Suggesties traject tussen Glacier NP (MT) & Seattle

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Q-BiC
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2009, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Suggesties traject tussen Glacier NP (MT) & Seattle

Bericht door Q-BiC »

Hallo,

Op vraag van een collega wou ik hier eens informeren naar leuke suggesties om een reistraject van 5 dagen op te vullen, langs de grens tussen de VS en Canada, tussen Glacier National Park (Montana) en Seattle.

Mijn voorstel aan hem was om na zijn bezoek aan Glacier, vanuit Kalispell/Whitefish de grens met Canada over te steken en op 2 dagen richting Vancouver te rijden, via Osoyoos en omstreken. Ik las tijdens m'n eigen reisvoorbereidingen voor 2016 dat dit wel een mooie (wijn)streek is, maar ik heb er echter geen persoonlijke ervaring mee, dus tips zijn hier zeker welkom. Vooral om de 2 relatief lange rijdagen wat te breken, zoek ik mooie plaatsen waar de benen even kunnen gestrekt worden.

De groep bestaat uit 2 gezinnen, in 2 SUV's. De reis vindt plaats in juli 2020. Ze zouden vertrekken uit Salt Lake City en zeker Yellowstone bezoeken. Uiteindelijk worden ze verwacht in Seattle op dag 14 voor een round trip cruise naar Alaska.

De huidige reisroute:
1: BRU => SLC
2: SLC => Jackson (shopping, evt Grand Teton indien nog tijd, 450km)
3: Jackson => Canyon Village/Lake Yellowstone/Old Faithful (AM: Grand Teton, PM: Yellowstone tot aan de overnachtingsplaats )
4: Canyon Village/Lake Yellowstone/Old Faithful (Yellowstone South Loop, +-150km)
5: Canyon Village/Lake Yellowstone/Old Faithful => Mammoth Hot Springs/Gardiner (Yellowstone North Loop, +-150km)
6: Mammoth Hot Springs/Gardiner => Swiftcurrent/... (of in ieder geval ergens dichtbij, aan de oostkant van Glacier NP, rijdag, 640km)
7: Swiftcurrent/... => Swiftcurrent/... (Glacier NP, hiking Many Glacier gebied)
8: Swiftcurrent/... => Whitefish/Kalispell (Glacier NP, Going to the Sun Road, 160km)
9: Whitefish/Kalispell => Osoyoos (...?, 630km)
10: Osoyoos => Vancouver (...?, 400km)
11: Vancouver
12: Vancouver
13: Vancouver -> Seattle (230km)

14: Cruise vertrek
...
21: Cruise terug, SEATAC => ...
22: ... => BRU

- Vooral voor het vetgedrukte zoek ik dus nog tips.
- Als iemand argumenten heeft om een nacht Vancouver af te snoepen om het traject vanuit Glacier op 3 dagen te kunnen doen, dan mag je die ook zeker maken. Bijvoorbeeld het traject Osoyoos -> Lillooet, Lillooet -> Vancouver lijkt mij ook een optie, echter vrees ik dat dat eerste stuk vrij saai zal zijn (bovenop de mogelijks ook saaie 630km voor Whitefish -> Osoyoos...)
- Mijn motivatie om dag 10 korter te maken dan dag 9 (ipv er 2x een draaglijkere 500km van te maken) is omdat ik denk dat er op dag 10 meer te zien en doen is, vooral eens je Vancouver nadert.
- Een alternatief is nog om Waterton Lakes NP te bezoeken, echter denk ik dat dit de route te druk zal maken en dat de 2 "rust"-dagen in Vancouver meer welkom zullen zijn. Het traject Waterton Lakes -> Vancouver is ook nog een uur langer rijden dan Whitefish -> Vancouver. Daarnaast is er nog veel in Waterton Lakes afgesloten owv de Kenow Wildfire.
- Een ander alternatief, Vancouver laten vallen voor Olympic NP, werd uiteindelijk van tafel geveegd owv de extra rijafstanden.
- Een derde alternatief, via Spokane & North Cascades bestaat ook nog, echter heb ikzelf North Cascades al eens bezocht en ik vind persoonlijk dit park niet zo de moeite (toch niet na Yellowstone & Glacier...)

Bedankt!
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1415
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Suggesties traject tussen Glacier NP (MT) & Seattle

Bericht door AnnInBC »

Met het Amerika gedeelte (Glacier NP en dergelijke) ben ik niet direct bekend. Maar om in 1 dag van Kalispell naar Osoyoos lijkt me een beejte veel om te doen op 1 dag. Ik vrees dat je dan de hele dag aan het rijden bent zonder enige tijd om hier en daar te stoppen. Als ze er niet om geven om een lange rijdag te hebben is het wel mogelijk. Ik zou dan van Kalispel richting Creston (BC, Canada) doen en zo naar Osoyoos. En dan van Osoyoos naar Vancouver waar Manning Provincial Park wel een mooie stop is onderweg. Je hebt daar ook bij Hope de Othello Tunnels en Bridal Veil Falls. Je kan mogelijk vanuit Hope richting Hell's Gate en zo naar Lillooet en dan zo via Whistler naar Vancouver, maar dat is een rij dag van 9-10 uren en dan ga je echt niet veel gaan zien. Ik zou dan eerder op 1 van de dagen vanuit Vancouver misschien een rit doen richting Whistler of nog een stuk verder.

Hopelijk heb je daar wat aan!
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Suggesties traject tussen Glacier NP (MT) & Seattle

Bericht door ingrid14 »

Ik heb geen ervaring met de route via Canada.
Wij zijn 2x van Glacier naar Seattle gereden.
1x: Kalispell - via Libby Swinging Bridge naar Ponderay - via de grote dammen naar Winthrop - door Lake Ross NRA naar Seattle
1x: Kalispell - (onderlangs) Spokane - Packwood - Mount Rainier - Seattle (heen gingen we toen Bellingham - Winthrop - Coeur d'Alene - Kalispell)

Bij North Cascades is het meestal niet het park zelf dat je bezoekt. De doorgaande weg van Winthrop naar het oosten gaat door Lake Ross, mooie zichten maar niet zoals Glacier.
Wat ik wel erg kan aanbevelen is Artist Point in het Mt.Baker-Snoqualmie National Forest. Dit grenst aan Mt Baker Wilderness Area en North Cascades National Park. Het is er werkelijk schitterend ! Wij waren hier in 2018. Gemakkelijk te bezoeken vanaf Bellingham in een dagtocht.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
LukasSav
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2019, 11:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Suggesties traject tussen Glacier NP (MT) & Seattle

Bericht door LukasSav »

North Cascades! North Cascades heeft geweldige wandelbestemmingen: https://www.10adventures.com/hikes/nort ... onal-park/
Gebruikersavatar
Q-BiC
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2009, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Suggesties traject tussen Glacier NP (MT) & Seattle

Bericht door Q-BiC »

Hallo iedereen,

Bedankt voor de tips! De collega heeft echter inmiddels tijdens zijn zomervakantie besloten om dan toch Canada en Vancouver te laten vallen uit schrik dat de rijafstanden wat te hoog zouden uitvallen zonder dat het veel toe zou voegen aan de reis. Daarom hebben ze besloten om via Mt Rainier te rijden, dus waarschijnlijk zo ongeveer wat @ingrid14 heeft gedaan op hun 2e reis. Ze zouden dan ook overwegen om indien mogelijk een dag langer in Yellowstone te blijven.

1: BRU => SLC
2: SLC => Jackson (shopping, evt Grand Teton indien nog tijd, 450km)
3: Jackson => Canyon Village/Lake Yellowstone/Old Faithful (AM: Grand Teton, PM: Yellowstone tot aan de overnachtingsplaats )
4: Canyon Village/Lake Yellowstone/Old Faithful (Yellowstone South Loop, +-150km)
5: Canyon Village/Lake Yellowstone/Old Faithful
6: Canyon Village/Lake Yellowstone/Old Faithful => Mammoth Hot Springs/Gardiner (Yellowstone North Loop, +-150km)
7: Mammoth Hot Springs/Gardiner => Swiftcurrent/... (of in ieder geval ergens dichtbij, aan de oostkant van Glacier NP, rijdag, 640km)
8: Swiftcurrent/... => Swiftcurrent/... (Glacier NP, hiking Many Glacier gebied)
9: Swiftcurrent/... => Kalispell (Glacier NP, Going to the Sun Road, 160km)
10: Kalispell => Spokane
11: Spokane => Mt Rainier
12: Mt Rainier
13: Mt Rainier => Seattle
14: Cruise vertrek
...
21: Cruise terug, SEATAC => ...
22: ... => BRU

Met Mt Rainier heb ik helaas ook geen ervaring, dus tips daar en langs de route vanuit Kalispell zijn ook zeker welkom.
Hoe zouden jullie dag 11/12/13 indelen?
Zou het bv haalbaar/de moeite zijn voor hen om ipv via Spokane via Steptoe Butte State Park te rijden en dan ergens in de buurt van Palouse Falls State Parks te overnachten, en dan de dag nadien verder naar Mt Rainier?

Voor de snelste route zou ik ze eerder Kalispell -> Moses Lake, Moses Lake -> Mt Rainier laten doen. Stoppen in Spokane lijkt zo vroeg...
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer