Reis Kalaman maart 2019: Patagonië-Argentinië-Brazilië

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
obeliks
Amerikafan
Berichten: 163
Lid geworden op: 24 aug 2009, 18:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Kalaman maart 2019: Patagonië-Argentinië-Brazilië

Bericht door obeliks »

@kalaman, nog even twee vragen:

* zou je de reis weer zo doen? Zo nee, wat anders?
* zou de reis ook zonder binnenlandse vluchten kunnen?

Bij voorbaat dank voor je antwoord!

Trouwens, nu ik eraan denk, nog veel dank voor je info over de White Domes bij Hildale! Afgelopen zomer in enorme hitte gedaan. Een van mijn mooiste ervaringen in 7x USA, zeer (in)spannend (iPhone gaf aan dat we 221 verdiepingen beklommen hadden :-)!) maar wat fantastisch!
Zonder jouw info (o.a. GPX) hadden we het nooit kunnen doen!
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman maart 2019: Patagonië-Argentinië-Brazilië

Bericht door kalaman »

We hebben al wat van de aardbol afgereisd, maar deze reis was, met voorsprong, de allermooiste die we ooit deden. Ik denk dus dat dit wel een antwoord is op jouw eerste vraag :wink: . Ze was ook perfect ingedeeld met voldoende tijd in de 3 regio's. We hebben echter wel bijzonder veel geluk gehad met het voortdurend mooie weer. Daardoor moesten we bepaalde hikes nooit uitstellen tot een volgende dag.

Er is een zeer goed bussennetwerk in Argentinië, dus het moet wel "mogelijk" zijn. Of het praktisch is, is een andere vraag. Bovendien verlies je ook enorm veel tijd en je mag slechts naar het prijsverschil kijken, wat heel miniem zal zijn op het einde van de rit. Wij zouden het in elk geval direct opnieuw op die manier doen.

We gingen voor het eerst in 2014 naar de White Domes (later nog 2x) en toen was er nog héél weinig info daaromtrent te vinden. Mijn zoon en ik hebben toen echt wel moeten zoeken naar de juiste route (vooral eens men boven de canyon in het struikgewas en de wash komt), maar het is ons gelukt en deze hike blijft ook voor ons, na zovele hikes in het ZW, zonder twijfel de mooiste die we ooit deden in deze regio.
obeliks
Amerikafan
Berichten: 163
Lid geworden op: 24 aug 2009, 18:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Kalaman maart 2019: Patagonië-Argentinië-Brazilië

Bericht door obeliks »

Dag @kalaman en/of @roelb,

denken jullie dat deze reis eind juli, begin augustus ook gemaakt kan worden ?
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman maart 2019: Patagonië-Argentinië-Brazilië

Bericht door kalaman »

Naar helemaal het zuiden van zowel Chile als Argentinië zou ik toch niet gaan, want dan is het daar putje winter.
Veel accommodaties in Patagonië zijn bv ook gesloten in onze zomer.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Kalaman maart 2019: Patagonië-Argentinië-Brazilië

Bericht door roelb »

Tja.. alles kan, maar of het nou zo leuk is om in de winter naar zuidelijk Chile te gaan? Het zou in ieder geval niet mijn keuze zijn. Het is in de zomer vaak al frisjes, in de winter zit je gegarandeerd met koud winters weer (rond het vriespunt) en misschien wat sneeuw. Veel hikes in de national parks zullen lastig zijn in die omstandigheden. Alles kan, mits je ervaring, de wil en het materiaal hebt, maarja, dan moet je wel echt een winter-persoon zijn denk ik. Als je van wintersport houdt kun je in westelijk Argentinie (Bariloche) je hart op.

Wij kiezen er altijd voor om in onze zomer lekker aan deze kant van de evenaar te blijven. Juist wanneer het hier winter is gaan we naar de andere kant.

Noordelijk Chile/Argentinie is qua weer een stuk gunstiger, maar dan nog zou ik een tripje die kant op bewaren voor onze winter.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer