Reis DJeff: advies gevraagd reis Seattle - Yellowstone - Salt Lake City.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
DJeff
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jan 2019, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Reis DJeff: advies gevraagd reis Seattle - Yellowstone - Salt Lake City.

Bericht door DJeff »

Hallo allemaal,

Deze zomer zijn wij (3 volwassenen) van plan een mooie reis door Canada te maken met als eindbestemming Salt Lake City.
Na dagen puzzelen ben ik tot een voorlopige planning gekomen. Hoewel het allemaal niet te ruim is, denk ik dat het wel haalbaar is.
Graag zou ik jullie ervaringen/tips horen over deze planning en hebben jullie misschien ook tips over de beste plek om bij Yellowstone te overnachten?
Vast heel erg bedankt voor de reacties!

Groetjes, Jeffrey.

Dag 1: Amsterdam - Seattle
Dag 2: Seattle
Dag 3: Seattle - Victoria
Dag 4: Victoria
Dag 5: Victoria - Vancouver
Dag 6: Vancouver
Dag 7: Vancouver - Kamloops
Dag 8: Kamloops – Jasper (Jasper National Park)
Dag 9: Jasper (Jasper National Park)
Dag 10: Jasper – Canmore (Banff National Park)
Dag 11: Canmore (Banff National Park)
Dag 12: Canmore (Banff National Park)
Dag 13: Canmore - Browning (Glacier National Park)
Dag 14: Browning – Whitefish (Glacier National Park)
Dag 15: Whitefish - Bozeman
Dag 16: Bozeman - West Yellowstone (Yellowstone National Park)
Dag 17: West Yellowstone (Yellowstone National Park)
Dag 18: West Yellowstone (Yellowstone National Park)
Dag 19: West Yellowstone - Teton Village (Grand Teton National Park)
Dag 20: Teton Village - Salt lake City
Dag 21: Salt lake City
Laatst gewijzigd door DJeff op 29 jan 2019, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Advies gevraagd reis Seattle - Yellowstone - Salt Lake City

Bericht door stegeman »

Ik weet niet of ik wel voor een dag Victoria alleen naar Vancouver island zou gaan. Het eiland heeft zoveel meer te bieden! Gezien de tijd die je hebt zou ik hem overslaan en dit een andere reis doen en een extra overnachting nemen bij Whistler. 1 overnachting tussen Vancouver en Jasper is m.i te weinig. Het stuk Vancouver - Whistler vergt veel tijd.
En voor Glacier dag extra zou mooi zijn
Laatst gewijzigd door stegeman op 29 jan 2019, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
DJeff
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jan 2019, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Advies gevraagd reis Seattle - Yellowstone - Salt Lake City

Bericht door DJeff »

Dank je wel ' Stegeman'. Grappig dat ik net hetzelfde zat te denken.
Whistler moet er echt wel bij en dan is het logisch dit ten koste van Victoria te laten gaan.
Voor wat betreft Glacier hebben we hier nagenoeg 2 volle dagen. Vanuit Whitefish rijden we einde middag weg naar Bozeman waar we alleen overnachten.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Advies gevraagd reis Seattle - Yellowstone - Salt Lake City

Bericht door stegeman »

2 dagen Glacier is idd dan wel
Voldoende. Ik meende dat je er in 1 dag door reed. Niet goed gekeken dan.
En oeps. Met ‘stegeman’ denkt iedereen dat ik een man ben. In vervolg gewoon mijn naam er maar onder zetten in reacties, Haha.

Yellowstone sliepen wij Gardiner (2x), Lake Yellowstone (1) en Cody (1). Kwa verdeling goed bevallen. Cody Buffalo bill village in een cabin is heel goed bevallen. Cabin en gebruik faciliteiten hotel zoals zwembad. Goed ontbijt. (Meeste ontbijt in Amerika was niet ons ding)

Fantastisch om te doen in Whistler vonden wij de peak to peak gondola. Duur. Daarom dit niet ook in Jasper en Banff gedaan. Denk dat met de kabel omhoog in Whistler het mooist is

Heb je nog een dag over om bij
Jasper te zetten? Zo ja, zou ik dat doen.

Gr. Alice
DJeff
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jan 2019, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis DJeff: advies gevraagd reis Seattle - Yellowstone - Salt Lake City.

Bericht door DJeff »

Hoi Alice,

Wederom dank voor je reactie en tips.
Ben nu helemaal uit de planning. Zou alleen nog wat meer over Yellowstone willen weten.
Ikzelf dank nu aan overnachten in Gardiner en West Yellowstone, volgens mij kun je dan binnen acceptabele tijd veel zien. Cody ligt m.i. Wat ver uit de richting.
Alles in Yellowstone zit al best vol en de prijzen vallen me echt tegen.
Iemand ervaring met overnachten net buiten Yellowstone?

Groet, Jeffrey
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis DJeff: advies gevraagd reis Seattle - Yellowstone - Salt Lake City.

Bericht door SanFran »

Wij deden vorig jaar 2 nachten West Yellowstone, 1 nacht Gardiner en 1 nacht Cooke City. Echt prima te doen allemaal! Dit jaar gaan we terug en doen we 3 nachten West Yellowstone. We hebben dan 1 volle dag om het onderste deel van het park te doen, en 1 volle dag om het bovenste deel te doen.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis DJeff: advies gevraagd reis Seattle - Yellowstone - Salt Lake City.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou toch eens kijken naar een overnachting bij Old Faithful. Dat hoeft helemaal niet duur te zijn. Je kunt dan de geisers bekijken als de dagjesmensen weg zijn. Check regelmatig of er iets vrij komt. Wij vonden de cabin bij de Snow Lodge prima en de kamers in de Old House van de Old Faithful Inn zijn prachtig gelegen met uitzicht op de geisers.
Kijk eens in ons 2015-verslag voor de verschillende accommodaties die wij toen hadden.

Marianne
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis DJeff: advies gevraagd reis Seattle - Yellowstone - Salt Lake City.

Bericht door stegeman »

In Gardiner hadden we volgens mij Comfort Inn. Was prima en goed ontbijt en dichtbij de ingang. Persoonlijk had ik er totaal geen moeite mee tegelijk met de dagjesmensen bij de geisers te zijn. Er is ruimte genoeg. Ligt denk ik aan de prijs vd overnachting en wat je zelf prettig vind. Ergens gewoon 2 nachten zijn vind ik zelf wel prettiger dan elke keer naar een ander hotel slepen, maar teveel onnodig rijden moet je ook niet willen. De afstanden in Yellowstone duren langer dan je denkt.
Wij gaan dit jaar West Amerika ivm alles nieuw. Maar volgens ons kan het nergens mooier zijn dan rockies en Yellowstone. Wij gaan terug! Veel plezier!
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis DJeff: advies gevraagd reis Seattle - Yellowstone - Salt Lake City.

Bericht door markro »

DJeff schreef:
01 feb 2019, 15:25
Iemand ervaring met overnachten net buiten Yellowstone?
In 2010 waren wij in Yellowstone en hebben vanuit 3 verschillende plaatsen het park verkend. Wij zaten achtereenvolgens in de plaats Cooke City (buiten het park, noordoostingang), in Lake Village (in het park) en in de plaats West Yellowstone (buiten het park, westingang). Misschien doe je nog ideeën op uit mijn verslag, klik hier en dan vanaf dag 5.

Buiten het park aan de noordingang kan je ook goed verblijven in de plaats Gardiner.

Kijk eens bij de beoordelingen van accommodaties, die door de forumleden zijn gegeven:
In het Yellowstone National Park: klik hier.
Westingang in de plaats West Yellowstone: klik hier.
Noordingang in de plaats Gardiner: klik hier.
Noordoostingang in de plaats Cooke City: klik hier.

En nog de link naar een topic over verblijven in het plaatsje Cooke City: viewtopic.php?f=16&t=67862&p=1107873

De website van de National Park Service (NPS) betreffende het Yellowstone National Park: https://www.nps.gov/yell/index.htm
En de landkaart van het park: https://www.nps.gov/yell/planyourvisit/ ... ap2016.pdf
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer