Reis Sbossant: NY - Toronto - Ottawa - NY.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Sbossant
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Sbossant: NY - Toronto - Ottawa - NY.

Bericht door Sbossant »

Wij hebben deze zomer met ons gezin (2 kinderen 15 en 10 jaar) een rondreis gepland in het Noordoosten van USA.

Dit is de voorlopige planning:
Dag 1 - dag 4 : NY
Dag 4 - dag 6 : Wattkins Glenn
Dag 6- dag 7 : Niagara Falls
Dag 7 - dag 9 : Toronto
Dag 9 - dag 11 : Ottawa
Dag 11 - dag 14 : ??
Dag 14 afreis NY om 23u
De laatste 3 dagen krijg ik niet goed ingevuld. Ik dacht naar de white mountains te gaan, maar vanaf Ottawa is dat bijna 6 u rijden. Bovendien is het de laatste dag naar NY dan ook opnieuw bijna zolang. Ik vermoed dat dit wat vermoeiend gaat zijn op het einde...

Kunnen jullie me helpen ?
Ik heb ook al wel heel wat gelezen hier op het forum om te doen met kinderen, maar enige tips zijn van harte welkom.
Bijvoorbeeld in Ottawa weet ik niet zo veel.

Tips om ergens te raften ? Kayak ? Zippline ?
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis NY - Toronto - Ottawa - NY

Bericht door tomhster »

Ottawa is ongeveer de meest ondergewaardeerde stad die ik ken. Schitterend gelegen, aardige mensen, leuke sfeer, mooie musea en winkel/uitgaansgebieden. Naast de bekende Byward Market is The Glebe ook een leuk gebiedje om rond te lopen. Op zondagochtend zijn veel wegen afgesloten voor fietsers. Als je fietsen huurt kun je schitterend fietsen langs bijvoorbeeld het Rideau-kanaal. Het oorlogsmuseum is zeer de moeite waard en dat geldt eigenlijk ook voor de andere musea in Ottawa of over de brug in Quebec.

Je zou Gananoque kunnen toevoegen voor een rondvaart in de thousand islands, het grensgebied van Canada en de USA?
Gast

Re: Reis NY - Toronto - Ottawa - NY

Bericht door Gast »

Ik zou die paar dagen NYC aan het eind van je reis plannen. Je hebt een jetlag, je bent vroeg wakker, en dat is het vaak beter om meteen in de ochtend een stuk te gaan rijden, en dan ben je al vroeg in de middag in Watkins Glen.

Vanaf Ottawa zou je een tussenstop in bijvoorbeeld Burlington, VT kunnen plannen, en dan de volgende dag door naar de White Mountains.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis NY - Toronto - Ottawa - NY

Bericht door KW1984 »

Wij hebben in Ottawa een Ghost Tour gedaan. Met een (verkleede) gids wandel je 's avonds door de (mooi verlichte) stad terwijl hij/zij je allerlei spookverhalen en mythes vertelt (op een leuke en niet al te enge manier). Vonden het erg leuk, denk ook voor tieners!

Je kunt inderdaad via Vermont terug. Zijn er maar snel doorheen gereden maar vonden het daar wel erg mooi, hadden er graag wat langer gebleven. Je kunt dan bij Ben & Jerry's een factory tour doen. Stelt niet bijzonder veel voor maar is toch leuk om te zien (en proeven)!
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Sbossant
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Sbossant: NY - Toronto - Ottawa - NY.

Bericht door Sbossant »

Bedankt alvast voor de reacties. Een andere optie waarover ik nadenk is naar Adirondacks te gaan ipv white mountains. Scheelt toch al gauw een 200 km. Iemand die beide al heeft gedaan ? Wat kunnen jullie daar aanraden om te doen met kinderen ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer