Welke route West-Canada?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Jeroenjm
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Welke route West-Canada?

Bericht door Jeroenjm »

Beste kenners,

Volgend jaar vanaf 18 juli tot en met 8 augustus ( 23 dagen) willen we naar West-Canada. We willen gaan rondreizen met een camper. We twijfelen nu alleen tussen een rondje Vancouver-Vancouver (rondje) en Calgary-Vancouver (oneway).
Welke heeft jullie voorkeur en waarom?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groet Jeroen.
2018 Amerika (zuidwesten)
2017 Costa Rica & Nicaragua
2016 Sri Lanka
2015 Mexico
2014 Kenia & Tanzania
2013 Ecuador & Galapagos
2012 Cuba
2003 - 2011 Zonvakanties Europa
2002 Thailand
2002 Nieuw Zeeland
2001 Australië
2001 Singapore
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Welke route West Canada

Bericht door stegeman »

Wij deden een rondje maar toen eigenlijk meer uit onwetendheid dat een one-way tot de opties behoorde.
Als ik het over moest doen deed ik gezien de behoorlijke afstand een one-way ivm behoorlijk minder km (je hoeft dan immers niet 2x) en dus tijdwinst om daar waar het mooi is langer te blijven. Zeker met maar 23 dagen
AnnInBC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Welke route West Canada

Bericht door AnnInBC »

Als in die 23 dagen ook het reizen van en naar Canada inbegrepen is zou ik zeker een one way doen. Met een camper ben je zowieso al meer tijd, de dag dat is het verplicht om 1 overnachting te doen voordat je de camper mag ophalen. Dus die dag valt eigenlijk al weg en de volgende dag ben je toch een paar uurtjes bezig bij het camperhuur bedrijf met uitleg over de camper en dergelijke. Reken dan maar dat je op de 2de dag pas in de namiddag aan het vertrekken bent. Er moet ook gewinkelt worden om de camper te vullen met boodschappen. Op het einde van de reis moet de camper ook weer terug en je wil die toch een beetje in orde maken en dergelijke en dan ben je toch ook al vlug een namiddagje kwijt. Als die dagen in je reisdagen zitten dan ben je er al gemakkelijk 2-3 kwijt en daardoor zou ik dan voor een one way kiezen. Een camper rijdt ook niet zo snel als een auto en als je de google afstanden volgt mag je daar gerust nog 1/3 van de tijd bijtellen. Hou daar ook rekening mee.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer