Reis nadineraets: Pacific West Seattle > Canada > LA.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
nadineraets
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mei 2019, 22:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis nadineraets: Pacific West Seattle > Canada > LA.

Bericht door nadineraets »

Holaaa mede-USAlovers/reizigers,

Wij - Nadine (24) en Youri (25) - gaan komend jaar voor de derde keer naar The States. Dit is de tweede keer dat wij een roadtrip gaan maken. De eerste keer hebben wij veel gehad aan dit forum en wij hopen dat jullie weer tips voor ons hebben!

Een beetje achtergrond informatie:

Wij vertrekken op 30 augustus vanuit Amsterdam richting Seattle en vliegen terug op 21 september vanaf LA. Het eerste weekend van onze vakantie is het Labour Day weekend. Wij landen rond het middaguur en van de vorige keer hebben wij wel geleerd om niet meteen op pad te gaan, vanwege de jetlag. Wij hebben voor de volledige drie weken een auto gehuurd.

Onze eerste West-USA roadtrip was in augustus 2017 bestond uit de route LA > San Diego > Las Vegas > Lake Tahoe > San Fran > La, natuurlijk met meerdere tussenstops in verschillende steden. Helaas was tijdens deze vakantie de Route 1 grotendeels dicht, vandaar dat wij komende vakantie de (bijna) volledige route 1 willen gaan doen.

Verder gaan we in Campbell River een Wildlife tour doen, in Whistler gaan we hiken en de tweede keer in Seattle naar de Seattle Seahawks.

Onze planning ziet er als volgt uit:
1 Seattle > Seattle
2 Seattle > Victoria
3 Victoria > Campbell River
4 Campbell River > Campbell River
5 Campbell River > Whistler
6 Whistler > Whistler
7 Whistler > Vancouver
8 Vancouver > Vancouver
9 Vancouver > Seattle
10 Seattle > Seattle
11 Seattle > Seattle
12 Seattle > Portland
13 Portland > Portland
14 Portland > Eugene
15 Eugene > Eureka
16 Eureka > Napa/Sonoma
17 Napa/Sonoma > Monterey
18 Monterey > Big Sur
19 Big Sur > Los Angeles
20 Los Angeles > Los Angeles
21 Los Angeles > Los Angeles
22 Los Angeles > Los Angeles
23 Los Angeles > LAX

Onze vragen:

1. Wij gaan naar Canada per ferry en vroegen ons af of wij hier een ETA voor nodig hadden? Ik heb vaker de vraag voorbij zien komen maar niet echt een antwoord hoe het is afgelopen.

2. Wij twijfelen om via Eugene en Eureka naar het zuiden te reizen of om na Portland meteen via de kust (route 1) te rijden en vanuit daar naar het zuiden te rijden.

3. De laatste vraag is, hebben jullie nog leuke tips van hé, dit is echt gaaf om te doen?

Alvast super bedankt!!
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Reis Pacific West Seattle > Canada > LA

Bericht door Robbie&Irene »

Vraag 1 : nee, je hebt geen ETA nodig omdat je via de USA naar Canada gaat, wel uiteraard een ESTA!
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Pacific West Seattle > Canada > LA

Bericht door opvakantie »

nadineraets schreef:
19 mei 2019, 22:50
Holaaa mede-USAlovers/reizigers,

Wij - Nadine (24) en Youri (25) - gaan komend jaar voor de derde keer naar The States. Dit is de tweede keer dat wij een roadtrip gaan maken. De eerste keer hebben wij veel gehad aan dit forum en wij hopen dat jullie weer tips voor ons hebben!

Een beetje achtergrond informatie:

Wij vertrekken op 30 augustus vanuit Amsterdam richting Seattle en vliegen terug op 21 september vanaf LA. Het eerste weekend van onze vakantie is het Labour Day weekend. Wij landen rond het middaguur en van de vorige keer hebben wij wel geleerd om niet meteen op pad te gaan, vanwege de jetlag. Wij hebben voor de volledige drie weken een auto gehuurd.

Onze vragen:

1. Wij gaan naar Canada per ferry en vroegen ons af of wij hier een ETA voor nodig hadden? Ik heb vaker de vraag voorbij zien komen maar niet echt een antwoord hoe het is afgelopen.

2. Wij twijfelen om via Eugene en Eureka naar het zuiden te reizen of om na Portland meteen via de kust (route 1) te rijden en vanuit daar naar het zuiden te rijden.

3. De laatste vraag is hebben jullie nog leuke tips van hé, dit is echt gaaf om te doen?

Alvast super bedankt!!
1. Al genoemd hierboven, je hebt geen ETA nodig. Je komt gewoon bij de grens, ze vragen wat dingen, checken je paspoort en je kunt doorrijden.
Boek je Ferry zo snel mogelijk, rond Labour day zitten die snel volgeboekt (uit ervaring)

2. Binnendoor vanaf Portland ken ik niet maar de hele route langs de kust heb ik gereden en die is prachtig, zou zeker mijn voorkeur hebben. Daar hebben we destijds ook wat langer op gereden omdat we nogal vaak even stopten om van het uitzicht te genieten of even langs de kust te wandelen.

3. Dit is een prachtig stukje: https://www.tripsavvy.com/redwood-highw ... ia-4150687 neem er even de tijd voor.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis nadineraets: Pacific West Seattle > Canada > LA.

Bericht door stegeman »

Ik zou denk ik Whistler ondanks dat de omgeving prachtig is weg laten en met een evt volgende reis (VC- Rockies?) meepakken en een dag LA minder doen zodat je nog iets meer tijd hebt op Vancouver Island. Het is daar zo mooi!
Eens gaan wij de reis ook zo maken met de kustweg tot aan SF. In de planning maar de financiën zijn er nog niet klaar voor
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis nadineraets: Pacific West Seattle > Canada > LA.

Bericht door Martin & Marianne »

Wat voor tips zoek je precies? Waar houden jullie van? Wandelen? Andere activiteiten? Ik mis de nationale parken in je route. Is dat bewust?
Voor het stuk boven SF zou je ons 2015 verslag eens kunnen bekijken. Hou er rekening mee dat de route langs de kust veel tijd kost.

Het lijkt alsof je op dag 1 een volle dag Seattle hebt maar ik neem aan dat je die dag vliegt?

Marianne
nadineraets
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mei 2019, 22:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis nadineraets: Pacific West Seattle > Canada > LA.

Bericht door nadineraets »

stegeman schreef:
20 mei 2019, 16:31
Ik zou denk ik Whistler ondanks dat de omgeving prachtig is weg laten en met een evt volgende reis (VC- Rockies?) meepakken en een dag LA minder doen zodat je nog iets meer tijd hebt op Vancouver Island. Het is daar zo mooi!
Eens gaan wij de reis ook zo maken met de kustweg tot aan SF. In de planning maar de financiën zijn er nog niet klaar voor
Wij hadden inderdaad gekeken naar de Rockies maar dit was qua tijd te veel reizen en omrijden om dit goed te kunnen bezoeken. Vandaar dat wij voor Whitsler hebben gekozen om naar Garbaldi lake en de Joffre Lakes te gaan.
nadineraets
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mei 2019, 22:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Pacific West Seattle > Canada > LA

Bericht door nadineraets »

Robbie&Irene schreef:
20 mei 2019, 10:36
Vraag 1 : nee, je hebt geen ETA nodig omdat je via de USA naar Canada gaat, wel uiteraard een ESTA!
Ah thanks voor je reactie!! Dit stelt me toch wel gerust haha! Ik ben altijd bang voor van die border security gevallen dat je er niet inkomt haha
nadineraets
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mei 2019, 22:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Pacific West Seattle > Canada > LA

Bericht door nadineraets »

opvakantie schreef:
20 mei 2019, 11:59
nadineraets schreef:
19 mei 2019, 22:50
Holaaa mede-USAlovers/reizigers,

Wij - Nadine (24) en Youri (25) - gaan komend jaar voor de derde keer naar The States. Dit is de tweede keer dat wij een roadtrip gaan maken. De eerste keer hebben wij veel gehad aan dit forum en wij hopen dat jullie weer tips voor ons hebben!

Een beetje achtergrond informatie:

Wij vertrekken op 30 augustus vanuit Amsterdam richting Seattle en vliegen terug op 21 september vanaf LA. Het eerste weekend van onze vakantie is het Labour Day weekend. Wij landen rond het middaguur en van de vorige keer hebben wij wel geleerd om niet meteen op pad te gaan, vanwege de jetlag. Wij hebben voor de volledige drie weken een auto gehuurd.

Onze vragen:

1. Wij gaan naar Canada per ferry en vroegen ons af of wij hier een ETA voor nodig hadden? Ik heb vaker de vraag voorbij zien komen maar niet echt een antwoord hoe het is afgelopen.

2. Wij twijfelen om via Eugene en Eureka naar het zuiden te reizen of om na Portland meteen via de kust (route 1) te rijden en vanuit daar naar het zuiden te rijden.

3. De laatste vraag is hebben jullie nog leuke tips van hé, dit is echt gaaf om te doen?

Alvast super bedankt!!
1. Al genoemd hierboven, je hebt geen ETA nodig. Je komt gewoon bij de grens, ze vragen wat dingen, checken je paspoort en je kunt doorrijden.
Boek je Ferry zo snel mogelijk, rond Labour day zitten die snel volgeboekt (uit ervaring)

2. Binnendoor vanaf Portland ken ik niet maar de hele route langs de kust heb ik gereden en die is prachtig, zou zeker mijn voorkeur hebben. Daar hebben we destijds ook wat langer op gereden omdat we nogal vaak even stopten om van het uitzicht te genieten of even langs de kust te wandelen.

3. Dit is een prachtig stukje: https://www.tripsavvy.com/redwood-highw ... ia-4150687 neem er even de tijd voor.
Ahhh Thanks voor je antwoord en tips! Wij hebben maar meteen de ferry heen gereserveerd. Wij hadden overigens Redwood NP op de planningen staan. Wij hebben de vorige keer Muir Woods gezien dus deze kon niet ontbreken.
Wij neigen er sterk naar om inderdaad langs de kust te gaan, dit overtuigd ons dan wel weer meer.
nadineraets
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mei 2019, 22:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis nadineraets: Pacific West Seattle > Canada > LA.

Bericht door nadineraets »

Martin & Marianne schreef:
20 mei 2019, 21:34
Wat voor tips zoek je precies? Waar houden jullie van? Wandelen? Andere activiteiten? Ik mis de nationale parken in je route. Is dat bewust?
Voor het stuk boven SF zou je ons 2015 verslag eens kunnen bekijken. Hou er rekening mee dat de route langs de kust veel tijd kost.

Het lijkt alsof je op dag 1 een volle dag Seattle hebt maar ik neem aan dat je die dag vliegt?

Marianne
Hi Marianne,

Thanks voor je reactie! Ja op dag 1 komen we rond 12u in de middag aan maar ik denk dat we dan wel bekaf zijn van het reizen. Dus ik denk dat we die dag een beetje door een gedeelte van de stad gaan struinen. Tevens zijn we door een wedstrijdje seahawks verder in de vakantie een hele dag "kwijt".

Op het moment hebben we een aantal parken op de planning, redwood NP, olympic NP, garibaldi PP en Big Sur en omgeving natuurlijk. Ik had ze niet bewust op de planning er bij gezet omdat het anders onoverzichtelijk werd. Maar als je denkt dat ik nog een mis dan hoor ik het graag.

Wij zijn zelf erg bourgondisch dus houden erg van lekker eten en drinken maar zijn ook niet vies van een mooie actieve wandeling.

Wij gaan zeker jullie verslag lezen, dankjewel voor de tip!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer