Aantal dagen Wells Gray / Whistler-Squamish

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
KevinC
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 sep 2016, 14:34
Aantal x V.S. bezocht: 1

Aantal dagen Wells Gray / Whistler-Squamish

Bericht door KevinC »

In juni ga ik met een vriend op roadtrip door West-Canada, het gekende rondje. Nu ligt het grootste deel van de route vast, enkel nog twijfel tussen het aantal dagen Wells Gray en Whister/Squamish. Voorlopig hebben we 2n Wells Gray gepland en 2n in het gebied Whistler/Squamish, maar denken na om mss 1n Wells Gray weg te nemen en bij Whister te plaatsen.
Het hangt eigenlijk vooral af van hetgene er te doen is. We hiken graag, ook lange dagtrips van 20-25km.
Wat zijn de ervaringen hier?
Wim_GA
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 feb 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Aantal dagen Wells Gray / Whistler-Squamish

Bericht door Wim_GA »

Dag Kevin,

Wells Gray Provincial Park is eigenlijk goed te doen op één dag. Alle watervallen zijn bereikbaar via dezelfde weg.
Het gebied rond het dorpje Whistler is ideaal om te wandelen en groot genoeg om 2 dagen te vullen. Met de Peak2Peak gondel kan je naar Blackcomb Mountain om daar ook een wandeling te maken. In Whistler kan je ook gaan zippen. Echt leuk om eens te doen!

Hier https://www.globetrotteravenue.com/wate ... cial-park/ vind je het verslag van ons bezoek aan Wells Gray Provincial Park en hier https://www.globetrotteravenue.com/wand ... -mountain/ het deel over Whistler.


Gr
Laatst gewijzigd door Wim_GA op 19 feb 2019, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Aantal dagen Wells Gray / Whistler-Squamish

Bericht door tomhster »

Van en naar Wells Gray heb je eigenlijk altijd een flinke reisdag. 2 nachten geeft je dan de ruimte om één hele dag in het park te verblijven. Van Clearwater naar de verste watervallen is iets van 35 km. rijden. Ik zou de nachten lekker zo houden, het is een bijzonder gevarieerd en mooi park. Whistler is ook leuk en met 2 nachten heb je daar een aardig idee. Mocht je ergens nog een dag vrij weten te maken dan zou ik die daar toevoegen, maar ik zou dus niet snijden ten koste van Wells Gray.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer