Reis Ing: rondreis West-Canada + Washington + Oregon zomer 2020

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Ing: rondreis West-Canada + Washington + Oregon zomer 2020

Bericht door Ing »

Dankje voor je reacties, benieuwd naar jouw reis. Ik kan alleen geen topic van jou vinden?

Mhh, je hebt wellicht gelijk ja.. Ik dacht alleen, omdat Kamloops naar Clearwater maar een ruim uur is, dat we die dag dan direct ook Wells Grey Provincal Park doen? Of denk je dat 1 dag te kort is?

Ja, ik zag inderdaad jouw vragen/opmerkingen over Hells Canyon ook al her en der verschijnen. Hoe gaan jullie dat doen qua route? Ik denk eigenlijk dat 1 nacht tekort is voor die omgeving, maar ik weet niet zo goed hoe anders te doen.. Het is sowieso ver rijden vanaf Banff naar Oregon en op deze manier rijden we nog een beetje 'effectief', namelijk via Hells Canyon (ipv 2 alleen pure rijdagen, namelijk Banff - Spokane en Spokane - The Dalles o.i.d.).
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
groennom
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Reis Ing: rondreis West-Canada + Washington + Oregon zomer 2020

Bericht door groennom »

Is inderdaad 1,5 uur rijden, maar mijn inschatting is als je onderweg wat wilt zien en in het park alle wandelingen wilt doen dit te kort is. Maar inderdaad, kan ook misschien wel in 1 dag.

Voor Hells canyon hebben wij ervoor gekozen om 1 lange reisdag te doen vanuit Glacier naar La Grande, daar overnachten we 2 dagen en we gaan de Hells canyon scenic Byway rijden (route van een dag Hells Canyon Scenic Byway


:offtopic: Zal wel een topic openen om mijn route te delen :-)
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Ing: rondreis West-Canada + Washington + Oregon zomer 2020

Bericht door Felicitas »

Hou er rekening mee dat de Hells Canyon Scenic Byway GEEN uitzicht geeft op de Hells Canyon. Het deel tussen Halfway en Joseph bijvoorbeeld is door bos: veel bochten, geen uitzichten. Als je echt iets van de Hells Canyon wilt zien heb je aan de Oregon zijde drie viewpoints die je met de auto kunt bereiken.

Het makkelijkst te bereiken is de Hells Canyon Overlook. Twee mijl over een verharde weg vanaf de scenic byway. Bijna twee uur rijden vanuit Enterprise. Bij deze overlook kijk je in de McGraw Creek Canyon. Deze is minder diep dan de Hells Canyon.

De mooiste overlook is volgens dit artikel Hat Point, te bereiken via 23 mijl gravel road vanaf Imnaha. Een flinke rit, want het gehucht Imnaha ligt dik een uur rijden vanaf Enterprise.

De derde overlook is de Buckhorn Overlook. Hier heb je een prachtig uitzicht op de lower Imnaha River Canyon. Ook hier weer een lange rit van dik anderhalf uur vanuit Enterprise. Het grootste deel over gravel. Wij waren hier in 2015.

De byway voert wel door een mooie regio. Met name rondom Jospeh is het prachtig groen, met de Wallowa Mountains als decor.
groennom
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Reis Ing: rondreis West-Canada + Washington + Oregon zomer 2020

Bericht door groennom »

Thnx, zal dit zeker bekijken.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Ing: rondreis West-Canada + Washington + Oregon zomer 2020

Bericht door Ing »

groennom schreef:
24 dec 2019, 08:01
Is inderdaad 1,5 uur rijden, maar mijn inschatting is als je onderweg wat wilt zien en in het park alle wandelingen wilt doen dit te kort is. Maar inderdaad, kan ook misschien wel in 1 dag.
<knip?>
:offtopic: Zal wel een topic openen om mijn route te delen :-)
Wij zijn niet enorme wandelaars, dus ik denk dat het wel gaat lukken in een dagje!

En ja, leuk, open een topic!
Felicitas schreef:
24 dec 2019, 10:03

De derde overlook is de Buckhorn Overlook. Hier heb je een prachtig uitzicht op de lower Imnaha River Canyon. Ook hier weer een lange rit van dik anderhalf uur vanuit Enterprise. Het grootste deel over gravel. Wij waren hier in 2015.

De byway voert wel door een mooie regio. Met name rondom Jospeh is het prachtig groen, met de Wallowa Mountains als decor.
Bedankt voor je tips Felicitas, ik ben gelijk je verslagen gaan lezen.. Ik denk dat wij dan gaan proberen om de Buckhorn Overlook te doen, op de route vanaf Coeur D'Alene naar Enterprise. En dan nog wat rondkijken rondom Joseph!
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
Isis
Amerika-expert
Berichten: 4137
Lid geworden op: 05 sep 2009, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Tussen het dorp en het bos in Midden-Brabant
Contacteer:

Re: Reis Ing: rondreis West-Canada + Washington + Oregon zomer 2020

Bericht door Isis »

In 2016 reden wij ( met camper) van jasper naar Clearwater (iets verder het park in met de camper). De volgende dag hebben we enkele wandelingen gemaakt, wat watervallen bekeken en zijn we naar Kamloops (aberdeen) gereden Zie link dag 9 en dag 10. Dat ging redelijk op het gemak.


https://canteclaer4canusa.wordpress.com ... ar-de-zon/
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer