Reis Angeline Kievits: schema van Portland via Canada naar Yellowstone: haalbaar?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Angeline Kievits
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Angeline Kievits: schema van Portland via Canada naar Yellowstone: haalbaar?

Bericht door Angeline Kievits » 24 mar 2019, 11:07

In juni 2021 (of 2022) willen mijn man en ik met een camper (voor het eerst) een reis maken door een deel van Amerika en Canada. We hebben maximaal 23 dagen i.v.m. werk van mijn man, dus we zullen keuzes moeten maken hoelang we in de parken verblijven. Ook voor de steden hebben we maar 1 volle dag ingepland voor een algemene indruk, we zijn niet van die stad-gangers.
Portland is mijn favoriete vertrekplaats. Jasper, Banff, Yellowstone zijn mijn must-do plaatsen/parken. En ik weet dat voor sommige parken meer tijd ingeruimd zou moeten worden, maar ja, gezien de tijd zullen we daarin keuzes moeten maken. We zijn beide kilometervreters, dat helpt in ieder geval al.

Dit jaar gaan we nog 2 x naar FLorida, maar hoe mooi de natuur daar ook kan zijn, het camperrijden en de ruige natuur in het noorden trekt ons toch ook enorm.

Mijn vraag is of wij als onervaren camperrijders te overmoedig zijn met dit schema en denken we helemaal niet aan bepaalde zaken die van invloed zijn op deze route. Ik heb al enorm veel gelezen op dit forum en hoop met alle tips en reisverhalen hier uiteindelijk een uitgewerkt plan te krijgen.

Mijn gedroomde route zou zijn:
1. Amsterdam - Portland (kan eventueel ook via Dusseldorf)
2. Portland
3. Portland - Cannon Beach (geen vakantie zonder de zee gezien te hebben ;) )
4. Cannon Beach - Seattle
5. Seattle
6. Seattle - Vancouver
7. Vancouver
8. Vancouver - Kamloops
9. Kamloops - Jasper
10. Jasper
11. Jasper - Banff
12. Banff
13. Banff - Waterton Parks
14. Waterton - Glacier (Whitefish - autohuur)
15. Glacier
16. Glacier - ergens tussen Glacier en Yellowstone
17. Ergens tussen Glacier en Yellowstone - Yellowstone
18. Yellowstone
19. Yellowstone
20. Yellowstone - Grand Teton
21. Grand Teton
22. Grand Teton - Salt Lake
23. Salt Lake- Amsterdam (avondvlucht)

tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Angeline Kievits: schema van Portland via Canada naar Yellowstone: haalbaar?

Bericht door tomhster » 24 mar 2019, 14:01

Als je vooral in je camper wilt zitten is het een prima route. Als je ook nog iets wilt zien zou ik zeker een week extra vrij proberen te nemen of zaken gaan schrappen. Begin bijvoorbeeld in Seattle.

covri
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Angeline Kievits: schema van Portland via Canada naar Yellowstone: haalbaar?

Bericht door covri » 24 mar 2019, 16:24

@ Angeline kievits
Dit schema hoort eigenlijk thuis bij Noordwesten

Over Canada kan ik niks zeggen.
Maar je rijdt van Canon Beach naar Seattle.
Waar is Olympic NP in dit verhaal? Of Mt Reinier NP?
En volgens mij zou je voor Glacier NP ook nog wel zeker 1 dag extra kunnen uittrekken.

Ben het helemaal eens met @tomhster .
Vlieg op Seattle of Vancouver.

Waarom beperk je je niet tot alleen het noordwesten van Usa óf alleen tot Canada? Beide is genoeg te zien om je 23 dagen vol te maken.

tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster » 24 mar 2019, 16:53

Waarom wil je perse met een camper? Als je met de auto gaat ben je aanmerkelijk minder reistijd kwijt. Je moet overigens hoe dan ook het voertuig terugbrengen in hetzelfde land, dus Seattle lijkt ook wat dat betreft de beste optie.

Ik heb het ooit andersom gedaan, een auto gehuurd van het vliegveld van Billings, Montana en ingeleverd in Bellingham, Washington. Daar kun je makkelijk met de trein naar zowel Seattle als Vancouver.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 24 mar 2019, 22:55

Over Canada kan ik niets zeggen, maar ik vind 2 dagen voor Yellwostone weinig. En voor galcier heb je ook weinig tijd op deze mnaier. Juni is wellicht ook nog wat vroeg voor glacier.

Als jullie steden toch niet zo belangrijk vinden zou het inderdaad niet gek zijn om in Seattle te beginnen in plaats van in Portland. Waarom is Portland de favoriete vertrekplaats? En is het mogelijk om daar een camper te huren en die in Salt Lake City in te leveren?

Marianne

stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman » 25 mar 2019, 05:39

Ik zou dan:
1) AM- Seattle
2) Seattle - Vancouver
3) Vancouver
4) Vancouver
5) Vancouver - Whistler
6) Whister - Clearwater(?)
7) Clearwater - Jasper
8) Jasper
9) Jasper
10) Jasper - Banff
11) Banff
12) Banff
13) Banff - Whitefish
14) Whitefish - Glacier
15) Glacier
16) Glacier- Dichtbij ingang Yellowstone (lange rit dus heel vroeg rijden en weinig stops)
17) Yellowstone
18) Yellowstone
19) Yellowstone
20) Yellowstone - GT
21) GT
22) GT - Salt Lake City
23) Salt Lake City - AM

Ik kom op teveel dagen. Euhhh dan misschien toch 1 stop tussen Jasper en Vancouver. Maar ik vond dit juist een prachtig stuk! Eigenlijk zou je bij Whistler nog een nacht moeten hebben. Hoe dan ook kom je tijd tekort voor de lengte van je route. Wij deden het ook. Het is te doen met een personenauto. Maar met camper duurt alles wel langer. Plus heb ik hier nog een dag teveel staan. Bij Vancouver af of toch maar Yellowstone. Beide is jammer, maar ja. Aangezien je graag zee wilt zien, misschien toch Vancouver laten staan. De dag Yellowstone - GT hou je ook nog tijd voor een halve dag Yellowstone. Ik ben maar van jouw route uitgegaan. Hou er rekening mee dat grens ook veel tijd kan kosten.
Glacier. Ik weet niet wanneer je gaat? Shuttlebussen rijden volgens mij niet het hele jaar en met camper over de going to the sun road mag soms ook niet. Google maar even, ik weet niet meer precies hoe het zat.
In 2017 reden wij deze route in 28 dagen (maar dan ook nog incl Vancouver Island en Mt Reinier en vlogen op Edmonton). Toen we de auto inleverden hadden we 7000 km gereden. Wij doen het nooit meer zo!! Spijt ? Nee. We zagen veel, maar zouden toch nog graag overal meer tijd hebben gehad.

Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V » 25 mar 2019, 20:31

Hoe zeer mijn hart ook in Oregon ligt en de Portland area in het bijzonder, waarom in Portland beginnen als je naar Canada en Yellowstone wilt?? Vlieg naar Vancouver of voor mijn part Calgary. Als je de zee wil zien zou mijn vrouw tegen me zeggen, dan kijk je maar uit het raam als we in Amsterdam opstijgen...

Knip de reis op. Kies voor het binnenland. Of voor de kust. Zoek daar de parken bij je wilt bezoeken en geniet ten volle van hetgeen je reis te bieden heeft. Volgens mij is het geen must om alles zo op elkaar te proppen zeker als je schrijft dat je dit jaar ook nog 2 keer naar Florida gaat. Dan kan een keertje extra naar het Noordwesten waarschijnlijk ook wel uit.

vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana » 25 mar 2019, 21:03

Ik zou Portland laten zitten en in Seattle starten. Vancouver - Jasper zou ik in drie dagen doen, het is best een lang stuk vooral met een camper.
Wij hebben een soortgelijke route gereden in 2008, hier kun je mijn verslag vinden.
Reisverslagen USA, Canada, Thailand en Italië https://marenger.wordpress.com/

Angeline Kievits
Amerika-newbie

Bericht door Angeline Kievits » 10 jun 2019, 08:42

Dank jullie wel voor de reacties. Beetje laat, mijn reactie, maar dat heeft met ziekte te maken.
Gelukkig nu zover opgeknapt dat ik me weer verder kan verdiepen in het plannen van een rondreis.
Ik wil eigenlijk wel erg veel in 1 reis proppen besef ik me, dus gaan we ons concentreren op Oregon / Yellowstone / (misschien) Glacier / Grand Teton / Mount Rainier / Olympic. Iets realistischer :) En Oregon lijkt me fantastisch!

Salt Lake City - Jackson - Yellowstone - Boise - Bend - Bandon - Cannon Beach - Portland - Mount Rainier - Olympic - Seattle
Dit ongeveer...maar nog uitzoeken wat er allemaal rondom deze route te zien is. En het forum vooral doorspitten!

Wat wel veranderd al is, is dat de kinderen (2 + 1 kleindochter van 9) mee gaan. We gaan dus niet in een camper maar met auto en naar hotelletjes.

En ja, dit onderwerp hoort eigenlijk bij het Noordwesten. Maar weet niet hoe ik dit kan verplaatsen. Zal me voortaan beter gedragen :)

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 10 jun 2019, 11:09

Het staat/stond in het juiste forum hoor. Zelf verplaatsen kan niet, maar als je je nu gaat beperken tot het noordwesten kan een moderator het verplaatsen (en als het echt fout staat gebeurt dat sowieso wel).

Waarom geen camper in de nieuwe samenstelling? Dat zal relatief goedkoper zijn want ik neem aan dat jullie nu overal twee kamers nemen? Met een camper zou je kunnen overwegen om er een tent naast te zetten voor meer privacy (als dat de overweging was om geen camper te nemen).

Is het nog steeds de bedoeling om in juni te gaan? Hou er dan rekening mee dat dat voor Glacier NP en voor de parken in Washington wel vroeg is.

Voor het stuk van SLC tot Bend kun je ons 2015-verslag eens doornemen. En voor Olympic etc ons 2006-verslag.

Marianne

lennyd
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door lennyd » 11 jun 2019, 18:17

Wij zijn eind mei (oa) in Mount Rainier en Grand Teton geweest en daar waren veel trails onbegaanbaar door de sneeuw.
2018: CA-AZ-UT-NV
2019: WA-OR-ID-WY-MT / BC-AB

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer