Reis SjoerdvdBerg: 9 staten, 31 dagen - tips wanted!

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
SjoerdvdBerg
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jun 2019, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis SjoerdvdBerg: 9 staten, 31 dagen - tips wanted!

Bericht door SjoerdvdBerg »

Beste Amerika-reizigers,

Zoals vast velen van jullie zijn wij (beiden eind 20) druk bezig met het plannen van onze avontuurlijke roadtrip door Amerika, of in ieder geval een deel daarvan. Wij hebben een aantal vragen en graag maken wij gebruik van jullie kundigheid. Alvast bedankt!

Vragen:
- Is onderstaand schema te doen?
- Waar moeten we absoluut nog even stoppen onderweg?
- Hebben jullie tips voor een stad/dorp om te overnachten tussen Yosemite en Portland? (Heb nu Reading staan)
- Hebben jullie tips voor een stad/dorp om te overnachten tussen Portland en Yellowstone NP? (Heb nu Missoula staan)
- Hebben jullie recommendations voor een kampeerplek (tent) in Death Valley (oktober)
- Kunnen jullie een fijn middenklasse hotel aanbevelen tussen/in de buurt van Yellowstone NP en Grand Teton NP?
- Hebben jullie tips voor een mooie round-trip hike (max 20km) in Grand Teton NP?

Schema:
1 Amsterdam> San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco
4 San Francisco
5 San Francisco > Mariposa ->Yosemite NP
6 Yosemite NP
7 Yosemite NP
8 Yosemite NP > Lassen Volcanic NP > Redding
9 Redding > Crater Lake NP > Portland
10 Portland
11 Portland > Missoula
12 Missoula > Yellowstone NP
13 Yellowstone NP
14 Yellowstone NP
15 Yellowstone NP
16 Yellowstone NP > Jackson (via 191?)
17 Grand Teton NP
18 Grand Teton NP > Salt Lake City
19 Salt Lake City > Grand Canyon
20 Grand Canyon
21 Grand Canyon > Las Vegas
22 Las Vegas
23 Las Vegas > Death Valley
24 Death Valley > Los Angeles
25 Los Angeles
26 Los Angeles
27 Los Angeles
28 Disneyland
29 Los Angeles > Santa Barbara > San Francisco
30 San Francisco
31 San Francisco > Amsterdam
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: 9 Staten, 31 dagen: tips wanted!

Bericht door tomhster »

Je mist wel heel veel leuks op de route door zulke grote stappen te maken. Ik zou overwegen om bijvoorbeeld in Las Vegas te eindigen, dan heb je een rustiger tempo en kleinere etappes. Ik denk dat je vakantie daarvan op vooruit gaat. Van Portland kun je dan de Columbia River Gorge, Bend, Painted Hills, Shoshone Falls en Craters of the Moon invoegen, om maar een voorbeeld te nemen.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: 9 Staten, 31 dagen: tips wanted!

Bericht door PSVwally »

Ik ben fan van LA, maar ik zou daar een dag weghalen ten faveure van wat meer rust tussenin.

Bv tussen Salt Lake City en de Grand Canyon.

LA - Santa Barbara - SF op één dag lijkt me eerlijk gezegd al niet echt realistisch. Puur qua afstand kan je het wel halen, maar onderweg heb je geen tijd om wat te bekijken. Via de snelweg, zonder santa Barbara, ben je zonder stops al wel 5 á 5,5uur aan het rijden.

Als je ergens bent heb je de tijd vaak wel om veel te bekijken zoals Yosemite Yellowstone Grand Teton en Grand Canyon en de steden, maar je slaat onderweg door de grote afstanden wel heel veel over.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: 9 Staten, 31 dagen: tips wanted!

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat het goed is als je iets meer toelichting geeft. Je gaat in oktober? Wanneer precies? Is het voor dit jaar? En heb je al iets vastgelegd?

Wat bedoel je met Mariposa? Bedoel je de plaats of bedoel je de Mariposa Grove? Qua route maakt dat nogal wat uit.
Hoe wil je naar Lassen rijden, via de Tioga Pass? Dit stuk is nogal gehaast.

Waarom een stad/dorp in de buurt van Yellowstone? Wil je niet in het park overnachten? Waarom niet kamperen daar en op andere plaatsen, en wel in DV kamperen?
In GT kun je bij het Jenny Lake de wandeling naar Cascade Canyon doen.

Je hebt nu in totaal 4 dagen SF. Ik denk dat 2 volle dagen ook al voldoende zijn. Gebruik die tijd voor het stuk tussen SLC en de GC, want dat is echt niet te doen zo.
Ik denk dat ik ook het stuk naar Portland er uit zou halen; daar mis je meer dan dat je ziet. Dan heb je tijd voor parken als Capitol Reef, Bryce en Zion.

Misschien heb je iets aan ons 2015-verslag, wij deden toen een enigszins vergelijkbaar rondje. Maar dat was in juni, dus dan heb je lange dagen. In oktober is het al vroeg donker, hou daar rekening mee.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 21 jul 2019, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Re: 9 Staten, 31 dagen: tips wanted!

Bericht door Gast »

Overweeg ook eens aankomst en vertrek van twee verschillende vliegvelden, bijvoorbeeld heen naar SF en terug vanaf LV. Dan hoef je het rondje niet dicht te maken en heb je misschien wat extra dagen over voor andere plaatsen.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: 9 Staten, 31 dagen: tips wanted!

Bericht door tomhster »

De Holiday inn in West Yellowstone en de Best Western in Gardiner zijn prijzig, maar prima. Misschien dat de prijzen in oktober wat redelijker zijn. Ik vind de accommodaties in alle nationale parken vrijwel zonder uitzondering dure oude meuk. Wel met een perfecte ligging, uiteraard.
SjoerdvdBerg
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jun 2019, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: 9 Staten, 31 dagen: tips wanted!

Bericht door SjoerdvdBerg »

Wow, bedankt alvast voor alle bovenstaande reacties! Super behulpzaam. Food for thought.

Kleine toelichting:
- Beoogde reisperiode: mid september - mid oktober 2020
- Ons plan is om te kamperen in de Nationale Parken (spullen kopen bij een Target oid). De overnachtingslocatie waar ik om vroeg tussen Yellowstone en Grand Teton is eigenlijk even voor een nachtje om bij te komen van het kampeerluchtbed in Yellowstone voordat we een grote hike in de Grand Teton gaan doen (bedankt voor de Jenny Lake/Cascade tip!)
- LA naar SF willen we graag via Highway 1 doen, Santa Barbara is niet persé een stop waar we echt een tijd willen blijven hangen.

Een aantal van jullie heeft benoemd een dag extra te nemen tussen Salt Lake City en de Grand Canyon. Misschien handig om toe te voegen dat ik wel de North Rim bedoelde van de Grand Canyon.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis SjoerdvdBerg: 9 staten, 31 dagen - tips wanted!

Bericht door Martin & Marianne »

Oké, volgend jaar pas, dat maakt wel verschil. Ruim de tijd dus om nog een camping in Yosemite te boeken, en om over tickets na te denken. Wel ahndig om dat soort informatie meteen te vermelden. :wink:

Hou er rekening mee dat in Yellowstone veel voorzieningen (ook campings) al in de loop van september sluiten. De keuze wordt dan wel minder. Starten in SLC en dan eerst naar Yellowstone gaan is dan geen gek idee. Cmapings in Yellowsonte kun je nu al boeken. Voor Yosemite geldt een speciaal reserveringssyteem. Lees je daarvoor op tijd in.

Tussen Yellowstone en Grand Teton zou je naar de Flagg ranch kunnen kijken. Je zit dan al bijna in Grand Teton.

Heb je parken als Zion en Bryce al bezocht? van SLC naar de North Rim is wel te doen in 1 dag maar ik zou sowieso proberen de I15 te vermijden. Het zou mooi zijn als je onderweg nog wat andere parken aan zou kunnen doen,

Marianne
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis SjoerdvdBerg: 9 staten, 31 dagen - tips wanted!

Bericht door tomhster »

Mee eens met Marianne. De standaardreactie in elk topic van mensen die van Grand Teton zuidwaarts gaan: Vergeet de I-15 en SLC, maar neem de zeer mooie, rustige route binnendoor via Rock Springs en Vernal.
Gebruikersavatar
Fair Arie
Amerikafan
Berichten: 110
Lid geworden op: 11 mei 2014, 19:03

Re: Reis SjoerdvdBerg: 9 staten, 31 dagen - tips wanted!

Bericht door Fair Arie »

Kijk even naar de kosten van vlucht + huurauto op de verschillende locaties, prijzen willen nog weleens verschillen. Aangezien je een ronde plant, zou je kunnen overwegen om op een andere locatie te beginnen en eindigen. Vanuit dat oogpunt was Las Vegas vorig jaar voor ons een goedkopere oplossing dan San Francisco als start- / eindlocatie.

Heb je al plannen voor SF en LA? Als je daar een dag weghaalt, creëer je meer ruimte in je schema. Persoonlijk krijg ik de indruk dat je behoorlijke afstanden rijdt op de dagen dat je rijdt. Maar dat kan een persoonlijke keuze zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer