Reis Dorito: Vancouver en Oregon of Seattle - Canada - Yellowstone - SLC.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Dorito
Amerikafan
Berichten: 122
Lid geworden op: 09 sep 2015, 20:26

Reis Dorito: Vancouver en Oregon of Seattle - Canada - Yellowstone - SLC.

Bericht door Dorito »

Beste allemaal,

We willen volgend jaar zomer een camperreis met onze 3 kids (6, 11 en 13) naar Canada en US maken. We hebben al het zuidwesten bezocht, rondje Denver met Yellowstone en NY incl. Niagara falls en Acadia NP.
Mede dank zij jullie tips waren deze reizen super, al was het rondje NY wel iets te veel rijden achteraf gezien.

Wat vinden jullie?
Een rondje Vancouver met Oregon?
Of Seattle - Canada - Yellowstone - SLC?

We zijn twee jaar geleden al naar Yellowstone geweest, maar zouden er best nog een keer naar terug willen. We willen eigenlijk 1 dag (niet al te ver) rijden en dan 1 dag wandelen of iets bekijken.
Welke route raden jullie aan?
En wat zouden jullie aan die route veranderen?

Alvast superveel dank.

Vancouver en Oregon
1. Adam - Vancouver
2. Vancouver
3. Vancouver
4. Vancouver - Whistler
5. Whistler - Cache Creek
6. Cache Creek - Wells Gray Provincial Park
7. Wells Gray Provincial Park
8. Wells - Blue River
9. Blue River - Jasper
10. Jasper
11. Jasper - Lake Louise
12. Lake Louise - Banff
13. Banff
14. Banff - Glacier National Park
15. Glacier National Park
16. Glacier - Coeur d'Alene
17. Coeur d’Alene - Pendleton
18. Pendleton
19. Pendleton - The Dalles
20. The Dalles
21. The Dallas - Portland
22. Portland
23. Portland - Cannon Beach
24. Cannon Beach
25. Cannon Beach - Olympic
26. Olympic
27. Olympic - Victoria
28. Victoria
29. Victoria - Tofino
30. Tofino
31. Tofino - Vancouver
32. Vancouver - Adam
33. Aankomst Adam

Of vanuit Seattle - Canada - Yellowstone - SLC
1. Seattle
2. Seattle
3. Seattle - Mount Rainier
4. Mount Rainier - Astoria
5. Astoria
6. Astoria - Olympic
7. Olympic
8. Olympic - Victoria
9. Victoria - Tofino
10. Tofino
11. Tofino - Vancouver
12. Vancouver
13. Vancouver - Whistler
14. Whistler - Cache Creek
15. Cache Creek - Wells Gray Provincial Park
16. Wells Gray Provincial Park
17. Wells - Jasper
18. Jasper
19. Jasper - Lake Louise
20. Lake Louise - Banff
21. Banff
22. Banff - Glacier National Park
23. Glacier National Park
24. Glacier NP - Helena
25. Helena - Yellowstone National Park
26. Yellowstone National Park
27. Yellowstone National Park
28. Yellowstone - Grand Teton
29. Grand Teton
30. Grand Teton - Bear Lake
31. Bear Lake - Salt Lake City
32. Salt Lake City - Adam
33. Aankomst Adam
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vancouver en Oregon of Seattle - Canada - Yellowstone - SLC

Bericht door stegeman »

Ik zou gaan voor de tweede denk ik. Wij maakten deze reis ongeveer zo in 2017. Seattle volle dag zou ik zeker weghalen en bij Mount Rainier plaatsen!
En dan nog ergens een dag vrij maken voor extra dag omgeving Whistler. Misschien ergens een langere rijdag van maken?
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vancouver en Oregon of Seattle - Canada - Yellowstone - SLC

Bericht door tomhster »

Als je Vancouver Island laat zitten kun je in 33 dagen wel een rondje doen, bijvoorbeeld vanuit Calgary. Lijkt mij gunstiger qua vluchten en camperhuur.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Dorito: Vancouver en Oregon of Seattle - Canada - Yellowstone - SLC.

Bericht door ingrid14 »

Ik vind de tijd voor Glacier wat beperkt. Het kan met 1 dag maar dan is er geen ruimte om langere wandelingen te doen.

Ook voor Olympic is er niet veel tijd. Alle plekken die de moeite waard zijn liggen een eind het park in en kosten je behoorlijk wat tijd om er te geraken. Voor de stranden hou je best rekening met de getijden.
(wij bezochten het park in 2016)

Route 1 is al een rondje.
Ik zou de volle dag bij The Dalles weghalen en misschien ook die bij Pendleton.

Route 2 zou je een rondje van kunnen maken maar dan zou ik ook Vancouver Island laten vallen zoals tomhster schreef.
Als je dit in one-way doet dan komen er wellicht erg veel kosten bij.
Mt Rainier zou een nacht meer mogen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Dorito
Amerikafan
Berichten: 122
Lid geworden op: 09 sep 2015, 20:26

Re: Reis Dorito: Vancouver en Oregon of Seattle - Canada - Yellowstone - SLC.

Bericht door Dorito »

Veel dank voor de reacties.

Ik merk dat we er niet goed uitkomen. Super om weer een reis naar de VS/ Canada te kunnen maken, maar de route vind ik best lastig. Yellowstone super om nog een keer heen te gaan, maar misschien kunnen we dat over een paar jaar doen.

We vinden Road Bear als camperverhuurder heel fijn, dus dat zou vanuit Seattle kunnen. Dan kunnen we ook langs de Boeing fabriek.

Wat raden jullie dan aan als rondje Canada incl. Jasper en zo?
Wel of niet langs Vancouver Island gaan? Wij hebben aan de oostkant van de VS heel veel walvissen gezien, dus we zouden dan mn voor een orkatocht gaan.
En dan naar zuiden en deel van Washington en Oregon meenemen?

Alvast veel dank voor het meepuzzelen.
Dorito
Amerikafan
Berichten: 122
Lid geworden op: 09 sep 2015, 20:26

Re: Reis Dorito: Vancouver en Oregon of Seattle - Canada - Yellowstone - SLC.

Bericht door Dorito »

Nieuwe route gepuzzeld. Wat vinden jullie ervan?

1. Adam - Seattle
2. Seattle: Boeing fabriek
3. Seattle - Olympic
4. Olympic
5. Olympic - Victoria
6. Victoria - Tofino
7. Tofino
8. Tofino - Vancouver
9. Vancouver
10. Vancouver - Whistler
11. Whistler - Cache Creek
12. Cache Creek - Wells Gray Provincial Park
13. Wells Gray Provincial Park
14. Well Gray Provincial Park - Jasper
15. Jasper
16. Jasper - Lake Louise
17. Lake Louise - Banff
18. Banff
19. Banff - Glacier National Park
20. Glacier National Park
21. Glacier NP - Coeur d'Alene
22. Coeur d’Alene - Pendleton
23. Pendleton - The Dalles
24. The Dalles. N.a.v. Ingrid: Zullen we deze dag weghalen? En waar dan opnemen?
25. The Dalles - Portland
26. Portland
27. Portland - Astoria
28. Astoria
29. Astoria - Mount Rainier
30. Mount Rainier
31. Mount Rainier - Seattle
32. Seattle - Adam
33. Adam
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Dorito: Vancouver en Oregon of Seattle - Canada - Yellowstone - SLC.

Bericht door tomhster »

Als ik de keuze had tussen de zoveelste keer Yellowstone of Vancouver Island, dan werd het de zoveelste keer Yellowstone :lol: Die hele eerste week zou ik dus beperken tot Seattle-Everett-Vancouver. Yellowstone inrijden via de Beartooth highway en via Craters of the moon en Twin Falls (Shoshone falls) verder richting Oregon. Daar heb je dan nog tijd voor de Painted Hills en Bend voordat je weer omhoog gaat (Columbia River Gorge/Portland).
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Dorito: Vancouver en Oregon of Seattle - Canada - Yellowstone - SLC.

Bericht door Almere vak V »

The Dalles, die dag zou je kunnen weghalen. Net als een volle dag Astoria. Dan hou je twee dagen over. Dan zou ik van Portland naar de kust rijden. Van daaruit kan je dan omhoog rijden naar Astoria en van daaruit je route weer oppakken. Je moet dan even voor jezelf bekijken tot hoever je naar beneden wilt rijden. Je zou via Salem naar Lincoln City kunnen rijden. Of nog een stukje verder naar beneden en via Corvalis naar Newport. Is wel een fantastische route om te rijden!

Kleine tip. Rij bij Astoria de brug over. Aan het eind van de brug linksaf en dan via Long Beach naar Oysterville. Een groot deel van Oysterville bestaat nog uit de huizen die er 150 jaar geleden gebouwd zijn. Net als het schooltje en het kerkje. Kerkje kan je zo naar binnen lopen.
Dorito
Amerikafan
Berichten: 122
Lid geworden op: 09 sep 2015, 20:26

Re: Reis Dorito: Vancouver en Oregon of Seattle - Canada - Yellowstone - SLC.

Bericht door Dorito »

Superbedankt, Almere en Thomster. Ik ga een nieuwe route uitschrijven en die hier posten.
Mooi je beeld over Vancouver Island of Yellowstone Thomster. Dat maakt het wel meteen veel duidelijker.
Ik zal even kijken hoeveel we dan doorrijden, Almere. We vinden het wel fijn om de reisafstanden te beperken als dat mogelijk is.

Thanks. :thumbup:
Dorito
Amerikafan
Berichten: 122
Lid geworden op: 09 sep 2015, 20:26

Re: Reis Dorito: Vancouver en Oregon of Seattle - Canada - Yellowstone - SLC.

Bericht door Dorito »

beste allemaal,

heel wat gepuzzel en veel lezen verder: hebben we de route aangepast zoals hieronder. Geen yellowstone, omdat dat toch best ver rijden is, maar wel wat hoogtepunten van Canada en wat Oregon (met veel dank aan het forum incl. Almere Vak V).

Zouden jullie eens mee willen kijken? Ik heb oha twee dagen op 1 plaats genomen zodat het voor de kids (dan 6, 11 en 13) ook leuk blijft. Er zitten nog drie lange dagen in. Hebben jullie daar nog tips voor?

Zitten er verder nog onlogische zaken in, of dingen die we echt om moeten gooien, plaatsen die we zeker moeten zien?



Route Vancouver

Totaal 2650 mijl 29 dagen

21 juli: Amsterdam - Vancouver

22 juli: Vancouver

23 juli: Vancouver - Wells Gray Provincial Park: Afstand: 510 km, 8 uur: lange reisdag aanpassen?

24 juli Wells Gray Provincial Park

25 juli: Wells Gray Provincial Park - Jasper: 350 km, 5,5 uur

26 juli: Jasper

27 juli: Jasper – Banff: 290 km, 5,5 uur

28 juli: Banff

29 juli: Banff - Glacier National Park: 500 km, 7,5 uur: : lange reisdag aanpassen?

30 juli: Glacier National Park

31 juli: Glacier National Park – Missoula: 230 km, 4 uur

1 aug: Missoula

2 aug: Missoula - Hells Canyon: 570 km, 9 uur: te ver: wat zouden we aan de route kunnen veranderen? Niet in Missoula stoppen, maar ergens anders?

3 aug: Hells Canyon

4 aug: Hells Canyon - John Day Fossil Beds National Monument: 330 km, 5,5 uur

5 aug: John Day Fossil Beds National Monument

6 aug: John Day Fossil Beds National Monument - Bend: 190 km, 2,5 uur

7 aug: Bend

8 aug: Bend - The Dalles: 210 km, 3,5 uur

9 aug: The Dalles

10 aug: The Dalles – Portland: 140 km, 2 uur

11 aug: Portland – Newport: 220 km, 3 uur

12 aug: Newport

13 aug: Newport – Astoria: 220 km, 3,5 uur

14 aug: Astoria

15 aug: Astoria - Seattle: 290 km, 4 uur

16 aug: Seattle

17 aug: Seattle – Vancouver: 230 km, 3 uur

18 aug: Vancouver – Amsterdam

19 aug: aankomst Amsterdam


Alvast superveel dank. Van onze eerdere drie reizen naar Amerika (Rondje California nationale parken, Denver met Yellowstone en NY met Niagara), weet ik dat de vakantie pas echt gaat leven met jullie goede input. Fijn om van jullie te horen wat jullie van de route vinden.

Thanks
Dorito
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Dorito: Vancouver en Oregon of Seattle - Canada - Yellowstone - SLC.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik kan niets zeggen over het deel in Canada maar de tijd voor Glacier lijkt me wat weinig zo. Waarom twee nachten Missoula?
Twee nachten bij John Day is best ruim, dat is net zo veel als voor Glacier.

Marianne
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1790
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Dorito: Vancouver en Oregon of Seattle - Canada - Yellowstone - SLC.

Bericht door Felicitas »

Wat zijn jullie plannen in het Hells Canyon gebied? Een jet boat tour doen?
Vorig jaar zijn wij vanaf Glacier Park via Missoula en de Lochsa River Scenic Byway naar het plaatsje White Bird gereden in Idaho. Vanuit White Bird kun je rijden naar Pittsburgh Landing aan de Snake River (gravel road). Er is in White Bird ook een outfitter waar je een Jet Boat Tour kunt boeken door de Hells Canyon. Deze begint bij Pittsburgh Landing. Een andere mogelijkheid is een Jet Boat Tour bij Oxbow Oregon.
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Dorito: Vancouver en Oregon of Seattle - Canada - Yellowstone - SLC.

Bericht door Brigit »

Er zitten wel erg veel grote afstanden in en dan weinig dagen ter plekke, wij gaan deze zomer in 3.5 week ongeveer de helft van jullie route doen en zelfs dan moeten we al keuzes maken in wat we wel/niet bekijken. Zeker met drie kinderen achterin zou ik niet zoveel dagen met meer dan 2 tot 3 uur rijden inplannen, maar je kunt zelf het best inschatten hoe leuk die het rijden vinden obv eerdere reizen.
Onze route is grosso modo als volgt; Seattle - Vancouver 2n- Hope - Kelowna - revelstoke 2n - Field (Yoho) - banff 2n - Jasper 2n - Clearwater 2n - joffre creek pp 2n - squamish - San Juan Islands 2n - Seattle 2n.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Dorito
Amerikafan
Berichten: 122
Lid geworden op: 09 sep 2015, 20:26

Re: Reis Dorito: Vancouver en Oregon of Seattle - Canada - Yellowstone - SLC.

Bericht door Dorito »

@ Felicitas: dank voor de tip mbt de jet boat tour. Dat zier er vet uit.

@ Marianne; we zullen dan een dag meer bij Glacier inplannen, en 1 dag Missoula. Dan kunnen we die lange rijdag erna in tweeen splitsen. Wat is een leuke overnachtingsplek met de camper richting het zuiden?

@ Brigit: we hebben eerder met rondje Denver 33 dagen 2800 mijl. Dat was prima te doen. Kids vermaken zich wel in de camper, maar dan is het wel handig als we niet elke dag rijden. Een keer een lange reisdag is ok, maar in mijn schema staan wel te veel dagen van rond de 8 uur.
We hadden er eerst Yellowstone bij. Dat heb ik er nu uitgehaald, maar de vraag is of we Canada niet gewoon moeten skippen?

Lastig want zag dat campers in Canada goedkoper zijn dan in de US en de vluchten op Vancouver ook goedkoper zijn dan naar bijv Seattle. En sowieso begon deze vierde reis over de oceaan met idee om naar Canada te gaan. Na veel inlezen vonden we de combi Canada en US wel leuk, maar goed de route blijft n uitdaging.....
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Dorito: Vancouver en Oregon of Seattle - Canada - Yellowstone - SLC.

Bericht door Almere vak V »

Ik zou een dag John Day inwisselen voor een dag Silver Falls Park. Zeker gezien de leeftijd van je kinderen. De ongeveer 99,9% kans op prachtig weer. Denk ik dat het voor je kinderen leuk zal zijn om een dag rond te struinen tussen de watervallen. Er te zwemmen en weet ik al niet meer. Mijn jongste is inmiddels 15. En die roept steevast elke keer als het mooi weer dreigt te worden, ik weet niet wat jullie plannen zijn, maar ik ga naar Silver Falls...
Dorito
Amerikafan
Berichten: 122
Lid geworden op: 09 sep 2015, 20:26

Re: Reis Dorito: Vancouver en Oregon of Seattle - Canada - Yellowstone - SLC.

Bericht door Dorito »

Superbedankt voor de reacties nogmaals. Ik merk dat we we niet goed uitkomen.

Ons reisplan begon met Canada
Toen werd het een combi van Oregon en Canada
En nu twijfelen of we misschien Washington state en Oregon alleen zullen doen, dus rondje Seattle.

We houden erg van het camperleven en heb de tips van Almerevakv mbt Oregon en Washington state gelezen. Heel handig.
Op onze voorgaande reizen gingen we mn naar nationale parken en deden daar dan wat wandelingen, eten bij de Denny’s, kampvuurtje maken, pancakes bij ontbijt etc.

Wil echt wel meer rust in de route inbouwen, maar kan niet inschatten of we dan n goed programma kunnen bedenken voor Oregon en Washington state. Beide staten zijn supermooi wat ik er zo van lees.

Hebben jullie tips? Silver Falls neem ik iig mee :thumbup:
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis Dorito: Vancouver en Oregon of Seattle - Canada - Yellowstone - SLC.

Bericht door Ron Notenboom »

Voor ons een zelfde dilemma. Washington + Canada lijkt ons erg mooi, maar dat geldt ook voor Oregon + Washington. Eerste gedachte ging uit naar optie 1, maar neig steeds maar naar optie 2 met het idee waarom naar Canada als de VS ook nog zoveel moois te bieden heeft. Een eerste opzet voor optie 2 ga ik voorleggen aan de andere forumleden.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Dorito
Amerikafan
Berichten: 122
Lid geworden op: 09 sep 2015, 20:26

Re: Reis Dorito: Vancouver en Oregon of Seattle - Canada - Yellowstone - SLC.

Bericht door Dorito »

Heel herkenbaar. Het is best veel geld wat je aan zo’n reis uitgeeft. Onze reizen naar California, Denver rondje en NY rondje waren echt fantastisch.
Zou zo bijzonder zijn weer zo’n mooie reis te maken.
Oregon en Washington?
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Dorito: Vancouver en Oregon of Seattle - Canada - Yellowstone - SLC.

Bericht door tomhster »

Om mij er even mee te bemoeien: Oregon is heel mooi, maar Yellowstone en de Icefield Parkway zijn wel uniek. Ik zou die dus zeker niet laten vallen. Bovendien is het weer in Washington en Oregon berucht onbetrouwbaar en daar heb je landinwaarts een stuk minder last van. Bovendien hoeft het één het ander niet uit te sluiten.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Dorito: Vancouver en Oregon of Seattle - Canada - Yellowstone - SLC.

Bericht door stegeman »

Yellowstone en icefield parkway. Mooiste dat we ooit hebben gezien. Dat niet weglaten.... Zo jammer. Mooier dan dat wordt het nergens. Ben ik van overtuigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer