat valt op een woensdag dus mogelijk dat het vanaf die woensdag tot na het weekend druk kan zijn op campings. De zomer vakantie voor de kinderen begint op 26 juni, dus vanaf dat weekend kan je al rekenen op meer drukte. Vele campings zijn pas 3 tot 4 maanden op voorhand te reserveren.

Ik ben niet zeker of de prijzen hetzelfde zijn als in de USA.

Succes met het uitpluizen,
Ann
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Camperrondreis West-Canada: campgrounds en andere vragen

Bericht door jojostravelusa »

Wij vertrekken over 14 dagen. Misschien heb je wat aan de voorbereidingspagina van ons blog
https://jojos-rondje-west-canada-2019.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Harry-Carla
Amerikafan
Berichten: 327
Lid geworden op: 21 feb 2008, 15:12
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Camperrondreis West-Canada: campgrounds en andere vragen

Bericht door Harry-Carla »

Top reacties en tips :thumbup:
We gaan ze rustig bekijken en mogelijk gebruiken.
Dank! 8)
Alvast bedankt voor het lezen en je eventuele bijdrage,

Harry & Carla

2009: NV, AZ, UT, CA
2012: WA, ID, MT, WY, SD, NE, CO
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Camperrondreis West-Canada: campgrounds en andere vragen

Bericht door chippie777 »

Wij waren er in juli 2015. De campings in de np’s zaten echt goed vol en wij waren blij met onze reserveringen. Ik had wel het idee dat het met een wat kleinere camper over het algemeen wel mogelijk was een plekje te vinden.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer