Tussenstop Toronto

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
bigfish
Amerika-ontdekker
Berichten: 99
Lid geworden op: 23 okt 2009, 16:14

Tussenstop Toronto

Bericht door bigfish »

Hallo, wij gaan in april naar Florida met 2 kids van 7 jaar. In de heenvlucht hebben we een tussenstop in Toronto van 8 uur...

Nu vroeg ik me af of het de moeite zou zijn om een bezoekje te brengen aan Toronto in die tijd? En hoe raken we dan best van de luchthaven naar de stad? Zijn er bepaalde bezienswaardigheden die aan te raden zijn of een leuke activiteit voor de kinderen?

Of is het beter om toch in de luchthaven te blijven?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Tussenstop Toronto

Bericht door mtl »

Er is een snelle trein tussen luchthaven en stad. Zorg wel dat je tijdig terug bent voor je volgende vlucht.
Marjolijne
Amerikafan
Berichten: 381
Lid geworden op: 17 mei 2007, 21:38
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: 't Gooi

Re: Tussenstop Toronto

Bericht door Marjolijne »

Of je het redt qua tijd en vervoer weet ik niet.
Maar dit is (voor kids) een topper in Toronto.

https://www.ontariosciencecentre.ca/
bigfish
Amerika-ontdekker
Berichten: 99
Lid geworden op: 23 okt 2009, 16:14

Re: Tussenstop Toronto

Bericht door bigfish »

Ziet er leuk uit! Maar iets te ver van de luchthaven jammer genoeg (1 uur 20 min).

Misschien is Ripleys Aquarium wel een optie, ligt op een half uurtje van de luchthaven met de trein en nr 1 volgens TripAdvisor. Iemand er al geweest?
Gast

Re: Tussenstop Toronto

Bericht door Gast »

Hou er ook rekening mee dat je in Toronto waarschijnlijk al door de US immigrations en customs gaat, dus dat kost ook extra tijd.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Tussenstop Toronto

Bericht door Ruud2004 »

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Tussenstop Toronto

Bericht door kastelke »

Neem vooral niet de snelbussen, want ook die geraakt vaak vast in het verkeer. Ik woon hier, dus je kan me geloven. ;-)
De Union Pearson Express (trein) is perfect!

Science centre is leuk maar inderdaad helemaal buiten de stadskern . Ripley's is leuk, maar niet goedkoop.
Hoe oud zijn de kinderen, en wat vinden zij leuk?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Tussenstop Toronto

Bericht door Brigit »

Met aankomen, douaneformaliteiten en ook ruim twee uur van tevoren weer terug op de luchthaven zijn is het denk ik niet erg ruim om weg te gaan van de luchthaven, ik zou er ook erg onrustig van worden om dat zelf te ondernemen. Anderzijds is 8 uur wel erg lang, zeker met twee kids; Sommige luchthaven bieden “stopover” trips aan waarbij eea dan geregeld is, misschien dat je daar nog naar kunt kijken?
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tussenstop Toronto

Bericht door tomhster »

Mee eens, neem de trein. Wij hebben onze bagage gestored op het vliegveld, trein genomen, honkbal wedstrijd bekeken van de Blue Jays, rondje door het centrum en weer terug. Al met al een lange dag, maar qua tussenstop prima te doen.

Je kunt ook naar een grote Outlet (Vaughan Mills) net ten noorden van het vliegveld, maar er gaat volgens mij geen "handig" openbaar vervoer rechtstreeks, dus dan zou je een Uber kunnen overwegen. Het is 17 minuten met de auto, dus de kosten zijn wel te overzien. Ernaast zit het pretpark Canada's Wonderland, maar ik weet niet of die in april al open zijn.

Overigens zijn de outlets in Florida goedkoper dan in Canada.
bigfish
Amerika-ontdekker
Berichten: 99
Lid geworden op: 23 okt 2009, 16:14

Re: Tussenstop Toronto

Bericht door bigfish »

Bedankt voor jullie reacties!! :thumbup:
Science centre is leuk maar inderdaad helemaal buiten de stadskern . Ripley's is leuk, maar niet goedkoop.
Hoe oud zijn de kinderen, en wat vinden zij leuk?
Ze zijn beide 7 jaar. Ze vinden alles best leuk eigenlijk. We willen gewoon dat ze iets kunnen doen tijdens die 8 uur, want na 8 uur op het vliegtuig gaan ze wel wat energie kwijt kunnen. Dat kan dus ook een korte stadswandeling zijn of een speeltuintje in de buurt...
Met aankomen, douaneformaliteiten en ook ruim twee uur van tevoren weer terug op de luchthaven zijn is het denk ik niet erg ruim om weg te gaan van de luchthaven, ik zou er ook erg onrustig van worden om dat zelf te ondernemen. Anderzijds is 8 uur wel erg lang, zeker met twee kids;
Ja, het geeft natuurlijk een beetje extra stress, maar 8 uur op de luchthaven vinden wij ook een beetje saai. Bij het aankomen, hoe lang zouden die douaneformaliteiten ongeveer duren? Gesteld dat we op 2 uur de luchthaven buiten zijn, en ook weer 3 uur op voorhand terug zijn, hebben we toch nog een 3-tal uurtjes om een activiteit te doen.
Mee eens, neem de trein. Wij hebben onze bagage gestored op het vliegveld, trein genomen, honkbal wedstrijd bekeken van de Blue Jays, rondje door het centrum en weer terug. Al met al een lange dag, maar qua tussenstop prima te doen.
Ja, de trein lijkt ons inderdaad het makkelijkst. Is het altijd zo dat je je bagage moet ophalen en terug inchecken? Ik ging ervan uit dat die automatisch naar de volgende vlucht zou worden gestuurd.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tussenstop Toronto

Bericht door tomhster »

Ik zou het even checken. Richting Europa wordt je bagage altijd doorgeboekt, andersom meestal niet. Het voordeel van Toronto is dus dat je het voor een paar dollars kunt storen, vlak naast de toegang tot het treinstation.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Tussenstop Toronto

Bericht door Ruud2004 »

Ruud2004 schreef:Of met de snelbus....

https://www.rome2rio.com/Bus/Toronto-Pe ... 9GEALw_wcB

Ik lees net dat je die snelbus wel kan vergeten :lol: Thanks Elke :thumbup:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Toines
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 sep 2018, 17:44

Re: Tussenstop Toronto

Bericht door Toines »

kastelke schreef:Neem vooral niet de snelbussen, want ook die geraakt vaak vast in het verkeer. Ik woon hier, dus je kan me geloven. ;-)
De Union Pearson Express (trein) is perfect!
Eens! Verkeer in/om Toronto is druk, met een lang en hevig spitsuur. Union Pearson Express en afhankelijk van je bestemming eventueel overstappen op de metro. Tevoren je route checken zodat je bijvoorbeeld plattegrond en haltes al weet dat scheelt veel tijd met uitzoeken. Dat kan net het verschil maken tussen "lukt wel" en "lukt niet".
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Tussenstop Toronto

Bericht door kastelke »

April kan warm(er) zijn, april kan een sneeuwstorm brengen. :D

Wandel rond downtown. Je kan de CN Tower bezoeken en/of Ripley's. Liggen vlak naast elkaar. Ik zou voor Ripley's gaan.
Er is een grote food court in Eaton Centre, ook downtown.
Als het warm is, kan je ook rondwandelen aan Queens Quay. Of zelfs de ferry nemen naar Toronto Island, waar een speeltuin is. Of je fietsen kan huren en van de 4 zitters om rond te fietsen op het auto vrije eiland.
Alhoewel het amusement park misschien nog niet open is in April...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer