Reis marcoenalla: Vancouver - 5 à 6 dagen rondreis per auto.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
marcoenalla
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jul 2019, 02:51

Reis marcoenalla: Vancouver - 5 à 6 dagen rondreis per auto.

Bericht door marcoenalla »

Hi allemaal,

Begin september via Seattle (7 dagen) door naar Vancouver voor familiebezoek.
Een van de passagiers is vanwege gezondheidsproblemen slecht ter been, maar heeft als wens de Rocky Mountains en de schitterende uitzichten te zien. Lange wandeltochten, bike etcetera wordt hem dus niet. De Rocky Mountaineertrain is gewoon, voor mij, erg/te prijzig.
Ik denk dan meer aan een schitterende autoroute, watervallen, kabelbaan, beren spotten etcetera om te bezoeken ...

Zelf dacht ik gelijk aan o.a. de Icefield Parkway? Maar misschien zijn er in dit gebied veel mooiere, kortere (?) autoroutes?
We hebben rond de 5 à 6 dagen en reizen per huurauto, Ford Fusion.

dag 1 : Vancouver - Kamloops
dag 2 : Kamloops - Jasper
dag 3 : Icefields Parkway - Banff
dag 4 : Banff - Kelowna
dag 5 : Kelowna - Vancouver

Dus echt gebaseerd op schitterende uitzichten gedurende de autoreis.

Misschien hebben jullie een veel beter advies en/of tips?

Bij terugkomst in Vancouver staan o.a.bezoek aan VI en Whistler op de planning. Maar dan wordt het reisgezelschap groter ...

Met dank en groet, Marco.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vancouver: 5 à 6 dagen rondreis per auto.

Bericht door stegeman »

Oef dat zijn hele afstanden! We gebruikten 2 stop tussen VC en de rockies en dat was al lang rijden. En hadden 6 nachten Jasper-Banff omgeving en dat was ons al te kort. Nu wandel je niet veel. Maar ik neem aan wel parkeren bij bijv de prachtige watervallen en er een stukje heen? Zodat je ze ook ziet. Weet niet hoe slecht ter been en of je een rolstoel of id mee hebt. Vaak is de parkeerplaats niet direct het uitzichtpunt. Al is er genoeg anders moois te zien vanuit de auto hoor. Zeker langs de icefield parkway. Maar bijv Lake Louise als je dat wilt zien, parkeer je en moet je er nog naartoe lopen. (Niet ver, maar toch). Athabasca Falls zou je dan toch erg graag zien lijkt me, maar je loopt toch een kort stukje vanaf pp. Als je dit evt met behulp van een rolstoel bijv kunt realiseren zeker doen. Dus athabasca Falls en Lake Louise wel proberen te doen. Rondom Jasper wat toeren kom je wel langs bijv Patricia Lake en die andere (naam kwijt). Wel leuk vanuit de auto.
Als je er dagen aan toe kunt voegen doen! Nu is het vooral of eigenlijk alleen maar autorijden.
marcoenalla
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jul 2019, 02:51

Re: Vancouver: 5 à 6 dagen rondreis per auto.

Bericht door marcoenalla »

Hi Stegeman,

Ja korte stukjes, max 15 (?) minuten moet lukken! Ik ben mij ervan bewust dat het eigenlijk veel te kort is, had ook liever in Calgary gestart. Een dag extra moet lukken. Waar een voordeel uit te halen? Misschien Jasper laten vallen en de tijd besteden aan Icefield en Banff (Lake Louise)?

Marco
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vancouver: 5 à 6 dagen rondreis per auto.

Bericht door stegeman »

Zou Jasper niet laten vallen. Zou dan Jasper 2 nachten en Banff 1 of Banff 2 en Jasper 1 doen. Houd er wel rekening mee dat VC - rocky Mountains flink rijden is. Duurt langer dan je denkt of Google maps aangeeft. Mooi dat kleine stukjes wel lukt. Dat geeft al veel mogelijkheden. 1 volle dag kun je dan besteden tussen Jasper en Banff (icefieldparkway). Vonden we geweldig. Waar je dan 2 nachten doet is afhankelijk van je persoonlijke voorkeur. Besteed elk geval wat tijd aan Lake Louise en Athabasca Falls. Dat is te doen kwa loopafstand. Ben in Mn reactie ervan uitgegaan dat je zowiezo naar de rocky mountains gaat. Het blijft een heel gejakker / veel km
Mvgr. Alice
Laatst gewijzigd door stegeman op 04 aug 2019, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vancouver: 5 à 6 dagen rondreis per auto.

Bericht door tomhster »

Veel te veel voor zo'n korte periode naar mijn mening. Op deze manier zit je alleen maar in de auto. Ik zou in Whistler en Wells Gray ieder 2 nachten verblijven en dan heb je nog één nacht op de terugweg richting Vancouver. Dan heb je bergen, beren en watervallen. De lus richting Icefield Parkway heeft zeker een dag of vier extra nodig.
marcoenalla
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jul 2019, 02:51

Re: Reis marcoenalla: Vancouver - 5 à 6 dagen rondreis per auto.

Bericht door marcoenalla »

Dank jullie wel!

Ben na overleg met de familie, wij sluiten later aan, gekomen tot:

dag 1 : Seattle - Whistler (reisdag)
dag 2 : Whistler
dag 3 : Whistler - Clearwater (reisdag)
dag 4 : Clearwater
dag 5 : Clearwater - Jasper (reisdag)
dag 6 : Jasper
dag 7 : Icefield - Banff
dag 8 : Banff
dag 9 : Banff - Kamloops (reisdag)
dag 10: Kamloops
dag 11: Kamloops - Vancouver (reisdag)

Bergen, watervallen, beren en "de lus"....Mede passagier is een MS patiënt en kon zich hier echt in vinden!

Nu opzoek naar accommodaties.....Ik weet dat ik heel laat ben....Maar iets buiten de genoemde toeristische plaatsen gaat hopelijk lukken?

Groet,

Marco
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis marcoenalla: Vancouver - 5 à 6 dagen rondreis per auto.

Bericht door opvakantie »

Aangezien je weinig tijd hebt kun je proberen of je toch nog iets in de parken kunt krijgen vanwege annuleringen van anderen.
Mocht je niks in Jasper krijgen dan is Hinton nog een uitwijkmogelijkheid, het Ramada by Wyndham Hinton was niet verkeerd en ligt direct vooraan in Hinto en naast een supermarkt. Let op dat je 45min aan het rijden bent terug naar Jasper.
Misschien dat iemand anders nog een goede tip dichterbij heeft?

En als je in Banff niks kan krijgen dan kun je naar Canmore kijken.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis marcoenalla: Vancouver - 5 à 6 dagen rondreis per auto.

Bericht door tomhster »

Holiday Inn in Hinton is gewoon goed en betaalbaar. Vergeet dan niet naar Miette Hot Springs te gaan.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis marcoenalla: Vancouver - 5 à 6 dagen rondreis per auto.

Bericht door AnnInBC »

Hallo Marco,

Inderdaad een beetje veel voor de korte tijd die je hebt, maar als de wens is om prachtige landschappen te zien en hier en daar uit te stappen om van dit moois te genieten dan is het wel haalbaar. Wanneer in September gaan jullie? Let op dat het eerste weekend van september nog een verlengd weekend is in Canada. Op 2 september is het Labour Day en dan nemen vele Canadezen er nog even gebruik van om een weekendje weg te gaan...dus moeilijk om nog accommodatie te vinden soms en soms ook redelijk druk aan de grensovergang tussen USA en Canada, hou daar rekening mee.

Wat de route betreft zou ik geen volle dag inlassen in Kamloops, je kan van Banff naar Kelowna rijden en dan de volgende dag van Kelowna naar Vancouver (is goed te doen). Wij rijden de laatste paar jaar elk van Vancouver naar Revelstoke, daar 1 nacht verblijven en dan van Revelstoke naar Calgary (en ook weer terug van Calgary naar Revelstoke waar we overnachten en dan de volgende dag naar Vancouver)...is goed te doen. Dus misschien kan je die dag voor Kamloops gebruiken als een extra dag in Banff als je wil.

Zeker de rit vanuit Vancouver naar Whistler doen en zo verder naar Clearwater en Jasper...prachtige zichten onderweg, hier en daar kan je stoppen om van deze zichtpunten te genieten zonder ver te moeten gaan lopen zoals het mooie Porteau Cove Provincial Park, Shannon Falls Provincial Park en de Sea To Sky Gondola.

Rij zeker de weg naar Whistler Olympic Park (vroeg in de morgen of later op de avond) dan is er soms wel kans om beren te zien. Na een bezoek aan Whistler en als het kan, stop bij Joffre Lakes Provincial Park in Pemberton na vertrek uit Whislter. Hier vind je 3 prachtige blauwe meren en het eerste meer is maar een 5 minuten wandelen vanaf de parking (als er plaats is en het niet te druk is, vroeg uit Whistler vertrekken als het kan zou ik zeggen).

Voor het bezoeken van Banff kan je eventueel in Field in Yoho National Park verblijven, kijk eens bij de Continental Divide Lodge (http://www.thegreatdividelodge.com/?season=summer) en Truffle Pigs Lodge (https://www.trufflepigs.com/lodge) ...is maar een half uurtje rijden van Lake Louise af. Als je dan toch in Yoho NP bent mis daar zeker het prachtige Emerald Lake en de Takakkaw Falls niet.

In Banff heb je het mooie Moraine Lake en bekende Lake Louise, hier is het nogal druk dus vroeg bezoeken is hier zeker een aanrader. Moraine Lake vroeg in de morgen want anders is de parking gesloten en kan je enkel nog met de bus...die ik ook voor 9u-10u zou nemen. Lake Louise is meestal ook nog goed te doen voor 10u, zoniet dan na 16-17u s avonds. Een mooie rit is van langs de Minnewanka Scenic Drive, hier rij je langs het mooie Two Jack Lake op en Lake Minnewanka.

Zo, hopelijk heb je daar wat aan en hopelijk vind je nog wat plaatsen om te overnachten!

Groetjes,
Ann

PS: Heeft je mede passagier soms een handicap pas/plak? Zoja, breng deze dan mee naar Canada en dan kan je op de gehandicapten parking staan zodat je niet zover moet lopen als je ergens parkeert.
marcoenalla
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jul 2019, 02:51

Re: Reis marcoenalla: Vancouver - 5 à 6 dagen rondreis per auto.

Bericht door marcoenalla »

Heel veel dank Ann! Hier kunnen we zeker wat mee! En net wat je zegt, dagje extra in Banff top!

Wij komen de 29ste augustus aan in Seattle. Vertrekken daar in de ochtend van 6 september op weg naar Whistler. Uiterlijk 17 september, in de avond, heb ik afgesproken aan te sluiten in Vancouver, dus eigenlijk is er nog ruimte voor..?

De mede-passagier is MS patiënt, snel moe, maar 15/30 minuten wandelen moet lukken geeft hij zelf aan. Maar rustmomenten gedurende de rit geeft voldoende herstel? Nee, hij beschikt (nog) niet over een pas.

Wat heeft jouw voorkeur voor de terugrit? Via Kamloops of Revelstoke?

Dank en groet,

Marco
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis marcoenalla: Vancouver - 5 à 6 dagen rondreis per auto.

Bericht door AnnInBC »

6 september is geen probleem denk ik om de grens over te gaan.

Vele mooie bezienswaardigheden in de Canadese Rockies zijn gemakkelijk bereikbaar zonder lange wandelingen, dus je zal genoeg kunnen zien.

Ik zou ergens overnachten tussen Banff en Vancouver, maar Kamloops lijkt me een redelijk lange rit en Revelstoke is dan weer niet zo lang dus misschien kijken rond Salmon Arm? Ook een mooie omgeving en dat ligt zo middernacht tussen Banff en Vancouver.

Ann
marcoenalla
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jul 2019, 02:51

Re: Reis marcoenalla: Vancouver - 5 à 6 dagen rondreis per auto.

Bericht door marcoenalla »

Hi all,

Ik lees ook veel positieve verhalen over Whistler?
Accommodaties zijn er binnen mijn budget, 100 euro per overnachting, nog voldoende. Kom ik op 6 dagen Jasper-Banff en 3 dagen Whistler. Jasper-Banff wordt veel moeilijker nog iets betaalbaars te vinden. Dat ik dan iets (max 1 uur rijden) buiten Jasper-Banff moet overnachten is gewoon mijn eigen schuld, het zij zo....Iemand hier liet vallen “dan slaap je toch in de auto?” maar dat liever, veel liever, niet....
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis marcoenalla: Vancouver - 5 à 6 dagen rondreis per auto.

Bericht door AnnInBC »

Je mag ook niet zomaar ergens op een parking overnachten, dus dat zou in achterwege laten.

Voor Jasper is er niet veel keuze, dus betaal daar het meeste. Voor Banff en Yoho National Park te bezoeken kan je eventueel ook eens kijken bij Golden. Dat hebben wij ooit gedaan en viel goed mee, het is wel wat op en neer rijden. Het is een 45 minuten rijden naar Emerald Lake in Yoho National Park, een uurtje naar Lake Louise en ander half uur naar Banff town.
Obi Wan Kenobi
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 nov 2016, 17:37
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis marcoenalla: Vancouver - 5 à 6 dagen rondreis per auto.

Bericht door Obi Wan Kenobi »

Indien gray wells is om enkel de 3 grote watervallen te zien (Helmcken falls, dawson falls , Spahats Creek Falls )
Aangezien lange wandelingen niet van toepassing zijn. (ik denk dat wij daar toen 3-4 uurtjes over gedaan hebben redelijk om het gemakje)

is een halve dag genoeg en kan je erna meteen doorrijden naar Jasper , zo kan je eventueel nog een dag Jasper of banff of iets anders erbij doen ?
marcoenalla
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jul 2019, 02:51

Re: Reis marcoenalla: Vancouver - 5 à 6 dagen rondreis per auto.

Bericht door marcoenalla »

Hi!

Ik vermoed dat dit voldoende voor hem zal zijn? Op weg Nasr Jasper kan hij uitrusten?

Maar mocht het allemaal “meevallen” rijden we natuurlijk gelijk door!

Dank!
marcoenalla
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jul 2019, 02:51

Re: Reis marcoenalla: Vancouver - 5 à 6 dagen rondreis per auto.

Bericht door marcoenalla »

Hi all,

Graag jullie advies?

Planning tot nu toe loopt, reserveringen gedaan.
Nu vanaf Valemount, direct door (via NP Jasper) richting de Icefields Parkway (zijn highlight) naar Golden? Of vanaf Valemount via NP Jasper naar Hinton? Het gaat hem vooral om de Icefield Parkway route en zowel vanaf Valemount als Hinton is het een behoorlijk stuk naar betaalbare Golden.

Overnachten in Golden en de dag daarop Banff NP in.

Wat is wijsheid?
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis marcoenalla: Vancouver - 5 à 6 dagen rondreis per auto.

Bericht door stegeman »

Persoonlijk zou ik ondanks de prijs toch proberen in Jasper.....
Mooie en gunstige ligging en veel in de omgeving.
Golden i.p.v. Banff kan. Al zou Banff ook Mn voorkeur hebben.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer