Reis Lier88: 12-daagse rondreis Vancouver - Calgary.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Lier88
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 aug 2014, 19:43
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Lier88: 12-daagse rondreis Vancouver - Calgary.

Bericht door Lier88 »

Goedenavond,

Oktober 2019 hebben wij onderstaande rondreis gepland door West-Canada om daarna door te vliegen voor nog een aantal dagen in de zon in Florida.

Aangezien het voor ons de eerste keer Canada wordt, leek het mij wel zinvol om de route die we voor ogen hebben hier online te zetten en te kijken hoe jullie hier tegen aan kijken!

7-10 AMS - Vancouver
8-10 Vancouver
9-10 Vancouver
10-10 Vancouver - Sunpeaks
11-10 Sunpeaks - Wells Grey - Jasper NP
12-10 Jasper NP
13-10 Jasper NP
14-10 Jasper NP - Banff NP
15-10 Banff
16-10 Banff
17-10 Banff-Calgary
18-10 Calgary - MCO
19-10 t/m 27-10 Orlando

Alvast bedankt voor handige tips of opmerkingen!

Groet Mark & Lianne.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: 12-daagse Rondreis Vancouver - Calgary

Bericht door tomhster »

Ik zou na Vancouver (kan een dag minder) twee nachten Whistler en twee nachten Clearwater doen.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: 12-daagse Rondreis Vancouver - Calgary

Bericht door chippie777 »

Ik zou tussen Jasper en Banff een overnachting doen. Bijvoorbeeld bij Lake Louise. Je kan dan een nacht minder bij Jasper en/of Banff doen.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 12-daagse Rondreis Vancouver - Calgary

Bericht door stegeman »

Is persoonlijk of je nog een nacht tussen Jasper en Banff doet. Wij deden meerdere nachten Jasper en Banff en dat lukte prima!!! Het beginstuk van icefields parkway kun je doorrijden. (al vanuit Jasper bezocht) In het midden goed de tijd nemen een en ander te zien en het laatste ook niet erg wat te missen. Kan altijd nog vanuit Banff. Wij vonden meerdere dagen een hotel rust geven. En als je een stukje icefield parkroad vaker rijdt is geen straf. Wil er wel 10x op en neer rijden :D
Vancouver zou ik zo laten omdat het een prachtige stad is. De tijd tussen Vancouver en Jasper is inderdaad aanpoten voor een prachtig gebied. Oa Whistler, maar je hebt er de tijd niet voor. Voor de tijd die je hebt zou ik liever op Edmonton bijv zijn gevlogen. En het stuk bij Vancouver een andere reis hebben genomen. Maar zoals je de route gepland hebt, het is te doen, maar flink rijden tussen VC en Jasper, ondanks die ene overnachting. Het duurt veel langer dan Google maps aangeeft.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis Lier88: 12-daagse rondreis Vancouver - Calgary.

Bericht door chippie777 »

Eens hoor met bovenstaande reactie. Je kunt vanuit Banff en Jasper genoeg op en neer op de icefield parkway. Wij waren met een camper en ons beviel het prima om twee tussenstops tussen Jasper en Banff te hebben.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis Lier88: 12-daagse rondreis Vancouver - Calgary.

Bericht door Galapogos »

Wij hebben drie nachten in Lake Louise geslapen, in plaats van in het dorp Beviel prima, want lekker centraal t.a.v. veel bezienswaardigheden in zowel Banff NP als Yoho NP. Ik zou het zo weer op die manier doen.

Nu moet ik daarbij zeggen dat we op een campground verbleven. Hotels in Lake Louise zijn volgens mij heel erg duur.
jess85
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 14 jan 2012, 22:10

Re: Reis Lier88: 12-daagse rondreis Vancouver - Calgary.

Bericht door jess85 »

Betaalbaar overnachten kan ook bij the great divide lodge. Niet ver van yoho en lake louise. Beetje ertussen. Muren zijn wel dun. Maar voor 1 of 2 nachten wel ok voor die prijs.
Diner in kleine restaurantje van hotel vonden wij ook wel ok. Lake louise is dit jaar heel duur. In 2016 overnacht in lake louise motel maar dit jaar is prijs x2.
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/
Lier88
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 aug 2014, 19:43
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Lier88: 12-daagse rondreis Vancouver - Calgary.

Bericht door Lier88 »

Bedankt allemaal voor de tips! Belangrijk detail: we reizen met onze dochter van 2 jaar. Dat had ik niet genoemd :) Nog tips voor plekken met kinderen iemand?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer