Route 66 tips welcome

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Gast

Route 66 tips welcome

Bericht door Gast »

All,

we zijn haast zover, vertrek 25-05-2018, om aan onze Route 66 trip te beginnen. We hebben in principe alles geregeld, tickets, auto, hotels etc. En ook al veel gelezen en op internet gesnuffeld.

We hebben inmiddels ook al wat excursies etc in oa. Chicago , St Louis geboekt.

Zijn er nog dingen onderweg die wij absoluut niet mogen missen?

Wij volgen de route 66 vanuit Chicago naar LA, met een uitstapje naar Las Vegas.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Route 66 tips welcome

Bericht door Inges »

Wauw dat is een mooie route!! Ik ken alleen het stuk rond Kingman en heb daar net een road-book van gemaakt voor op mijn site.

Het stuk bij Amboy vond ik zelf erg mooi omdat je daar tussen de Joshua Tree's doorrijdt. Maar als jullie in Chigaco beginnen duurt het nog wel even voordat jullie daar zijn.

Houden jullie ook een blog bij? Ben namelijk erg benieuwd naar jullie verhalen op deze route.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gast

Re: Route 66 tips welcome

Bericht door Gast »

We hebben de app Route 66 Ultimate guide Pro gebruikt.
Voor IOS vind je deze niet in de store maar zoeken via intranet op de telefoon.
Geweldige app voor de route maar ook zeker alle bezienswaardigheden onderweg.
Wij hebben de gehele route gebruikt.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Route 66 tips welcome

Bericht door Coyote »

Wordt een mooie route! :)

Binnenkort ga ik 'm ook weer (deels) rijden. Reeds 1x helemaal en 2x een gedeelte gereden. :D

Via www.rte66.nl heb ik ooit al eens per staat de bezienswaardigheden geprint. Die gaat dit keer ook weer mee.

En ook via https://www.historic66.com/ heb ik destijds veel informatie ingewonnen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gast

Re: Route 66 tips welcome

Bericht door Gast »

dank je wel allen voor deze informatie, hier ga ik mee aan de gang.
Gast

Re: Route 66 tips welcome

Bericht door Gast »

Zo inmiddels een paar dagen thuis van deze fantastische reis. Wij waren nog nooit in Chicago geweest dus dat was wat ons betreft direct een mooi begin, leuke stad en mooie dingen gezien. Genoten van de sfeer tijdens de game bij de Chicago Cubs. Na 2 dagen Chicago begon onze trip echt met als eerste stop Springfield (Il) . Op zich een leuke stop met veel mogelijkheden qua gebouwen, musea en historie. Ware het niet dat wij daar precies op Presidents Day waren en alles echt dicht was. Dat was wel jammer. Helaas had Jan Doets wel de attentie om ons er op te wijzen dat wij niet op onze eerste reisdag onze auto moesten halen maar direct na aankomst (wat 2 dagen extra huur kost, zonder de auto nodig te hebben en 100 USD aan parkeerkosten) maar niet het inzicht had om ons erop te wijzen dat er in deze stad dan echt niets te doen is op deze feestdag.

Na Springfield vervolgde wij onze route naar St Louis, goed hotel vlak naast de Arch deze uiteraard ook bezocht. een leuke stad. Via St Louis vervolgde wij onze weg naar Springfield (MI) , wederom een leuke stop. tegenvaller hier was het weer , maar gelukkig was daar een leuke Mall waar we ons goed konden vermaken en voorzien.

Next stop Tulsa. Deze stop vonden wij wat minder, een vrij saaie stad met een aardig Art Deco district, maar beslist geen hoogvlieger. Leuk om langs te rijden maar niet echt iets om een vrije middag in door te brengen.

Door naar Oklahoma City, hier bezochten wij het Memorial terrein en het Museum over de aanslag aldaar. Zeer indrukwekkend en ondanks de trieste oorsprong zeker een bezoekje waard. Verder brachten wij de middag door in Brick City, een nieuw aangelegde wijk met sport, horeca en recreatie mogelijkheden echt heel leuk opgezet en gezellig om te vertoeven.

Next stop Amarillo, hier verbleven wij in de legendarische Big Texan Steak House Motel. Wat een giller, echt hilarische kamers echt leuk en beslist een aanrader. De volgende morgen reden wij via de beroemde Cadillac Ranch naar Tucumcari ? naar wat ja juist Tucumcari onze buurman in Amarillo vond het een hele onderneming.

Tucumcari is een leuk typisch Route 66 dorpje met kenmerkende muurschilderingen en signs, en aantal leuke museums schijnt. Maar niet op zondag, ook hier laat de organisatie het iets wat afweten.

via een leuke weg en route up naar Santa Fe, waar we 2 dagen verbleven. Santa Fe is een leuk typisch mexicaans stadje met idem dito gebouwen. leuke stop, mooi hotel etc. even relaxen en bijkomen. Op onze "vrije dag"' zijn we naar Taos geweest, een soort gelijk plaatsje maar leuke omgeving met de Rio Grande.

na 2 dagen Santa fe en omgeving reden wij Albuquerque, waar we na aankomst de plaatstelijke Zoo bezochten, leuke dierentuin voor een schappelijke prijs (7.50 usd pp).

hierna gingen wij in galop naar Galup, dit is ook een stop waarvan ik denk leuk om even te stoppen maar niet echt om een middag door te brengen. we bezochten hier wel een Red Rock Park in de buurt wat op zich heel leuk was, de temperatuur bgeon hier overigens al aardig op te lopen. in de avond gegegeten in het legendarische El rancho Hotel.

na Gallup bezochten we Monument Valley en omgeving. Een prachtige stop, wel een saaie en lange weg er naar toe waar we ons soms echt eenzaam voelde. Mooi uitzicht vanuit de kamer en balkon op de Valley. Prachtige stop, een aanrader.

onze weg bracht ons vervolgens naar Grand Canyon, werkelijk adembenemend (wederom). Dit blijft echt een van mijn favoriete stops.

Na al dit natuurgeweld even 2 dagen bijkomen in Vegas. We verbleven in New York New York. Leuk hotel met de achtbaan voor ons raam. Ik was hier jaren geleden al eens geweert (dan in het Hilton), wat mij opviel was dat het verbruik lang niet meer zo goedkoop was als destijds. En voor sommige attracties schrok ik best wel (116 usd voor een tochtje in de Venation gondel). Maar verder natuurlijk een leuke stop.

Om de route 66 te voltooien up naar Santa Monica, waar we wederom 2 dagen verbleven in goed hotel (Shangri La) met een upgrade naar de suite.

Jullie snappen dit is natuurlijk allemaal in super vogelvlucht.

het was onze eerste vakantie met de auto. We weten nu een beetje hoe en wat en zullen volgende keer zeker wat meer op eigen gelegenheid gaan doen. maar de route was echt super, veel gezien vooral de wisselingen in natuur. prachtig een aanrader.

op polarsteps staat onze hele route : https://www.polarsteps.com/JohnBos1969/1752712-route-66
Gebruikersavatar
Eskm
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2013, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Route 66 tips welcome

Bericht door Eskm »

Dag deesjohn2018,

dank voor je info, hoeveel tijd spendeerden jullie in OKC Memorial?

Onze planning op 15 juli :

*09:00 bezoek Memorial.
*Hydro-Lucille's Gas Station /Cemetery.
*Clinton -Museum R66 (sluit om 17u) / Hotel.

Mvg.
Martin
Groeten,
Martin
Gast

Re: Route 66 tips welcome

Bericht door Gast »

Martin, wij zijn er ca 2 uur geweest.

Ga je ook de Route 66 doen of gedeelte? Onderweg heb je meerdere musea over de route, wij zijn in Elk geweest, was een leuk museum.
Gebruikersavatar
Eskm
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2013, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Route 66 tips welcome

Bericht door Eskm »

Hé deesjohn2018,

We starten in OKC en rijden tot Flagstaff, verlaten de Rte66 en begeven ons naar GC/MV/Page.
Jouw planning op dit stuk Rte66 is quasi dezelfde als de onze.
In 2016 hebben we reeds Rte66 vanaf Flagstaff tot Santa Monica uitgereden.

Wat musea betreft, is Clinton voor mij een must. De rest zien we wel dag per dag.
Zoals user Coyote heb ik voldoende en gedetailleerde info mee.
Groeten,
Martin
Gast

Re: Route 66 tips welcome

Bericht door Gast »

Cool Martin, mooie route 👍,

Gr en goede reis, John
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Route 66 tips welcome

Bericht door winterpark »

Zijn jullie bij Amarillo nog naar Palo Duro Canyon geweest? Voor de volgende lezer ;-): echt een aanrader!
Gast

Re: Route 66 tips welcome

Bericht door Gast »

Nee , die hadden we eerder moeten weten . Op de dag van aankomst was het weer ook niet best mini hurricane en hagel en regen. Op de cadillac ranch konden we ook niet bij de auto’s zelf komen de volgende dag, het terrein stond blank.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer