Gisteren hebben we tickets naar Seattle geboekt.
De onderstaande route heb ik alvast in elkaar gestoken.
Wegens tijdgebrek heb ik Vancouver Island en Seattle zelf uit te route gelaten (hopelijk krijgen we hier geen spijt van?!
Al enkele vragen:
- Wat is de beste plaats om te overnachten in Vancouver, als we de auto ook nog ergens moeten kwijt geraken?
- Is whale watching vanuit Vancouver aan te raden?
- Verblijven we ergens te lang/kort?
- Clearwater: ik lees regelmatig dat Wells Gray PP een "tegenvaller" is. Kan ik dit park ook zien als we maar één overnachting plannen in Clearwater?
- Ik heb het gevoel dat Revelstoke/Kelowna minder interessant zijn, maar we moeten nu eenmaal terug in Seattle geraken. Zouden jullie dit anders invullen?
16 sept Brussel - Seattle (we komen aan om 12u en rijden dan naar de Boeing Factory. Slapen doen we bvb. in Everett)
17 sept Everett - Vancouver (eventueel doen we hier de Boeing Factory tour ipv de dag ervoor)
18 sept Vancouver
19 sept Vancouver
20 sept Vancouver - Whistler
21 sept Whistler
22 sept Whistler - Clearwater
23 sept Clearwater
24 sept Clearwater - Jasper NP
25 sept Jasper NP
26 sept Jasper NP
27 sept Jasper NP - Field
28 sept Field
29 sept Field
30 sept Field - Banff NP
1 okt Banff NP
2 okt Banff NP - Revelstoke
3 okt Revelstoke
4 okt Revelstoke - Kelowna
5 okt Kelowna- Seattle
6 okt Seattle - Brussel
7 okt Brussel
We zijn nog nooit in Canada geweest. We hebben wel al 2x een rondreis gemaakt door de USA (Californië, Nevada, Colorado, Wyoming, Utah, Arizona).
Deze rondreizen hadden altijd veel afwisseling (steden vs variërende nationale parken) wat in Canada minder het geval is. Hopelijk gaat niet alles op elkaar lijken!