Mei 2020 Canada met camper.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Mei 2020 Canada met camper.

Bericht door ClaireVHaut »

In mei 2020 ga ik voor de 2e x naar Canada. Dit keer voor het eerst met Camper. We hebben 27 dagen voor de camper. Dag 1 is aankomst en dag 28 vliegen we weer terug, dus 27 nachten camper. Ongelimiteerde km's.

Gezien de periode denk ik dat ik niet veel hoef vast te leggen.

We overwegen, mits het weer het toestaat, om ook Yellowstone mee te pakken (hoe we dit in de route gaan doen nog geen idee, zover zijn we nog niet). Seatlle ? Glacier ?

Vanaf wanneer kan / moet je Yellowstone boeken en wat is dan een handige campground qua uitvalsbasis. Wij staan het liefst in de parken zelf, dus stroom etc. hoeft niet van ons. We hebben immers camper.

Route tips zijn overigens ook welkom. Vind van alles, maar meeste is toch zomer of najaar.

In 2018 heb ik Calgary – Banff – Jasper – IcefieldParkway – Clearwater – Kelowna – Hope – Campbell River – Ucluet – Victoria – Vancouver.
gedaan met auto en tent in 4 weken. 4600 km gereden.

Vancouver Island lijkt ons leuk om nog eens te doen (want maar kort geweest daar). Ik ga overigens nu met mijn partner (ik ging in 2018 met mijn zoon) en die is er nog niet geweest. Maar omdat het nog maar kort geleden is, wil ik liever niet mijn vorige reis nog eens overdoen.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Mei 2020 Canada met camper.

Bericht door Martin & Marianne »

Yellowstone kun je nu al boeken, via www.yellowstonenationalparklodges.com.
Canyon ligt heel centraal maar je kunt ook voor meerdere campings kiezen. Voor het geisergebied ligt Madison het beste.
Kijk eens op de NPS site om te zien wat er open is. Mei is wel erg vroeg voor Yellowstone. Dat geldt zeker ook voor Glacier.

Marianne
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Mei 2020 Canada met camper.

Bericht door ClaireVHaut »

Dank je wel Marianne

Ik heb idd al googlend al ontdekt dat we , zoals het nu lijkt, inderdaad te vroeg zijn voor Yellowstone en Glacier. Het is niet anders. Dat is risico van die periode natuurlijk.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
wlmpie
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 feb 2014, 23:29
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Mei 2020 Canada met camper.

Bericht door wlmpie »

Overweeg om naast de rockies ook de prairies en badlands van alberta te bezoeken. Wij vonden drumheller en dinosaur provincial park ook erg leuk. Verder zijn edmonton en calgary ook prima steden om enkele dagen door te brengen.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Mei 2020 Canada met camper.

Bericht door stegeman »

Als je toen Whistler en omgeving niet meegenomen hebt, zou ik dat nu doen. Peak to peak gondola daar vonden we supermooi en we hebben nog veel meer moois in die omgeving gemist.
Greenhorn
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2013, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Mei 2020 Canada met camper.

Bericht door Greenhorn »

Zou ik mogen vragen bij welk RV bedrijf je gehuurd hebt? :)
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Mei 2020 Canada met camper.

Bericht door stegeman »

Weer niet wie van de mensen die reageerden je bedoelt met de campervraag. Wij hadden geen camper. We huurden een SUV bij sunny cars en sliepen hotels, cabins. Ons erg goed bevallen.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Mei 2020 Canada met camper.

Bericht door jojostravelusa »

Wij gaan dit jaar met een truckcamper van Canadream vanuit Calgary. Deze hebben we geboekt via Jan Doets. Meestal boeken we via Travelhome, maar deze keer was Doets € 100,- goedkoper. Overigens hebben we alleen de camper via hun. De rest doen we allemaal zelf.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Mei 2020 Canada met camper.

Bericht door Loek »

Wij zijn momenteel onderweg in Canada, en het moeilijkste van reizen in Mei is dat veel campings nog dicht zijn. In princiepe gaan de eerste campings rond 15 Mei open, maar sommige pas in Juni afhankeijk van het weer. British Colombia is erg mooi maar ook Alberta met name de Rockies, maar sneeuw is begin Mei de normaalste zaak van de wereld. Wij moesten Jasper uit onze route schrappen vanwege een sneeuwstorm daar. Wij hadden wel wat ruimte in de planning, maar de verwachting was dat het 3-4 dagen zou doorgaan. Je kunt altijd je planning aanpassing en net als wij even een dipje maken naar het zuiden en een paar noordelijke staten van de US aandoen.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Mei 2020 Canada met camper.

Bericht door ClaireVHaut »

Greenhorn schreef:
24 mei 2019, 04:18
Zou ik mogen vragen bij welk RV bedrijf je gehuurd hebt? :)
Ik heb een hele goede aanbieding via GoCanada weten te scoren. 1300 pp voor 4 weken camperhuur en vliegtickets.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Mei 2020 Canada met camper.

Bericht door ClaireVHaut »

stegeman schreef:
23 mei 2019, 20:07
Als je toen Whistler en omgeving niet meegenomen hebt, zou ik dat nu doen. Peak to peak gondola daar vonden we supermooi en we hebben nog veel meer moois in die omgeving gemist.
Dat ligt zeker in de bedoeling, die hebben we in 2018 overgeslagen, je kan niet alles zien en doen in de 4 weken, dus keuzes :-)
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Mei 2020 Canada met camper.

Bericht door ClaireVHaut »

wlmpie schreef:
23 mei 2019, 19:27
Overweeg om naast de rockies ook de prairies en badlands van alberta te bezoeken. Wij vonden drumheller en dinosaur provincial park ook erg leuk. Verder zijn edmonton en calgary ook prima steden om enkele dagen door te brengen.
Calgary waren we vorig jaar bij de start, vond ik minder leuk als Vancouver. Edmonton etc. weet ik niet.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Mei 2020 Canada met camper.

Bericht door stegeman »

Edmonton mall is wel erg leuk!
Ook enige shopmomentje in hele vakantie geweest, maar ook zonder dat mooi om te zien met indoor ijshockey, zwemparadijs, zeeleeuwshow en veel goedkope eetgelegenheden. Vliegveld van Edmonton en vanaf daar naar Jasper zou ik zo weer overdoen. Prettig en kleiner vliegveld.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Mei 2020 Canada met camper.

Bericht door ClaireVHaut »

tickets vancouver - Vancouver zijn al geboekt, idem camper.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Greenhorn
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2013, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Mei 2020 Canada met camper.

Bericht door Greenhorn »

ClaireVHaut schreef:
24 mei 2019, 16:28
Greenhorn schreef:
24 mei 2019, 04:18
Zou ik mogen vragen bij welk RV bedrijf je gehuurd hebt? :)
Ik heb een hele goede aanbieding via GoCanada weten te scoren. 1300 pp voor 4 weken camperhuur en vliegtickets.
Zal dan wss met Fraserway zijn? Goede keuze :D

Mei is normaal wel goede maand, we hebben hier in Vancouver afgelopen maand maar 3/4 echte regendagen gehad, voor de rest vooral rond 20 graden.
Enkel weekend rond Victoria day moet je op voorhand reserveren (was dit jaar een maandag dus heel veel die verlengd weekend namen).
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Mei 2020 Canada met camper.

Bericht door ClaireVHaut »

ja idd.. fraserway.. ik lees daar voornamelijk goede dingen over, dus ik ga ervanuit dat dit ook zo is..

Er zit al veel in de wagen zag ik in de lijst en recensies zijn over algemeen goed.

Route zie ik nog wel.. nog genoeg tijd.. eerst naar New York volgende week.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Mei 2020 Canada met camper.

Bericht door jojostravelusa »

Fraserway klinkt inderdaad goed, maar ze zijn wel behoorlijk aan de prijs.
Lizzy84
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 aug 2017, 22:43
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Mei 2020 Canada met camper.

Bericht door Lizzy84 »

Wij zijn net terug van 2,5 week Vancouver, Vancouver Island, Sunshine Coast en Whistler met een camper van Fraserway. Vorig jaar een goede deal kunnen scoren. Als je in mei naar Canada wilt heeft Fraserway nu een goede aanbieding(camperhuur de helft, 1000 km gratis en korting op pakket met inventaris, transfer en verzekering). Fraserway en Canada is ons zo goed bevallen dat we net voor volgend jaar hebben geboekt! :mrgreen:
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Mei 2020 Canada met camper.

Bericht door ClaireVHaut »

jojostravelusa schreef:
31 mei 2019, 21:17
Fraserway klinkt inderdaad goed, maar ze zijn wel behoorlijk aan de prijs.
1300 pp incl vlucht en 4 weken camperhuur en diverse paketten (wij gaan in mei). Wij vonden het niet duur, ze waren goedkoopst qua offerte en de camper valt onder de premium verhuurders
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Mei 2020 Canada met camper.

Bericht door ClaireVHaut »

inmiddels door Corona alles een jaar opgeschoven (toen we dat deden wisten we nog niet hoe groot de impact van Covid zou zijn) en vertrekken we in mei 2021

Maar eigenlijk geloof ik er niet in moet ik zeggen. Ik heb alles maar opgeruimd qua boeken en gidsen en ben gestopt met leuke route bedenken.Ik kan me steeds minder voorstellen dat we idd kunnen gaan komende mei... September/oktober zou ik dan nog wel vertrouwen in hebben (maar kunnen we niet weg) maar mei...

Nog meer mensen die er geen fiducie in hebben ?

We hebben inmiddels wel onze tickets van Air Transat omgeboekt naar KLM , mocht we idd niet kunnen hebben we iig keuze qua bestemming ipv alleen maar canada. Camper is omgeboekt en is al betaald vorig jaar...
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer