Reis CanadaHans: planning Yellowstone -> Vancouver.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
CanadaHans
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 dec 2018, 18:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis CanadaHans: planning Yellowstone -> Vancouver.

Bericht door CanadaHans »

Wij zijn van plan begin juni met de auto via Yellowstone naar Vancouver (Island) te gaan.
Graag ontvangen wij tips voor overnachtingen (net) buiten de NP's vanwege drukte/prijs.
Met name rondom YS, omdat wij in het zuiden arriveren en vertrekken in het noorden en niet onnodig veel km's in de "acht" te hoeven te maken.
Onderstaand onze 1e opzet voor deze reis. Alle suggesties en/of opmerkingen van harte welkom.

1 Amsterdam Salt Lake City
2 Salt Lake City 1 dag
3 Salt Lake City Jackson Hole 463
4 Jackson Hole Jackson Hole
5 Jackson Hole Yellowstone South Entr 76
6 Yellowstone grand circle 230km
7 Yellowstone grand circle 230km
8 Yellowstone grand circle 230km
9 Yellowstone Helena 283
10 Helena Glacier NP (st Mary) entr 326
Alternatief 11 Helena Glacier NP (Browning) 280
10 st Mary Whitefish 150
Alternatief 11 Browning Whitefish 150
12 Whitefish Banff 457
13 Banff Banff
14 Banff Jasper 288
15 Jasper Jasper
16 Jasper Bridge lake 400
17 Bridge Lake Whistler 344
18 Whistler Whistler
19 Whistler Vancouver 120
20 Vancouver Vancouver
21 Vancouver Victoria 115
22 Victoria Victoria
23 Victoria Seattle, luchthaven 175
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42136
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Planning Yellowstone-> Vancouver

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
CanadaHans schreef:Graag ontvangen wij tips voor overnachtingen (net) buiten de NP's vanwege drukte/prijs.
Ik heb geen ervairng met Canada, maar voor Yellowstone zou ik toch echt proberen iets in het park te vinden. Dat scheelt je veel heen en weer rijden. Bovendien heb je zeer betaalbaare opties in het park. Het probleem is alleen dat er al veel vol zal zijn, maar er zijn altijd annuleringen, dus het loont om regelmatig de site te checken (http://www.yellowstonenationalparklodges.com).
Probeer in elk geval een overnachting bij Old Faithful te vinden; dan heb je daar de rustige avond- of ochtenduren voor de geisers.
Kijk eens in ons 2015-verslag voor een aantal accommodaties in het park.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 09 dec 2018, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Planning Yellowstone-> Vancouver

Bericht door SanFran »

Wij kwamen dit jaar ook vanuit Jackson en hebben overnachtingen buiten het park gedaan in Yellowstone. Het was prima te doen. Autorijden vinden wij geen straf in Amerika en al helemaal niet door zulke mooie natuur. Wij deden 2 nachten West Yellowstone, 1 nacht Gardiner en 1 nacht cooke city.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4242
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Planning Yellowstone-> Vancouver

Bericht door ingrid14 »

Buiten het park kan je prima overnachten maar ik zou het zelf niet doen.
Als je in het park overnacht ben je ter plaatse op rustige momenten. Het hoeft ook niet altijd duur te zijn in het park. Er zijn ook betaalbare plekken.
Zelf vond ik het zalig 's avonds of 's ochtends om bij Old Faithful en het omliggende geiserplateau rond te wandelen. Je bent dan bijna alleen in tegenstelling met overdag wanneer de mensen rijendik staan om Old Faithful te zien uitbarsten.
De dag dat je van Jackson Hole komt zou je prima bij Old Faithful kunnen overnachten.

Ik las dat jullie begin juni gaan.
Nu kan dat voor Glacier nog een probleem zijn. Zo is de Going-to-the-sun road is vaak afgesloten tot einde juni/begin juli.
(zie ook https://www.nps.gov/glac/planyourvisit/gtsrinfo.htm)
Als de GTTS road nog afgesloten is kan je wel onderlangs naar de westkant.

Voor Canada heb ik enkel ervaring met Vancouver Island en Vancouver.
Je dag 23 vind ik zeer optimistisch. Hoe laat gaat je vlucht? Als dit laat op de dag is dan zou het wel kunnen maar anders zou ik het niet riskeren.
Vanaf Victoria gaat de ferry naar Port Angeles, alternatief is vanaf Sidney naar Anacortes met de ferry ofwel via Vancouver.
Maar voor elk traject moet je toch een 5-tal uren uittrekken.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
CanadaHans
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 dec 2018, 18:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Planning Yellowstone-> Vancouver

Bericht door CanadaHans »

@Marianne, bedankt je advies. Zodra de data's definitief zijn gaan we kijken of we bij de park lodges (nog) iets kunnen vinden.

@SanFran, idem...denk dat we hier in YS één dag afknabbelen omdat we aan het eind vd reis in de problemen kunnen komen,dus
extra nachtje Vancouver mbt Seattle -> Amsterdam

@Ingrid, het ziet er inderdaad naar uit dat we geen gebruik kunnen maken van de Going-to-the-sun road vandaar ons alternatief via onderkant
westkant. Had ook eea gelezen dat dit ook een mooie route is...tips are most welcome.
En ja, denk dat we een extra overnachting gaan nemen om naar Seattle te komen, geen risico hiermee.

Bedankt alvast voor de inputs:-)
Volucris
Amerikafan
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 apr 2016, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis CanadaHans: planning Yellowstone -> Vancouver.

Bericht door Volucris »

Je zou natuurlijk ook heel veel tijd kunnen besparen door Victoria te laten vallen. Kun je alles net iets ruimer indelen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42136
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis CanadaHans: planning Yellowstone -> Vancouver.

Bericht door Martin & Marianne »

CanadaHans schreef:Zodra de data's definitief zijn gaan we kijken of we bij de park lodges (nog) iets kunnen vinden.
Waarom wachten tot de data definitief zijn? Kijk nu alvast en blijf regelmatig kijken. Leg iets vast zodra er iets vrij is/komt in de periode dat je wilt gaan. Boek per nacht, of voor hooguit twee nachten en kijk naar meerdere locaties. De volgorde is niet heel belangrijk. Zodra de periode vastligt kun je dan een deel weer annuleren.

Marianne
CanadaHans
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 dec 2018, 18:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis CanadaHans: planning Yellowstone -> Vancouver.

Bericht door CanadaHans »

Hi Marianne, klopt de meeste via Booking kosteloos annuleren. (>24hr)

Wij dachten om vanuit Victoria te gaan whalewatchen, echter net gevonden vanuit Vancouver (Prince of Whales) tocht van 3-5hr.

Mvgr, Hans
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1423
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis CanadaHans: planning Yellowstone -> Vancouver.

Bericht door AnnInBC »

Je Canadadeel ziet er heel erg gehaast uit en je gaat niet al te veel tijd hebben om van al die mooie plekjes te kunnen genieten, tenzij dit een kennismaking is en je in de toekomst misschien nog wel eens terug komt om het verder te ontdekken. Ik vind toch dat 2-3 dagen in Banff NP en 2 dagen in Jasper NP geen luxe is. En ik zou Vancouver Island er ook uit laten als je alleen naar Victoria wil gaan. Als je wil gaan whale watchen kan dat ook vanuit Vancouver met verschillende keuzen: je hebt er Wild Whales: https://www.whalesvancouver.com/ - Vancouver Whale Watch: http://www.vancouverwhalewatch.com/ - Prince of Whales: https://princeofwhales.com/ en Seabreeze Adventures: http://www.seabreezeadventures.ca/

Groetjes,
Ann
Laatst gewijzigd door AnnInBC op 12 dec 2018, 03:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42136
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis CanadaHans: planning Yellowstone -> Vancouver.

Bericht door Martin & Marianne »

CanadaHans schreef:Hi Marianne, klopt de meeste via Booking kosteloos annuleren. (>24hr)

Mvgr, Hans
Ik had het over Yellowstone. Dat reserveer je niet via booking.com maar via http://www.yellowstonenationalparklodges.com.
En nogmaals, doe dat zo snel mogelijk. Annuleren kan tot 30 dagen van te voren als ik me niet vergis. Check de cancellation policies op de site.

Marianne
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 979
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis CanadaHans: planning Yellowstone -> Vancouver.

Bericht door stegeman »

Hotels die ons goed zijn bevallen.
Comfort Inn Gardiner (voor noordelijk entree Yellowstone)
Cabin hotel Buffalo bill village Cody.
Hotel Pine Lodge, Whitefish (heerlijk zwembad ook)
Bij Banff , Jasper en Whistler volgens mij alle hotels wel goed zo wij zagen.
Vancouver namen wij hotel bij vliegveld in de buurt. Naam weet ik niet meer. Bij pier39??(restaurant). Via ov dagpas kwamen we overal.
En wat jammer van die going to the sun road. Stond in onze top drie van de Canada-Amerika reis.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer