Reis MrsBucket: november-december-januari 2x cross country

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
MrsBucket
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 jun 2019, 21:39
Aantal x V.S. bezocht: 8

Reis MrsBucket: november-december-januari 2x cross country

Bericht door MrsBucket »

Hallo allemaal,

We gaan ongeveer 80 dagen met een camper door de USA rijden. 2 volwassenen, 1 kleuter van 4,5 jaar dan. Uiteraard gaan we niet van dag tot dag plannen, want daar hebben we geen behoefte aan en dat is ook niet te doen over zo'n lange tijd, maar we denken wel na over een route en een ruwe planning.

4 november: Amsterdam - Dublin - Newark
Logeren bij schoonfamilie die daar woont.
9 of 10 november: vertrek vanuit Easton, PA naar het westen
16/17 november: aankomst in Denver, Colorado (nja, daar vlakbij, we logeren bij kennissen)

Vanuit daar de volgende globale route:
- Moab
- Boulder
- Page
- Bryce
- Zion
- Las Vegas
- Death Valley
- Yosemite
- San Francisco
- Highway 1
- Los Angeles (Disneyland voor de kleuter)
- Legoland California
- Joshua Tree
- Grand Canyon
- Flagstaff
- Phoenix
- Tuscon
- El Paso
- San Antonio
- Austin
- Houston
- New Orleans
- Jacksonville
- Miami

29 januari: vlucht Miami - Dublin - Amsterdam

Ik sta heel erg open voor tips, aanpassingen in de route etc! Ik vind het heel moeilijk om de tijd in te schatten die we nodig gaan hebben voor dingen. De laatste 2 nachten willen we in Miami in een hotel overnachten, zonder camper. In Florida hoeven we niet zo nodig naar pretparken, ik denk dat het niet in het budget gaat passen namelijk en we willen liever naar Disneyland Anaheim dan naar Disneyworld Orlando etc. Als het allebei kan, dan is het leuk meegenomen.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis MrsBucket: november-december-januari 2x cross country

Bericht door Mrvanilla »

Prachtige plannen!

Let wel dat op veel plaatsen in het zuidwesten de winter erg heftig kan/zal zijn. Denk bv aan Yosemite (dat vanaf november langzaam onder begint te sneeuwen), maar ook Zion, Bryce en de Grand Canyon zullen erg koud zijn. De meeste trails en campgrounds zullen dicht zijn en je kunt te maken krijgen met afgesloten wegen en restricties voor het rijden met een camper of het verplichte gebruik van sneeuwkettingen. Daarnaast zullen de dagen heel erg kort zijn qua daglicht (9 uur zon op, 5 uur zon onder in december).

Persoonlijk zou ik niet zo snel gaan kamperen met een kind in ijskoude temperaturen, maar wellicht zijn jullie daar op voorbereid.

Misschien is een andere periode veel leuker/beter?
Groetjes,
Daniel
MrsBucket
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 jun 2019, 21:39
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis MrsBucket: november-december-januari 2x cross country

Bericht door MrsBucket »

Dank je! We hebben er heel erg veel zin in.

Ik ben op de hoogte van het weer. Helaas hadden we geen andere periode waarin we kunnen reizen, het was 'nu of nooit'. Dus dan maar zo, want 'nooit' vind ik heel erg zonde. We hebben sneeuwkettingen bij de camper (nja, we huren een Big Sur van Escape Campervans). Ik heb een website gevonden waar alle sluitingsdata van de afgelopen jaren op staan van de verschillende trails, daar hou ik me een beetje aan vast. We zullen ons gaan kleden op de kou en niet te lang in die gebieden zijn. Met een kleuter van 4 is dagenlang wandelen toch geen optie. We houden het dus bij de hoogtepunten in die parken.

Een aanvulling: Mijn vrouw is Amerikaanse en heeft overal familie/kennissen wonen. Iedere week komen we wel op een plek waar zij of ik iemand kent. Dus kunnen we een paar dagen op een oprit parkeren en op een andere manier kamperen dan op een campground.
Verder gaan we zoveel mogelijk boondocken.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis MrsBucket: november-december-januari 2x cross country

Bericht door Mrvanilla »

Allright.

Het voordeel is dat je natuurlijk flexibel bent en dat als er ergens veel sneeuw valt je kunt uitwijken. Wellicht is het mooi om San Diego nog toe te voegen. Super leuke stad met een prachtige Zoo die voor jullie kind waarschijnlijk erg interessant is.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis MrsBucket: november-december-januari 2x cross country

Bericht door Martin & Marianne »

Als je sneeuwkettingen hebt wordt het al wat makkelijker, dan mag je parken als Yosemite in elk geval binnen rijden. Misschien ook eens kijken naar beschikbare campings als je ongeveer weet wanneer je er bent. Er is maar weinig open in die tijd dus het aantal plaatsen is beperkt.

Je zou ter plekke ook nog kunnen kijken of Sequoia NP te doen is. Je zult daar langs rijden op weg van Death Valley naar Yosemite (ik ga er vanuit dat de TIoga Pass gesloten is).

San Diego is echt een aanrader. Het weer kan ook heel anagenaam zijn. Zie bijvoorbeeld ons 2012/2012-verslag voor een bezoek aan LA en omgeving in december.

Tussen Moab en Page zou ik een stop in Capitol reef maken; ik weet niet waarom je Boulder noemt? Ik mis ook Monument Valley. Misschien is het iets om de volgorde zo te doen: Moab - MV - Capitol reef - Bryce - Page - Zion - Valley of fIre - Las Vegas. Dan kun je VoF meenemen; lijkt me erg mooi in die periode.

In plaats van Flagstaff zou ik naar Sedona kijken maar Flagstaff is natuurlijk als stadje wel leuk als je afwisseling zoekt tussen alle natuur.

Voor het reizen in die periode zijn de verslagen van forumlid Kalaman erg leuk om te bekijken.

Marianne
MrsBucket
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 jun 2019, 21:39
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis MrsBucket: november-december-januari 2x cross country

Bericht door MrsBucket »

Mrvanilla schreef:
21 jul 2019, 10:50
Allright.

Het voordeel is dat je natuurlijk flexibel bent en dat als er ergens veel sneeuw valt je kunt uitwijken. Wellicht is het mooi om San Diego nog toe te voegen. Super leuke stad met een prachtige Zoo die voor jullie kind waarschijnlijk erg interessant is.
Klinkt goed San Diego gaat erbij op de lijst! Het weer daar lijkt me ook wel lekker, gemiddeld 19 graden overdag en 's nachts 9 graden, dat is goed te doen.
MrsBucket
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 jun 2019, 21:39
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis MrsBucket: november-december-januari 2x cross country

Bericht door MrsBucket »

@Martin & Marianne

We hebben inderdaad sneeuwkettingen. Ik heb op een aantal plekken al gekeken naar campings en op de meeste plekken is nog 2/3e beschikbaar op dit moment. Ik gok ook dat Tioga op dat moment gesloten is helaas.
Goede tip voor de reisverslagen, die ga ik bekijken.

Geen idee waarom Monument Valley er niet op staat, die heb ik compleet over geslagen... Niet handig! Die gaat erbij op de lijst. Boulder noemde ik omdat we daar een fijne campground gevonden hadden voor boondocking, dus die hadden we vast op de lijst gezet. Ik ga eens puzzelen met jouw route.

In mijn route kwamen we op vrijdag aan in Vegas en dat wilde ik eigenlijk niet. Ik gok dat we met jouw route na het weekend aankomen en dat vind ik een stuk fijner. Dus thanks!
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis MrsBucket: november-december-januari 2x cross country

Bericht door jojostravelusa »

Waarom kies je voor Disneyland en niet voor Disneyworld. Disneyworld is groter en je zou evt. een ander park (ook) kunnen kiezen dan Magic Kingdom. En hoewel het in LA in de winter ook heel aardig weer is, is het in Florida toch een stukje warmer denk ik. Overigens wel heerlijk om buiten de drukke tijden naar Disney te gaan.
Wij zijn een keer eind november naar Florida geweest en hebben diverse Disneyparken, Seaworld en KSC aangedaan. Misschien heb je iets aan ons verslag van toen. Wie weet kies je dan toch voor Disneyworld :wink:
http://jojos-florida-2001.blogspot.com/ ... iding.html
MrsBucket
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 jun 2019, 21:39
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis MrsBucket: november-december-januari 2x cross country

Bericht door MrsBucket »

Omdat Disneyland het eerste Disneypark is en het me geweldig lijkt om daar rond te lopen. Daarnaast denk ik dat we over een paar jaar nog wel eens terug gaan naar Florida voor alle parken daar, maar in LA komen we niet meer (gok ik).
Wat is KSC? Ik ga straks je verslag lezen.
Laatst gewijzigd door markro op 21 jul 2019, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenliggend bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis MrsBucket: november-december-januari 2x cross country

Bericht door jojostravelusa »

Kennedy Space Center. Toen wij er in 2001 waren, konden we helaas niet alles zien, omdat er nogal strenge veiligheidsmaatregelen waren zo vlak na 9/11. Bovendien stond er voor een paar dagen later een Spaceshuttle klaar voor lancering en konden we ook dat deel niet zien. Daar zouden we graag nog eens naar terug gaan. Volgend jaar hebben we NASA in Houston op het programma staan. Om het plaatje compleet te maken zeg maar.

Overigens is het puur het idee in Disneyland dat dat het oudste park is. Verder merk je er niets van. Als het alleen om Disney zou gaan, zou ik absoluut voor Florida kiezen.
MrsBucket
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 jun 2019, 21:39
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis MrsBucket: november-december-januari 2x cross country

Bericht door MrsBucket »

Wat ik eerder schreef: De kans is vele malen groter dat we nog een keer naar Florida gaan voor de parken dan dat we in California terug komen. Qua budget gaat we nu eerst voor Disneyland. Als het nog in het budget past gaan we ook in Florida naar wat parken. Maar al die toegangsprijzen... Ai...

We hebben gister ons verblijf in Las Vegas geboekt :clap: Daar blijven we 2 nachten in een klein resort. Daar zijn we de dagen voor Thanksgiving dus het leek ons wel handig om dat vast te leggen. Daarna zien we wel verder. Zin in! Nog 101 dagen wachten!
MrsBucket
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 jun 2019, 21:39
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis MrsBucket: november-december-januari 2x cross country

Bericht door MrsBucket »

Wat aanpassingen die we deden in de route tot nu toe:
4 november: Amsterdam - Dublin - Newark
Logeren bij schoonfamilie die daar woont.
9 of 10 november: vertrek vanuit Easton, PA naar het westen
16/17 november: aankomst in Denver, Colorado (nja, daar vlakbij, we logeren bij kennissen)

- Moab
- Monument Valley
- Grand Canyon
- Page
- Bryce
- Capitol Reef
- Zion
- Las Vegas

Tot hier ligt de route vast en we hebben dus een resort in Las Vegas geboekt voor 2 nachten. Verder puzzelen gaat de komende weken gebeuren.

- Death Valley
- Yosemite
- San Francisco
- Highway 1
- Big Sur
- Los Angeles (Disneyland voor de kleuter)
- Legoland California
- Joshua Tree
- Tuscon
- El Paso
- San Antonio
- Austin
- Houston
- New Orleans
- Jacksonville
- Orlando
- Tampa
- Everglades
- Miami
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis MrsBucket: november-december-januari 2x cross country

Bericht door winterpark »

Vanaf El Paso verder naar het oosten zou ik bezoeken:
- White Sands NP
- Big Bend NP (dat lijkt me nou een perfect national park in die periode...)
- Davis Mountains State Park
- Seminole Canyon State Park
- San Antonio
- Enchanted Rock State Park
- Pedernales Falls State Park
- Austin
- Houston
MrsBucket
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 jun 2019, 21:39
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis MrsBucket: november-december-januari 2x cross country

Bericht door MrsBucket »

@winterpark Dank je wel voor het lijstje, deze ga ik bekijken en op de route toevoegen als ze bevallen :)

In het algemeen: Hoe lang zouden we in San Francisco door kunnen brengen met een kleuter? Is 4 dagen leuk? Of te kort/te lang? We willen in ieder geval 1 dag een hop on/hop off tour doen (hoewel ik er een hekel aan heb, het is wel handig) en lekker wat tijd doorbrengen in speeltuinen enzo.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis MrsBucket: november-december-januari 2x cross country

Bericht door TradeMarkNL83 »

MrsBucket schreef:
21 jul 2019, 10:41
Ik heb een website gevonden waar alle sluitingsdata van de afgelopen jaren op staan van de verschillende trails, daar hou ik me een beetje aan vast.
Interessant! Zou je die website met mij willen delen? Aangezien ik in januari het eerste deel van je reis ga doen (page, bryce, zion) :)
MrsBucket
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 jun 2019, 21:39
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis MrsBucket: november-december-januari 2x cross country

Bericht door MrsBucket »

@TradeMarkNL83
Per park kan je dat hier vinden, bijvoorbeeld deze van Yosemite: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/wroads.htm
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis MrsBucket: november-december-januari 2x cross country

Bericht door TradeMarkNL83 »

Dank, die officiële websites had ik wel al gevonden ja :) Dacht dat je misschien iets anders bedoelde.
MrsBucket
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 jun 2019, 21:39
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis MrsBucket: november-december-januari 2x cross country

Bericht door MrsBucket »

We hebben het budget verhoogd en gaan zowel naar Disneyland als Disneyworld, het lijkt ons allebei toch wel heel erg tof.

We gaan zo’n 4 dagen in San Francisco verblijven, dan in een kleine week afzakken via Highway 1 naar LA. Daar blijven we ook een kleine week. We twijfelen nog over San Diego, maar dat is meer omdat we anders rond de kerst aankomen bij een vriend in Austin. Dat vinden we niet handig qua tijd, want kerst is met familie dus we voelen ons daar wat opgelaten over. We twijfelen daar nog even over verder, en kijken of we de route wat kunnen aanpassen.

We twijfelen ook over Dallas, is dat een leuke stad om te bezoeken? We lijken rond nieuwjaar ergens in Texas te zitten, of richting New Orleans. Heeft iemand daar een leuke tip voor?
MrsBucket
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 jun 2019, 21:39
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis MrsBucket: november-december-januari 2x cross country

Bericht door MrsBucket »

@winterpark Bedankt voor alle tips van hierboven! We hebben ze gisteravond bekeken en bijna allemaal toegevoegd aan onze route. Zulke parken en plekken vinden we zo tof om te bezoeken!

Nog 11 weken precies!
MrsBucket
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 jun 2019, 21:39
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis MrsBucket: november-december-januari 2x cross country

Bericht door MrsBucket »

De tijd gaat ineens snel, want over precies 6 weken zitten we al in het vliegtuig! We hebben er allemaal enorm veel zin in, uiteraard.

Mocht iemand nog leuke tips hebben voor tussen Texas en Jacksonville, FL, dan houd ik me graag aanbevolen. Daar zoeken we namelijk nog leuke dingen om te bezoeken met onze kleuter.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer