Reis Vburg: tips op eerste camperreis Denver - LA met baby en peuter

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Vburg
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2019, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Vburg: tips op eerste camperreis Denver - LA met baby en peuter

Bericht door Vburg »

Hoi allemaal,

Met heel veel interesse heb ik de verhalen, reisverslagen en routes bekeken. Nu hebben wij een route samengesteld, maar zouden wij graag wat feedback hierop ontvangen, vandaar deze eerste post van ons. Het is onze eerste Amerika reis, en we gaan per camper van Denver naar LA.

Specifiek zijn wij op zoek naar feedback over:
1) Is de route logisch?
2) Is het slim om nog iets over te slaan om meer rust/ruimte te creëren? Wij twijfelen zelf over Bryce en National Forest
3) We hebben overigens nog 1 dag extra ruimte in dit schema.

Over ons:
-hiken is geen probleem/leuk, maar met baby&peuter alleen kleine afstanden
-het is onze eerste camperreis, dus willen graag veel zien, maar alles is al mooi meegenomen omdat we nog geen referentie ervaring hebben haha

Vertrekdatum Van Naar
4-apr-19 Denver --> Rocky Mountains
5-apr-19 Rocky Mountains
6-apr-19 Rocky Mountains
7-apr-19 Rocky Mountains --> Grand Junction
8-apr-19 Grand Junction
9-apr-19 Grand Junction --> Moab
10-apr-19 Moab --> Monument Valley
11-apr-19 Monument Valley
12-apr-19 Monument Valley --> Tusayan (Grand Canyon)
13-apr-19 Tusayan (Grand Canyon)
14-apr-19 Tusayan (Grand Canyon) --> Page (Lake Powell)
15-apr-19 Page
16-apr-19 Page
17-apr-19 Page --> Bryce Canyon
18-apr-19 Bryce Canyon --> Zion
19-apr-19 Zion
20-apr-19 Zion --> Las Vegas
21-apr-19 Las Vegas
22-apr-19 Las Vegas --> Death Valley
23-apr-19 Death Valley
24-apr-19 Death Valley --> Sequoia National Forest
25-apr-19 Sequoia National Forest --> Sequoia National Park
26-apr-19 Sequoia National Park
27-apr-19 Sequoia National Park --> Yosemite
28-apr-19 Yosemite
29-apr-19 Yosemite
30-apr-19 Yosemite --> Monterey
1-mei-19 Monterey --> Pismo Beach
2-mei-19 Pismo Beach --> Santa Monica
3-mei-19 Santa Monica --> Los Angeles
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Vburg: tips op eerste camperreis Denver - LA met baby en peuter

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Ik denk dat je je wat moet inlezen. De tijd voor Rocky Mountain NP is mooi, maar wel ruim als je geen lange wandelingen gaat maken. en ik vraag me al wat er in april allemaal open is.
De twee nachten Grand Junction begrijp ik niet, voor het Colorado NM heb je aan een paar uur voldoende.
De tijd bij Moab is weer veel te kort; je kunt zowel naar Arches als naar Canyolands en naar Dead Horse Point SP. Meestal wordt aangeraden om 3 nachten Moab te plannen,
Dan twee nachten Monument Valley? Waarom? Daar ben je snel uitgekeken. Wil je daar een jeep tour gaan doen? Zelfs dan volstaat 1 overnachting.
Als je met een camper bent begrijp ik voor de GC niet de keuze voor Tusayan. Kijk naar iets in het park, Mather is een mooie, ruime campground. Ook hier geldt dat 1 overnachting wel genoeg is als je niet veel gaat wandelen.

En wat zijn de plannen bij Page? Hier volstaan normaal gesproken 1 of twee nachten.

Sequoia NF ken ik niet maar ik weet dat je daar ook nog kans hebt op winterse omstandigheden. Je kiest bewust niet voor Sequoia nationaal park?
Je zou het helemaal kunnen laten vallen en dan meer tijd nemen voor bijvoorbeeld Zion en voor een overnachting in Valley of Fire.

Ik weet niet wanneer je de camper in moet leveren, maar de tijd voor LA lijkt niet ruim Of heb je daar nog meerdere nachten?

Voor de campings in sommige parken (Arches, Zion) zul je al te laat zijn om te boeken, dus kijk daar naar iets buiten het park (Moab, Springdale). Voor Zion zou je ook naar South (in het park) kunnen kijken; daar kun je twee weken voor aankomst reserveren.

Je bent op de hoogte van de regels omtrent het vervoeren van baby's in een camper?

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Vburg: tips op eerste camperreis Denver - LA met baby en peuter

Bericht door PSVwally »

Ik was in 2013 midden Mei in Rocky Mountain NP en toen was ee al weinig open, hoe zal dat in April zijn? Ik zou het daar wat temperen. In Page zullen de temperaturen overdag wel prima zijn, maar het meer is nog ijskoud.
Ergens wat meer nachten willen staan is prima, maar je keuzes zijn imo wat vreemd. Zorg vanaf grand junction voor zeker 3 nachten rond Moab.
De tussenstop in sequoia national forest kan prima, maar volgens mij heb je nog kans dat de weg van Johnsondale naar Ponderosa gesloten is. Ik zou, als dat zo is, ervoor kiezen om een campground te nemen tussen Lake Isabella en Bakersfield.
Waar je in het begin het heel rustig aandoet, raffel je het stuk tussen Yosemite en LA heel snel af. En je slaat san francisco over?

Ik zou de tijd in RMNP vérminderen of misschien heel RMNP overslaan en een volle dag grand junction, monument valley,Page en Death valley opofferen om iig meer tijd voor Moab te krijgen en SF in de route op te nemen
Vburg
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2019, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Vburg: tips op eerste camperreis Denver - LA met baby en peuter

Bericht door Vburg »

Hi all,

Dank voor de snelle reacties! Dit stellen we heel erg op prijs, en helpt deze "rookies" met het verfijnen van onze reis. We hebben de reis wat aangepast en wat tips verwerkt. Om op andere vragen terug te komen:
-ja, wij hebben nog ruimte aan het eind om in LA door te brengen
-ja, wij gaan SF ook aandoen, na de camperreis vliegen wij over SF terug
-ja, wij zijn ons bewust van regels baby in camper, van af en toe een dag (bewust) niets doen en dat wij vroeg in het seizoen zijn dus er mogelijk zaken nog niet veel open zijn.
-ja, we houden wél van wandelen! Dus ook tips daar over (met baby in draagzak en peuter aan de hand of op de nek) zijn welkom!
MAAR:
-alles is nieuw voor ons, dus val ons aub niet af als we iets doms doen. We hebben erg veel zin in deze nieuwe ervaring!
-missen we nu nog iets cruciaals, of hebben we nog "domme" beslissingen in onze route?
-moeten we nu alle campgrounds ook al gaan boeken, of is het slim die ruimte open te laten, aangezien het vast niet vol is in dit vroege tijdstip?

Komt de update:
4-apr-19 van Denver naar Rocky Mountains (reisdag naar locatie bijv. Moraine Park Campground GOV)
5-apr-19 Rocky Mountains, bijv:
-Cub Lake Trailhead
-Fern Lake Trailhead
-Upper Beaver Meadows Trailhead
-Sprague Lake Trailhead
6-apr-19 van Rocky Mountains naar Grand Junction (erg lange reisdag, misschien tussenstop in Glenwood Springs, naar locatie bijv. Grand Junction KOA of Saddlehorn GOV)
7-apr-19 Grand Junction, bijv:
-Monument Valley View
-Monument Canyon Trail"
8-apr-19 van Grand Junction naar Moab (reisdag naar locatie bijv. Kayenta GOV, Moab KOA)
9-apr-19 Moab (Arches)
-Dead HorsePoint Overlook
-Grand View Point Overlook
-hike in Arches
10-apr-19 van Moab naar Monument Valley (reisdag naar locatie bijv. Monument Valley KOA, The View Campground Privat)
- Monument Valley Hike
- Sunset Rock Door Mesa View
11-apr-19 van Monument Valley naar Tusayan (Grand Canyon) (reisdag naar locatie bijv. TenX GOV, Mather Campground GOV)
12-apr-19 Tusayan (Grand Canyon)
-Yavapai Point
Bright Angel Trailhead
13-apr-19 van Tusayan (Grand Canyon) naar Page (Lake Powell) (reisdag naar locatie bijv. Wahweap Privat)
14-apr-19 Page
-rustdag voor de kids
15-apr-19 Page
- horseshoebend bekijken
- Boottocht Antelope Canyon Tour
- Trail upper Anelope Canyon met gids!
16-apr-19 van Page naar Bryce Canyon (reisdag naar locatie bijv. North Campground GOV, Sunset Campground GOV)
17-apr-19 van Bryce Canyon naar Zion (reisdag naar locatie bijv. South Campground GOV, Watchman Campground GOV)
18-apr-19 Zion
-Shuttle to Temple of Sinawava
-Canyon overlook trail
-River Walk de Weeping Wall tip Alie"
19-apr-19 van Zion naar Las Vegas (reisdag naar bijv. Las Vegas KOA at Sam's Town, Las Vegas RV Resort)
20-apr-19 Las Vegas
-strip
21-apr-19 van Las Vegas naar Death Valley (reisdag naar locatie bijv. Sunset Campground GOV, Furnace Creek GOV)
-Death Valley Badwater Road (Badwater basin, Artist drive, Zabriskie point)
22-apr-19 van Death Valley naar Sequoia National Forest (reisdag naar locatie bijv. Lodgepole campground GOV, Fairview Campground GOV, Lake Isabella Privat)
23-apr-19 van Sequoia National Forest naar Sequoia National Park (reisdag naar locatie bijv. Big Meadow Campground GOV)
24-apr-19 Sequoia National Park
-Hiking into the Jennie Lakes Wilderness
25-apr-19 van Sequoia National Park naar Yosemite (reisdag naar locatie bijv. Lower Pines GOV, Wawona GOV)
26-apr-19 Yosemite
-Mariposa Grove of Giant Sequoias
27-apr-19 Yosemite
-Chilnualna Falls
28-apr-19 van Yosemite naar Monterey (reisdag naar locatie bijv. Monterey Veterans Memorial Park Privat, Monterey Pines RV Campground Privat)
29-apr-19 van Monterey naar Pismo Beach 154 miles (reisdag naar locatie bijv. North Beach Campground Privat, Pacific Dunes Ranch RV Resort Privat )
30-apr-19 Pismo Beach
-rustdag
1-mei-19 van Pismo Beach naar Santa Monica (reisdag naar locatie bijv. Dockweiler RV Park Privat, Hollywood RV Park)
2-mei-19 van Santa Monica naar Los Angeles
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Vburg: tips op eerste camperreis Denver - LA met baby en peuter

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zie veel KOAs staan. Het is vaak leuker en zeker goedkoper om in de parken te overnachten. In Moab ligt Canyonlands RV park mooi.

Vergis je niet in de drukte. Kijk eens naar de mogelijkheden in bijvoorbeeld Arches of Zion. Ik denk dat je daar al niets meer kunt vinden. Voor Zion is South nog een mogelijkheid omdat je die pas twee weken voor aankomst kunt reserveren.

Heb je voor RMNP gekeken wat er open is in april?
Voor wandelingen daar en in de andere parken kun je eens op mijn wandelsite kijken.

Je noemt Lodgepole campground maar je hebt het over Sequoia National Forest. Lodgepole ligt echter in Sequoia NP. Is die open in april? En weet je dat je de CA198 niet mag rijden met een camper?

Yosemite had je al een paar maanden geleden moeten reserveren. Kijk zo snel mogelijk of er nog iets vrij is.
Waarom daar naar de Mariposa Grove als je al naar Sequoia gaat? Ik vind de Chilnualna Fall ook wel een bijzondere en niet een echt logische keuze gezien de lengte. De korte wandelingen naar Bridalveil Fall en de Lower Yosemite Fall zijn met de kinderen leuk en de Vernal Fall is eigenlijk wel een must.

De Canyon Overlook Trail doe je het beste op de dag dat je naar Zion rijdt. Met kleine kinderen lijkt het me niet zo geschikt maar je zou kunnen kijken hoe het gaat.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer