Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dwars door de US
Dwars door de US
Hallo,
wij zijn Lindsy en Dominiek uit België en wij plannen om in juni naar de States te gaan. Normaliter gingen we eerst het noordoosten doen van de States, maar we zijn dan toch maar van idee verandert en we willen dwars door de us trekken,... De vertrek- en eindbestemming staan zeker vast en het aantal dagen ook,... dit is de invulling ervan.
Dag 1 Brussel - New York
Dag 2 New York
Dag 3 New York
Dag 4 New York - Washington DC (via Philadelphia)
Dag 5 Washington DC
Dag 6 Washington DC - Lexington VA
Dag 7 Lexington - Jonesborough TN
Dag 8 Jonesborough - Nashville
Dag 9 Nashville - Memphis
Dag 10 Memphis - Oklahoma City
Dag 11 Oklahoma City - Amarillo
Dag 12 Amarillo - Santa Fe
Dag 13 Santa Fe - Gallup
Dag 14 Gallup - Grand Canyon Village
Dag 15 Grand Canyon Village - Page
Dag 16 Page - Monument Valley
Dag 17 Monument Valley - Moab
Dag 18 Moab - Capitol Reef NP
Dag 19 Capitol Reef NP - Zion NP (via Bryce Canyon NP)
Dag 20 Zion NP - Las Vegas
Dag 21 Las Vegas - Los Angeles
Dag 22 Los Angeles
Dag 23 Los Angeles
Dag 24 Los Angeles
Dag 25 Los Angeles - Brussel
Dag 26 Aankomst Brussel
Graag had ik van jullie geweten of dit te doen is en of er genoeg interessante dingen zijn tussen Washington en Memphis?
en tussen Memphis en Amarillo?
Alvast bedankt,
Lindsy en Dominiek
wij zijn Lindsy en Dominiek uit België en wij plannen om in juni naar de States te gaan. Normaliter gingen we eerst het noordoosten doen van de States, maar we zijn dan toch maar van idee verandert en we willen dwars door de us trekken,... De vertrek- en eindbestemming staan zeker vast en het aantal dagen ook,... dit is de invulling ervan.
Dag 1 Brussel - New York
Dag 2 New York
Dag 3 New York
Dag 5 Washington DC
Dag 13 Santa Fe - Gallup
Dag 22 Los Angeles
Dag 23 Los Angeles
Dag 24 Los Angeles
Dag 26 Aankomst Brussel
Graag had ik van jullie geweten of dit te doen is en of er genoeg interessante dingen zijn tussen Washington en Memphis?
en tussen Memphis en Amarillo?
Alvast bedankt,
Lindsy en Dominiek
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik zie alleen in de echte grote steden tijd om er ook wat van te zien. New York, Washington en Los Angeles krijgen meer dan een dag, voor de rest is het de ene dag aankomen, de andere dag weer vertrekken. Vergeet niet dat het gaat om rijdagen van minimaal een uur of vier vijf. Je moet nog een keer eten, boodschappen doen, wellicht kleding wassen, dus per saldo rijdt je voorbij aan al het moois. Knip, fotootje maken, even rondkijken en weer weg.
Als ik alleen het stuk Moab - Las Vegas al zie, in drie dagen ... Moab alleen verdient al minimaal twee dagen en de rest eigenlijk ook nog een dag of vier bij elkaar.
Echt, het is absoluut haalbaar, maar of het ook interessant is zo? Ik weet het niet ...
Als ik alleen het stuk Moab - Las Vegas al zie, in drie dagen ... Moab alleen verdient al minimaal twee dagen en de rest eigenlijk ook nog een dag of vier bij elkaar.
Echt, het is absoluut haalbaar, maar of het ook interessant is zo? Ik weet het niet ...
-
Verelle
- Amerikakenner
Ik geef niet snel commentaar op iemands reisschema omdat ik denk dat iedereen het zelf maar moet uitzoeken. Maar ik kan het hier niet nalaten, want wat jullie willen doen is absoluut absurd. Als je alleen maar in de auto wilt zitten en alleen km wilt maken "be my guest", maar je zult alles alleen maar vanuit de auto zien.
Wij hebben vorig jaar het hele jaar door Amerika gereisd en wij hadden al het idee dat we niet genoeg tijd hadden om alles goed te zien. Wij hebben ongeveer 18.000 mijl afgelegd in 364 dagen, dus wat jullie willen doen is gekkewerk.
Zelf denk ik dat 2 dagen in New York aan de weinige kant is, wij hebben er 5 dagen rondgelopen en nog amper iets gezien. En we zijn echt kriskras door de stad gegaan. Je moet de eerste dagen er ook rekening meehouden dat je jetlag kan hebben.
Wij zijn langs Washington DC gereden dus ik kan daar over niets vertellen. Maar er is genoeg te zien, dus ik denk dat je hier wel genoeg tijd hebt om een en het ander te zien. Het is ongeveer 205 mijl rijden vanaf New York, dus houdt er rekening mee dat je ruim drie uur moet rijden.
Ik heb een aantal plekken op je lijstje niet aangedaan dus daar kan ik niets over vertellen. Ik zal je aangeven waar ik wel ben geweest
In Nashville is best wel veel te zien, wij hebben er een dag of drie doorgebracht. Zou je technisch gezien kunnen doen in een dag, maar veel tijd is het niet.
Memphis is heel veel te zien en daar hebben we vijf dagen doorgebracht. Een dag is absoluut te weinig. Grand Canyon kan je niet zien in een dag naar mijn mening, je zult zeer zeker geen wandeling kunnen doen. En eigenlijk alleen maar aan de rand van de Canyon staan kijken. Hier hebben we 4 dagen doorgebracht, en we waren er al 2 keer eerder geweest.
In neem aan dat je Moab wilt combineren met the Arches NP? Is niet te doen. Je heb minimaal twee dagen nodig om de Arches te zien en ook nog een dag om Moab te zien, wat een heel leuk stadje is. Wij zijn dit jaar 2x in Moab geweest.
Capitol Reef zijn we al eerder geweest, maar toch hebben we ook dit keer min 3 dagen besteed aan dit park & omgeving. Zion NP is groot en er is zo veel te doen, dus een dag is absoluut te weinig. Je hebt minimaal een dag nodig om Bryce te zien en de scenic drive te doen. Wij zijn er diverse malen geweest en ook deze keer waren we er 4 dagen.
Een dag Las Vegas is te doen als je absoluut alleen de highlights doet en een heel strak schema aanhoudt. Wij waren er 5 dagen! En nog niet alles gezien.
Los Angeles hebben wij niet aangedaan omdat het ons niet aanspreekt, maar ik denk dat je daar juist een dag vanaf kan halen en die ergens anders kan besteden.
Kijk ik begrijp dat je veel wilt zien en dat je niet de tijd hebt die wij hadden, maar ik denk echt dat het schema veel te vol is en dat je geen rekening houdt met onvoorziene zaken waar je tegen aan kan lopen. Ik zou de route eens in een route planner zetten en echt goed kijken of het te doen is.
Dag 1 Brussel - New York
Dag 2 New York
Dag 3 New York
Dag 5 Washington DC
Dag 13 Santa Fe - Gallup
Dag 22 Los Angeles
Dag 23 Los Angeles
Dag 24 Los Angeles
Dag 26 Aankomst Brussel
Wij hebben vorig jaar het hele jaar door Amerika gereisd en wij hadden al het idee dat we niet genoeg tijd hadden om alles goed te zien. Wij hebben ongeveer 18.000 mijl afgelegd in 364 dagen, dus wat jullie willen doen is gekkewerk.
Zelf denk ik dat 2 dagen in New York aan de weinige kant is, wij hebben er 5 dagen rondgelopen en nog amper iets gezien. En we zijn echt kriskras door de stad gegaan. Je moet de eerste dagen er ook rekening meehouden dat je jetlag kan hebben.
Wij zijn langs Washington DC gereden dus ik kan daar over niets vertellen. Maar er is genoeg te zien, dus ik denk dat je hier wel genoeg tijd hebt om een en het ander te zien. Het is ongeveer 205 mijl rijden vanaf New York, dus houdt er rekening mee dat je ruim drie uur moet rijden.
Ik heb een aantal plekken op je lijstje niet aangedaan dus daar kan ik niets over vertellen. Ik zal je aangeven waar ik wel ben geweest
In Nashville is best wel veel te zien, wij hebben er een dag of drie doorgebracht. Zou je technisch gezien kunnen doen in een dag, maar veel tijd is het niet.
Memphis is heel veel te zien en daar hebben we vijf dagen doorgebracht. Een dag is absoluut te weinig. Grand Canyon kan je niet zien in een dag naar mijn mening, je zult zeer zeker geen wandeling kunnen doen. En eigenlijk alleen maar aan de rand van de Canyon staan kijken. Hier hebben we 4 dagen doorgebracht, en we waren er al 2 keer eerder geweest.
In neem aan dat je Moab wilt combineren met the Arches NP? Is niet te doen. Je heb minimaal twee dagen nodig om de Arches te zien en ook nog een dag om Moab te zien, wat een heel leuk stadje is. Wij zijn dit jaar 2x in Moab geweest.
Capitol Reef zijn we al eerder geweest, maar toch hebben we ook dit keer min 3 dagen besteed aan dit park & omgeving. Zion NP is groot en er is zo veel te doen, dus een dag is absoluut te weinig. Je hebt minimaal een dag nodig om Bryce te zien en de scenic drive te doen. Wij zijn er diverse malen geweest en ook deze keer waren we er 4 dagen.
Een dag Las Vegas is te doen als je absoluut alleen de highlights doet en een heel strak schema aanhoudt. Wij waren er 5 dagen! En nog niet alles gezien.
Los Angeles hebben wij niet aangedaan omdat het ons niet aanspreekt, maar ik denk dat je daar juist een dag vanaf kan halen en die ergens anders kan besteden.
Kijk ik begrijp dat je veel wilt zien en dat je niet de tijd hebt die wij hadden, maar ik denk echt dat het schema veel te vol is en dat je geen rekening houdt met onvoorziene zaken waar je tegen aan kan lopen. Ik zou de route eens in een route planner zetten en echt goed kijken of het te doen is.
Dag 1 Brussel - New York
Dag 2 New York
Dag 3 New York
Dag 5 Washington DC
Dag 13 Santa Fe - Gallup
Dag 22 Los Angeles
Dag 23 Los Angeles
Dag 24 Los Angeles
Dag 26 Aankomst Brussel
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
Bedankt voor de reacties.
We weten dat het een druk schema is, en dat we ook wel wat tijd in de wagen zullen doorbrengen, maar dat schrikt ons niet echt af.
Het is ook wel de bedoeling om nie om 8u uit ons bed te rollen om dan rond 9u ergens de baan op te gaan. We willen telkens vroeg eruit om zoveel mogelijk te zien.
Alle routes zijn al meerdere kelen door routeplanners berekend.
De meeste ritten zitten tussen de 3 à 4 uur,... enkele naar de 5 en sommige uitschieters maar dat weten we, dat is vooral om de route te overbruggen en om de route 66 feeling te krijgen.
Ikzelf ben in 2000 in het Zuidwesten geweest en had dan een soortgelijk routeschema en dat is me toch goed bevallen,...
We gaan ons toch nog eens bezinnen, goeie raad mag je nooit zomaar de wind inslaan.
De bedoeling van de roadtrip is ook wel om te zien wat er ons allemaal aanspreekt,... om dan later terug te keren naar de plaatsen die ons echt aangesproken hebben.
Nog tips?
We weten dat het een druk schema is, en dat we ook wel wat tijd in de wagen zullen doorbrengen, maar dat schrikt ons niet echt af.
Het is ook wel de bedoeling om nie om 8u uit ons bed te rollen om dan rond 9u ergens de baan op te gaan. We willen telkens vroeg eruit om zoveel mogelijk te zien.
Alle routes zijn al meerdere kelen door routeplanners berekend.
De meeste ritten zitten tussen de 3 à 4 uur,... enkele naar de 5 en sommige uitschieters maar dat weten we, dat is vooral om de route te overbruggen en om de route 66 feeling te krijgen.
Ikzelf ben in 2000 in het Zuidwesten geweest en had dan een soortgelijk routeschema en dat is me toch goed bevallen,...
We gaan ons toch nog eens bezinnen, goeie raad mag je nooit zomaar de wind inslaan.
De bedoeling van de roadtrip is ook wel om te zien wat er ons allemaal aanspreekt,... om dan later terug te keren naar de plaatsen die ons echt aangesproken hebben.
Nog tips?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Ooit wil ik zelf ook nog eens dwars door Amerika reizen.
Voor mij zal het dan ook een echte Roadtrip worden. Beginnen in Boston dan naar Chicago en via Route 66 wil ik uitkomen in Los Angeles. Daar zullen ook flinke rijdagen tussen zitten (in totaal wil ik er dan 4 weken voor uittrekken) maar daarvoor is het dan ook een Roadtrip!
Roland
Voor mij zal het dan ook een echte Roadtrip worden. Beginnen in Boston dan naar Chicago en via Route 66 wil ik uitkomen in Los Angeles. Daar zullen ook flinke rijdagen tussen zitten (in totaal wil ik er dan 4 weken voor uittrekken) maar daarvoor is het dan ook een Roadtrip!
Roland
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Roland,
Wij denken in 2008 toch een keer dwars over te gaan. Motivatie voor de route middendoor? Wij weten niet precies hoe namelijk, maar neigen behoorlijk naar de 'bovenkant', mede omdat we South Dakota nog nooit gedaan hebben en het zuiden nu voor de derde keer. Anderzijds: Texas en New Mexico trekken ook wel ...
Groetjes,
Monique
Wij denken in 2008 toch een keer dwars over te gaan. Motivatie voor de route middendoor? Wij weten niet precies hoe namelijk, maar neigen behoorlijk naar de 'bovenkant', mede omdat we South Dakota nog nooit gedaan hebben en het zuiden nu voor de derde keer. Anderzijds: Texas en New Mexico trekken ook wel ...
Groetjes,
Monique
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Jazeker heb ik die!nieuwenoord schreef:Motivatie voor de route middendoor?
Route 66 heeft altijd al iets "magisch" voor mij gehad. Het lijkt mij gewoon ontzettend leuk om die zoveel mogelijk te volgen. Ik weet dat veel van de oude Route 66 er niet meer is, maar ik heb recent enkele leuke televisieseries gezien over Route 66 en als ik daar zo naar kijk, zou ik zo graag dezelfde route willen volgen. Ik wil 'm in ieder geval zo goed als mogelijk volgen.
Van Oost naar West is ook al een lange droom geweest van mij. Het lijkt me daarom leuk die twee met elkaar te combineren.
En of het inderdaad achteraf ook zo was zoals ik het me nu voorstel, dat zie ik dan wel weer. Nu is het iets wat ik nog mis als route van al mijn reizen door Amerika.
Roland
Ik heb nog een vraagje voor Verelle,...
als je 3 dagen in Nashville hebt doorgebracht en 5 in Memphis,... hoe heb je die dagen dan precies ingevuld?
Wat ik kan me niet voorstellen dat je 5 volle dagen kan invullen in Memphis,... als je Graceland, Beale street en de Sun Studios hebt gedaan, en dan nog wat rondhummelen aan de Mississippi, dan heb je het zowat gezien denk ik, of heb ik het verkeerd voor?
Dominiek
als je 3 dagen in Nashville hebt doorgebracht en 5 in Memphis,... hoe heb je die dagen dan precies ingevuld?
Wat ik kan me niet voorstellen dat je 5 volle dagen kan invullen in Memphis,... als je Graceland, Beale street en de Sun Studios hebt gedaan, en dan nog wat rondhummelen aan de Mississippi, dan heb je het zowat gezien denk ik, of heb ik het verkeerd voor?
Dominiek
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Een volle dag Washington is bij lange niet genoeg tijd. Ik ben het helemaal met je eens, dat er veel te veel in de auto wordt gezeten. En Philadelphia er nog even tussen proppen tussen New York en WashingtonVerelle schreef:Wij zijn langs Washington DC gereden dus ik kan daar over niets vertellen. Maar er is genoeg te zien, dus ik denk dat je hier wel genoeg tijd hebt om een en het ander te zien. Het is ongeveer 205 mijl rijden vanaf New York, dus houdt er rekening mee dat je ruim drie uur moet rijden.
Je hebt het hier over wereldsteden, er wordt altijd gegrapt over Amerikanen, die Amsterdam in een dagje "doen", maar als ik zo veel reisschema's hier erop na lees, zijn die niet veel anders.
De weg van New York naar Washington is gigantisch druk en er staan regelmatig files, als je het in minder dan 4 uur rijdt heb je ontzettend veel geluk.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
New York - Washington is gerekend op 4u30 rijden,...
en de stop in Philadelphia is enkel bedoeld om de Liberty Bell en Liberty Park te zien, meer niet. Het is niet de bedoeling om de ganse stad te zien.
Het is de bedoeling om rond 16u - 17u in Washington te arriveren nadat we 's morgens uit NY zijn vertrokken, dus dat zou toch te doen moeten zijn, of heb ik het mis?
en de stop in Philadelphia is enkel bedoeld om de Liberty Bell en Liberty Park te zien, meer niet. Het is niet de bedoeling om de ganse stad te zien.
Het is de bedoeling om rond 16u - 17u in Washington te arriveren nadat we 's morgens uit NY zijn vertrokken, dus dat zou toch te doen moeten zijn, of heb ik het mis?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wat zijn jullie interesses? Shenandoah National Park is prachtig, als je van ruige natuur en mooie uitzichten houdt. Er zijn allerlei natuur parken langs de Blue Ridge bergen, grotten, natuurlijke bruggen e.d.
Verder liggen er veel leuke plaatsjes in Virginia, o.a. Charlottesville met het landgoed van Thomas Jefferson en de University of Virginia, Williamsburg, Jamestown en Yorktown liggen meer in het oosten, maar zijn zeer de moeite waard als je van geschiedenis houdt.
Als je het mij vraagt, zou ik terug naar jullie oorspronkelijke plan gaan en eerst het oosten goed bezichtigen en het westen volgend jaar doen. Dan zie je veel meer echt en maak je ook het leven hier in de VS meer mee.
Verder liggen er veel leuke plaatsjes in Virginia, o.a. Charlottesville met het landgoed van Thomas Jefferson en de University of Virginia, Williamsburg, Jamestown en Yorktown liggen meer in het oosten, maar zijn zeer de moeite waard als je van geschiedenis houdt.
Als je het mij vraagt, zou ik terug naar jullie oorspronkelijke plan gaan en eerst het oosten goed bezichtigen en het westen volgend jaar doen. Dan zie je veel meer echt en maak je ook het leven hier in de VS meer mee.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
-
Lewisweathers89
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Na eens diep nagedacht te hebben,... zijn we tot het besluit gekomen om onze route aan te passen. Sommigen hier op het forum hebben ons de ogen een beetje geöpend.
We hadden inderdaad wat weinig tijd voor de parken en er zaten in onze route wat stukken die ons niet echt konden bekoren, maar het sprak ons wel enorm aan om de tocht van oost naar west te maken,... wie weet komt het er misschien een andere keer toch wel van,...
Maar,... hier komt ie dan,... onze nieuwe route,...
Dag 1 Brussel - New York
Dag 2 New York
Dag 3 New York
Dag 4 New York
Dag 5 New York - Jackson Hole (Wyoming) (vliegtuig)
Dag 6 Yellowstone
Dag 7 Yellowstone
Dag 8 Yellowstone
Dag 9 Yellowstone - Salt Lake City
Dag 10 Salt Lake City - Zion NP
Dag 11 Zion NP
Dag 12 Zion NP - Bryce Canyon NP
Dag 13 Bryce Canyon NP - Capitol Reef NP
Dag 14 Capital Reef NP - Moab
Dag 15 Moab
Dag 16 Moab - Kayenta
Dag 17 Kayenta - Grand Canyon Village
Dag 18 Grand Canyon Village - Las Vegas
Dag 19 Las Vegas
Dag 20 Las Vegas - Los Angeles
Dag 21 Los Angeles
Dag 22 Los Angeles
Dag 23 Los Angeles
Dag 24 Los Angeles - Brussel
Dag 25 Brussel
Voila, graag had ik nog opmerkingen gehoord als die er zijn van sommigen,
Ik weet dat de afstand tussen Yellowstone en Salt Lake City een heel eindje rijden is, maar laten we dan maar zeggen dat dat is om het road-gevoel te behouden,...
groeten
Bollin
We hadden inderdaad wat weinig tijd voor de parken en er zaten in onze route wat stukken die ons niet echt konden bekoren, maar het sprak ons wel enorm aan om de tocht van oost naar west te maken,... wie weet komt het er misschien een andere keer toch wel van,...
Dag 1 Brussel - New York
Dag 2 New York
Dag 3 New York
Dag 4 New York
Dag 6 Yellowstone
Dag 7 Yellowstone
Dag 8 Yellowstone
Dag 11 Zion NP
Dag 15 Moab
Dag 16 Moab - Kayenta
Dag 19 Las Vegas
Dag 21 Los Angeles
Dag 22 Los Angeles
Dag 23 Los Angeles
Dag 25 Brussel
Voila, graag had ik nog opmerkingen gehoord als die er zijn van sommigen,
Ik weet dat de afstand tussen Yellowstone en Salt Lake City een heel eindje rijden is, maar laten we dan maar zeggen dat dat is om het road-gevoel te behouden,...
groeten
Bollin
-
Verelle
- Amerikakenner
*Eerste dag kwamen we redelijk laat in de stad aan en zijn we naar Peabody Place gegaan, daar hebben we iets gegeten bij Dan McGuinness, later in de middag zijn we naar Beale Street gegaan en hebben we een tijdje in B.B. Kings Blues Club gezeten en gekeken naar optredens daar.Bollin schreef:Ik heb nog een vraagje voor Verelle,...
Dominiek
*Dag 2 hadden wij een rust dag en hebben we niet zo veel gedaan omdat de was onder andere gedaan moest worden. Geshopt in Germantown net buiten de stad. Bijna alle shops zijn buiten de stad.
*Dag 3 zijn we met de trolley door de stad gegaan en oa bij de Mississippi River wezen kijken. Daarna Rock & Soul Museum aan gedaan. Gegeten bij Hooters.
*Dag 4 Graceland & Elvis Automuseum aangedaan, 's avonds bij Peabody Hotel geweest en naar het vertrek van de eenden gekeken die om 5 uur naar hun mansion op het dak vertrekken.
*Dag 5 Sun Studio & de rest van Graceland bekeken. Zoals de Elvis Planes en Elvis After Dark. Nog effies bij Heart Breakhotel binnengewipt. Daarna gegeten bij Kings Palace Cafe en lekker naar de muziek op het terras geluisterd.
Tussentijds hebben we ook nog een bezoekje aan Gibsons gebracht en hebben we een mooie accoustische gitaar gekocht en voor een prikkie laten verschepen naar Nederland.
Mijn partner is een enorme Elvis fan en aangezien we waarschijnlijk maar een keer naar Graceland zullen gaan, wilden we gewoon dit rustig bekijken, de meeste mensen racen er door heen. Wij hebben er echt de tijd voor genomen.
Ik begrijp dat niet iedereen de luxe heeft om het redelijk rustig aan te doen, en dat wij het tijdens een gewone vakantie waarschijnlijk hadden bekort tot 3 dagen, maar wij hadden die tijd wel.
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
-
Verelle
- Amerikakenner
Ik denk dat deze route veel beter is en dat je uiteindelijk hier veel meer plezier van zult hebben.Bollin schreef:Na eens diep nagedacht te hebben,... zijn we tot het besluit gekomen om onze route aan te passen. Sommigen hier op het forum hebben ons de ogen een beetje geöpend.![]()
Dag 1 Brussel - New York
Dag 2 New York
Dag 3 New York
Dag 4 New York
Dag 6 Yellowstone
Dag 7 Yellowstone
Dag 8 Yellowstone
Dag 11 Zion NP
Dag 15 Moab
Dag 16 Moab - Kayenta
Dag 19 Las Vegas
Dag 21 Los Angeles
Dag 22 Los Angeles
Dag 23 Los Angeles
Dag 25 Brussel
Voila, graag had ik nog opmerkingen gehoord als die er zijn van sommigen,![]()
groeten
Bollin
Jackson Hole is een leuk Western Stadje, wel heel touristisch, genoeg restaurantjes, winkels en bars om hier minimaal een middag door te brengen.
Ik mis de Tetons in dit verhaal, ook omdat je er door heen moet rijden als je naar Yellowstone gaat. Dit is echt een van mijn favo parken.
Vergeet niet Jackson Lake Lodge aan te doen, vanaf het terras heb je een goede kans om de Moose te zien die daar regelmatig rond hangen. Bij de Willow Flats heb je ook een redelijke kans om ze te zien.
Voor de rit van Yellowstone moet je inderdaad rekening houden dat je een groot gedeelte van de dag bezig bent met rijden. Ben zelf nog nooit Salt Lake ingegaan en kan je daar dus niets zinnigs overzeggen.
In Zion zijn genoeg mooie wandelingen en als je echt een uitdaging wilt kun je naar Angels Landing gaan, maar dan zou ik wel vroeg in de morgen gaan.
In Bryce Canyon ontkom je er niet aan om de Scenic Drive te doen en misschien een paar korte wandelingen in de Canyon bij Sunset of Sunrise point.
Misschien is het leuk om Canyon de Chelly (spreek uit Canyon de Shay) aan te doen als je toch langs Kayenta komt. Er is een dirtroad vanaf Kayenta, hebben wij met de MH gedaan en deze dirtroad was destijds beter dan de gewone weg.
Weinig tijd bij de Grand Canyon, maar je kan eventueel langs de South Kaibab Trail naar Cedar Ridge lopen. Vertrek wel vroeg in de ochtend aan gezien het heel warm in de canyon kan zijn.
Capital Reef is prachtig altijd als wij er waren bijna geen touristen, wel veel herten. Er zijn fantastische wandelingen en fiets routes te doen. Capital Gorge kan je aandoen maar soms heb je een 4Wdrive nodig. En zeker de doorsteek naar Pleasant Creek kan je in het begin met een gewone auto doen, maar later heb je echt een high clearence vehicle nodig, wij hebben het gedeeltelijk met de fiets gedaan.
Een paar dagen Las Vegas is altijd leuk, ik zou zelf niet zo lang in Los Angeles verblijven, omdat die stad mij totaal niet trekt en zeker een dag elders te steden. Als je niet van te voren een hotel boekt zou je tussentijds nog kunnen wijzigen.
Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben. De onderstaande site hebben wij veelvuldig gebruikt, misschien iets voor jullie?
http://www.nps.gov
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
- Karinita
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wij hebben de Shäfertrail van boven naar beneden gereden, ons leek het andersom juist engernieuwenoord schreef:Wij hebben vorig jaar in Moab een jeep gehuurd en de Shäfertrail gereden, van beneden naar boven (andersom lijkt me eng, gaan we dus dit jaar proberen). Dat is zo'n gave manier om Canyonlands te zien!
Karin
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet of er een rechtstreekse vlucht NYC-Jackson is en hoe de tarieven zijn. Anders is SLC een goede bestemming. Van SLC naar Jackson is ongeveer 5 uur rijden net als SLC naar West Yellowstone. De dirtroad van Kayenta naar Many Farms (en dan naar Canyon de Chelly) heet Bia59 en is inmiddels verhard (heb ik gehoord, zal het dit jaar zelf controleren) en CdC is zeer de moeite waard. Van GCSR naar Las Vegas kan je voor Seligman een heel stuk over R66 rijden. Helemaal naar Kingman en dan naar Oatman.
Yeehaw
Yeehaw
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2545 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V