Reis LaundryLine: 22-daagse rondreis West-Canada.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
LaundryLine
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis LaundryLine: 22-daagse rondreis West-Canada.

Bericht door LaundryLine » 18 mar 2019, 11:09

Dag allemaal,

Gisteren hebben we tickets naar Seattle geboekt.
De onderstaande route heb ik alvast in elkaar gestoken.
Wegens tijdgebrek heb ik Vancouver Island en Seattle zelf uit te route gelaten (hopelijk krijgen we hier geen spijt van?! :roll: )

Al enkele vragen:
- Wat is de beste plaats om te overnachten in Vancouver, als we de auto ook nog ergens moeten kwijt geraken?
- Is whale watching vanuit Vancouver aan te raden?
- Verblijven we ergens te lang/kort?
- Clearwater: ik lees regelmatig dat Wells Gray PP een "tegenvaller" is. Kan ik dit park ook zien als we maar één overnachting plannen in Clearwater?
- Ik heb het gevoel dat Revelstoke/Kelowna minder interessant zijn, maar we moeten nu eenmaal terug in Seattle geraken. Zouden jullie dit anders invullen?

16 sept Brussel - Seattle (we komen aan om 12u en rijden dan naar de Boeing Factory. Slapen doen we bvb. in Everett)
17 sept Everett - Vancouver (eventueel doen we hier de Boeing Factory tour ipv de dag ervoor)
18 sept Vancouver
19 sept Vancouver
20 sept Vancouver - Whistler
21 sept Whistler
22 sept Whistler - Clearwater
23 sept Clearwater
24 sept Clearwater - Jasper NP
25 sept Jasper NP
26 sept Jasper NP
27 sept Jasper NP - Field
28 sept Field
29 sept Field
30 sept Field - Banff NP
1 okt Banff NP
2 okt Banff NP - Revelstoke
3 okt Revelstoke
4 okt Revelstoke - Kelowna
5 okt Kelowna- Seattle
6 okt Seattle - Brussel
7 okt Brussel

We zijn nog nooit in Canada geweest. We hebben wel al 2x een rondreis gemaakt door de USA (Californië, Nevada, Colorado, Wyoming, Utah, Arizona).
Deze rondreizen hadden altijd veel afwisseling (steden vs variërende nationale parken) wat in Canada minder het geval is. Hopelijk gaat niet alles op elkaar lijken!
Laatst gewijzigd door LaundryLine op 18 mar 2019, 15:48, 2 keer totaal gewijzigd.

stegeman
Amerikakenner

Re: Reis LaundryLine: 22-daagse rondreis West-Canada.

Bericht door stegeman » 18 mar 2019, 12:09

Seattle mis je naar mijn idee niks aan. Vancouver island wel, maar ja.... keuzes is soms lastig. Wij sliepen 4 nachten Jasper en 3 Banff. Het laatste hadden we graag 4 gehad. Volgens mij is slapen in Jasper en Banff voldoende en voegt Field niet veel toe. M’n zwager deed het wel en gaf aan spijt te hebben. Vanaf Banff prima omgeving goed te doen. Heel misschien dat je op die manier een paar dagen Vancouver island kunt pakken. Maar dat zou dan alleen Victoria en Nanaimo, Parksville, of iets in die buurt zijn. Het wordt wel wat druk het programma dan. De bootovertocht richting Victoria is wel geweldig. Ik zou het ervan af laten hangen if je terug komt of dat niet van plan bent.

Wat alles op elkaar lijken betreft. Vonden wij zeer zeker niet. We zijn ervan overtuigd dat waar we ook heen gaan het nergens mooier zal zijn dan in Canada. :D Ook al willen we dolgraag terug kozen wij juist nu voor california/Utah te gaan. Toch totaal iets anders.

Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas » 18 mar 2019, 13:38

stegeman schreef:
18 mar 2019, 12:09
... en voegt Field niet veel toe. M’n zwager deed het wel en gaf aan spijt te hebben.
Wij hebben in 2013 drie nachten in Field geslapen en vonden het plaatsje ideaal gelegen voor een bezoek aan Yoho National Park (o.a. Emerald Lake en Takakkaw Falls). Houden jullie van wandelen? Dan is de schitterende Iceline trail vlakbij Field echt een aanrader. Een van de mooiste hikes die we ooit deden. De trailhead is in de buurt van de Takakkaw Falls. Eveneens in de omgeving van Field ligt het wonderschone wandelgebied rond Lake O'Hara. Maar om daar te wandelen heb je tickets voor de bus nodig. Die zijn heel snel weg, dus reserveren zodra het kan! Overigens is Field ook een goede uitvalsbasis voor Lake Louise en Moraine Lake.

stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman » 18 mar 2019, 14:45

Deden wij allemaal vanuit Banff om niet steeds te hoeven verkassen. Vanuit Banff waren we zo bij Lake Louise en Moraine Lake. Het is ook maar net wat je wilt natuurlijk... persoonlijke voorkeuren

Elfriede
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Elfriede » 18 mar 2019, 19:13

Hallo,

Wij zijn bij ons eerste rondje West-Canada maar 1 nacht in Wells Grey PP geweest. En omdat dat veel te weinig was hebben we bij ons 2e West Canada rondje daar meerdere nachten overnacht. Je voelt hem al al aankomen; Wells Grey vonden wij juist heel mooi. Niet platgelopen door tourisme en de verschillende watervallen toch echt wel weer anders dan die je op andere plekken vindt. Ook vonden we de Ray Farm met de mineral springs indrukwekkend (vooral de historie). Qua verblijf raad ik je Springs Guest Ranch van harte aan. Super leuke Belgische eigenaren en een locatie om u tegen te zeggen (beren en wolven door de tuin).

Veel plezier!

Gr. Elfriede

LaundryLine
Amerika-ontdekker

Bericht door LaundryLine » 18 mar 2019, 19:47

Alvast bedankt voor de tips!

De Iceline trail staat ondertussen op ons lijstje!
De Springs Guest Ranch ziet er super uit!

LaundryLine
Amerika-ontdekker

Bericht door LaundryLine » 19 mar 2019, 11:08

Is het in één keer rijden van Everett naar Whistler ook een goed idee?
Op deze manier doen we Vancouver op het einde van de reis, zodat de lange rijdag tussen Kelowna en Seattle op het einde onderbroken wordt:

16 sept Brussel - Seattle ( + rijden naar Everett)
17 sept Everett - Whistler (+ eerst bezoek Boeing factory)
18 sept Whistler
19 sept Whistler - Clearwater
20 sept Clearwater
21 sept Clearwater - Jasper NP
22 sept Jasper NP
23 sept Jasper NP
24 sept Jasper NP - Field
25 sept Field
26 sept Field
27 sept Field - Banff NP
28 sept Banff NP
29 sept Banff NP - Revelstoke
30 sept Revelstoke
1 okt Revelstoke - Kelowna
2 okt Kelowna - Vancouver
3 okt Vancouver
4 okt Vancouver
5 okt Vancouver - Seattle
6 okt Seattle - Brussel
7 okt Brussel

Ik zou dan wel graag de Boeing factory toch op 17 sept 's morgens eerst ook nog doen. Is dit allemaal haalbaar?
We kunnen ook op 5 okt stoppen bij de Boeing factory, maar dat is een zaterdag. Op reviews heb ik al gelezen dat er dan minder te zien is.

Ook ben ik nog altijd niet zeker over de stops in Revelstoke en Kelowna. Is dit echt de moeite? Of zijn er betere alternatieven?

LaundryLine
Amerika-ontdekker

Bericht door LaundryLine » 22 mar 2019, 14:41

Welke van de twee is eigenlijk de beste keuze?
- Van Seattle recht naar Whistler rijden, zodat op het einde de afstand Kelowna - Vancouver overblijft
- Van Vancouver naar Whistler, zodat we op het einde de langere afstand Kelowna -Seattle moeten rijden

Volucris
Amerikafan

Bericht door Volucris » 23 mar 2019, 17:00

Ik zou Vancouver op het laatst doen. Even bijkomen van de rondreis voordat je weer naar huis vliegt. Heerlijk een laatste dag wandelen of fietsen in Stanley Park.
The Meadows to the Sky Highway is prachtig en eenmaal boven heb je adembenemende uitzichten. Dus over Revelstoke hoef je niet te twijfelen.
Succes met plannen

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer