Reis CdV123: route 16 dagen West-Canada.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
CdV123
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mar 2019, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis CdV123: route 16 dagen West-Canada.

Bericht door CdV123 »

Hallo allemaal,

Uiteraard heb ik al veel rondgekeken op dit forum, maar toch zou ik graag jullie tips en tricks willen horen voor mijn reis in Canada. Ik reis alleen en zal een auto huren. Zou graag overal wandelingen willen maken (mogelijk met gids - tips zijn welkom, of anders evt. alleen). Liefst niet al teveel autorijden, tenzij het wel echt de moeite waard is (zie vraag hieronder over Telegraph Cove). Bewust voor focus op Vancoucver Island, nationale parken komen wel een andere keer, anders wordt het erg veel autorijden. :)

Het voorlopige plan is dit:
Dag 1 - Amsterdam - Vancouver (directe vlucht, aankomst vroeg in de middag)
Dag 2 - Vancouver
Dag 3 - Vancouver - Ucluelet (overtocht Horseshoe bay - Nanaimo) (volle rijdag is ok).
Dag 4 - Ucluelet
Dag 5 - Ucluelet (incl. bezoek Tofino)
Dag 6 - Ucluelet - Campbell River
Dag 7 - Campbell River (whalewatch of beren tour?)
Dag 8 - Campbell River (dagtrip Starthcona Provincial park? evt daar overnachten?)
Dag 9 - Campbell River(?) - Telegraph Cove
Dag 10 - Telegraph Cove (9u durende beren dagtrip met grizzlytours??)
Dag 11 - Telegraph Cove - Parksville
Dag 12 - Parksville - Squamish
Dag 13 - Squamish
Dag 14 - Squamish - Whistler
Dag 15 - Whistler
Dag 16 - Whistler - Vancouver - Amsterdam(terugvlucht 16:30)

Hierbij heb ik de volgende vragen:
- Telegraph Cove eruit laten, of is die berentour aan die kant echt de moeite waard? Als ik het eruit laat, heb ik op andere plaatsen (evt. Squamish, Whistler of Strathcona een extra dag).
- Is het haalbaar om van Telegraph Cove in 1 keer naar Squamish te rijden, of is dit erg ambitieus? Zou een overnachting in Parksville besparen..?
- Kun je goed (en veilig) hiken in je uppie, als je een fluitje/belletje meeneemt en geluid blijft maken, of is het echt helemaal niet aangeraden? Eventueel tips voor gidsen die mee kunnen op een dagtocht hiken op verschillende locaties?
- Eventueel ipv dagtrip naar Strathcona Provincial park, daar ook 1 nacht slapen, in plaats van in Campbell River?

Als iemand nog andere ideeën heeft: laat maar weten!

Strathcona park lodge heb ik al benaderd, in de periode dat ik daar ben (eind mei, begin juni) kunnen ze niet garanderen dat er gidsen beschikbaar zijn. Misschien dan toch maar Strathcona provincial park overslaan en dan vol voor Telegraph Cove gaan ...?

Alvast bedankt! :) Ik ben benieuwd naar jullie tips!
FerryM
Amerikakenner
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 okt 2008, 14:47
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Route 16 dagen Canada

Bericht door FerryM »

Prima planning hoor.

Loop even je vragen na:
- Zou Telegraph Cove erin laten, mooie plek op VI om echt even goed te zien
- Is wel te doen hoor, alleen hele dag in de auto
- Goed te doen, in je eentje hiken op VI. Hier zijn geen grizzlies, dus sowieso te doen. Voor zwarte beren ook wel opletten, zeker als ze kleintjes hebben, maar ze zijn banger van jou dan andersom. Geen fluitje of belletje, helpt niet en horen ze niet, herken waar beren zitten (zie tips op mijn site) en dan lekker zingen / handen klappen / geluid maken. Dan is er niks aan hand, alert zijn.

Strathcona Park is een heerliijk wandelgebied, een aanrader.
In m'n vorige leven aantal keer geweest, zie verslagen 2006 en 2012.

Wanneer ga je? Vanaf augustus orka's in Telegraph Cove, dus helemaal geweldig. Ook wolven hier te zien, met beetje geluk.

Groet, Ferry
CdV123
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mar 2019, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Route 16 dagen Canada

Bericht door CdV123 »

Hoi Ferry,

Dankje voor je reactie.
Ik vertrek 25 mei en vlieg 10 juni terug.

Dan laat ik de berentour er denk ik in TC erin... in campbell river bieden ze die nog niet aan in juni, wel in TC, kwam ik net achter. Whale watch wordt dan vanuit Campbell River denk ik :) helaas te vroeg voor orca’s, maar je kunt niet alles hebben!

Nu nog even puzzelen hoe ik Strathcona erin krijg zonder alleen maar auto te rijden...
Elfriede
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:32
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis CdV123: route 16 dagen West-Canada.

Bericht door Elfriede »

Hallo,

Wat een mooi vooruitzicht zeg!

Wij vonden Tide Rip Grizzly Tour vanuit Telegraph Cove echt de kers op de taart van onze vakantie. Naast Grizzlys met cubs hebben we ook een zwarte beer, Humpback Whales en dolfijnen gezien. De gidsen hebben veel passie voor wat ze doen en het is ook echt goed verzorgd qua eten/drinken. Voor orka's zou je de Facebookpagina van Ecoventures in Cowichigan Bay in de gaten kunnen houden. Daar zijn rond die tijd al wel vaak orka's. Na onze tours vanuit Campbell RIver en Telegraph Cove hebben wij deze er ook nog bij aangeplakt specifiek voor de orka's en ja hoor; raak. Dit was in juni vorig jaar.

Wij hadden helaas geen tijd voor Strathcona PP maar volgens mij is dt super mooi. Wij vonden persoonlijk de omgeving van Campbell River niet zo veel aan en kwamen daar vooral voor de Whale Tour (na even in de haven te hebben gekeken en uurtje door Elk Provicial Park te hebben gelopen heb je het daar naar mijn mening wel gezien).

Wat betreft het hiken ik zou zeggen mocht je wel alleen gaan inderdaad alle dingen doen doe je al opnoemt en absoluut just to be sure een bearspray bij je dragen (en je verdiepen in hoe te gebruiken).

Heel veel plezier.

Gr. Elfriede
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis CdV123: route 16 dagen West-Canada.

Bericht door jojostravelusa »

Er wordt gewerkt aan Highway 4 van Port Alberni naar Tofino, maar omdat ze dat in het hoogseizoen vooral 's avonds en 's nachts doen, zullen jullie er niet veel last van hebben, lijkt het.
https://www2.gov.bc.ca/gov/content/tran ... ennedyhill
https://www2.gov.bc.ca/gov/content/tran ... advisories
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Route 16 dagen Canada

Bericht door BonnyR »

FerryM schreef:
13 mar 2019, 21:24
Geen fluitje of belletje, helpt niet en horen ze niet, herken waar beren zitten (zie tips op mijn site) en dan lekker zingen / handen klappen / geluid maken. Dan is er niks aan hand, alert zijn.
Groet, Ferry
:offtopic:
Heb ook eens alleen gewandeld, vond ik niet heel plezierig bij nader inzien. Ik had een dikke tak waar ik mee tegen de bomen sloeg af en toe en inderdaad in handen klappen. Dat zingen was niet helemaal mijn ding... :eh: Nu zit ik me af te vragen, zou het aanzetten van je mobiel met muziek ook helpen?
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
CdV123
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mar 2019, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis CdV123: route 16 dagen West-Canada.

Bericht door CdV123 »

Hm ja, ik zat me ook al te bedenken, zou een speaker met muziek een goede optie zijn?

Iemand anders nog tips voor hiken met een gids in Pacific Rim?

In de Strathcona park lodge hebben ze al gezegd dat ze geen gids kunnen garanderen, misschien last minute.... niet erg handig dus als je niet alleen wilt...
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Route 16 dagen Canada

Bericht door Ruud2004 »

BonnyR schreef:
17 mar 2019, 18:58
.. :eh: Nu zit ik me af te vragen, zou het aanzetten van je mobiel met muziek ook helpen?
Uhhh, als je Frans Bauer op hebt staan zeker :roll:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer